Ψηφιακά αναλφάβητοι είναι οι δύο στους τρεις έλληνες
- Fairy
- Gbyte level
- Posts: 1733
- Joined: Tue Jan 24, 2006 4:48 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: Mairyland Park
Ψηφιακά αναλφάβητοι είναι οι δύο στους τρεις έλληνες
Ψηφιακά αναλφάβητοι είναι οι δύο στους τρεις έλληνες
Δύο στους τρεις έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλά και γενικότερα με την Πληροφορική. Όπως αναφέρει Το Βήμα (21/6/2006), με βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα από τις Βρυξέλλες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είμαστε οι κατ'εξοχήν ψηφιακά αναλφάβητοι ευρωπαίοι.
Τα στοιχεία αφορούν το 2005 και είναι χαρακτηριστικό ότι στο ερώτημα αν έχουν υψηλό επίπεδο γνώσεων στον τομέα της Πληροφορικής, θετικά απαντά μόνο το 9% των ελλήνων ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 22%. Εντελώς άσχετο με την Πληροφορική και τους υπολογιστές δηλώνει το 37% των ευρωπαίων ηλικίας μεταξύ 16-74 ετών, με το μεγαλύτερο ποσοστό να ανήκει στην Ελλάδα (65%), και να την ακολουθούν η Ιταλία (59%), η Ουγγαρία (57%), η Κύπρος και η Πορτογαλία (54%) και η Λιθουανία (53%).
Αντίθετα, οι πλέον εξοικειωμένοι πολιίες είναι ο Δανοί, όπου μόνο το 10% δηλώνει ψηφιακά αναλφάβητο. Ακολουθούν οι σουηδοί με 11%, οι Λουξεμβούργιοι με 20% και οι Γερμανοί με 21%.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, οι έλληνες ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών που δηλώνουν άσχετοι με την Πληροφορική αντιστοιχούν στο 32% του πληθυσμού ενώ ο αντίστοιχος κοινοτικός όρος είναι 10%. Στις ηλικίες μεταξύ 25-54 ετών, άσχετοι με την Πληροφορική εμφανίζονται οι έλληνες κατά 59% ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 29%. Για τους έλληνες, ηλικίας μεταξύ 55 και 74 ετών, δηλώνει πως δε έχει καμία σχέση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές το 93%, ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 65%.
Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι και τα πσοοστά των ελλήνων αποφοίτων Πανεπιστημίων καθώς και φοιτητών που δηλώνουν άσχετοι με την Πληροφορική. Συγκεκριμένα, το 19% των φοιτητών στην Ελλάδα δηλώνει πως δεν έχει καμία γνώση των ηλεκτρονικών υπολογιστών έναντι 4% που είναι ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος. Σε ό,τι αφορά τους πτυχιούχους Πανεπιστημίων δηλώνει άσχετομε την Πληροφορική το 23% των ερωτηθέντων ελλήνων έναντι 11% που είναι ο μέσος κοινοτικός όρος.
Αξιοσημείωτο είναι το ποσοστό των ελλήνων που δεν εργάζονται και το οποίο δηλώνει άσχετο με την Πληροφορική κατα 56% ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 39%.
Πηγή: e-Paideia
Δύο στους τρεις έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλά και γενικότερα με την Πληροφορική. Όπως αναφέρει Το Βήμα (21/6/2006), με βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα από τις Βρυξέλλες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είμαστε οι κατ'εξοχήν ψηφιακά αναλφάβητοι ευρωπαίοι.
Τα στοιχεία αφορούν το 2005 και είναι χαρακτηριστικό ότι στο ερώτημα αν έχουν υψηλό επίπεδο γνώσεων στον τομέα της Πληροφορικής, θετικά απαντά μόνο το 9% των ελλήνων ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 22%. Εντελώς άσχετο με την Πληροφορική και τους υπολογιστές δηλώνει το 37% των ευρωπαίων ηλικίας μεταξύ 16-74 ετών, με το μεγαλύτερο ποσοστό να ανήκει στην Ελλάδα (65%), και να την ακολουθούν η Ιταλία (59%), η Ουγγαρία (57%), η Κύπρος και η Πορτογαλία (54%) και η Λιθουανία (53%).
Αντίθετα, οι πλέον εξοικειωμένοι πολιίες είναι ο Δανοί, όπου μόνο το 10% δηλώνει ψηφιακά αναλφάβητο. Ακολουθούν οι σουηδοί με 11%, οι Λουξεμβούργιοι με 20% και οι Γερμανοί με 21%.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, οι έλληνες ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών που δηλώνουν άσχετοι με την Πληροφορική αντιστοιχούν στο 32% του πληθυσμού ενώ ο αντίστοιχος κοινοτικός όρος είναι 10%. Στις ηλικίες μεταξύ 25-54 ετών, άσχετοι με την Πληροφορική εμφανίζονται οι έλληνες κατά 59% ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 29%. Για τους έλληνες, ηλικίας μεταξύ 55 και 74 ετών, δηλώνει πως δε έχει καμία σχέση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές το 93%, ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 65%.
Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι και τα πσοοστά των ελλήνων αποφοίτων Πανεπιστημίων καθώς και φοιτητών που δηλώνουν άσχετοι με την Πληροφορική. Συγκεκριμένα, το 19% των φοιτητών στην Ελλάδα δηλώνει πως δεν έχει καμία γνώση των ηλεκτρονικών υπολογιστών έναντι 4% που είναι ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος. Σε ό,τι αφορά τους πτυχιούχους Πανεπιστημίων δηλώνει άσχετομε την Πληροφορική το 23% των ερωτηθέντων ελλήνων έναντι 11% που είναι ο μέσος κοινοτικός όρος.
Αξιοσημείωτο είναι το ποσοστό των ελλήνων που δεν εργάζονται και το οποίο δηλώνει άσχετο με την Πληροφορική κατα 56% ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 39%.
Πηγή: e-Paideia
"Αν αυτό που έκανες χτες σου φαίνεται ακόμα μεγάλο, δεν έχεις κάνει αρκετά σήμερα."
- AnINffected
- Gbyte level
- Posts: 1935
- Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
- Location: There and Back Again
Δυστυχώς πάνω-κάτω αυτό το υποψιαζόμασταν όλοι...
Εώς ενα βαθμό είναι και φυσιολογικό γιατί κυρίως μικρές πόλεις και χωριά έχουμε.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι, τί μπορεί να γίνει, για να πέσουν αυτά τα ποσοστά;Στους φοιτητές τουλάχιστον-μην τα θέλουμε και όλα δικά μας...
Εώς ενα βαθμό είναι και φυσιολογικό γιατί κυρίως μικρές πόλεις και χωριά έχουμε.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι, τί μπορεί να γίνει, για να πέσουν αυτά τα ποσοστά;Στους φοιτητές τουλάχιστον-μην τα θέλουμε και όλα δικά μας...
The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!
Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!
- Fairy
- Gbyte level
- Posts: 1733
- Joined: Tue Jan 24, 2006 4:48 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: Mairyland Park
Προσωπικά με τσαντίζει που όλα έρχονται πολύ αργά... Έβλεπα σε ξένα καρτούν τα παιδάκια να έχουν ίντερνετ την εποχή που δεν είχαν καν τα περισσότερα ελληνικά σπίτια υπολογιστή...
Ή άντε ρώτα πόσοι ξέρουν τη λέξη Linux εκεί έξω... Όπως είπατε και παραπάνω, όλοι ξέρουν ένα γουόρντ και να μπαινοβγαίνουν στα γουίντοουζ και κάτι τρέχει...
:-k:Όσο για το ότι η χώρα είναι μικρή δεν λέει κάτι! Σας θυμίζω το άρθρο παραπάνω:
Ή άντε ρώτα πόσοι ξέρουν τη λέξη Linux εκεί έξω... Όπως είπατε και παραπάνω, όλοι ξέρουν ένα γουόρντ και να μπαινοβγαίνουν στα γουίντοουζ και κάτι τρέχει...
:-k:Όσο για το ότι η χώρα είναι μικρή δεν λέει κάτι! Σας θυμίζω το άρθρο παραπάνω:
Αντίθετα, οι πλέον εξοικειωμένοι πολιίες είναι ο Δανοί, όπου μόνο το 10% δηλώνει ψηφιακά αναλφάβητο. Ακολουθούν οι σουηδοί με 11%, οι Λουξεμβούργιοι με 20% και οι Γερμανοί με 21%.
"Αν αυτό που έκανες χτες σου φαίνεται ακόμα μεγάλο, δεν έχεις κάνει αρκετά σήμερα."
- tZoLe
- Venus Former Team Member
- Posts: 1925
- Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Lausanne-Pasalimani
- Contact:
Πάντως εώ το θεωρώ φυσιολογικό από τη στιγμή που δεν υπάρχουν κίνητρα για την ενασχόληση των πολιτών με τον υπολογιστή. Πώς περιμένουμε να διαδοθεί η χρήση του internet τη στιγμή που η Ελλάδα έχει τα υψηλότερα τέλη. Επίσης τα σχολεία στην Ευρώπη είχαν Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές ακόμα και στα δημοτικά από τη δεκαετία του 80. Ίσως η δική μας γεννιά και η επόμενη να αλλάξουν αυτά τα ποσοστά. Βέβαια καλό θα ήταν να μάθουμε όλοι πρώτα να γράφουμε και να μιλάμε σωστά...
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)
έτσι
Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Γι αυτό ζουν τα 2/3 του πληθυσμού αυτής της χώρας στις πόλεις;AnINffected wrote:Εώς ενα βαθμό είναι και φυσιολογικό γιατί κυρίως μικρές πόλεις και χωριά έχουμε.
Στη Γερμανία ζει πολύ μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού σε χωριά και κωμοπόλεις. Το θέμα είναι πόσο "χωριό" είναι ένα χωριό...
Μην υπερβάλλουμε τώρα...tZoLe wrote: Επίσης τα σχολεία στην Ευρώπη είχαν Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές ακόμα και στα δημοτικά από τη δεκαετία του 80.
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
- sudtuwup
- Mbyte level
- Posts: 707
- Joined: Fri May 14, 2004 6:46 pm
- Academic status: MSc
- Gender: ♂
- Location: Xavier Institute for Higher Learning
Να ρωτησουμε τους φοιτητες πληροφορικης κ υπολογιστων τι ειναι πληροφορικη κ ποσοι θλεουν να ασχοληθουν πραγματικα μ αυτη.
Αν δεν την διαδωδουμε εμεις τοτε ποιος;
Αντε μπας κ βαλουμε κανενα dsl στην ψωροκωσταινα κ μετα...
(Ασχετο αλλα πριν αρκετα χρονια ενας φιλος μου μιλουσε σε chat με νεαρους αμερικανους οι οποιοι ειχαν τα παντα απο pc αλλα δεν ηξεραν τι ειναι το 22:50)
Αν δεν την διαδωδουμε εμεις τοτε ποιος;
Αντε μπας κ βαλουμε κανενα dsl στην ψωροκωσταινα κ μετα...
(Ασχετο αλλα πριν αρκετα χρονια ενας φιλος μου μιλουσε σε chat με νεαρους αμερικανους οι οποιοι ειχαν τα παντα απο pc αλλα δεν ηξεραν τι ειναι το 22:50)
- AnINffected
- Gbyte level
- Posts: 1935
- Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
- Location: There and Back Again
Όλοι οι προλαλήσαντες έχετε μεγάλο δίκιο.Σίγουρα ο αναλφαβητισμός είναι ένα μεγαλύτερο και κρισιμότερο πρόβλημα.Και μεγάλη μερίδα του πληθυσμού αντιμετωπίζει ακόμη σημαντικότερα προβλήματα όπως έλλειψη τροφής και στέγης (είναι και το κυριότερο επιχείρημα υπέρ του ματαιόδοξου (ή υπέρ-αισιόδοξου, αν προτιμάτε) του One Laptop Per Child Project).
Εμείς όμως ως φοιτητές (και απόφοιτοι) Πληροφορικής έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε κάτι για αυτά;Ίσως, αλλά καθόλου άμεσα.Δυστυχώς.
1) Μπορούμε αν θέλετε να επεκταθούμε στα ψυχολογικά, ηθικά, κοινωνικά, πολιτικά ή/και οικονομικά ζητήματα που είναι αιτίες αυτών των προβλημάτων.Θα ήταν μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση αλλά κατά τη γνώμη μου λιγότερο εποικοδομητική καθώς δύσκολα θα καταλήξουμε κάπου.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών γινόμαστε θύματα της Παγκοσμιοποίησης.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών γινόμαστε θύματα του τεχνοκρατισμού.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών αποξενωνόμαστε από τους συνανθρώπους μας.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών απομακρυνόμαστε από τη φύση.
-Φοβάμαι να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή γιατί θα χαλάσει κάτι και θα πληρώνω.
-Φοβάμαι να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή γιατί θα πέσω θύμα κλοπής "από" το Internet.
-Φοβάμαι να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή γιατί θα κινδυνεύσω ο ίδιος
-Μακρία από τα "Μηχανήματα του Διαβόλου" (την έκφραση στα εισαγωγικά τη μεταφέρω αυτολεξεί!).
2) Εναλλακτικά μπορούμε να αναλογιστούμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε από τη θέση που βρισκόμαστε, στους τομείς μας.
-Άκουγα υπολογιστές αυτό, Πληροφορική το άλλο...Είναι διαφορετικά απ'ότι περίμενα (σημ. συνήθως προς το χειρότερο).
-Πώς αλλιώς θα βρώ δουλειά;
-Πώς αλλιώς θα βγάζω ενα καλό μισθό/πολλά χρήματα;
-Δεν ξέρω ακόμη με τί θέλω να ασχοληθώ (σημ. αυτό είναι παλούκι)
Και σε πολλές περιπτώσεις προσθέτουν "Ε τώρα μπήκα/είμαι Χ χρόνια εδώ, άντε να τελειώνουμε", όπου Χ ανήκει στο σύνολο των ακεραίων.
Ελπίζω να μη σας κούρασα με το post μου.
Εμείς όμως ως φοιτητές (και απόφοιτοι) Πληροφορικής έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε κάτι για αυτά;Ίσως, αλλά καθόλου άμεσα.Δυστυχώς.
1) Μπορούμε αν θέλετε να επεκταθούμε στα ψυχολογικά, ηθικά, κοινωνικά, πολιτικά ή/και οικονομικά ζητήματα που είναι αιτίες αυτών των προβλημάτων.Θα ήταν μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση αλλά κατά τη γνώμη μου λιγότερο εποικοδομητική καθώς δύσκολα θα καταλήξουμε κάπου.
Ενδιαφέρουσα παρατήρηση, αν και νομίζω οτι κίνητρα υπάρχουν.Όμως υπάρχει και περισσότερη προκατάληψη-που οφείλεται σε φόβο-σχετικά με τους υπολογιστές.Έχω ακούσει απόψεις που συνοψίζονται στα παρακάτω:tZoLe wrote:Πάντως εώ το θεωρώ φυσιολογικό από τη στιγμή που δεν υπάρχουν κίνητρα για την ενασχόληση των πολιτών με τον υπολογιστή.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών γινόμαστε θύματα της Παγκοσμιοποίησης.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών γινόμαστε θύματα του τεχνοκρατισμού.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών αποξενωνόμαστε από τους συνανθρώπους μας.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών απομακρυνόμαστε από τη φύση.
-Φοβάμαι να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή γιατί θα χαλάσει κάτι και θα πληρώνω.
-Φοβάμαι να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή γιατί θα πέσω θύμα κλοπής "από" το Internet.
-Φοβάμαι να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή γιατί θα κινδυνεύσω ο ίδιος
-Μακρία από τα "Μηχανήματα του Διαβόλου" (την έκφραση στα εισαγωγικά τη μεταφέρω αυτολεξεί!).
2) Εναλλακτικά μπορούμε να αναλογιστούμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε από τη θέση που βρισκόμαστε, στους τομείς μας.
Συμφωνώ μαζί σου.Πολλοί δυστυχώς δεν ξέρουν τι θέλουν.Στύλ απαντήσεων που έχω λάβει σε αυτή την ερώτηση:sudtuwup wrote: Να ρωτησουμε τους φοιτητες πληροφορικης κ υπολογιστων τι ειναι πληροφορικη κ ποσοι θλεουν να ασχοληθουν πραγματικα μ αυτη.
Αν δεν την διαδωδουμε εμεις τοτε ποιος;
-Άκουγα υπολογιστές αυτό, Πληροφορική το άλλο...Είναι διαφορετικά απ'ότι περίμενα (σημ. συνήθως προς το χειρότερο).
-Πώς αλλιώς θα βρώ δουλειά;
-Πώς αλλιώς θα βγάζω ενα καλό μισθό/πολλά χρήματα;
-Δεν ξέρω ακόμη με τί θέλω να ασχοληθώ (σημ. αυτό είναι παλούκι)
Και σε πολλές περιπτώσεις προσθέτουν "Ε τώρα μπήκα/είμαι Χ χρόνια εδώ, άντε να τελειώνουμε", όπου Χ ανήκει στο σύνολο των ακεραίων.
Ελπίζω να μη σας κούρασα με το post μου.
Last edited by AnINffected on Sat Jun 24, 2006 10:45 pm, edited 1 time in total.
The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!
Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!
- Fairy
- Gbyte level
- Posts: 1733
- Joined: Tue Jan 24, 2006 4:48 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: Mairyland Park
Καθόλου, ήταν ενδιαφέρον
Να προσθέσω και μια δική μου εμπειρία. Εϊχα στο φροντιστήριο μια κοπέλα που ήθελε να περάσει ιατρική και ήταν κατά της χρήσης υπολογιστών (ιδίως αυτών που θα μπορούν να βοηθούν τους γιατρούς να κάνουν εγχειρήσεις από απόσταση) γιατί όπως εξήγησε:
"Σιγά μη σπουδάζω τόσα χρόνια για να μου φάει τη δουλειά ένα μηχάνημα / κάποιος άσχετος που χειρίζεται το μηχάνημα!"
Εμένα μου είχε φάνει χαζό σαν επιχείρημα μιας και ο χρήστης του μηχανήματος αλοίμονο κι αν δεν είναι γιατρός, αλλά τέλοσπάντων είναι ενδεικτικό μιας νοοτροπίας.
Να προσθέσω και μια δική μου εμπειρία. Εϊχα στο φροντιστήριο μια κοπέλα που ήθελε να περάσει ιατρική και ήταν κατά της χρήσης υπολογιστών (ιδίως αυτών που θα μπορούν να βοηθούν τους γιατρούς να κάνουν εγχειρήσεις από απόσταση) γιατί όπως εξήγησε:
"Σιγά μη σπουδάζω τόσα χρόνια για να μου φάει τη δουλειά ένα μηχάνημα / κάποιος άσχετος που χειρίζεται το μηχάνημα!"
Εμένα μου είχε φάνει χαζό σαν επιχείρημα μιας και ο χρήστης του μηχανήματος αλοίμονο κι αν δεν είναι γιατρός, αλλά τέλοσπάντων είναι ενδεικτικό μιας νοοτροπίας.
"Αν αυτό που έκανες χτες σου φαίνεται ακόμα μεγάλο, δεν έχεις κάνει αρκετά σήμερα."
- tZoLe
- Venus Former Team Member
- Posts: 1925
- Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Lausanne-Pasalimani
- Contact:
Δεν είναι υπερβολή. Από τα τέλη της δεκαετίας του 80 δημιουργούνταν οι πρώτες αίθουσες υπολογιστών και στα δημοτικά. Εγώ πάντως που έζησα λίογ αργότερα στο Βέλγιο (1994) είχαμε υπολογιστές και στο δημοτικό. Αντίθετα στην Ελλάδα όλα αυτά ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του 90.Proxenos wrote:Μην υπερβάλλουμε τώρα...tZoLe wrote: Επίσης τα σχολεία στην Ευρώπη είχαν Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές ακόμα και στα δημοτικά από τη δεκαετία του 80.
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)
έτσι
Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
- mikem4600
- Gbyte level
- Posts: 1363
- Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: A Galaxy Far, Far Away
- Contact:
Έδώ σε εμάς (που είμαστε και τμήμα πληροφορικής, τρομάρα μας...) έχει ακουστεί ορισμένες φορές (ελάχιστες, ευτυχώς) να παραδίδουμε εργασίες χειρόγραφες.... Υποθέτω για να μην αντιγράφουμε και καλά. Λες και το να αντιγράψεις με το χέρι δεν θεωρείται αντιγραφή, μόνο το copy-paste θεωρείται επειδή είναι πιο εύκολο...
Edit: Και ένα σχετικό κείμενο του Ν. Δήμου: Τεχνοφοβίας το ανάγνωσμα
Edit: Και ένα σχετικό κείμενο του Ν. Δήμου: Τεχνοφοβίας το ανάγνωσμα
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Μην απομονώνεις παραδείγματα. Κι εγώ ήμουν το 95 στο Βέλγιο και δεν είχαμε... Ας μη γενικεύουμε και ας μην ισοπεδώνουμε, γιατί αυτό είναι το χειρότερο που μπορούμε να κάνουμε, ειδικά όταν δεν έχουμε ιδία εμπειρία (τη δεκαετία του 80 δεν ήταν κανείς μας στο δημοτικό στο Βέλγιο). Έτσι δίνουμε απλώς την ιδέα ότι "έξω είναι όλα καλά (αλλά αντιδραστικά) ενώ στην Ελλάδα χάλια (πλην αγωνιστικά και τίμια)".tZoLe wrote:Δεν είναι υπερβολή. Από τα τέλη της δεκαετίας του 80 δημιουργούνταν οι πρώτες αίθουσες υπολογιστών και στα δημοτικά. Εγώ πάντως που έζησα λίογ αργότερα στο Βέλγιο (1994) είχαμε υπολογιστές και στο δημοτικό. Αντίθετα στην Ελλάδα όλα αυτά ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του 90.Proxenos wrote:Μην υπερβάλλουμε τώρα...tZoLe wrote: Επίσης τα σχολεία στην Ευρώπη είχαν Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές ακόμα και στα δημοτικά από τη δεκαετία του 80.
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
- tZoLe
- Venus Former Team Member
- Posts: 1925
- Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Lausanne-Pasalimani
- Contact:
Eιλικρινά γίνεσαι πολύ γραφικός... Ο εξοπλισμός των σχολέιων με Η/Υ δε γίνεται ούτε σε μία μέρα ούτε την ίδια στιγμή για όλους. Τα συμπεράσματα που βγάζεις εσύ δεν είναι και δικά μου. Το θέμα είναι ότι στην Ελλάδα ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια 10-15 χρόνια μετά από κάποιες άλλες χώρες. Σε καλύπτω έτσι όπως το έθεσα; Επίσης μιας και προσπαθείς ανεπιτυχώς να μπεις στην σκέψη μου, διότι ουδέποτε μίλησα για μία τίμια και μη ανταγωνιστική Ελλάδα, ότι έγρψα δεν το έγραψα για να κατηγορήσω οποιονδίποτε, αλλά για να εξηγήσω εν μέρη τη μη εξοικίωση των Ελλήνων με τον Η/Υ. Η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην Ελλάδα για μένα ήταν απόρεια των διαφορετικών δυνατοτήτων που είχαμε και έχουμε μεκάποιες άλλες χώρες.Proxenos wrote:Μην απομονώνεις παραδείγματα. Κι εγώ ήμουν το 95 στο Βέλγιο και δεν είχαμε... Ας μη γενικεύουμε και ας μην ισοπεδώνουμε, γιατί αυτό είναι το χειρότερο που μπορούμε να κάνουμε, ειδικά όταν δεν έχουμε ιδία εμπειρία (τη δεκαετία του 80 δεν ήταν κανείς μας στο δημοτικό στο Βέλγιο). Έτσι δίνουμε απλώς την ιδέα ότι "έξω είναι όλα καλά (αλλά αντιδραστικά) ενώ στην Ελλάδα χάλια (πλην αγωνιστικά και τίμια)".tZoLe wrote:Δεν είναι υπερβολή. Από τα τέλη της δεκαετίας του 80 δημιουργούνταν οι πρώτες αίθουσες υπολογιστών και στα δημοτικά. Εγώ πάντως που έζησα λίογ αργότερα στο Βέλγιο (1994) είχαμε υπολογιστές και στο δημοτικό. Αντίθετα στην Ελλάδα όλα αυτά ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του 90.Proxenos wrote: Μην υπερβάλλουμε τώρα...
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)
έτσι
Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Ειλικρινά θεωρούμε διαφορετικά πράγματα γραφικά. Δεν θεωρώ ότι έχουμε λιγότερες δυνατότητες, θεωρώ ότι δεν υπάρχει πρωτοβουλία και θέληση. Γραφικό θεωρώ να πιστεύουμε ότι πάντα υστερούμε σε κάτι, ενώ για όλα φταίει εν τέλει αυτή η ωχαδερφιστική νοοτροπία και μίζερη στάση και όχι οι συγκυρίες. Και αν σε κάτι είμαστε πίσω, πρέπει οπωσδήποτε να βρούμε κάποιον να το φορτώσουμε. Το τρένο όμως δε χάνεται από τις συγκυρίες, χάνεται από το τι κάνεις εσύ με αυτές. Όταν λοιπόν από την (τότε) ΕΟΚ έρεε περισσότερο χρήμα σε μας απ ό,τι στο Βέλγιο, δεν μπορώ να ακούω ότι είχαμε λιγότερες δυνατότητες. Χρήματα υπήρχαν (και υπάρχουν), τώρα αν θεωρούμε ότι ακόμα φταίνε οι Οθωμανοί, κακό του κεφαλιού μας.tZoLe wrote: Eιλικρινά γίνεσαι πολύ γραφικός... Ο εξοπλισμός των σχολέιων με Η/Υ δε γίνεται ούτε σε μία μέρα ούτε την ίδια στιγμή για όλους. Τα συμπεράσματα που βγάζεις εσύ δεν είναι και δικά μου. Το θέμα είναι ότι στην Ελλάδα ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια 10-15 χρόνια μετά από κάποιες άλλες χώρες. Σε καλύπτω έτσι όπως το έθεσα; Επίσης μιας και προσπαθείς ανεπιτυχώς να μπεις στην σκέψη μου, διότι ουδέποτε μίλησα για μία τίμια και μη ανταγωνιστική Ελλάδα, ότι έγρψα δεν το έγραψα για να κατηγορήσω οποιονδίποτε, αλλά για να εξηγήσω εν μέρη τη μη εξοικίωση των Ελλήνων με τον Η/Υ. Η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην Ελλάδα για μένα ήταν απόρεια των διαφορετικών δυνατοτήτων που είχαμε και έχουμε μεκάποιες άλλες χώρες.
Το ότι ξεκινήσαμε αργότερα από τους περισσότερους είναι πράγματι γεγονός, αλλά το να γενικεύουμε λέγοντας ότι ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ξεκίνησαν πριν από εμάς, έτσι, γενικά, όλα τα σχολεία, σε όλη την Ευρώπη, εμένα δύο πράγματα μου λέει:
1. Ότι συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι δεν ανήκουμε στην Ευρώπη (π.χ. πάω στην Ευρώπη, τα σχολεία στην Ευρώπη κτλ)
2. Ότι γενικεύουμε εις βάρος της Ελλάδας (εκτός και αν έρθει η κουβέντα στην εξυπνάδα ή τη διασκέδαση οπότε την έχουμε δει πρώτοι παγκοσμίως)
Με τις υγείες μας...
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
- tZoLe
- Venus Former Team Member
- Posts: 1925
- Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Lausanne-Pasalimani
- Contact:
Νομίζω ότι αδυνατείς να καταλάβεις το τι λέω. Πρώτον δεν κατηγόρησα κανέναν. Δεύτερον μέχρι το 1995 υπήρχαν χωρία στα ορεινά Τρικάλων δίχως ρεύμα . Αν εσύ θέλεις να πιστεύεις πως η Ελλάδα μας είναι ή ήταν το ίδιο με την Αγγλία, τη Γερμανία, την Γαλλία και τις Κάτω Χώρες καλώς γαιτί δημιουργείς μία νέα θεώρηση της πραγματικότητας. Εγώ με αυτές τις χώρες μας σύγκρινα και όχι με την Ισπανία ή την Πορτογαλία. Τα δικά σου συμπεράσματα όπως "ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ξεκίνησαν πριν από εμάς, έτσι, γενικά, όλα τα σχολεία, σε όλη την Ευρώπη" είναι αυθαίρετα και δείγμα υπερβολικής δόσης εξυπνάδας.Proxenos wrote:Ειλικρινά θεωρούμε διαφορετικά πράγματα γραφικά. Δεν θεωρώ ότι έχουμε λιγότερες δυνατότητες, θεωρώ ότι δεν υπάρχει πρωτοβουλία και θέληση. Γραφικό θεωρώ να πιστεύουμε ότι πάντα υστερούμε σε κάτι, ενώ για όλα φταίει εν τέλει αυτή η ωχαδερφιστική νοοτροπία και μίζερη στάση και όχι οι συγκυρίες. Και αν σε κάτι είμαστε πίσω, πρέπει οπωσδήποτε να βρούμε κάποιον να το φορτώσουμε. Το τρένο όμως δε χάνεται από τις συγκυρίες, χάνεται από το τι κάνεις εσύ με αυτές. Όταν λοιπόν από την (τότε) ΕΟΚ έρεε περισσότερο χρήμα σε μας απ ό,τι στο Βέλγιο, δεν μπορώ να ακούω ότι είχαμε λιγότερες δυνατότητες. Χρήματα υπήρχαν (και υπάρχουν), τώρα αν θεωρούμε ότι ακόμα φταίνε οι Οθωμανοί, κακό του κεφαλιού μας.tZoLe wrote: Eιλικρινά γίνεσαι πολύ γραφικός... Ο εξοπλισμός των σχολέιων με Η/Υ δε γίνεται ούτε σε μία μέρα ούτε την ίδια στιγμή για όλους. Τα συμπεράσματα που βγάζεις εσύ δεν είναι και δικά μου. Το θέμα είναι ότι στην Ελλάδα ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια 10-15 χρόνια μετά από κάποιες άλλες χώρες. Σε καλύπτω έτσι όπως το έθεσα; Επίσης μιας και προσπαθείς ανεπιτυχώς να μπεις στην σκέψη μου, διότι ουδέποτε μίλησα για μία τίμια και μη ανταγωνιστική Ελλάδα, ότι έγρψα δεν το έγραψα για να κατηγορήσω οποιονδίποτε, αλλά για να εξηγήσω εν μέρη τη μη εξοικίωση των Ελλήνων με τον Η/Υ. Η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην Ελλάδα για μένα ήταν απόρεια των διαφορετικών δυνατοτήτων που είχαμε και έχουμε μεκάποιες άλλες χώρες.
Το ότι ξεκινήσαμε αργότερα από τους περισσότερους είναι πράγματι γεγονός, αλλά το να γενικεύουμε λέγοντας ότι ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ξεκίνησαν πριν από εμάς, έτσι, γενικά, όλα τα σχολεία, σε όλη την Ευρώπη, εμένα δύο πράγματα μου λέει:
1. Ότι συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι δεν ανήκουμε στην Ευρώπη (π.χ. πάω στην Ευρώπη, τα σχολεία στην Ευρώπη κτλ)
2. Ότι γενικεύουμε εις βάρος της Ελλάδας (εκτός και αν έρθει η κουβέντα στην εξυπνάδα ή τη διασκέδαση οπότε την έχουμε δει πρώτοι παγκοσμίως)
Με τις υγείες μας...
Επίσης αν τα χρήματα έρρεαν στην Ελλάδα, τότε είχαμε άλλες προτεραιότητες και όχι την εισαγωγή των Η/Υ στη ζωή μας. Σε λίγο θα με κάνεις να νιώσω ανθέλληνας ή κυνηγός φαντασμάτων...
Last edited by tZoLe on Sun Jun 25, 2006 12:38 pm, edited 2 times in total.
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)
έτσι
Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
- mikem4600
- Gbyte level
- Posts: 1363
- Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: A Galaxy Far, Far Away
- Contact:
Πω πω, ναι, τι μου θύμισες... Ηρωικές εποχές για την πληροφορική στην εκπαίδευση!PASCAL wrote:Αν θυμάμαι καλά μόλις το 1992 εκδίδεται το πρώτο βιβλίο Πληροφορικής για το Γυμνάσιο, εκείνο με τα Fractal αν θυμάστε...
Λίγο πρίν σε μερικά ιδιωτικά τα γυμνασιόπαιδα διδάσκονταν κάτι ψιλά από DOS και Windows 3.1 με κάτι 386...
Ναι, τα βιβλία αυτά ήταν τα πρώτα και είχανε DOS και Windows 3.1 (αν και νομίζω ότι το πιο προχωρημένο της Γ΄ Γυμνασίου είχε και κάτι ψιλά από Windows 95). Στο δημόσιο πάντως τα διδασκόμασταν σίγουρα - για τα ιδιωτικά δεν ξέρω.
Θυμάμαι μάλιστα στο σχολείο μου είχαμε και σύνδεση στο "Internet" (σε ένα μόνο PC) που τότε δεν το έλεγαν Internet (αλλά Αριάδνη, Τηλέμαχο και κάτι τέτοια) με το φοβερό και πανάκριβο modem 28.800 bps. Η πληροφορικού μας ήταν πολύ περήφανη που είχαμε και τέτοιο, και σε συνδυασμό με τα 8 PC 386SX/2 ΜΒ RAM και χωρίς σκληρό δίσκο (!) (ξεκινάγαμε με δισκέτα εκκίνησης κάθε φορά - και πολλές φορές ήταν χτυπημένη!) και έναν server 486 με 20 ολόκληρα MB σκληρό ανακαλύπταμε στο γυμνάσιο την επεξεργασία κειμένου στο Microsoft Write και τις βάσεις δεδομένων σε Microsoft Works 3.0! Παντού Windows 3.1 for Workgroups, DOS 6.22 και δικτυάκι Novell! Με το που τελείωσα το γυμνάσιο, τσίμπησε η πληροφορικού κάτι κονδύλια από ΕΕ και αναβάθμισε το εργαστήρι σε Pentium II και Windows 98...
Φυσικά κανείς δεν έπαιρνε στα σοβαρά το μάθημα... (ούτε οι μαθητές ούτε οι καθηγητές). Οι περισσότεροι συμμαθητές μου έπαιρναν βαθμούς >18 χωρίς να έχουν ανοίξει το βιβλίο και χωρίς να έχουν ακουμπίσει καν τους υπολογιστές. Μετά αναρωτιώμαστε πως έμειναν ψηφιακά αναλφάβητοι...
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
- tZoLe
- Venus Former Team Member
- Posts: 1925
- Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Lausanne-Pasalimani
- Contact:
Μην υπερβάλλουμε!!! Ο Γυμναστής δεν ήταν δα και αργόσχολος!!!rapadder wrote:Δεν ξέρω πως γίνεται η Πληροφορική στο σχολείο σήμερα. Στην εποχή μου πάντως, ο Πληροφορικάριος ήταν ο πιο αργόσχολος καθηγητής, καλύτερα και από τον Γυμναστή!
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)
έτσι
Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...