Κατάληψη

Συζητήσεις σχετικές με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, νέα, αποφάσεις συγκλήτου, αποφάσεις συνελεύσεων πληροφορικής. Γενικότερα ό,τι έχει σχέση με τον Πανεπιστημιακό χώρο.
Locked

Είστε ΥΠΕΡ ή ΚΑΤΑ της κατάληψης στο ΟΠΑ

ΥΠΕΡ
38
28%
ΚΑΤΑ
96
72%
 
Total votes: 134
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sat Jul 08, 2006 6:12 pm

Ας βάλουμε στη θέση της λέξης κολλέγιο τη λέξη δημόσιο Πανεπιστήμιο και ας κάνουμε μια σύγκριση:
PASCAL wrote:Φυσικά και έχει κάτι κακό. Και όχι ένα, πολλά.
-Πρώτα απ΄ όλα γιατί είναι δημόσιο Πανεπιστήμιο και όχι πανεπιστήμιο.
Εκ πρώτης όψεως η πρόταση δεν βγάζει νόημα. Με μια δεύτερη ανάγνωση όμως, μπορούμε να σχολιάσουμε ότι το δημόσιο Πανεπιστήμιο από το δημόσιο Πανεπιστήμιο διαφέρει. Υπάρχουν αξιόλογες σχολές αλλά υπάρχουν και (λίγες) σχολές που είναι μάπα. Για παράδειγμα, τα τμήματα της επαρχίας (ειδικά τα ΤΕΙ). Υπάρχουν τμήματα απίστευτα ανοργάνωτα (μπροστά τους η ΑΣΟΕΕ είναι πρότυπο). Υπάρχουν τμήματα (δυστυχώς) όπου το πτυχίο κάποιος μπορεί να το πάρει χαριστικά, χωρίς απαραίτητα να βάλει το χέρι στην τσέπη (π.χ. με αντιγραφές κλπ). Άρα θα πρέπει να κλείσουμε και αυτά τα δημόσια Πανεπιστήμια ή τμήματα τους (δεν αναφέρομαι σε προβλήματα υποχρηματοδότησης).
PASCAL wrote: -Δεύτερον γιατί στο δημόσιο Πανεπιστήμιο τα κριτήρια εισαγωγής είναι οικονομικά.
Από την άλλη, αν δεν βάλει η Γιαννάκου κριτήριο εισαγωγής τη βάση του 10, το 40% όσων μπαίνουν στα δημόσια Πανεπιστήμια θα είναι φοιτητές πολύ χαμηλής δυναμικότητας. Επίσης η παιδεία στην Ελλάδα δεν είναι δωρεάν (αφού πληρώνουμε φόρους και κοστίζει ακριβά στο κράτος).
PASCAL wrote: -Τρίτον γιατί στο δημόσιο Πανεπιστήμιο η λήψη του "πτυχίου" εξαρτάται και πάλι από κριτήρια οικονομικα.
Εδώ η πρόταση δεν έχει νόημα, καθώς πράγματι δεν εξαρτάται από κριτήρια οικονομικά. Βέβαια, αν αντιμετωπίζεις πρόβλημα επιβίωσης και πρέπει να εργαστείς, τότε προφανώς και θα ζοριστείς με τις σπουδές.
PASCAL wrote: -Τέταρτον γιατί στο δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν παίρνεις πτυχίο αλλά bachelor ή master.
Το δικό μας πτυχίο θεωρείται ισότιμο με Bsc. Εξάλλου όπως είπε και ο silegav, σημασία έχει τι ξέρεις στην πράξη. Είναι λίγο αστείο το τι συμβαίνει. Για παράδειγμα, ένα πολυτεχνειακό τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου είναι 4,5 χρόνια (9 εξάμηνα). Αυτό θεωρείται (με το νόμο) Πολυτεχνειακό, άρα ισότιμο με master. Εγώ θεωρώ αυτή την διάκριση ανόητη, είναι μόνο και μόνο για να έχουν καλύτερους μισθούς στο δημόσιο οι απόφοιτοι τους, κανένας στην αγορά δεν θεωρεί το πτυχίο του Πολυτεχνείου ισότιμο με master!
PASCAL wrote: -Πέμπτον γιατί τα "προπτυχιακό" και το "μεταπτυχιακό" πρόγραμματα σπουδών των κολεγίων είναι πολύ κατώτερο των πανεπιστημίων.
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που είναι ισάξιο ή και ανώτερο. Εκεί δεν χάνουν για πλάκα μαθήματα (είτε λόγω απεργιών καθηγητών είτε λόγω φοιτητοπατέρων). Ούτε είναι οι σχολές εξεταστικό κέντρο. Έχουν να παραδώσουν πολλές σειρές ασκήσεων και δουλεύουν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Επίσης έχουν προόδους και υποχρεωτικές παρουσίες, γεγονός που δεν επιτρέπει και πολύ χαλαρότητα κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Επίσης τα Βιβλία τους είναι καλογραμμένα και με παραδείγματα, ενώ υπάρχουν αρκετοί βοηθοί και υπολογιστές για κάθε φοιτητή. Το διδακτικό προσωπικό είναι αξιόλογοι επιστήμονες στις περισσότερες περιπτώσεις και όχι άτομα που δεν έχουν αξιολογηθεί ποτέ τους.
PASCAL wrote: -Έκτον γιατί πολλά δημόσια Πανεπιστήμια ιδρύθηκαν από εταιρίες.
Ο Γιώργος Μαρασλής που έδωσε λεφτά για να χτιστεί το κτίριο της ΑΣΟΕΕ, ιδιώτης ήταν. Ίσως και να είχε πολιτικά συμφέροντα που έκανε την δωρεά. Ο Συγγρός (μέγας εθνικός ευεργέτης) ήταν ένας απατεώνας (οικονομικές ατασθαλίες, εκμεταλλευόταν τα μεταλλεία του Λαυρίου που ήταν κολαστήρια, εκβίαζε πολιτικούς και καταστάσεις) που έκανε τις δωρεές για να μπορέσει να αφήσει ένα καλό όνομα. Ειδικά τις πρώτες δεκαετίες του ελληνικού έθνους, πολλοί "εθνικοί ευεργέτες" είχαν ιδιοτελή κίνητρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μηδενίζεται η προσφορά τους.
PASCAL wrote: -Και έβδομον γιατί τα περισσότερα δημόσια Πανεπιστήμια συνεργάζονται κερδοσκοπικά με εταιρίες.
Αυτό πράγματι συμβαίνει με κάποιες σχολές, αλλά δεν είναι απαραίτητα πρόβλημα. Δεν σπουδάζουμε από βίτσιο, θέλουμε να ξέρουμε τι γίνεται και στον ιδιωτικό τομέα, κάπως πρέπει να δουλέψουμε μεθαύριο. ;)
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
Fairy
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1733
Joined: Tue Jan 24, 2006 4:48 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Mairyland Park

Post by Fairy » Sat Jul 08, 2006 9:00 pm

Αναγνωρίζω πως πολλά από τα παραπάνω επιχειρήματα υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων έχουν βάση και μακάρι αν τελικά το μέτρο περάσει στην Ελλάδα να φτάσουμε σε τέτοιο σημέιο που πράγματι η εισαγωγή φοιτητών σε αυτά να γίνεται με αξιοξρατικά κι όχι οικονομικά κριτήρια ή ρουσφέτια.

Απλά διαβάζοντας το post του PASCAL μου ήρθε στο μυαλό ένα υποθετικό σενάριο:
Έστω ένα μάθημα, πχ. οι "Αλγόριθμοι" (στην τύχη). Ας πούμε πως τις επιχειρήσεις δεν τις νοιάζει να ξέρεις θεωρία αλγορίθμων αλλά μόνο γλώσσες προγραμματισμού. Τότε όπως είναι φυσικό το ιδιωτικό πανεπιστήμιο θα διακόψει το εν λόγω μάθημα ή θα το αφήσει να υπολειτουργεί σε σχέση με άλλα. Αν όμως ένας φοιτητής είναι διάνοια και αν κάποτε είχε διδαχτεί αλγορίθμους, που δεν είναι της μόδας στην υπόθεσή μας, θα έκανε σημεία και τέρατα ενώ τώρα απλά περιοριστεί στα καθημερινά που θα κάνουν όλοι οι άλλοι;

Ο φόβος είναι λοιπόν μήπως στηριχτούμε υπερβολικά στο concept: "τα πανεπιστήμια είναι για να παράγουν επαγγελματίες" σε βάρος του concept "τα πανεπιστήμια είναι για να προάγουν τη γνώση". Και νομίζω πως αυτό το βλέπουμε στο εξωτερικό σε πολλές επιστήμες, πχ. στη φαρμακευτική που η έρευνα κι οι πατέντες ανήκουν σε εταιρίες.
rapadder wrote:Δεν σπουδάζουμε από βίτσιο, θέλουμε να ξέρουμε τι γίνεται και στον ιδιωτικό τομέα, κάπως πρέπει να δουλέψουμε μεθαύριο.
Μπορώ να σε βεβαιώσω πως υπάρχουν, δόξα να έχει ο Θεός, λίγοι άνθρωποι που σπουδάζουν από φιλομάθεια. Σε μια ορκομωσία που πήγα πρόσφατα, ανάμεσα στους εικοσάρηδες υπήρχε ένας ηλικιωμένος κύριος γύρω στα ογδόντα! Το κτίριο κόντεψε να πέσει από τα χειροκροτήματα!
"Αν αυτό που έκανες χτες σου φαίνεται ακόμα μεγάλο, δεν έχεις κάνει αρκετά σήμερα."
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sat Jul 08, 2006 10:02 pm

Το σχόλιο για το ότι δεν σπουδάζουμε από βίτσιο αναφέρεται σε περιπτώσεις ατόμων που σπουδάζουν κάτι επειδή έτσι απλά τους αρέσει, χωρίς να σκέφτονται τον βιοπορισμό. Π.χ. σπουδάζω πληροφορική επειδή είναι ενδιαφέρουσα επιστήμη, αλλά δεν έχω υπόψη μου ότι θα χρειαστεί κάποτε να δουλέψω. Ή αν δουλέψω θα κάνω κάτι εντελώς διαφορετικό π.χ. να γίνω συγγραφέας (The open Book project :-)) ή να ανοίξω γκαλερύ τέχνης κλπ. Προφανώς όσοι σκέφτονται έτσι έχουν λύσει το οικονομικό τους πρόβλημα και μπορούν να βλέπουν την ζωή από μια πιο "φιλοσοφική" σκοπία.
Από την άλλη πλευρά είναι το 95% της ελληνικής κοινωνίας που κάποια στιγμή θα χρειαστεί να δουλέψει για να τα βγάλει πέρα. Αυτό το κομμάτι θα έπρεπε να το ενδιαφέρει και το τι ζητάνε οι εταιρίες. Όχι αυτές να καθορίζουν το πρόγραμμα σπουδών των τμημάτων αλλά από την άλλη να μην αντιμετωπίζονται και σαν το τέρας της αποκαλύψεως (π.χ. :twisted:).
Όσον αφορά τους αλγόριθμους (το παράδειγμα σου είναι άστοχο γιατί οι αλγόριθμοι αποτελούν τη βάση για την επιστήμη της πληροφορικής, το παίρνω ως παράδειγμα), τα καλά κολέγια έχουν πολλούς λόγους να επενδύσουν στην ακαδημαϊκή γνώση και να μην προβούν σε μια τέτοια ενέργεια. Ο πρώτος είναι ότι προάγουν την έρευνα. Και έρευνα χωρίς αλγορίθμους (ή το αντίστοιχο θεωρητικό κομμάτι) δεν γίνεται. Επίσης εκεί η δομή σπουδών είναι πιο ευέλικτη. Αν δούν ότι ένα μάθημα δεν διδάσκεται σωστά ή ότι πρέπει να αντικατασταθεί από ένα που να περιγράφει το επιστημονικό πεδίο καλύτερα, θα προβούν σε αυτήν την αλλαγή. Αντίθετα στο ελληνικό Πανεπιστήμιο θα συνεχίσουν να διδάσκουν Fortran στο ΕΜΠ επειδή αυτός που την κάνει βαριέται να μάθει άλλη γλώσσα προγραμματισμού και θέλει αλλά 5 χρόνια να βγεί στη σύνταξη.
Όσο για τις φαρμακοβιομηχανίες και τις πατέντες (δεν αφήνω τίποτα αναπάντητο :-)), να αναφέρω απλά ότι αυτός ο τομέας της βιομηχανίας έχει πολύ υψηλά έξοδα έρευνας και ανάπτυξης. Στα 10 σκευάσματα που αναπτύσσονται, μόνο τα 1-2 θα λάβουν τελικά έγκριση για κυκλοφορία και αυτό ύστερα από πολλά χρόνια πειραμάτων και ερευνών (από το αρχικό στάδιο μέχρι το σκεύασμα να βγεί στην αγορά μπορεί να περάσουν πάνω από 10 χρόνια). Επίσης οι εταιρίες πρέπει να έχουν κίνητρα να επενδύσουν, γιατί αν δεν έχουν τότε η επιστήμη βγαίνει χαμένη. Οι πατέντες εξάλλου έχουν ημερομηνία λήξης.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Sat Jul 08, 2006 10:26 pm

Έμένα δεν με προβληματίζει τόσο πολύ η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων ως ιδέα. Είμαι σχεδόν βέβαιος πως είναι δυνατόν να βρούμε μία φόρμουλα για να εναρμονήσουμε τη λειτουργία δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. silegav αναφέρεις πως στα μεγάλα πανεπιστήμια π.χ. Harvard τα κριτήρια εισαγωγής δεν είναι οικονομικά. Συμφωνώ δεν είναι μονο οικονομικά, είναι πάνω από όλα οικονομικά!!! Το πρόβλημα για μένα είναι πως κανείς στην Ελλάδα δε θα ιδρύσει πανεπιστήμιο. Αντίθετα, θα έρθουν διάφορα αγγλοσαξωνικά πανεπιστήμια και θα ιδρύσουν παραρτήματα, κάτι σαν Mac Donalds δηλαδή. ίσως με αυτά να περάσουμε στην εποχή του fast studıes and fast knowledge. Καλό θα ήταν να μην κοιτάμε να αντιγράψουμε τους Αγγλους ή κάποιον άλλο. Νομίζω πως η Ελλάδα έχει χώρο και για δημόσια και για ημικρατικά και για ιδιωτικά πανεπιστήμια, όχι όμως ανωτατοποιημένα αμερικλανικά κολλέγια!!! Το να συνδέσουμε την αγορά εργασίας με το πανεπιστήμιο δεν γίνεται με το πρόγραμμα σπουδών, αλλά με την άμεση επαφή των μελλοντικών υπαλλήλων, επιστημόνων ... με το ίδιο το αντικείμενο της εργασίας τους. Αναφέρομαι, προφανώς, στην ανάγκη να υπάρξουν προγράμματα απασχόλησης φοιτητών σε συνεργασία μς το πανεπιστήμιο και τις επιχειρήσεις.
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Sat Jul 08, 2006 10:40 pm

Είναι ρεαλιστικό να πιστεύουμε ότι οι εταιρίες δεν θα καθορίζουν το πρόγραμμα σπουδών στα ιδιωτικά πανεπιστήμια?
Εδώ καθορίζουν μαθήματα για πανελλήνιες(βλ. το μάθημα "Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών" στη Γ Λυκείου Τεχνολογική Κατεύθυνση Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών).
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Sat Jul 08, 2006 10:47 pm

Είναι όμως και ρεαλιστικό να συνειδητοποιούμε πως στα πλαίσια μιας ελεύθερης παγκοσμιοποιημένης αγοράς αν αγνοείς τον ιδιωτικό τομέα που είναι ο κινητήριος μοχλός κάθε τέτοιας οικονομίας΄, δεν έχεις και πολύ μέλλον στον διεθνές ανταγωνισμό. Το θέμα είναι να βάλλεις τις επιχειρήσεις στο παιχνίδι με τους δικούς σου και όχι τους δικούς τους κανόνες...
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Sat Jul 08, 2006 11:02 pm

tZoLe wrote:Είναι όμως και ρεαλιστικό να συνειδητοποιούμε πως στα πλαίσια μιας ελεύθερης παγκοσμιοποιημένης αγοράς αν αγνοείς τον ιδιωτικό τομέα που είναι ο κινητήριος μοχλός κάθε τέτοιας οικονομίας΄, δεν έχεις και πολύ μέλλον στον διεθνές ανταγωνισμό. Το θέμα είναι να βάλλεις τις επιχειρήσεις στο παιχνίδι με τους δικούς σου και όχι τους δικούς τους κανόνες...
Σίγουρα ένα συνολικό ΟΧΙ στον ιδιωτικό τομέα θα ήταν ολέθριο για κάθε κράτος και ιδιαίτερα σήμερα αν δει κανείς πως έχουν διαμορφωθεί οι σύγχρονες οικονομίες. Είναι αυτό που λές " Το θέμα είναι να βάλλεις τις επιχειρήσεις στο παιχνίδι με τους δικούς σου και όχι τους δικούς τους κανόνες..." Αλλά σε άλλη έκταση και με άλλες αρμοδιότητες θα τις βάλλει π.χ. ο οπαδός του άκρατου νεοφιλελευθερισμού και σε άλλη έκταση και με άλλες αρμοδιότητες θα τις βάλλει ο οπαδός του π.χ. σοσιαλισμού.
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Sat Jul 08, 2006 11:12 pm

PASCAL wrote:
tZoLe wrote:Είναι όμως και ρεαλιστικό να συνειδητοποιούμε πως στα πλαίσια μιας ελεύθερης παγκοσμιοποιημένης αγοράς αν αγνοείς τον ιδιωτικό τομέα που είναι ο κινητήριος μοχλός κάθε τέτοιας οικονομίας΄, δεν έχεις και πολύ μέλλον στον διεθνές ανταγωνισμό. Το θέμα είναι να βάλλεις τις επιχειρήσεις στο παιχνίδι με τους δικούς σου και όχι τους δικούς τους κανόνες...
Σίγουρα ένα συνολικό ΟΧΙ στον ιδιωτικό τομέα θα ήταν ολέθριο για κάθε κράτος και ιδιαίτερα σήμερα αν δει κανείς πως έχουν διαμορφωθεί οι σύγχρονες οικονομίες. Είναι αυτό που λές " Το θέμα είναι να βάλλεις τις επιχειρήσεις στο παιχνίδι με τους δικούς σου και όχι τους δικούς τους κανόνες..." Αλλά σε άλλη έκταση και με άλλες αρμοδιότητες θα τις βάλλει π.χ. ο οπαδός του άκρατου νεοφιλελευθερισμού και σε άλλη έκταση και με άλλες αρμοδιότητες θα τις βάλλει ο οπαδός του π.χ. σοσιαλισμού.

Συμπληρώνεις τη σκέψη μου....
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
silegav
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 2098
Joined: Tue Mar 09, 2004 4:03 pm
Academic status: Alumnus/a
Location: The Center of the World -> Piraeus

Post by silegav » Sun Jul 09, 2006 12:25 am

Εγώ εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω την έννοια της ανωτατοποίησης όπως την εκλαμβάνει ο πολύς κόσμος.
το αν τα ιδρύματα αυτά θα θεωρούνται ανώτατα ή όχι δεν με πολυενδιαφέρει, αρκεί να βγάζουν επιστήμονες ή καλύτερα αρκεί να είναι γνωστό ποιά βγάζουν επιστήμονες και ποιά ικανοποιημένους αγοραστές πτυχίων.

Όσο για τα οικονομικά κριτήρια του Harvard, δεν νομίζω πω ένα πανεπιστήμιο θα είχε τέτοια φήμη και τέτοια ονόματα αν έπαιρνε μόνο πλούσιους. Εγώ πιστεύω ότι παίρνει μια συγκεκριμένη ελίτ, μπορεί μια προϋπόθεση για να πεις ότι θα σε πάρουν είναι να έχεις λεφτά, αλλά πρέπει να έχεις και μυαλό ξυράφι...πως να το κάνουμε! Διαφωνείς?
User avatar
Fairy
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1733
Joined: Tue Jan 24, 2006 4:48 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Mairyland Park

Post by Fairy » Sun Jul 09, 2006 1:45 am

rapadder wrote:Όσον αφορά τους αλγόριθμους (το παράδειγμα σου είναι άστοχο γιατί οι αλγόριθμοι αποτελούν τη βάση για την επιστήμη της πληροφορικής, το παίρνω ως παράδειγμα), τα καλά κολέγια έχουν πολλούς λόγους να επενδύσουν στην ακαδημαϊκή γνώση και να μην προβούν σε μια τέτοια ενέργεια.
Το όνομα του μαθήματος, όπως καθαρά έγραψα και δίπλα το επέλεξα στην τύχη. Μπορείς να θεωρήσεις ότι υπονοώ στη θέση του οποιοδήποτε μάθημα θεωρητικό η πρακτικό.
rapadder wrote: Αν δούν ότι ένα μάθημα δεν διδάσκεται σωστά ή ότι πρέπει να αντικατασταθεί από ένα που να περιγράφει το επιστημονικό πεδίο καλύτερα, θα προβούν σε αυτήν την αλλαγή. Αντίθετα στο ελληνικό Πανεπιστήμιο θα συνεχίσουν να διδάσκουν Fortran στο ΕΜΠ επειδή αυτός που την κάνει βαριέται να μάθει άλλη γλώσσα προγραμματισμού και θέλει αλλά 5 χρόνια να βγεί στη σύνταξη.
Freaky σενάριο Νο2: έστω ότι μια γλώσσα Α τη δεν τη χρησιμοποιεί καμία άλλη εταιρία παρά μόνο αυτή που χρηματοδοτεί την εν λόγω σχολή. Πιθανόν η τελευταία να επιβάλλει τη διδασκαλία μονάχα της γλώσσας που την ενδιαφέρει. Πρακτικά δεν θα μπορείς να δραστηριοποιηθείς σε καμία άλλη εταιρία.
rapadder wrote: Όσο για τις φαρμακοβιομηχανίες και τις πατέντες (δεν αφήνω τίποτα αναπάντητο :-)), να αναφέρω απλά ότι αυτός ο τομέας της βιομηχανίας έχει πολύ υψηλά έξοδα έρευνας και ανάπτυξης. Στα 10 σκευάσματα που αναπτύσσονται, μόνο τα 1-2 θα λάβουν τελικά έγκριση για κυκλοφορία και αυτό ύστερα από πολλά χρόνια πειραμάτων και ερευνών
Αν και βγαίνω offtopic, κανείς δεν το ξέρει σίγουρα αυτό. Συχνά φάρμακα αποσύρονται μετά από λίγο αφού εμφανιστούν παρενέργειες. Συχνά φάρμακα δεν φτάνουν στους αρρώστους γιατί είναι πανάκριβα ή γιατί δεν συμφέρει την εταιρία.


Τέλος, όσον αφορά το Harvard, κανείς δεν αμφισβητεί την αξία του, είναι ένα παράδειγμα όπου το ιδεατό μοντέλο του ιδιωτικού πανεπιστημίου πέτυχε. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι χιλιάδες στον κόσμο. Τα Harvard και τα ισάξιά του πόσα είναι; Καμιά δεκαπενταριά; Καμιά τριανταριά; Θα κάνει κανείς, Έλληνας ή ξένος σε μια τόσο μικρή χώρα / αγορά τέτοια κολοσσιαία επένδυση; Από εμένα μακάρι!!!
"Αν αυτό που έκανες χτες σου φαίνεται ακόμα μεγάλο, δεν έχεις κάνει αρκετά σήμερα."
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sun Jul 09, 2006 9:13 am

Από ένα ιδιωτικό κολέγιο που γνωρίζω, τους έκαναν Pascal. Ούτε J# ούτε τίποτα το εμπορικό. Έχουν πολλούς λόγους να επιλέξουν μια "διδακτική" γλώσσα, όπως το ότι για να κάνεις μεταγλωττιστές είναι καλό να ξέρεις Java (ώστε να χρησιμοποιήσεις την γλώσσα MiniJava) ή C (για να χρησιμοποιήσεις το αντίστοιχο εργαλείο). Δεν νομίζω να μπορείς να το κάνεις με μια άλλη γλώσσα. Εξάλλου γιατί μια ιδιωτική εταιρία να μπεί σε μια τέτοια λογική; Αν μάθουν 1-2 γλώσσες κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, θα υπάρξει ο χρόνος για να μάθουν και άλλες γλώσσες και να είναι ολοκληρωμένοι προγραμματιστές.
Καμιά εταιρία δεν θέλει οι προγραμματιστές της να γνωρίζουν μόνο τα δικά της εργαλεία. Εξάλλου άμα ξέρεις καλά μια γλώσσα προγραμματισμού οι άλλες μαθαίνονται εύκολα ;).
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Sun Jul 09, 2006 10:31 am

silegav wrote:
Όσο για τα οικονομικά κριτήρια του Harvard, δεν νομίζω πω ένα πανεπιστήμιο θα είχε τέτοια φήμη και τέτοια ονόματα αν έπαιρνε μόνο πλούσιους. Εγώ πιστεύω ότι παίρνει μια συγκεκριμένη ελίτ, μπορεί μια προϋπόθεση για να πεις ότι θα σε πάρουν είναι να έχεις λεφτά, αλλά πρέπει να έχεις και μυαλό ξυράφι...πως να το κάνουμε! Διαφωνείς?
Δε διαφωνώ. Το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο και πολλά άλλα απευθύνονται σε συγκεκριμένα στρώματα της κοινωνίας. Τα θέμα όμως είναι πως στην Ελλάδα πιθανότατα δεν θα ιδρύσει κάποιος ιδιώτης Harvard, άρα το πολύ πολύ να ανωτατοποιηθούν τα ΙΕΚ και κάποια κολλέγια, παραρτήματα αμερικλάνικων και αγγλικών πανεπιστημίων, όπως συνέβει ας πούμε στην Ιταλία. Αυτό με προβληματίζει εμένα πάντως. Ίσως θα πρέπει τότε να αρχίσουμε όχι να αδερφοποιούμε τα δημοτικά και τα γυμνάσιά μας με τα αντίστοιχα αγγλικά, αλλά να τα μετατρέψουμε σε παραρτήματα τους. Έτσι θα είμαστε πιο έτοιμοι για το πανεπιστήμιο μετά.
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sun Jul 09, 2006 10:51 am

Θα μπορούσε να υπάρχει στην περίπτωση των κολλεγίων μια διαδικασία αναγνώρισης αντίστοιχη με αυτη του ΔΙΚΑΤΣΑ. Αν κάποιος σπουδάσει 3 χρόνια σε ένα οποιοδήποτε Πανεπιστήμιο της Αγγλίας μπορεί να αναγνωρίσει τον τίτλο του από το ΔΙΚΑΤΣΑ. Αν κάποιος σπουδάσει 2 χρόνια Ελλάδα και 1 χρόνο Αγγλία δεν μπορεί. Το βρίσκω λίγο ανόητο.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
jimblanc
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 222
Joined: Mon Nov 21, 2005 2:06 pm
Academic status: 4th year
Gender:

Post by jimblanc » Tue Jul 11, 2006 1:43 am

ακουσατε οτι απο 20 Σεπτεμβρη που αρχιζει η ΔΕΘ (διεθνης εκθεση Θεσσαλ) οτι 8α ξανααρχισουν οι κοινητοποιησεις των φοιτητων?μαζι τους,στο πλευρο τους θα ειναι και καθηγητες και οι μαθητες που δεν περασαν φετος (λογω βαθμολογιας κατω απο 9,5) αλλα και οι δημαρχοι πολεων και περιοχων στα μερη που κλεινουν καποιες σχολες και οι δημαρχοι δεν θελουν να χασουν κοσμο...
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Tue Jul 11, 2006 12:48 pm

Η εξεταστική πότε θα τελειώσει?
alexo
Venus Former Team Member
Posts: 1305
Joined: Wed Apr 21, 2004 7:00 pm

Post by alexo » Tue Jul 11, 2006 1:04 pm

PASCAL wrote:Η εξεταστική πότε θα τελειώσει?
Έχω ακούσει ότι θα κρατήσει κανά 2μηνο.Image
User avatar
rigo
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1160
Joined: Wed Nov 02, 2005 10:54 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Amsterdam

Post by rigo » Sat Aug 12, 2006 4:54 pm

Η σχολή είναι ανοιχτή τώρα; Θέλω να δανειστώ ένα βιβλίο από την βιβλιοθήκη, ξέρει κανείς πότε θα ανοίξει; (Επίσης άσχετο, αλλά για πόσο καιρό μπορεί κάποιος να δανειστεί κάτι; )
"Αλλού κοιμάται το κορμί, και αλλού η ψυχή ξυπνάει"
User avatar
tsilochr
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3246
Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
Academic status: PhD
Gender:
Location: mm.aueb.gr
Contact:

Post by tsilochr » Sat Aug 12, 2006 6:24 pm

rigo wrote:Η σχολή είναι ανοιχτή τώρα; Θέλω να δανειστώ ένα βιβλίο από την βιβλιοθήκη, ξέρει κανείς πότε θα ανοίξει; (Επίσης άσχετο, αλλά για πόσο καιρό μπορεί κάποιος να δανειστεί κάτι; )
Από την Δευτέρα 21/8.
User avatar
silegav
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 2098
Joined: Tue Mar 09, 2004 4:03 pm
Academic status: Alumnus/a
Location: The Center of the World -> Piraeus

Post by silegav » Sun Aug 13, 2006 5:14 pm

μπορείς να δανειστείς για μια εβδομάδα με δυνατότητα επέκτασης του δανεισμού για άλλη μια, αν δεν το έχει ζητήσει άλλος το βιβλίο.
User avatar
ciao
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2371
Joined: Mon May 03, 2004 1:15 am
Academic status: PhD
Gender:
Location: πίσω από την μπάλα

Post by ciao » Fri Oct 06, 2006 1:48 am

Έχει ακούσει κανείς τίποτα για επερχόμενα σενάρια-κύματα καταλήψεων???
S.S.D.D.
User avatar
Stefano
byte level
byte level
Posts: 147
Joined: Thu Oct 21, 2004 3:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: /dev/null
Contact:

Post by Stefano » Fri Oct 06, 2006 1:50 am

Άκουσα κάτι για απεργία των καθηγητών + είδα το πανό της ΠΑΣΠ στα προπύλαια που λέει "συνεχίζουμε τις καταλήψεις".. κάτι τέτοιο...

Άσε να τελειώσει η εξεταστική και βλέπουμε :???:
Web Hosting - Internet Radio Hosting - Linux/Windows VPS - Web Design - e-Commerce Development
http://www.netshop-isp.com.cy
User avatar
ciao
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2371
Joined: Mon May 03, 2004 1:15 am
Academic status: PhD
Gender:
Location: πίσω από την μπάλα

Post by ciao » Fri Oct 06, 2006 1:52 am

Το απεύχομαι... :???:
Καλά λες απλά κάτι τέτοιο πήρε το αυτί μου και με έπιασε ένας ίδρως...
Ευχαριστώ πάντως!
S.S.D.D.
Locked

Return to “Τμήμα - Πανεπιστήμιο”