KMP wrote:Οστώσο οι "παροχές" που λες δεν είναι ο μοναδικός λόγος να υπάρχει κυβέρνηση, είναι και η θέσπιση και εφαρμογή νόμων και η "εποπτεία" της αγοράς.
Οι "παροχές" (με την ευρύτερη έννοια) ΕΙΝΑΙ ο μόνος λόγος για να έχουμε κυβέρνηση, νόμους, αγορά κτλ. Γι' αυτό ακριβώς ξεκινήσαμε από τα προϊστορικά χρόνια και κάναμε κοινότητες, συστήματα διακυβέρνησης κτλ. Ο μόνος λόγος ύπαρξης της κυβέρνησης είναι να εξυπηρετεί τους πολίτες της και να εξασφαλίσει το μέγιστο δυνατό βιοτικό τους επίπεδο (διαφορετικά, τα παρατάμε, πάμε στη ζούγκλα και περνάμε εκεί καλύτερα). Οι νόμοι γίνονται εκ των υστέρων για αυτό ακριβώς το λόγο: για να εξασφαλίσουν π.χ. ασφάλεια, ελευθερία, δικαιοσύνη κτλ. Αυτό ακριβώς είναι μια παροχή του κράτους.
KMP wrote:Προφανώς και υπάρχουν πράγματα που πρακτικά μόνο το κράτος μπορεί να προσφέρει, πχ στρατός, αστυνομία κ.ο.κ.
Πράγματι, παρέχουμε στο κράτος το μονοπώλιο της δυνατότητας άσκησης βίας σε ανταλλαγή με την παροχή ασφάλειας μας κτλ. Αν δεν τηρηθεί κάτι τέτοιο, ανακαλούμε.
KMP wrote:Το θέμα είναι αν η παιδεία είναι ένα απο αυτά. Η έμπρκατη εμπειρία σε πολλές χώρες δείχνει πως δεν είναι.
Δεν νομίζω να διαφωνούμε...
Erevodifwntas wrote:Κι ομως ειναι δικο σου το λαθος: Τους φορους τους πληρωνουμε για κοινωνικες υπηρεσιες και σε καμια περιπτωση για ατομικες (γι'αυτες υπαρχει ο ιδιωτικος τομεας).
Κατ' αρχάς, οι φόροι πρέπει να έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και είτε α) να συμβαδίζουν με τα κίνητρα που έχει ο καθένας έχει για να πληρώσει (όπως στις σκανδιναβικές χώρες) είτε β) η εφορία να είναι τόσο ικανή έτσι ώστε να πατάξει (

) την φοροδιαφυγή (όπως στις ΗΠΑ και διάφορες κεντροευρωπαϊκές). Αυτή τη στιγμή τίποτα από τα 2 δεν συμβαίνει.
Κατά δεύτερον, πάλι μπερδεύεις τη χρηματοδότηση από την παροχή υπηρεσιών. Επίσης, πως ακριβώς ορίζεις την κοινωνική υπηρεσία; Hint: Η πλειονότητα των δρομολογίων του ΟΣΕ (εκτός των IC/ICE) χαρακτηρίζονται ως "κοινωνικής υπηρεσίας". Βλέπεις να δουλεύει ικανοποιητικά; Οι τηλεπικοινωνίες, οι αερο- και θαλασσομεταφορές και ο ηλεκτρισμός δεν είναι κοινωνική υπηρεσία; Γιατί το κράτος δεν δραστηριοποιείται εκεί (παρά μόνο χρηματοδοτεί π.χ. άγονες γραμμές);
Erevodifwntas wrote:Με τη λογικη σου την κατασκευη του μετρο θα επρεπε να την πληρωνουν μονο οι αθηναιοι φορολογουμενοι ;-)
Μια δικαιότερη κατανομή φόρων/έργων νομίζω είναι προφανής σε όλους. Η δυτική Ελλάδα π.χ. δεν έχει ούτε αυτοκινητοδρόμους (μόλις το τελευταίο εξάμηνο συνδέθηκε η Ηγουμενίτσα με την Εγνατία), ούτε σιδηροδρόμους, ούτε φυσικά... μετρό. Εδώ καλά καλά δεν έχουν λεωφορεία. Βρίσκεται στην απομόνωση από την αρχή του ελληνικού κράτους. Είναι ΚΑΤΑΦΟΡΑ άδικο για αυτούς να πληρώνουν εδώ και δεκαετίες για μεταφορές και να παίρνουν από τα 3 το πλέον επίμηκες (για να μην πιάσουμε τα θέματα υδροκέφαλης ανάπτυξης και μη-αποκέντρωσης και μας δει καμιά Γαλλία-Γερμανία-Ισπανία-κτλ. και λιώσουν στα γέλια. Αν ήμασταν πίσω στο 1980 και σχεδιάζαμε το σύστημα (ο θεός να το κάνει) μεταφορών, πρώτα θα έδινα έμφαση στην σύνδεση περιφέρειας και μετά στην ανάπτυξη της πρωτεύουσας.)
Παρατήρησες πάντως ότι ακόμα κι αυτά τα έργα χρηματοδοτούνται (συνήθως μειοψηφικά

) από το ελληνικό δημόσιο αλλά ιδιωτικές εταιρίες τα φτιάχνουν, ε; Δεν υπάρχει η "Δημόσια Κατασκευαστική Εταιρία" με μπουλντόζες κτλ.