Ας βάλουμε στη θέση της λέξης
κολλέγιο τη λέξη
δημόσιο Πανεπιστήμιο και ας κάνουμε μια σύγκριση:
PASCAL wrote:Φυσικά και έχει κάτι κακό. Και όχι ένα, πολλά.
-Πρώτα απ΄ όλα γιατί είναι δημόσιο Πανεπιστήμιο και όχι πανεπιστήμιο.
Εκ πρώτης όψεως η πρόταση δεν βγάζει νόημα. Με μια δεύτερη ανάγνωση όμως, μπορούμε να σχολιάσουμε ότι το δημόσιο Πανεπιστήμιο από το δημόσιο Πανεπιστήμιο διαφέρει. Υπάρχουν αξιόλογες σχολές αλλά υπάρχουν και (λίγες) σχολές που είναι μάπα. Για παράδειγμα, τα τμήματα της επαρχίας (ειδικά τα ΤΕΙ). Υπάρχουν τμήματα απίστευτα ανοργάνωτα (μπροστά τους η ΑΣΟΕΕ είναι πρότυπο). Υπάρχουν τμήματα (δυστυχώς) όπου το πτυχίο κάποιος μπορεί να το πάρει χαριστικά, χωρίς απαραίτητα να βάλει το χέρι στην τσέπη (π.χ. με αντιγραφές κλπ). Άρα θα πρέπει να κλείσουμε και αυτά τα δημόσια Πανεπιστήμια ή τμήματα τους (δεν αναφέρομαι σε προβλήματα υποχρηματοδότησης).
PASCAL wrote:
-Δεύτερον γιατί στο δημόσιο Πανεπιστήμιο τα κριτήρια εισαγωγής είναι οικονομικά.
Από την άλλη, αν δεν βάλει η Γιαννάκου κριτήριο εισαγωγής τη βάση του 10, το 40% όσων μπαίνουν στα δημόσια Πανεπιστήμια θα είναι φοιτητές πολύ χαμηλής δυναμικότητας. Επίσης η παιδεία στην Ελλάδα δεν είναι δωρεάν (αφού πληρώνουμε φόρους και κοστίζει ακριβά στο κράτος).
PASCAL wrote:
-Τρίτον γιατί στο δημόσιο Πανεπιστήμιο η λήψη του "πτυχίου" εξαρτάται και πάλι από κριτήρια οικονομικα.
Εδώ η πρόταση δεν έχει νόημα, καθώς πράγματι δεν εξαρτάται από κριτήρια οικονομικά. Βέβαια, αν αντιμετωπίζεις πρόβλημα επιβίωσης και πρέπει να εργαστείς, τότε προφανώς και θα ζοριστείς με τις σπουδές.
PASCAL wrote:
-Τέταρτον γιατί στο δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν παίρνεις πτυχίο αλλά bachelor ή master.
Το δικό μας πτυχίο θεωρείται ισότιμο με Bsc. Εξάλλου όπως είπε και ο silegav, σημασία έχει τι ξέρεις στην πράξη. Είναι λίγο αστείο το τι συμβαίνει. Για παράδειγμα, ένα πολυτεχνειακό τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου είναι 4,5 χρόνια (9 εξάμηνα). Αυτό θεωρείται (με το νόμο) Πολυτεχνειακό, άρα ισότιμο με master. Εγώ θεωρώ αυτή την διάκριση ανόητη, είναι μόνο και μόνο για να έχουν καλύτερους μισθούς στο δημόσιο οι απόφοιτοι τους, κανένας στην αγορά δεν θεωρεί το πτυχίο του Πολυτεχνείου ισότιμο με master!
PASCAL wrote:
-Πέμπτον γιατί τα "προπτυχιακό" και το "μεταπτυχιακό" πρόγραμματα σπουδών των κολεγίων είναι πολύ κατώτερο των πανεπιστημίων.
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που είναι ισάξιο ή και ανώτερο. Εκεί δεν χάνουν για πλάκα μαθήματα (είτε λόγω απεργιών καθηγητών είτε λόγω φοιτητοπατέρων). Ούτε είναι οι σχολές εξεταστικό κέντρο. Έχουν να παραδώσουν πολλές σειρές ασκήσεων και δουλεύουν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Επίσης έχουν προόδους και υποχρεωτικές παρουσίες, γεγονός που δεν επιτρέπει και πολύ χαλαρότητα κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Επίσης τα Βιβλία τους είναι καλογραμμένα και με παραδείγματα, ενώ υπάρχουν αρκετοί βοηθοί και υπολογιστές για κάθε φοιτητή. Το διδακτικό προσωπικό είναι αξιόλογοι επιστήμονες στις περισσότερες περιπτώσεις και όχι άτομα που δεν έχουν αξιολογηθεί ποτέ τους.
PASCAL wrote:
-Έκτον γιατί πολλά δημόσια Πανεπιστήμια ιδρύθηκαν από εταιρίες.
Ο Γιώργος Μαρασλής που έδωσε λεφτά για να χτιστεί το κτίριο της ΑΣΟΕΕ, ιδιώτης ήταν. Ίσως και να είχε πολιτικά συμφέροντα που έκανε την δωρεά. Ο Συγγρός (μέγας εθνικός ευεργέτης) ήταν ένας απατεώνας (οικονομικές ατασθαλίες, εκμεταλλευόταν τα μεταλλεία του Λαυρίου που ήταν κολαστήρια, εκβίαζε πολιτικούς και καταστάσεις) που έκανε τις δωρεές για να μπορέσει να αφήσει ένα καλό όνομα. Ειδικά τις πρώτες δεκαετίες του ελληνικού έθνους, πολλοί "εθνικοί ευεργέτες" είχαν ιδιοτελή κίνητρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μηδενίζεται η προσφορά τους.
PASCAL wrote:
-Και έβδομον γιατί τα περισσότερα δημόσια Πανεπιστήμια συνεργάζονται κερδοσκοπικά με εταιρίες.
Αυτό πράγματι συμβαίνει με κάποιες σχολές, αλλά δεν είναι απαραίτητα πρόβλημα. Δεν σπουδάζουμε από βίτσιο, θέλουμε να ξέρουμε τι γίνεται και στον ιδιωτικό τομέα, κάπως πρέπει να δουλέψουμε μεθαύριο.