http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/to ... 84756.htmlΝέα δέσμη μέτρων για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης και να αυξηθούν τα έσοδα στις αστικές συγκοινωνίες, προκειμένου να αποφευχθεί πιθανή αύξηση των εισιτηρίων τον ερχόμενο Οκτώβριο, θα λάβει το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Ειδικότερα, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα υπό τον γγ Μεταφορών του υπουργείου, Νίκο Σταθόπουλο, με τις διοικήσεις των ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, εκτιμήθηκε πως τα μέτρα που άρχισαν να λαμβάνονται από πέρυσι τον Σεπτέμβριο έχουν αποδώσει, όμως η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί.
Το ζήτημα της ενδεχόμενης αύξησης της τιμής του εισιτηρίου, όπως ανέφερε ο κ. Σταθόπουλος, πρόκειται να εξεταστεί τον Σεπτέμβριο σε συνεργασία με την τρόικα, αφού τεθούν όλα στο τραπέζι των συζητήσεων. Ωστόσο, εκτίμησε ότι θα αποφευχθεί η αύξηση. Πάντως, σε περίπτωση αύξησης, αυτή δεν θα είναι της τάξης του 25% που προβλέπει το μνημόνιο, αλλά σε μικρότερο ποσοστό.
Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, ο στόχος που έχει τεθεί για να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου, είναι να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΑΣΑ σε ποσοστό 10%, που αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό ικανοποιητικό για να μην υπάρξει αύξηση, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Επίσης, στη δέσμη μέτρων συμπεριλαμβάνεται και η εφαρμογή της εισόδου των επιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μόνο από τη μπροστινή πόρτα του οχήματος, έως το τέλος Ιουνίου. Ένα μέτρο που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες και είναι αποτρεπτικό της λαθρεπιβίβασης, αφού ο οδηγός ελέγχει αν οι επιβάτες που εισέρχονται στο όχημα ακυρώνουν εισιτήριο. Παράλληλα, θα πωλούνται εισιτήρια μέσα στα οχήματα από τους οδηγούς, στην τιμή του 1,50 ευρώ (αντί 1,40 για το ενιαίο ή 1,20 για το απλό εισιτήριο). Όπως εξήγησε ο γγ Μεταφορών του υπουργείου, θα υπάρχει επιβάρυνση της τιμής, προκειμένου να λειτουργεί αποτρεπτικά και μόνο σε περιπτώσεις ανάγκης να αγοράζονται εισιτήρια εντός του οχήματος.
Σε ερώτηση για το πώς θα προστατευθούν οι οδηγοί από φαινόμενα ληστείας, κυρίως σε επικίνδυνες περιοχές, ο κ. Σταθόπουλος είπε πως θα ζητηθεί η συνδρομή της δημοτικής αστυνομίας.
Ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο σχεδιάζουν άλλο ένα μέτρο που θα υλοποιηθεί στο επόμενο εξάμηνο και θα αφορά την ανταλλαξιμότητα χρησιμοποιημένων εισιτηρίων.
Δηλαδή, ο κάτοχος του εισιτηρίου θα έχει όφελος της εναπομείνουσας αξίας προσκομίζοντάς το στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται να λυθεί το πρόβλημα της ανταλλαγής εισιτηρίων, που αποτελεί σοβαρή πηγή απώλειας εσόδων. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, τις επόμενες μέρες ο ΟΑΣΑ θα απευθύνει πρόσκληση στις εταιρείες που θέλουν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα.
Σε ό,τι αφορά τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, ο γγ Μεταφορών τόνισε πως τον Απρίλιο και τον Μάιο καταγράφεται μικρή αύξηση των εσόδων σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο, σε επίπεδο εξαμήνου τα έσοδα θα είναι μειωμένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, λόγω των πολυήμερων απεργιών στις αρχές του χρόνου.
Έλεγχοι στις συγκοινωνίες - Λαθρεπιβίβαση - Επέκταση Λεωφορειολωρίδων Για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης, ενισχύεται και ο μηχανισμός ελέγχου των εισιτηρίων με αύξηση του αριθμού των ελεγκτών αλλά και ενίσχυση του προσωπικού των εκδοτηρίων. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Νίκος Παπαθανάσης, ήδη, μετακινήθηκαν 102 εργαζόμενοι από τις διοικητικές υπηρεσίες στον έλεγχο και τα εκδοτήρια. Στα μέσα σταθερής τροχιάς ελέγχους πραγματοποιούν συνολικά 90 εργαζόμενοι, ενώ στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ 230 άτομα, εκ των οποίων οι 190 είναι εθελοντές.
Αναφορικά με τα πρόστιμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, καταγράφεται σημαντική αύξηση. Αναλυτικά, τον Ιανουάριο τα πρόστιμα ήταν 5.080 (αξίας 272.000 ευρώ), τον Φεβρουάριο 4.022 (αξίας 206.000 ευρώ), τον Μάρτιο 9.870 (αξίας 506.00 ευρώ) και έως τις 17 Απριλίου 6.435 (αξίας 322.000 ευρώ). Ταυτόχρονα, καταβάλλεται προσπάθεια να αυξηθεί ο αριθμός των προστίμων που πληρώνονται. Μάλιστα, πρόσφατα οι υπηρεσίες του ΟΑΣΑ απέστειλαν ενημερωτικά σημειώματα σε όσους είχαν πρόστιμα τα οποία είχαν βεβαιωθεί και είχαν πάει στην εφορία. Με την κίνηση αυτή σημαντικός αριθμός οφειλετών ανταποκρίθηκε πληρώνοντάς τα.
Για τα ποσοστά της λαθρεπιβίβασης, ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι στη χώρα μας κυμαίνονται από 15% έως 20%. Στόχος είναι το ποσοστό να φτάσει στο 5% για τα μέσα σταθερής τροχιάς και στο 10% για τις οδικές συγκοινωνίες.
Τέλος, ο γγ Μεταφορών επανέλαβε ότι στις προθέσεις του υπουργείου είναι η επέκταση του δικτύου των λεωφορειολωρίδων, ωστόσο για να προχωρήσει θα πρέπει να έχει προηγηθεί μελέτη στρατηγικής αναδιάρθρωσης του λεωφορειακού οδικού δικτύου (αναμένεται τον Σεπτέμβριο). Επίσης, το υπουργείο βρίσκεται σε συνεργασία με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να ενταθούν οι έλεγχοι στις λεωφορειολωρίδες.
Τον Ιούνιο τα μέτρα για τη λαθρεπιβίβαση.
- Jami
- Venus Former Team Member
- Posts: 1065
- Joined: Mon Nov 01, 2010 7:17 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Τον Ιούνιο τα μέτρα για τη λαθρεπιβίβαση.
Re: Τον Ιούνιο τα μέτρα για τη λαθρεπιβίβαση.
Είχαμε συζητήσει και σε παλιότερο thread για το πόσο αναποτελεσματικό είναι κάτι τέτοιο. Αντί να βάλουν μέσα ένα μηχάνημα για να κόβεις εισιτήριο (τουλάχιστον στα μεγάλα λεωφορεία και τρόλεϊ) κοιτάνε να κόβουν ταρίφες επειδή δε πέρασες από σταθμαρχείο να πάρεις εισιτήριο...Επίσης, στη δέσμη μέτρων συμπεριλαμβάνεται και η εφαρμογή της εισόδου των επιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μόνο από τη μπροστινή πόρτα του οχήματος, έως το τέλος Ιουνίου. Ένα μέτρο που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες και είναι αποτρεπτικό της λαθρεπιβίβασης, αφού ο οδηγός ελέγχει αν οι επιβάτες που εισέρχονται στο όχημα ακυρώνουν εισιτήριο. Παράλληλα, θα πωλούνται εισιτήρια μέσα στα οχήματα από τους οδηγούς, στην τιμή του 1,50 ευρώ (αντί 1,40 για το ενιαίο ή 1,20 για το απλό εισιτήριο). Όπως εξήγησε ο γγ Μεταφορών του υπουργείου, θα υπάρχει επιβάρυνση της τιμής, προκειμένου να λειτουργεί αποτρεπτικά και μόνο σε περιπτώσεις ανάγκης να αγοράζονται εισιτήρια εντός του οχήματος.
Άλλο ένα βήμα προς τις δημόσιες δωρεάν μεταφορές.

Πόσο ξύλο πρέπει να έφαγες σαν παιδί για να είσαι εθελοντής ελεγκτής? Φαντάζομαι εκεί πάνε όσοι δε κατάφεραν να περάσουν αστυνομία ούτε είχαν καλό βύσμα για δημοτική αστυνομία.Έλεγχοι στις συγκοινωνίες - Λαθρεπιβίβαση - Επέκταση Λεωφορειολωρίδων Για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης, ενισχύεται και ο μηχανισμός ελέγχου των εισιτηρίων με αύξηση του αριθμού των ελεγκτών αλλά και ενίσχυση του προσωπικού των εκδοτηρίων. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Νίκος Παπαθανάσης, ήδη, μετακινήθηκαν 102 εργαζόμενοι από τις διοικητικές υπηρεσίες στον έλεγχο και τα εκδοτήρια. Στα μέσα σταθερής τροχιάς ελέγχους πραγματοποιούν συνολικά 90 εργαζόμενοι, ενώ στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ 230 άτομα, εκ των οποίων οι 190 είναι εθελοντές.
“Any fool can make something complicated. It takes a genius to make it simple.”
MpoMp @ Discord
- enum21
- Venus Former Team Member
- Posts: 5436
- Joined: Mon Feb 16, 2009 9:06 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: Underworld
Re: Τον Ιούνιο τα μέτρα για τη λαθρεπιβίβαση.
Ή μπορεί να μην έχουν "πιάσει" την έννοια του εθελοντισμού. Θυμάμαι στους Ολυμπιακούς του 2004 πολλοί άνοιγαν λογαριασμούς γιατί νόμιζαν ότι θα πληρωθούν κιόλας. Οπότε εκτός από αυτό που αναφέρεις, που είναι πολύ πιθανό, μπορεί να πιστεύουν ότι θα πληρωθούν για τις υπηρεσίες τους.MpoMp wrote:Πόσο ξύλο πρέπει να έφαγες σαν παιδί για να είσαι εθελοντής ελεγκτής? Φαντάζομαι εκεί πάνε όσοι δε κατάφεραν να περάσουν αστυνομία ούτε είχαν καλό βύσμα για δημοτική αστυνομία.Έλεγχοι στις συγκοινωνίες - Λαθρεπιβίβαση - Επέκταση Λεωφορειολωρίδων Για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης, ενισχύεται και ο μηχανισμός ελέγχου των εισιτηρίων με αύξηση του αριθμού των ελεγκτών αλλά και ενίσχυση του προσωπικού των εκδοτηρίων. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Νίκος Παπαθανάσης, ήδη, μετακινήθηκαν 102 εργαζόμενοι από τις διοικητικές υπηρεσίες στον έλεγχο και τα εκδοτήρια. Στα μέσα σταθερής τροχιάς ελέγχους πραγματοποιούν συνολικά 90 εργαζόμενοι, ενώ στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ 230 άτομα, εκ των οποίων οι 190 είναι εθελοντές.

Re: Τον Ιούνιο τα μέτρα για τη λαθρεπιβίβαση.
Με πρόχειρους υπολογισμούς, νομίζω τα 2,8 ευρώ είναι περισσότερα από ότι θα σου κόστιζε να πας με μηχανάκι ή αυτοκίνητο (συμπεριλαμβανομένων των φθορών και λοιπών εξόδων). Πόσω μάλλον τα 5,6 ευρώ για δύο άτομα.
September 28, daylight. The monsters have overtaken the city. Somehow, I am still alive...