Εσύ θεωρείς ότι οποιεσδήποτε αλλαγές στο άρθρο 16 και καινούριοι νόμοι για τα ΑΕΙ φέρνουν καταστροφή και υποβάθμιση. Δε συμμερίζονται όλοι την άποψή σου. Μήπως η υπάρχουσα κατάσταση είναι πολύ χειρότερη και όσοι υποστηρίζουν τη συντήρηση αυτή αντιδραστικοί;StormRider wrote:
Οι υπόλοιποι 9000 που δεν τους έκανε κέφι να ρουφάνε τον φραπέ, πού ήταν στην ψηφοφορία?
10 άτομα κατέβαζε στην πορεία η ΑΣΟΕΕ? (Αν εννοείς 10 πληροφορικάριους, ναι, μπορεί να πέφτεις και μέσα)
Κάποιοι άλλοι μάλλον έχουν γράψει αλλού το βάρος της ψήφου τους και μετά τρέχουν άρον άρον να διαβάσουν το manual του συνδικαλισμού για να μάθουν πώς θα αμυνθούν απέναντι στις υποβαθμίσεις των πολυπόθητων πτυχίων τους απέναντι σε μία κλασσική νεοελληνική ρουσφετολογική και ζημιογόνο κυβέρνηση για το μέλλον της εργασίας στον τόπο(aka το μέλλον μας).
Nέα Κατάληψη..?
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
-
- Gbyte level
- Posts: 1040
- Joined: Mon Dec 18, 2006 5:34 pm
- Gender: ♂
[οff]Proxenos wrote: Εσύ θεωρείς ότι οποιεσδήποτε αλλαγές στο άρθρο 16 και καινούριοι νόμοι για τα ΑΕΙ φέρνουν καταστροφή και υποβάθμιση. Δε συμμερίζονται όλοι την άποψή σου. Μήπως η υπάρχουσα κατάσταση είναι πολύ χειρότερη και όσοι υποστηρίζουν τη συντήρηση αυτή αντιδραστικοί;
Όχι φυσικά... Δεν είδα να κάνω λόγο κάπου για το Α16 ή το Νόμο πλαίσιο, αλλά θα σου απαντήσω όπως έχω κάνει και σε άλλο θέμα.
Βλέπεις βγαίνω συντηρητικός που δε θέλω να αλλάξει το Α16 έτσι όπως το θέλουν αυτοί. Είμαι υπέρ της αλλαγή εδαφίων του άρθρου, που θα καταστήσουν την παιδεία μη-καθοδηγούμενη.
->Παιδεία κρίσης και όχι κατηχητικό. Δεν θεωρώ π.χ ότι όλα τα παιδιά πρέπει (σύμφωνα με το υπάρχον και τη νέα πρόταση) να παιδεύονται σύμφωνα με το τρίπτυχο "πατρίς-θρησκεία-οικογένεια". Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι συνθήκες στην νεοΕλληνική κοινωνία έχουν αλλάξει και ότι δεν είναι αμιγώς "Ελληνική" και ότι -επιτέλους- η καλλιέργια μίσους και διαφορών δεν οδηγεί πουθενά (βλ. Γαλλία και προάστεια)
->Ιδιωτικά Πανεπιστήμια? ελεύθερα... Ας υπερδιπλασιάσουν πρώτα τα ποσοστά των εξόδων του ΑΕΠ για την παιδεία και ας φτιάξουν όσα θέλουν. Το δημόσιο ,για εμένα, όμως οφείλει να μείνει δωρεάν, ελεύθερο -όπως οφείλει να είναι και η γνώση- και να γίνει ακόμη καλύτερο. Να μιλήσω για τα ιδιωτικά την πολιτική που ακολούθησε η πλέον καπιταλιστική χώρα, οι ΗΠΑ? Από το 50 και μετά το ποσοστό εξόδων του ΑΕΠ των ΗΠΑ για την παιδεία κυμάνθηκε με αυξήσεις από 25% έως 300%. (Δλδ έλεος με βάζεις να υπερασπίζομαι τον "ορθό" καπιταλισμό και όχι το ελληνικό μπάχαλο)
>Αύξηση των δαπανών
Να αρχίσω και για το νόμο...?
... συζήτηση ωρών, εν μέσω εξεταστικής που είναι και εκτός θέματος και μπορεί να παρεξηγηθουν τα λεγόμενά μου.
[/off]
edit: δεν περιμένω να συμμερίζονται όλοι την άποψή μου και ούτε συντηριτικός είναι αυτός που θέλει να δει πραγματική αναβάθμιση στα πανεπιστήμια.
Ναι μεν ήταν επιλογή μας , όμως ήταν εξαναγκασμένη … Τί θέλω να πω? Σκεφτείτε έναν απλό εργαζόμενο στις μέρες μας. Παίρνει 600 ε για να ζήσει , βασικό μισθό , και πρέπει να πληρώσει νοίκια , λογαριασμούς κτλ . Δεν τα βγάζει πέρα άρα κάνει δωδεκάωρα . ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ??? Αφού είναι επιλογή του – όλα οκ ?! ετσί ? Αυτος φταίει που το «επέλεξε» , ε ? Όταν κάνεις μια επιλογή , δεν είσαι πάντα ο ίδιος υπεύθυνος ... οπότε δεν θα έπρεπε και πάντα να αντιμετωπίζεις τις συνέπειες …
Εγω αισθάνομαι με τις καταλήψεις ότι κάναμε μια ενέργεια εξαναγκασμένη (ως αντίδραση στις μεταρρυθμίσεις) και δεν θα έπρεπε αναγκαστικά να υποστούμε τις συνέπειες ( τουλάχιστον όχι σε αυτόν τον βαθμό )
ΥΣ: Δεν είμαι υπέρ των καταλήψεων αλλά ούτε κατά . απλά την γνώμη μου λέω .
Εγω αισθάνομαι με τις καταλήψεις ότι κάναμε μια ενέργεια εξαναγκασμένη (ως αντίδραση στις μεταρρυθμίσεις) και δεν θα έπρεπε αναγκαστικά να υποστούμε τις συνέπειες ( τουλάχιστον όχι σε αυτόν τον βαθμό )
ΥΣ: Δεν είμαι υπέρ των καταλήψεων αλλά ούτε κατά . απλά την γνώμη μου λέω .
-
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
χμ, θεωρώ ότι το παίρνεις ελαφρά το ζήτημα.
Δουλεύω και βγάζω 600 Ε το μήνα. Έχω 5 παιδιά και 4 γονείς-πεθερούς. Προφανώς δεν έχω λεφτά να τους θρέψω όλους. Όμως δε μπορώ να βρω κάτι καλύτερο σε δουλειά, γιατί δεν έχω πτυχίο, οπότε δουλεύω ως delivery. Αν πάω να κλέψω λοιπόν (ή ακόμη και σκοτώσω) δε θα πρέπει να καταδικαστώ (άντε μέχρι 20 Ε πρόστιμο, ελαφρύ ελαφρύ) γιατί δεν έφταιγα εγώ, αλλά το κράτος που με εξώθησε στην κλοπή και τον φόνο.
Δε λέω, εν μέρει έχεις δίκιο, αλλά η μεταχείρισή σου θα γίνει σαν να έχεις την πλήρη ευθύνη. Και θεωρώ ότι όταν λαμβάνεις κάποια απόφαση είσαι και αρκετά ώριμος για να δεχθείς τον οποιοδήποτε αντίκτυπο μπορεί να έχει αυτή. Δράση-αντίδραση ... Long live Newton!
Υ.Γ. Το 1ο πρόσωπο πιο πάνω το χρησιμοποιώ καταχρηστικά ... δε δουλεύω delivery
edit: 1ο πρώτο -> 1ο πρόσωπο
Δουλεύω και βγάζω 600 Ε το μήνα. Έχω 5 παιδιά και 4 γονείς-πεθερούς. Προφανώς δεν έχω λεφτά να τους θρέψω όλους. Όμως δε μπορώ να βρω κάτι καλύτερο σε δουλειά, γιατί δεν έχω πτυχίο, οπότε δουλεύω ως delivery. Αν πάω να κλέψω λοιπόν (ή ακόμη και σκοτώσω) δε θα πρέπει να καταδικαστώ (άντε μέχρι 20 Ε πρόστιμο, ελαφρύ ελαφρύ) γιατί δεν έφταιγα εγώ, αλλά το κράτος που με εξώθησε στην κλοπή και τον φόνο.
Δε λέω, εν μέρει έχεις δίκιο, αλλά η μεταχείρισή σου θα γίνει σαν να έχεις την πλήρη ευθύνη. Και θεωρώ ότι όταν λαμβάνεις κάποια απόφαση είσαι και αρκετά ώριμος για να δεχθείς τον οποιοδήποτε αντίκτυπο μπορεί να έχει αυτή. Δράση-αντίδραση ... Long live Newton!
Υ.Γ. Το 1ο πρόσωπο πιο πάνω το χρησιμοποιώ καταχρηστικά ... δε δουλεύω delivery

edit: 1ο πρώτο -> 1ο πρόσωπο
Last edited by The Punisher on Thu Oct 11, 2007 1:58 am, edited 1 time in total.
-
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
Σωστά ... και αν δεν έχεις να φας και πεθαίνεις της πείνας ??? Εισαι αναγκασμενος να κλεψεις φαγητο για να μην πεθανεις ... παλι εισαι αρκετα ωριμος για να υποστεις τις συνεπειες ... επιλογη σου ηταν να κλεψεις αρα πρεπει να τιμωρηθεις - long live newton - δραση αντιδραση , σωστα?
Πιστευω πως οχι ... ησουν (εξ)αναγκασμενος να το κανεις.
Πιστευω πως οχι ... ησουν (εξ)αναγκασμενος να το κανεις.
- AbstractType
- bit level
- Posts: 23
- Joined: Wed Jun 06, 2007 10:28 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
Εγώ τα βλέπω λίγο πιο απλοποιημένα τα πράγματα χωρίς βαρύγδουπες κουβέντες.StormRider wrote: Οι υπόλοιποι 9000 που δεν τους έκανε κέφι να ρουφάνε τον φραπέ, πού ήταν στην ψηφοφορία?
10 άτομα κατέβαζε στην πορεία η ΑΣΟΕΕ? (Αν εννοείς 10 πληροφορικάριους, ναι, μπορεί να πέφτεις και μέσα)
Κάποιοι άλλοι μάλλον έχουν γράψει αλλού το βάρος της ψήφου τους και μετά τρέχουν άρον άρον να διαβάσουν το manual του συνδικαλισμού για να μάθουν πώς θα αμυνθούν απέναντι στις υποβαθμίσεις των πολυπόθητων πτυχίων τους απέναντι σε μία κλασσική νεοελληνική ρουσφετολογική και ζημιογόνο κυβέρνηση για το μέλλον της εργασίας στον τόπο(aka το μέλλον μας).
Υπάρχουν φοιτητές που δεν έχουν την πολυτέλεια να καθυστερούν την έναρξη της επαγγελματικής τους πλέον ζωής(από οικονομικής ή οποιασδήποτε τελος πάντων άποψης) και η κατάληψη για αυτούς είναι ότι χειρότερο απομακρύνοντας την απόκτηση πτυχίου.Και υπάρχουν και αυτοί που πάνε και ψηφίζουν υπέρ της κατάληψης μόνο για να έχουν μια καλύτερη "δικαιολογία" να μην πατάνε στη σχολή-και μη μου πεις ότι δεν υπάρχουν αυτά τα άτομα...Όπως έχουν αναφέρει και άλλοι συνάδελφοι εδώ μέσα,η κατάληψη δεν είναι το μόνο μέσο.
Ναι υπάρχουν και άλλοι. Υπάρχουν αυτοί που δεν θέλουν την κατάληψη γιατι εχουν κομματικά συμφέροντα. Υπάρχουν καποιοι που δεν θελουν την καταληψη γιατι ειναι απλα παραπληροφοριμένοι. Υπάρχουν κάποιοι που θέλουν την κατάληψη γιατι είναι παραπληροφοριμενοι υπαρχουν αυτοι που θελουν την καταληψη ξερουν γιατι την θέλουν και κατεβαινουν και στον δρόμο, υπαρχουν....AbstractType wrote:StormRider wrote:
Υπάρχουν φοιτητές που δεν έχουν την πολυτέλεια να καθυστερούν την έναρξη της επαγγελματικής τους πλέον ζωής(από οικονομικής ή οποιασδήποτε τελος πάντων άποψης) και η κατάληψη για αυτούς είναι ότι χειρότερο απομακρύνοντας την απόκτηση πτυχίου.Και υπάρχουν και αυτοί που πάνε και ψηφίζουν υπέρ της κατάληψης μόνο για να έχουν μια καλύτερη "δικαιολογία" να μην πατάνε στη σχολή-και μη μου πεις ότι δεν υπάρχουν αυτά τα άτομα...Όπως έχουν αναφέρει και άλλοι συνάδελφοι εδώ μέσα,η κατάληψη δεν είναι το μόνο μέσο.
Εγώ αυτούς που λυπάμαι περισσότερο είναι τα παιδιά απο επαρχία που πληρώνουν το νοίκι. Αλλα το θεμα ειναι το νοικι αυτο δεν θα το πληρωναν αν υπηρχε δωρεαν στέγαση. (Αυτός για μένα είναι σοβαρός λόγος για να κατεβεις στο δρομο. ) Ούτε νομίζω οτι θα χαρούν όταν στον προυπολογισμό τους μπουν εξοδα και βιβλία ή για δίδακτρα.
H δύναμη της εξαπάτησης και της καταστροφής μπορεί να γοητεύσει μόνο μέτριους και αδύναμους
Τhe lessons we learn from pain are the ones that make us the strongest
Τhe lessons we learn from pain are the ones that make us the strongest
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Και συνεχίζω τη σκέψη αυτή. Η κατάληψη μέσα στο Πανεπιστήμιο όχι μόνο δεν έχει αποτέλεσμα αλλά ουσιαστικά μόνο εναντίον μας στρέφεται. Πρόκειται για κάτι που γίνεται απλά και μόνο επειδή μπορεί να γίνει. Αν κάποιος/οι ήθελαν πραγματικά να πετύχουν κάποιο αποτέλεσμα ας απέκλειαν το υπουργείο ή το σπίτι του/της υπουργού. Εκεί όμως θα επενέβαινε (φυσιολογικά) η Αστυνομία και το πάρτυ θα τελείωνε γρήγορα. Μένουμε λοιπόν εκεί που μας παίρνει (και με τα όποια επιχειρήματα έχουμε, με πολλά από τα οποία δε συμφωνώ και δε συμφωνούν φυσικά όλοι και συχνά δε συμφωνούν καν οι περισσότεροι), γιατί δυστυχώς τζάμπα μάγκες υπάρχουν πολλοί... Ειδικά όσοι βάζουν σε ψηφοφορία ό,τι τους κατέβει. Πώς θα τους φαινόταν να βάλουμε σε ψηφοφορία τα δικά τους δικαιώματα;AbstractType wrote:Εγώ τα βλέπω λίγο πιο απλοποιημένα τα πράγματα χωρίς βαρύγδουπες κουβέντες.StormRider wrote: Οι υπόλοιποι 9000 που δεν τους έκανε κέφι να ρουφάνε τον φραπέ, πού ήταν στην ψηφοφορία?
10 άτομα κατέβαζε στην πορεία η ΑΣΟΕΕ? (Αν εννοείς 10 πληροφορικάριους, ναι, μπορεί να πέφτεις και μέσα)
Κάποιοι άλλοι μάλλον έχουν γράψει αλλού το βάρος της ψήφου τους και μετά τρέχουν άρον άρον να διαβάσουν το manual του συνδικαλισμού για να μάθουν πώς θα αμυνθούν απέναντι στις υποβαθμίσεις των πολυπόθητων πτυχίων τους απέναντι σε μία κλασσική νεοελληνική ρουσφετολογική και ζημιογόνο κυβέρνηση για το μέλλον της εργασίας στον τόπο(aka το μέλλον μας).
Υπάρχουν φοιτητές που δεν έχουν την πολυτέλεια να καθυστερούν την έναρξη της επαγγελματικής τους πλέον ζωής(από οικονομικής ή οποιασδήποτε τελος πάντων άποψης) και η κατάληψη για αυτούς είναι ότι χειρότερο απομακρύνοντας την απόκτηση πτυχίου.Και υπάρχουν και αυτοί που πάνε και ψηφίζουν υπέρ της κατάληψης μόνο για να έχουν μια καλύτερη "δικαιολογία" να μην πατάνε στη σχολή-και μη μου πεις ότι δεν υπάρχουν αυτά τα άτομα...Όπως έχουν αναφέρει και άλλοι συνάδελφοι εδώ μέσα,η κατάληψη δεν είναι το μόνο μέσο.
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
- AbstractType
- bit level
- Posts: 23
- Joined: Wed Jun 06, 2007 10:28 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
adam98++adam98 wrote: Εγώ αυτούς που λυπάμαι περισσότερο είναι τα παιδιά απο επαρχία που πληρώνουν το νοίκι. Αλλα το θεμα ειναι το νοικι αυτο δεν θα το πληρωναν αν υπηρχε δωρεαν στέγαση. (Αυτός για μένα είναι σοβαρός λόγος για να κατεβεις στο δρομο. ) Ούτε νομίζω οτι θα χαρούν όταν στον προυπολογισμό τους μπουν εξοδα και βιβλία ή για δίδακτρα.
-
- Gbyte level
- Posts: 1040
- Joined: Mon Dec 18, 2006 5:34 pm
- Gender: ♂
Δεν μου έχεις απαντήσει...AbstractType wrote: Εγώ τα βλέπω λίγο πιο απλοποιημένα τα πράγματα χωρίς βαρύγδουπες κουβέντες.
Γνωρίζοντας σίγουρα αρκετούς με οικονομικά προβλήματα τόσο για την επικείμενη είσοδό τους στην αγορά εργασίας όσο και παιδιά από επαρχία (όντας και εγώ σε αυτή τη θέση) μπορώ να πω σε μεγάλο βαθμό ότι ήταν υπερ της κατάληψης όντας ενεργοί και κατα την ψήφισή της και στις κινητοποιήσεις.StormRider wrote: Οι υπόλοιποι 9000 που δεν τους έκανε κέφι να ρουφάνε τον φραπέ, πού ήταν στην ψηφοφορία?
10 άτομα κατέβαζε στην πορεία η ΑΣΟΕΕ?
Είναι παιδιά που βρίσκονται ανάμεσα στους 1000. Είναι παιδιά που κατέβαινουν στο δρόμο, πήγαινουν προς το υπουργείο παιδείας (ήταν αποκλεισμένο), πήγαινουν στη βουλή (ήταν αποκλεισμένη) διαμαρτυρόμενοι. Είναι φοιτητές εν πτυχίω που δεν θέλουν λύπηση από κανέναν και απαιτούν την αναβαθμιση και του πανεπιστημίου και της εργασίας. Είναι αυτοί που συμφωνούν με την κατάληψη ως μέσο ενάντια στην παραπληροφόρηση των καναλιών και των κομματικών εξουσιών. Αυτοί ζητούν από τους συναδέλφους τους να κινητοποιηθούν, να ενημερωθούν και να δραστηριοποιηθούν ψηφίζοντας στις ΓΣ. Πού είναι τα υπόλοιπα 9000 φοιτητών της ΑΣΟΕΕ? Μη μου πείτε ότι αυτοί είναι επαρχιώτες ή εν πτυχίω....
Τί είναι η κατάληψη? Τσάμπα μαγκιά σίγουρα όχι...
Είναι η διακοπή της ομαλής επιστημονικής λειτουργίας του πανεπιστημίου με σκοπό να γίνουν οι ανάλογες πολιτικές και κοινωνικές ζυμώσεις -απόλυτα αναγκαίες- που μόνο σαφή μηνύματα μπορούν να στείλουν, όχι μόνο στην εκάστοτε εξουσία, αλλά και στην ίδια την κοινωνία του πανεπιστημίου. Δεν έκλεισε κανένας τη σχολή.Το σύνολο των υποστηρικτών του Νόμου είναι ένα μικρό υποσύνολο των φοιτητών που ήταν ενάντια στις καταλήψεις. Αυτό πρέπει να μας προβληματίζει. Γιατί τί σημαίνει είμαι κατά του Α16 και του νόμου και κατα της κατάληψης(=συζήτησης με συναδέλφους)? Αυτό δείχνει ότι ο καθένας κοιτάει το άμεσο και προσωρινό συμφέρον του(=συνέχιση μαθημάτων, απόκτηση πτυχίου), χωρίς να κοιτάει το πραγματικό του μέσα από το συλλογικό(=καθορισμός της πλειοψηφικής άποψης των φοιτητών περί του πανεπιστημίου, της πορείας που αυτό ακολουθεί και των αποτελεσμάτων της απόκτησης πτυχίου στην αγορά εργασίας).
Τέλος, πρόγραμμα για τις ημέρες της κατάληψης υπήρξε... η μικρή όμως συμμετοχή δεν του επέτρεψε να καθορίσει όμως τη θέση μας ως ΑΣΟΕΕ. Πώς θα μπορούσε άλλωστε όταν μία αστική σχολή όπως η δική μας θεωρεί την πολιτική και τη συμμετοχή κατάντια και τον ατομικισμό ευλογία (τα στατιστικά μιλάνε και οι 9000 δεν ασχολούνται καν όσο υπάρχουν glamorous weekends).
@Αdam98: Σου χει ξεφύγει ένα quote που δεν είναι δικό μου.

- tZoLe
- Venus Former Team Member
- Posts: 1925
- Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Lausanne-Pasalimani
- Contact:
Αν καταλαβαίνω καλά πιστεύεις πως αγώνας για τα δικαιώματα μας, αγώνας ενάντια σε έναν νόμο, αγώνας για ένα καλύτερο πανεπιστήμιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς κατάληψη. Όποιος πιστεύει στο αντίθετο κοιτάει το συμφέρον του. Εγώ πάλι πιστεύω ότι και αγώνας μπορεί να γίνει χωρίς καταλήψεις αν το θέλουμε, και ακόμα και αυτοί που κοιτούν μόνο το συμφέρον τους μπορούμε να τους σεβαστούμε επιτρέποντας τους να συνέχισουν αμέριμνοι τη ζωή τους. Εγώ αυτό που έχω μάθει και πιστεύω είναι πως ο αγώνας απαιτεί θυσίες προσωπικές και πως δεν είναι τόσο αντρίκιο να σύρουμε για ασπίδα μας το σύνολο. Ακόμα και τώρα αναρωτιέμαι ποια θα ήταν η δυναμική των κινητοποιήσεων σε περίπτωση που δεν υπήρχαν καταλήψεις. Γιατί τότε θα μετρούσε η προσωπική θυσία. Τι λέω τώρα; Αυτό που λεώ είναι ότι ψευτοδιλλήματα του τύπου καταλήψεις ή νόμος πλαίσιο δεν υπάρχουν. Η κατάληψη δεν είναι το μόνο μέσο διαμαρτυρίας, αλλά το εύκολο, γιατί τραβάει την προσοχή της κοινής γνώμης. Τραβάει την προσοχή επειδή κάποιοι αγωνίζονται και επειδή κάποιοι άλλοι δεν υπολογίζονται, αυτοί που κοιτούν το προσωπικό συμφέρον. Διαμαρτυρία και αγώνας μπορεί να γίνει με πολλούς άλλους τρόπους.StormRider wrote:
Τί είναι η κατάληψη? Τσάμπα μαγκιά σίγουρα όχι...
Είναι η διακοπή της ομαλής επιστημονικής λειτουργίας του πανεπιστημίου με σκοπό να γίνουν οι ανάλογες πολιτικές και κοινωνικές ζυμώσεις -απόλυτα αναγκαίες- που μόνο σαφή μηνύματα μπορούν να στείλουν, όχι μόνο στην εκάστοτε εξουσία, αλλά και στην ίδια την κοινωνία του πανεπιστημίου. Δεν έκλεισε κανένας τη σχολή.Το σύνολο των υποστηρικτών του Νόμου είναι ένα μικρό υποσύνολο των φοιτητών που ήταν ενάντια στις καταλήψεις. Αυτό πρέπει να μας προβληματίζει. Γιατί τί σημαίνει είμαι κατά του Α16 και του νόμου και κατα της κατάληψης(=συζήτησης με συναδέλφους)? Αυτό δείχνει ότι ο καθένας κοιτάει το άμεσο και προσωρινό συμφέρον του(=συνέχιση μαθημάτων, απόκτηση πτυχίου), χωρίς να κοιτάει το πραγματικό του μέσα από το συλλογικό(=καθορισμός της πλειοψηφικής άποψης των φοιτητών περί του πανεπιστημίου, της πορείας που αυτό ακολουθεί και των αποτελεσμάτων της απόκτησης πτυχίου στην αγορά εργασίας).
Για να ξεκαθαρίσω, δεν κρίνω το αν πρέπει ή όχι να γίνουν κινητοποιήσεις, απλά διαφωνώ στο ότι εφόσον γίνουν η κατάληψη είναι μονόδρομος, είναι απλά μια επιλογή και μάλιστα εύκολη.

"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)
έτσι
Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
- AbstractType
- bit level
- Posts: 23
- Joined: Wed Jun 06, 2007 10:28 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
@StormRider
Γενικά συμφωνώ μαζί σου σε αρκετά σημεία.
...υπάρχουν όμως περιστάσεις που δεν επιτρέπουν σε κάποιους να ενεργοποιηθούν ίσως όπως θα ήθελαν.Ο ατομικισμός είναι φαινόμενο που υπερνικάει δυστυχώς την θέληση για αγώνα των ομαδικών δικαιωμάτων.Και προέρχετε εν μέρει από την γενικότερη πίεση που ασκεί το "σύστημα".Δεν νομίζω ότι πολλοί είναι ετοιμοι να θυσιάσουν άλλο ένα χρονάκι για το κοινό καλό.Εγώ προσωπικά δεν είμαι,και παρτο όπως θέλεις.Θες να βρισκόμαστε κάθε μέρα σε πορείες;Έξω από τη βουλή;Από το υπουργείο;Κανένα πρόβλημα.Αλλά μη μου στερήσεις την επιλογή να δώσω τα μαθήματα που θέλω όταν έρθει η ώρα.
Όσο για τους 9000....Τι να σου πω...πρώτη φορά συμβαίνει να είναι αμέτοχοι τόσοι πολλοί φοιτητές;
Γενικά συμφωνώ μαζί σου σε αρκετά σημεία.
...υπάρχουν όμως περιστάσεις που δεν επιτρέπουν σε κάποιους να ενεργοποιηθούν ίσως όπως θα ήθελαν.Ο ατομικισμός είναι φαινόμενο που υπερνικάει δυστυχώς την θέληση για αγώνα των ομαδικών δικαιωμάτων.Και προέρχετε εν μέρει από την γενικότερη πίεση που ασκεί το "σύστημα".Δεν νομίζω ότι πολλοί είναι ετοιμοι να θυσιάσουν άλλο ένα χρονάκι για το κοινό καλό.Εγώ προσωπικά δεν είμαι,και παρτο όπως θέλεις.Θες να βρισκόμαστε κάθε μέρα σε πορείες;Έξω από τη βουλή;Από το υπουργείο;Κανένα πρόβλημα.Αλλά μη μου στερήσεις την επιλογή να δώσω τα μαθήματα που θέλω όταν έρθει η ώρα.
Όσο για τους 9000....Τι να σου πω...πρώτη φορά συμβαίνει να είναι αμέτοχοι τόσοι πολλοί φοιτητές;
Το ενδεχομενο να εχουμε παλι καταληψεις φενεται μακρινο για τον πολυ απλο λογο της πλειοψηφιας της παρουσης κυβερνησης.Δεν μπορει να σηκωσει παλι μετωπο με τους φοιτητες οχι μονο επειδη θα υποστει φθορα ο ιδιος και το κομμα του αλλα και επειδη η κοινωνια δεν μπορει να περασει παλι τα περσινα.Περα απο τους φοιτητες που διναμε rendez-vous στις πορειες υπαρχουν και αυτοι που δεν μπορουσαν να πανε στις δουλειες τους κτλ κτλ.Απο την αλλη ομως υπαρχουν και εκεινοι που πιεζουν ασφυκτικα την κυβερνηση να προχωρησει στην μεταρρυθμισεις που υποσχεθηκε....Και το ερωτημα που θετω εγω εν τελει ειναι ποιος θα "επικρατησει"?Τα συμφεροντα καποιων κεφαλαιουχων η οι απλοι φοιτητες,τα προαναφερθεντα συμφεροντα εχουν συμμαχο και την ΕΕ,εμεις οι φοιτητες?
- sandra
- Wow! Terabyte level
- Posts: 4917
- Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...
Ζητώ συγγνώμη για το μέγεθος του ποστ μου. Είναι η ανακοίνωση του Πρύτανη για ότι συνέβη στην Σύγκλητο και η ανοιχτή πρόσκληση για περαιτέρω συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων για το ΟΠΑ. Αυτό τουλάχιστον κατάλαβα εγώ όταν το διάβασα και μπορώ να πω ότι είναι ένα καλό βήμα...
11 Οκτωβρίου 2007
Αγαπητά μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας,
Στη συνεδρίαση της Συγκλήτου την περασμένη εβδομάδα εισέβαλαν φοιτητές οι οποίοι απαιτούσαν να πάρουμε απόφαση, που θα καταδικάζει το νόμο και θα διακηρύσσει ότι δεν θα τον εφαρμόσουμε.
Παρά τη συζήτηση που ακολούθησε, τις εναλλακτικές προτάσεις που ετέθησαν προς ψήφιση, και το εν γένει διαλλακτικό και συναινετικό κλίμα που επέδειξαν όλα τα μέλη της Συγκλήτου, και ενώ διαφαινόταν ότι πιθανόν θα υπήρχε μια συμβιβαστική πρόταση που θα ψηφιζόταν από το σύνολο σχεδόν της Συγκλήτου, ένας φοιτητής άρπαξε το χαρτί με τις προτάσεις και το έκαψε (!) μέσα στην αίθουσα της Συγκλήτου. Κατόπιν τούτου, φυσικά, η συνεδρίαση διεκόπη.
Καλώ τους φοιτητές να δείξουν την ωριμότητα και τη δημοκρατική συμπεριφορά που πιστεύω ότι θέλουν να τους χαρακτηρίζει. Ο φοιτητικός σύλλογος πρέπει να καταλάβει ότι η ηγεσία του ιδρύματος και σύσσωμο το σώμα των μελών ΔΕΠ είμαστε υπέρ του Δημόσιου πανεπιστημίου, και θα παλέψει για ένα ΟΠΑ που δεν θα έχει τίποτα να φοβηθεί από οποιοδήποτε άλλο κρατικό ή μη κρατικό ΑΕΙ στον κόσμο. Γεγονότα όμως όπως αυτά που συνέβησαν στην τελευταία Σύγκλητο υποβαθμίζουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο στη κοινή γνώμη, και λειτουργούν υπέρ των οπαδών της ιδιωτικής παιδείας στη χώρα μας. Θα πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι ο καλύτερος τρόπος να προστατέψουμε το δημόσιο Πανεπιστήμιο, το οποίο βάλλεται από παντού, είναι να παλέψουμε για την αναβάθμισή του.
Απαραίτητη προϋπόθεση όμως για να πετύχουμε αυτόν το στόχο «ζωής» για το Ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο είναι να απαντήσουμε θετικά στα εξής ερωτήματα:
1. Δεχόμαστε / προκαλούμε / εφαρμόζουμε την αξιολόγηση; H απάντηση είναι ναι. Όχι ίσως με το ακριβές ερωτηματολόγιο και την ακριβή μεθοδολογία που μας έχει υποβάλει η ΑΑΔΙΠ, αλλά μέσα σε ένα δημιουργικό κλίμα βελτίωσης, έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει τυχόν ιδιαιτερότητες και να λαμβάνει υπόψη την Ελληνική πραγματικότητα. Όταν εφαρμόζεται σε όλα τα ΑΕΙ του εξωτερικού και σε όλες τις πτυχές της επαγγελματικής ζωής στην Ελλάδα, η αξιολόγηση αποτελεί καθολικό αίτημα της Ελληνικής κοινωνίας, η οποία διερωτάται εάν την αρνούμαστε, τί φοβόμαστε και τί έχουμε να κρύψουμε. Πόσο μάλλον, όταν σύμφωνα με στοιχεία που έχουμε, θεωρούμε ότι η αξιολόγηση θα αναδείξει την δουλειά που γίνεται και το επίπεδο του ΟΠΑ, και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο, γεγονός που γίνεται ακόμα πιο σπουδαίο αν λάβουμε υπόψη τους πενιχρούς πόρους που διαθέτουμε.
2. Εφαρμόζουμε λογοδοσία και διαφάνεια, σε όλα τα επίπεδα; Η απάντηση είναι ναι. Δεν διαχειριζόμαστε μόνο δημόσιο χρήμα. Διαχειριζόμαστε την εμπιστοσύνη και τις ελπίδες του Ελληνικού λαού στο μέλλον της χώρας μας – τους νέους και τις νέες που έρχονται εδώ να σπουδάσουν. Η μεγάλη αυτή ευθύνη κάνει την ανάγκη για λογοδοσία ακόμα επιτακτικότερη. Μόνο έτσι θα ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη και υποστήριξη της κοινής γνώμης στο δίκαιο αγώνα μας για αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου. Δεν είναι δυνατόν η Ελληνική κοινωνία να αγωνιά για το μέλλον των παιδιών τους, και εμείς να μην λογοδοτούμε σχετικά με το πώς προωθούμε τον εκσυγχρονισμό και την ποιότητα στις σπουδές, την έρευνα, και την απασχόληση φοιτητών μας.
3. Στοχεύουμε στην παραγωγή αποφοίτων που θα είναι διεθνώς ανταγωνιστικοί, και σε προπτυχιακό και σε μεταπτυχιακό επίπεδο; Η απάντηση είναι ναι. Δεν στοχεύουμε (μόνο) στην παραγωγή δημόσιων υπαλλήλων – αντίθετα, φιλοδοξούμε οι απόφοιτοί μας να είναι περιζήτητοι στην αγορά εργασίας, ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, και το ΟΠΑ να συνεχίσει να είναι η πρώτη πηγή άντλησης ικανών στελεχών επιχειρήσεων και οργανισμών. Η συνεργασία μας σε μια βάση πλήρους διαφάνειας, ακαδημαϊκής δεοντολογίας και ανεξαρτησίας, τόσο με το δημόσιο όσο και με τον ιδιωτικό τομέα, θα συμβάλει στην επαγγελματική αποκατάσταση των φοιτητών μας και θα βελτιώσει τις υποδομές του Πανεπιστημίου μας. Η ίδια η ΑΣΟΕΕ έγινε από τον Μαρασλή, υλοποιώντας το όραμα του Ελευθέριου Βενιζέλου. Πιστεύω ότι ήρθε η ώρα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και όλοι μαζί να πετύχουμε ένα καλύτερο αύριο για την Ελληνική Παιδεία.
4. Στοχεύουμε στο αυτοδιοίκητο του Ελληνικού Πανεπιστημίου; Η απάντηση είναι ναι. Η εξάρτηση από την Πολιτεία και τα κόμματα μόνο καθυστέρηση και άλλα δεινά φέρνει στο Ελληνικό πανεπιστήμιο. Την εποχή που πρέπει να «τρέξουμε με χίλια» για να προλάβουμε τις διεθνείς εξελίξεις, οι παρεμβάσεις του Υπουργείου όχι μόνον δεν βοηθούν, αλλά αντίθετα, αποτελούν τροχοπέδη στην εξέλιξη και ανάπτυξή μας. Από την άλλη μεριά, η ακραία πολιτικοποίηση μέσα στο Πανεπιστήμιο σίγουρα δεν λειτουργεί υπέρ της ποιότητας των σπουδών των φοιτητών μας. Όλα τα μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού αναπτύχθηκαν σε ένα βαθμό λόγω της πλήρους αυτοδιοίκησής τους. Οι δυνάμεις που θα απελευθερωθούν με το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων, σε συνδυασμό με τη λογοδοσία και την αξιολόγηση, είμαι βέβαιος ότι θα δώσουν μια τεράστια δυναμική στην Ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση, και θα καταστήσουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια πρωτοπόρα στην Ευρώπη.
Από την άλλη μεριά, όλοι συμφωνούμε:
5. Να αγωνιστούμε για την αύξηση της χρηματοδότησης που πάει στην Παιδεία. Δεν είναι δυνατόν από τη μια μεριά η Πολιτεία να θεωρεί ότι η Παιδεία αποτελεί προτεραιότητα και όλοι οι πολιτικοί και τα κόμματα να «κόπτωνται περί της οικονομίας της γνώσης», και από την άλλη, το ποσοστό της χρηματοδότησης της παιδείας και της έρευνας να είναι στο απελπιστικά χαμηλό ποσοστό που είναι σήμερα. Πώς είναι δυνατόν να μην εμφανίζονται εκρηκτικά φαινόμενα όταν το Ελληνόπουλο έρχεται σε ένα Πανεπιστήμιο με πανάρχαιη υποδομή, χωρίς φοιτητική εστία, και χωρίς χώρους για φοιτητική ζωή; Πώς είναι δυνατόν να «αποδίδει» το μέλος ΔΕΠ όταν ξεκινάει την θητεία του στο Πανεπιστήμιο και περνάνε 12 μήνες για να αποκτήσει γραφείο όπου θα μπορεί να εργάζεται, να δέχεται φοιτητές, κλπ; Όλοι γνωρίζουμε ότι η χρηματοδότηση είναι θέμα προτεραιοτήτων και περιμένουμε την πολιτεία να δείξει έμπρακτα την προτεραιότητα που θέτει στην παιδεία. Από πλευράς μας, η αύξηση αυτή θα αντιμετωπιστεί με λογοδοσία, με στόχους, με πρόγραμμα.
6. Να πολεμήσουμε οποιαδήποτε προσπάθεια υποβάθμισης του πτυχίου και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των φοιτητών μας, και εξίσωσής τους με αντίστοιχα 3-ετούς φοίτησης σε Κολλέγια του εξωτερικού. Πώς είναι δυνατόν να θεωρείται ισότιμο το πτυχίο που παίρνει το Ελληνόπουλο το οποίο σπουδάζει επί 4 χρόνια, και παρακολουθεί περίπου 2.000 διδακτικές ώρες, με αντίστοιχα του εξωτερικού 3-ετούς φοίτησης όπου ο φοιτητής παρακολουθεί κάτω από 1.000 διδακτικές ώρες; Και πώς μπορεί ο ΔΟΑΤΑΠ να παρέχει πιστοποιητικά ισοτιμίας με μερικές «επιπλέον εξετάσεις» καταργώντας πλήρως την παιδαγωγική έννοια της εκπαίδευσης;
Νομίζω ότι τα παραπάνω καταδεικνύουν την τοποθέτησή μας και το πώς σκοπεύουμε να πορευτούμε στα ευρύτερα θέματα της παιδείας. Πάντα με πνεύμα συναίνεσης και σύνθεσης. Περιμένω τις προτάσεις όλων των μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας σχετικά με τους τρόπους που πιστεύετε θα είναι οι πιο αποτελεσματικοί για να πετύχουμε τους στόχους μας. Πρέπει να προχωρήσουμε ενωμένοι και πιστεύω ότι βγαίνοντας προς τα έξω, προς την κοινωνία, θα βρούμε μεγάλη ανταπόκριση στα κύρια θέματα που ανέφερα.
Με εκτίμηση,
Καθηγητής Γ. Π. Πραστάκος
Πρύτανης
Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...