Ερωτηματολόγιο Social Media

Ενημέρωση και συζήτηση πάνω σε ερευνητικά θέματα και πανεπιστημιακά νέα.
User avatar
Sreak
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 956
Joined: Fri Apr 02, 2004 9:56 am
Academic status: PhD
Location: eltrun.gr

Ερωτηματολόγιο Social Media

Postby Sreak » Thu May 27, 2010 1:14 pm

Μια φίλη κάνει έρευνα με θέμα «Το Μάρκετινγκ στα Social Networks και πώς επηρεάζει την Συμπεριφορά Καταναλωτή» και μαζεύει ερωτηματολόγια online.

Το ερωτηματολόγιο παίρνει περίπου 10 λεπτά και μπορείτε να το απαντήσετε online στη διεύθυνση: http://www.surveygizmo.com/s3/297742/Social-Networks

Αφιερώστε λίγο χρόνο.

Thanks
User avatar
Michelle
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1168
Joined: Sun Jul 15, 2007 8:05 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: MIT
Contact:

Re: Ερωτηματολόγιο Social Media

Postby Michelle » Fri May 28, 2010 2:52 am

Το συμπλήρωσα, αν και χωρίς να είμαι σε καμία περίπτωση ειδικός, λίγο πρόχειρο μου φάνηκε:

Α. Είναι γνωστό ότι ένας τρόπος ελέγχου της ποιότητας των απαντήσεων είναι να κάνεις την ίδια ερώτηση με διαφορετικό τρόπο και να αξιολογείς αν οι απαντήσεις είναι ίδιες. Όχι όμως και αμέσως μετά την κανονική!!!

Β. Μα είναι δυνατόν να ρωτάς τον καταναλωτή αν θα τον επηρεάσει κάτι στο αν θα προβεί σε αγορά ενός προιόντος;; Που να ξέρει; Προφανώς και θα σου πει όχι, γιατί ο καθένας νομίζει ότι ελέγχει απόλυτα τον εαυτό του και ότι δεν επηρεάζεται από διαφημίσεις. Υποσυνείδητα γίνονται αυτά, δεν γίνεται κανείς πιο θετικός απέναντι σε ένα brand επειδή απλά είδε μια διαφήμιση για αυτό (εκτός από περιπτώσεις διαφημίσεων που όντως παρέχουν πληροφορίες και είναι πειστικές, αλλά εν προκειμένω δεν επρόκειτο για τέτοιες).

Απλά κοινή λογική...νομίζω.
Question everything (and first of all, yourself)

w3.org/People/all#lealea.verou.me@leaverou on Twitter
User avatar
nikolas17
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1117
Joined: Sun Sep 20, 2009 12:51 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: 192.168.1.1

Re: Ερωτηματολόγιο Social Media

Postby nikolas17 » Fri May 28, 2010 3:19 am

Α. Είναι γνωστό ότι ένας τρόπος ελέγχου της ποιότητας των απαντήσεων είναι να κάνεις την ίδια ερώτηση με διαφορετικό τρόπο και να αξιολογείς αν οι απαντήσεις είναι ίδιες. Όχι όμως και αμέσως μετά την κανονική!!!


Γι'αυτο μου φάνηκε εμένα οτι απαντούσα 2 φορές τις ίδιες ερωτήσεις ε? :smt017
Image
User avatar
chriskin
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 5316
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:04 am
Gender:

Re: Ερωτηματολόγιο Social Media

Postby chriskin » Fri May 28, 2010 4:54 am

Michelle wrote:Το συμπλήρωσα, αν και χωρίς να είμαι σε καμία περίπτωση ειδικός, λίγο πρόχειρο μου φάνηκε:

Α. Είναι γνωστό ότι ένας τρόπος ελέγχου της ποιότητας των απαντήσεων είναι να κάνεις την ίδια ερώτηση με διαφορετικό τρόπο και να αξιολογείς αν οι απαντήσεις είναι ίδιες. Όχι όμως και αμέσως μετά την κανονική!!!

Β. Μα είναι δυνατόν να ρωτάς τον καταναλωτή αν θα τον επηρεάσει κάτι στο αν θα προβεί σε αγορά ενός προιόντος;; Που να ξέρει; Προφανώς και θα σου πει όχι, γιατί ο καθένας νομίζει ότι ελέγχει απόλυτα τον εαυτό του και ότι δεν επηρεάζεται από διαφημίσεις. Υποσυνείδητα γίνονται αυτά, δεν γίνεται κανείς πιο θετικός απέναντι σε ένα brand επειδή απλά είδε μια διαφήμιση για αυτό (εκτός από περιπτώσεις διαφημίσεων που όντως παρέχουν πληροφορίες και είναι πειστικές, αλλά εν προκειμένω δεν επρόκειτο για τέτοιες).

Απλά κοινή λογική...νομίζω.


για το πρωτο εχεις δικιο, για το δευτερο ομως δεν ισχυει παντα.
σε πολλες περιπτωσεις ο κοσμος καταλαβαινει οτι απλα του εχουν περασει οτι κατι ειναι καλο αλλα και παλι το θελει (πριν η/και μετα την αγορα)

παραδειγμα : εγω εχω ψαξει καθε (μεγαλη τουλαχιστον) καβα της αθηνας και αρκετες σε αλλες πολεις για να παρω μια συγκεκριμενη vodka (με την ευκαιρια, reyka λεγεται, αμα ξερει κανεις που μπορω να την βρω :lol: ). οι μονοι λογοι που το κανω αυτο ειναι οτι ειναι κατι περιεργο (ισλανδικη) και (Κυριως) με ειχε εντυπωσιασει η διαφημιση της.

σε ενα καλυτερο παραδειγμα : μπορει καποιος να καταλαβει Μετα την αγορα πως δεν ειχε πραγματικο λογο να παρει ο,τι πηρε αλλα πως επεσε απλα "θυμα" διαφημισης.
αμα αυτο εχει γινει πολλες φορες, ο καταναλωτης μπορει ανετα να πει πως επιρεαζεται απο τις διαφημισεις.


Sreak wrote:Μια φίλη κάνει έρευνα με θέμα «Το Μάρκετινγκ στα Social Networks και πώς επηρεάζει την Συμπεριφορά Καταναλωτή» και μαζεύει ερωτηματολόγια online.

Το ερωτηματολόγιο παίρνει περίπου 10 λεπτά και μπορείτε να το απαντήσετε online στη διεύθυνση: http://www.surveygizmo.com/s3/297742/Social-Networks

Αφιερώστε λίγο χρόνο.

Thanks



"Οι απαντήσεις σας είναι πολύ σημαντικές για την συγκεκριμένη έρευνα."

μεντιουμ η φιλη σου :)
μακαρι να βοηθησουν καπως

δεν ειναι τοοοσο προχειρο οσο λενε οι απο πανω αλλα δεν ηταν και το καλυτερο ερωτηματολογιο που εχω δει ποτε μου
κανα δυο παραπανω παραδειγματα πραγματων η/και καπως περισσοτερες ερωτησεις θα βοηθουσαν
Last edited by chriskin on Fri May 28, 2010 5:04 am, edited 1 time in total.
User avatar
Michelle
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1168
Joined: Sun Jul 15, 2007 8:05 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: MIT
Contact:

Re: Ερωτηματολόγιο Social Media

Postby Michelle » Fri May 28, 2010 5:07 am

chriskin wrote:για το πρωτο εχεις δικιο, για το δευτερο ομως δεν ισχυει παντα.
σε πολλες περιπτωσεις ο κοσμος καταλαβαινει οτι απλα του εχουν περασει οτι κατι ειναι καλο αλλα και παλι το θελει (πριν η/και μετα την αγορα)

παραδειγμα : εγω εχω ψαξει καθε (μεγαλη τουλαχιστον) καβα της αθηνας και αρκετες σε αλλες πολεις για να παρω μια συγκεκριμενη vodka (με την ευκαιρια, reyka λεγεται, αμα ξερει κανεις που μπορω να την βρω :lol: ). οι μονοι λογοι που το κανω αυτο ειναι οτι ειναι κατι περιεργο (ισλανδικη) και (Κυριως) με ειχε εντυπωσιασει η διαφημιση της.

σε ενα καλυτερο παραδειγμα : μπορει καποιος να καταλαβει Μετα την αγορα πως δεν ειχε πραγματικο λογο να παρει ο,τι πηρε αλλα πως επεσε απλα "θυμα" διαφημισης.
αμα αυτο εχει γινει πολλες φορες, ο καταναλωτης μπορει ανετα να πει πως επιρεαζεται απο τις διαφημισεις.


Ναι, αλλά αυτές είναι εξαιρέσεις, όχι ο κανόνας. Άλλο να σου αρέσει μια διαφήμιση επειδή είναι έξυπνη και συνειδητά να θες να αγοράσεις το προϊον για να ενισχύσεις την εταιρεία που επένδυσε σε κάτι τέτοιο (το έχω κάνει). Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως δεν αντιλαμβάνεσαι ότι μια διαφήμιση σε επηρεάζει. Σκέψου πχ πολύ πιο καθημερινά προϊόντα από βότκα, πχ χαρτί τουαλέτας, αναψυκτικά, λάδι, ξύδι...

Γενικά ο κόσμος έχει την εντύπωση ότι ελέγχει τον εαυτό του και τις αντιδράσεις του σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ'ότι ισχύει. Και αυτό δεν φαίνεται μόνο στις διαφημίσεις, αλλά και στις αντιλήψεις για πολλά πράγματα που λόγω "monkey see, monkey do" μας φαίνονται προφανή, χωρίς να είναι, αν τα σκεφτούμε πιο λογικά. Μια φίλη ψυχολόγος μου είχε πει ότι αν συνειδητοποιούσαμε πόσες απόψεις και βαθιά ριζωμένα πιστεύω μας (τα οποία είμαστε και έτοιμοι να υπερασπιστούμε με πάθος) είναι "δανεικά" θα τρομάζαμε, και έπειτα από παρατήρηση των απόψεων διαφόρων ανθρώπων επί χρόνια, μπορώ να πω ότι το βλέπω κι εγώ πόσο δίκιο έχει.

Το φαινόμενο αυτό δεν υπάρχει μόνο στο marketing, αλλά και σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο υπεισέρχεται ανθρώπινος παράγοντας. Πχ, όσον αφορά την ευχρηστία, ο Jakob Nielsen είχε πει να μη δίνεις σημασία στο τι λένε οι χρήστες, αλλά στο τι κάνουν και πώς συμπεριφέρονται τελικά.

Το καταλαβαίνω ότι φαίνεται γοητευτικά ιδεαλιστικό να έχεις τόση πίστη στην συνειδητότητα του ανθρώπου (και στις νεαρές ηλικίες τέτοιες ιδεαλιστικές πλάνες είναι αρκετά κοινές), αλλά δυστυχώς, οποιαδήποτε σοβαρή μελέτη αποδεικνύει ότι είναι απλά wishful thinking κάτι τέτοιο.
Question everything (and first of all, yourself)

w3.org/People/all#lealea.verou.me@leaverou on Twitter
User avatar
chriskin
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 5316
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:04 am
Gender:

Re: Ερωτηματολόγιο Social Media

Postby chriskin » Fri May 28, 2010 5:20 am

Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Michelle wrote:
chriskin wrote:για το πρωτο εχεις δικιο, για το δευτερο ομως δεν ισχυει παντα.
σε πολλες περιπτωσεις ο κοσμος καταλαβαινει οτι απλα του εχουν περασει οτι κατι ειναι καλο αλλα και παλι το θελει (πριν η/και μετα την αγορα)

παραδειγμα : εγω εχω ψαξει καθε (μεγαλη τουλαχιστον) καβα της αθηνας και αρκετες σε αλλες πολεις για να παρω μια συγκεκριμενη vodka (με την ευκαιρια, reyka λεγεται, αμα ξερει κανεις που μπορω να την βρω :lol: ). οι μονοι λογοι που το κανω αυτο ειναι οτι ειναι κατι περιεργο (ισλανδικη) και (Κυριως) με ειχε εντυπωσιασει η διαφημιση της.

σε ενα καλυτερο παραδειγμα : μπορει καποιος να καταλαβει Μετα την αγορα πως δεν ειχε πραγματικο λογο να παρει ο,τι πηρε αλλα πως επεσε απλα "θυμα" διαφημισης.
αμα αυτο εχει γινει πολλες φορες, ο καταναλωτης μπορει ανετα να πει πως επιρεαζεται απο τις διαφημισεις.


Ναι, αλλά αυτές είναι εξαιρέσεις, όχι ο κανόνας. Άλλο να σου αρέσει μια διαφήμιση επειδή είναι έξυπνη και συνειδητά να θες να αγοράσεις το προϊον για να ενισχύσεις την εταιρεία που επένδυσε σε κάτι τέτοιο (το έχω κάνει). Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως δεν αντιλαμβάνεσαι ότι μια διαφήμιση σε επηρεάζει. Σκέψου πχ πολύ πιο καθημερινά προϊόντα από βότκα, πχ χαρτί τουαλέτας, αναψυκτικά, λάδι, ξύδι...

Γενικά ο κόσμος έχει την εντύπωση ότι ελέγχει τον εαυτό του και τις αντιδράσεις του σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ'ότι ισχύει. Και αυτό δεν φαίνεται μόνο στις διαφημίσεις, αλλά και στις αντιλήψεις για πολλά πράγματα που λόγω "monkey see, monkey do" μας φαίνονται προφανή, χωρίς να είναι, αν τα σκεφτούμε πιο λογικά. Μια φίλη ψυχολόγος μου είχε πει ότι αν συνειδητοποιούσαμε πόσες απόψεις και βαθιά ριζωμένα πιστεύω μας (τα οποία είμαστε και έτοιμοι να υπερασπιστούμε με πάθος) είναι "δανεικά" θα τρομάζαμε, και έπειτα από παρατήρηση των απόψεων διαφόρων ανθρώπων επί χρόνια, μπορώ να πω ότι το βλέπω κι εγώ πόσο δίκιο έχει.

Το φαινόμενο αυτό δεν υπάρχει μόνο στο marketing, αλλά και σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο υπεισέρχεται ανθρώπινος παράγοντας. Πχ, όσον αφορά την ευχρηστία, ο Jakob Nielsen είχε πει να μη δίνεις σημασία στο τι λένε οι χρήστες, αλλά στο τι κάνουν και πώς συμπεριφέρονται τελικά.

Το καταλαβαίνω ότι φαίνεται γοητευτικά ιδεαλιστικό να έχεις τόση πίστη στην συνειδητότητα του ανθρώπου (και στις νεαρές ηλικίες τέτοιες ιδεαλιστικές πλάνες είναι αρκετά κοινές), αλλά δυστυχώς, οποιαδήποτε σοβαρή μελέτη αποδεικνύει ότι είναι απλά wishful thinking κάτι τέτοιο.


γι αυτο ειπα "δεν ισχυει ΠΑΝΤΑ" αλλωστε
αυτο σημαινει "ισχυει συνηθως, αλλα υπαρχουν και εξαιρεσεις". ακριβως αυτο που ειπες δηλαδη αλλα χωρις την αναλυση - που νομιζω πως δεν χρειαζεται ιδιαιτερα ετσι κι αλλιως, ολοι βλεπουμε ποιος ειναι ο κανονας.

(παλι αυτο το link ε; το εβαλα bookmark, αυριο βραδυ μολις γυρισω σπιτι θα κατσω να το διαβασω να δω τι σ'αρεσει τοσο σε αυτο)
User avatar
Michelle
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1168
Joined: Sun Jul 15, 2007 8:05 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: MIT
Contact:

Re: Ερωτηματολόγιο Social Media

Postby Michelle » Fri May 28, 2010 5:40 am

chriskin wrote:(παλι αυτο το link ε; το εβαλα bookmark, αυριο βραδυ μολις γυρισω σπιτι θα κατσω να το διαβασω να δω τι σ'αρεσει τοσο σε αυτο)


LOL, τελικά καλά θυμόμουν ότι σε σένα το χα δώσει :lol:
Πολλά άρθρα του Nielsen μου αρέσουν, απλά τυχαίνει να διαφωνούμε συνεχώς για τα ίδια θέματα εμείς οι 2 :-D
Question everything (and first of all, yourself)

w3.org/People/all#lealea.verou.me@leaverou on Twitter
User avatar
stoupeace
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 5372
Joined: Tue Aug 26, 2008 4:08 pm
Academic status: High school
Gender:

Re: Ερωτηματολόγιο Social Media

Postby stoupeace » Fri May 28, 2010 9:50 am

Michelle wrote:απλά τυχαίνει να διαφωνούμε συνεχώς για τα ίδια θέματα εμείς οι 2 :-D

Για τα ίδια θέματα σε πολλά threads, να συμπληρώσω :-p

Θα συμπληρώσω το ερωτηματολόγιο το απόγευμα, συνεχίστε να ποστάρετε για να το βρω στα ενεργά στις 4!(οχι, σοβαρά το λεω) :smt006
Η καλύτερη μπάντα όλου του κόσμου: Sonata Antartika
Mpomp is building an army army. And I got my head back.
░░░░░███████ ]▄▄▄▄▄▄▄▄
▂▄▅█████████▅▄▃▂ ____☻/︻╦╤─
Il███████████████████]. /▌
_◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤.. . / \
User avatar
cypher
Venus Former Team Member
Posts: 6207
Joined: Mon Sep 29, 2008 9:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Ερωτηματολόγιο Social Media

Postby cypher » Sat May 29, 2010 8:41 pm

Τα offtopics μεταφερθηκαν, carry on. :)
ImageImageImageImageImageImageImage

Return to “Ακαδημαϊκά Νέα”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest