Συζητήσεις σχετικές με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, νέα, αποφάσεις συγκλήτου, αποφάσεις συνελεύσεων πληροφορικής. Γενικότερα ό,τι έχει σχέση με τον Πανεπιστημιακό χώρο.
-
shodanjr_gr
- Mbyte level

- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Post
by shodanjr_gr » Sat Jun 09, 2007 1:56 am
cactus wrote:αλλά για να επανέλθω, δεν θα μπορούσαμε να θεσουμε την ψευδογλώσσα χωρίς αντικειμενοστρέφεια ως C και να είμαστε ολοι ευχαρστημένοι;;

(δεν μαθαίνουμε που δεν μαθαίνουμε C, ας μάθουμε στο 1ο εξάμηνο, να μπούμε όλοι στα σκούρα) (εκτός και τόσο πολύ θέλουμε το τοοοοσο χαλαρό συντακτικό)
Δεν νομίζω. Ένα από τα "αγκούρια" για τους νέους είναι η ίδια η αντικειμενοστρέφια και είναι μία προγραμματιστική "νοοτροπία" στην οποία πρέπει να εισάγωνται από νωρίς;
Και δεν είναι καν ανάγκη να γίνεται ότι γίνεται σε ψευδογλώσσα. Το συνταντικό της java δεν είναι καθόλου δυσκολό και η ίδια η γλώσσα είναι πολύ καλά τεκμηριωμένη.
Το θέμα για το οποίο πρέπει να συζητάμε δεν είναι το μέσο με το οποίο θα γίνεται η διδασκαλία ενός τέτοιου μαθήματος, αλλά το καταπόσο είναι απαραίτητη και το τί πρέπει να περιλαμβάνει αυτή.
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
-
cactus
- Mbyte level

- Posts: 959
- Joined: Tue Apr 25, 2006 7:14 pm
- Academic status: N>4
- Gender: ♂
Post
by cactus » Sat Jun 09, 2007 2:00 am
shodanjr_gr wrote:Δεν νομίζω. Ένα από τα "αγκούρια" για τους νέους είναι η ίδια η αντικειμενοστρέφια και είναι μία προγραμματιστική "νοοτροπία" στην οποία πρέπει να εισάγωνται από νωρίς;
Noμίζω ότι λέμε το ίδιο πράγμα. Πρότεινα τη C γιατί δεν έχει αντικειμενοστρέφεια. Συμφωνώ ότι είναι βαρύς ο οοp για 1ο εξάμηνο. Αυτό μας μπέρδεψε όλους. Ανεξερέτως κατεύθυνσης.
laikedelic !
-
tZoLe
- Venus Former Team Member
- Posts: 1925
- Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Lausanne-Pasalimani
-
Contact:
Post
by tZoLe » Sat Jun 09, 2007 2:11 am
Εγώ πάντως έχω την αίσθηση πως αυτό που χρειάζεται είναι οι όποιες αλλαγές να γίνουν στο Λύκειο. Για ποιο λόγο να μην κάνουμε στο Λύκειο μία functional γλώσσα, π.χ. Pascal. Τότε ίσως να είμασταν όλοι πιο έτοιμοι.

"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)
έτσι
Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
-
shodanjr_gr
- Mbyte level

- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Post
by shodanjr_gr » Sat Jun 09, 2007 2:40 am
cactus wrote:shodanjr_gr wrote:Δεν νομίζω. Ένα από τα "αγκούρια" για τους νέους είναι η ίδια η αντικειμενοστρέφια και είναι μία προγραμματιστική "νοοτροπία" στην οποία πρέπει να εισάγωνται από νωρίς;
Noμίζω ότι λέμε το ίδιο πράγμα. Πρότεινα τη C γιατί δεν έχει αντικειμενοστρέφεια. Συμφωνώ ότι είναι βαρύς ο οοp για 1ο εξάμηνο. Αυτό μας μπέρδεψε όλους. Ανεξερέτως κατεύθυνσης.
Μάλλον δεν βγάζει νόημα η πρόταση μου (είμαι και πτώμα από την κούραση :Ρ)
Εγώ πιστεύω ότι το OOP πρέπει να διδάσκεται από νωρίς, για να συνηθίζει ο φοιτητής, και η όποια γλώσσα χρησιμοποιηθεί για ένα τέτοιο μάθημα θα πρέπει να είναι Object Oriented.
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
-
PASCAL
- Wow! Terabyte level

- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Post
by PASCAL » Sat Jun 09, 2007 4:19 am
Για μια ακόμα φορά: το πρόβλημα δεν είναι μόνο του Λυκείου, είναι και του πανεπιστημίου, κυρίως του πανεπιστημίου. Καταλαβαίνουμε ότι παίρνοντας το πτυχίο οι φοιτητές του τμήματος δεν θα έχουν διδαχθεί ούτε ένα μάθημα που να συγκεντρώνει, οργανώνει και θεμελιώνει σε μιά γενική θεωρία όλη τη σκόρπια γνώση που προσφέρεται στην java, τη C++, την SQL, την HTML, την PROLOG, την Eπιστήμη των Yπολογιστών, των Δομών Δεδομένων και των Αλγορίθμων;
-
tsilochr
- Wow! Terabyte level

- Posts: 3246
- Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: mm.aueb.gr
-
Contact:
Post
by tsilochr » Sat Jun 09, 2007 8:36 am
Καλό θα είναι να κοιτάζουμε τι κάνουν και άλλα πανεπιστήμια για το θέμα. Πρόχειρα θα πω ότι στο ΕΚΠΑ κάνουν δυο μαθήματα καθαρά για programming (εισαγωγικό με c και ένα με c++ για OOP).
Από το φίλο vagalati στο UCSD ξέρω ότι κάνουν από την αρχή JAVA αλλά το χωρίζουν σε 2 τμήματα: αρχαρίων και προχωρημένων (ένα concept που δύσκολα θα υλοποιηθεί σε ελληνικό ΑΕΙ).
Θα επανέλθω στο θέμα, απλά πρέπει να φύγω τώρα γιατί δίνω Δίκτυα

-
The Punisher
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
Post
by The Punisher » Sat Jun 09, 2007 11:28 am
Καταλαβαίνουμε ότι παίρνοντας το πτυχίο οι φοιτητές του τμήματος δεν θα έχουν διδαχθεί ούτε ένα μάθημα που να συγκεντρώνει, οργανώνει και θεμελιώνει σε μιά γενική θεωρία όλη τη σκόρπια γνώση που προσφέρεται στην java, τη C++, την SQL, την HTML, την PROLOG, την Eπιστήμη των Yπολογιστών, των Δομών Δεδομένων και των Αλγορίθμων;
και οι Φυσικοί έχουν αντίστοιχα
προβλήματα
όσο για ένα "σοβαρό" post, ακόμη επιφυλάσσομαι, καθώς θέλω να ακούσω κι άλλες απόψεις
-
sandra
- Wow! Terabyte level

- Posts: 4917
- Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...
Post
by sandra » Sat Jun 09, 2007 11:58 am
Βασικά είναι τελείως μπερδεμένη η όλη κατάσταση. Όταν μπήκα τον Οκτώβρη, όχι και με τις καλύτερες διαθέσεις, στη σχολή, μετά από μια δυο όχι τόσο ευχάριστες επαφές με καθηγητή και βοηθούς στην εισαγωγή στον προγραμματισμό τα παράτησα και δεν ασχολήθηκα με Java με αποτέλεσμα τώρα να τρέχω και να μην φτάνω. Θα μου πείτε δικό μου το φταίξιμο, αλλά γενικά το όλο στυλάκι στην αρχή δεν ήταν και το πιο ενθαρρυντικό. Φράσεις του στυλ οκ αυτά είναι γελοία, τα ξέρετε, είσαι απο Θετική, άρα άσχετος δεν βοηθάνε. Και το μάθημα δεν γίνεται σωστά. Όντως ίσως το να γίνονται μαθήματα σε ψευδογλώσσα για τα δεδομένα του ελληνικού πανεπιστημίου είναι υπερβολή αλλά και το μάθημα στην τωρινή μορφή του δεν είναι ότι καλύτερο. Ίσως φταίνε και οι καταλήψεις αλλά τώρα σε Java 2 ας πούμε όλα θεωρούνται δεδομένα. Τρέχα γύρευε που και πότε τα έχεις διδαχθεί εσύ. Και εντάξει αυτή η λογική είναι Λυκειακή και όχι Πανεπιστημιακή, αλλά ούτε καν το πως θα κινηθούμε δεν μας δείχνει κανείς. Στα τελείως τυφλά και αν ξέρεις μεγαλύτερους δικτυώνεσαι γρήγορα. Αλλά ο χρόνος είναι πολύτιμος στο ΟΠΑ

Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
-
adam98
- Gbyte level

- Posts: 1078
- Joined: Tue May 02, 2006 2:58 pm
Post
by adam98 » Sat Jun 09, 2007 12:22 pm
shodanjr_gr wrote:
Άμα μάθεις να λύνεις τα προβλήματα σε ψευδογλώσσα, το να μεταφέρεις τις γνώσεις σου στη Java είναι πάρα πολύ εύκολο (ειδικά τα ζητούμενα των ασκήσεων του πρώτου εξαμήνου στην Java δεν απαιτούσαν πολλά παραπάνω πράγματα...). Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί συνάδελφοι ΔΕΝ μπορούν να σκεφτούν αλγοριθμικά.
Αυτό διδάσκεται?Δεν νομίζω γιατί το βλέπω και απο συναδέλφους που περίπου ξέρουν μια γλώσσα καλά αλλά και πάλι δεν μπορούν να σκεφτουν αλγοριθμικά με τίποτα.Εγώ νομίζω οτι αυτό είναι στον άνθρωπο, είναι σαν την ζωγραφική ένα πράγμα εγώ και να πάω στο κάλύτερο μέρος που σου διδάσκουν ζωγραφική θα μάθω 5 πράγματα αλλά και πάλι δεν θα μπορώ να ζωγραφίζω γιατί δεν το εχω μέσα μου

H δύναμη της εξαπάτησης και της καταστροφής μπορεί να γοητεύσει μόνο μέτριους και αδύναμους
Τhe lessons we learn from pain are the ones that make us the strongest
-
shodanjr_gr
- Mbyte level

- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Post
by shodanjr_gr » Sat Jun 09, 2007 3:06 pm
@adam
Δεν νομίζω ότι είναι στον άνθρωπο. Δεν γεννήθηκε κανένας από μας γνωρίζοντας να γράφει αλγορίθμους, τα μάθαμε, είτε μέσω της εμπειρικής οδού (σαν hobby, γράφοντας προγράμματα στο PC) είτε όσοι τα καταφέραν μέσα απο τα μαθήματα. Δεν μπορείς να συγκρίνεις το "break down" ενός προβλήματος σε βήματα, με την δημιουργική ικανότητα που απαιτείται για την ζωγραφική, γιατί το μεν είναι η διαδικασία, το δε είναι το ταλέντο. Μέσα από το μάθημα αυτό πρέπει να διδάσκεται η διαδικασία, αυτά τα "5 πράγματα" που λες ότι θα μάθαινες αν πήγαινες και έκανες μαθήματα ζωγραφικής.
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
-
tZoLe
- Venus Former Team Member
- Posts: 1925
- Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Lausanne-Pasalimani
-
Contact:
Post
by tZoLe » Sat Jun 09, 2007 3:36 pm
Εγώ εξακολουθώ να μην συμφωνώ με τη δημιουργία ενός τέτοιου μαθήματος και επιμένω πως το πρόβλημα είναι στο Λύκειο. Ίσως να έπρεπε να ξεκινήσουμε με κάποια ποιο απλή γλώσσα πχ C και στη συνέχεια να δούμε oop. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν θεωρώ λογικό να μπούμε στη διαδικασία να ασχοληθούμε ένα εξάμηνο με ένα τέτοιο μάθημα. Αν θα άλλαζε κάτι, ας ήταν στο Λύκειο. Σε πάρα πολλές σχολές άσχετες με υπολογιστές υπάρχει μάθημα προγραμματισμού. Γιατί λοιπόν να μην υπάρχει και ένα μάθημα στο Λύκειο εισαγωγικό.

"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)
έτσι
Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
-
adam98
- Gbyte level

- Posts: 1078
- Joined: Tue May 02, 2006 2:58 pm
Post
by adam98 » Sat Jun 09, 2007 3:47 pm
shodanjr_gr wrote:@adam
Δεν νομίζω ότι είναι στον άνθρωπο. Δεν γεννήθηκε κανένας από μας γνωρίζοντας να γράφει αλγορίθμους, τα μάθαμε, είτε μέσω της εμπειρικής οδού (σαν hobby, γράφοντας προγράμματα στο PC) είτε όσοι τα καταφέραν μέσα απο τα μαθήματα. Δεν μπορείς να συγκρίνεις το "break down" ενός προβλήματος σε βήματα, με την δημιουργική ικανότητα που απαιτείται για την ζωγραφική, γιατί το μεν είναι η διαδικασία, το δε είναι το ταλέντο. Μέσα από το μάθημα αυτό πρέπει να διδάσκεται η διαδικασία, αυτά τα "5 πράγματα" που λες ότι θα μάθαινες αν πήγαινες και έκανες μαθήματα ζωγραφικής.
Εγώ αυτό το πιστεύω. Ο πληροφορίκος δεν γίνεται αλλά γεννιέται οπως και ο ζωγράφος ο ποιητης κτλ. Και ο προγραμματισμος τέχνη είναι

Το ότι ξερεις οτι για να λύσεις ενα πρόβλημα το σπας σε μικρότερα ή οτι ζωγραφίζεις με το πινέλο και με τα χρώματα δεν σημαίνει ότι αν τα πιάσεις θα ζωγραφίσεις και ολας.Πρέπει να το έχεις μέσα σου.
H δύναμη της εξαπάτησης και της καταστροφής μπορεί να γοητεύσει μόνο μέτριους και αδύναμους
Τhe lessons we learn from pain are the ones that make us the strongest