Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
- gasparosoft
- Gbyte level
- Posts: 1920
- Joined: Fri Oct 19, 2007 8:03 pm
Re: Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
@marios
Δεν νομίζεις οτι ζητάς πολλά για ένα ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο;
Δεν νομίζεις οτι ζητάς πολλά για ένα ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο;
- MiRacLe^f
- Kilobyte level
- Posts: 178
- Joined: Tue May 31, 2005 10:38 pm
- Academic status: N>4
- Location: ALAMPRA, CYPRUS
Re: Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
Για να γίνει κάτι καλύτερο απαιτείται είτε αυτοκριτική είτε κριτική από τους επηρεαζόμενους.
Όταν δεν λαμβάνεται υπόψη η γνώμη των φοιτητών οι οποίοι είναι οι αποκλειστικοί δέκτες της διδασκαλίας των καθηγητών τότε πως μπορεί να υπάρξει βελτίωση?
Επειδή το θέμα είναι η προσφορά, η διάθεση, ο τρόπος στην διδασκαλία ο μόνος τρόπος να αποκτηθεί αντικειμενική άποψη είναι να υπάρξεις δέκτης αυτής. Ένας λαμπρός επιστήμονας δεν συνεπάγεται με καλό δάσκαλο. Χρειαζόμαστε παιδαγωγική επάρκεια.
Όταν δεν λαμβάνεται υπόψη η γνώμη των φοιτητών οι οποίοι είναι οι αποκλειστικοί δέκτες της διδασκαλίας των καθηγητών τότε πως μπορεί να υπάρξει βελτίωση?
Επειδή το θέμα είναι η προσφορά, η διάθεση, ο τρόπος στην διδασκαλία ο μόνος τρόπος να αποκτηθεί αντικειμενική άποψη είναι να υπάρξεις δέκτης αυτής. Ένας λαμπρός επιστήμονας δεν συνεπάγεται με καλό δάσκαλο. Χρειαζόμαστε παιδαγωγική επάρκεια.
Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ
ΦΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΝΑ
ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ
ΦΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΝΑ
ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ
- Fairy
- Gbyte level
- Posts: 1733
- Joined: Tue Jan 24, 2006 4:48 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: Mairyland Park
Re: Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
Κάποτε δεν πρέπει όμως να απενοχοποιηθούν οι λέξεις "ελληνικό" και "δημόσιο"; Αν όχι στα μεγάλα, τότε στα μικρά. Αν όχι από τους γηραιότερους, τότε από τους νέους. Αλλιώς θα το έχουμε αιώνια δικαιολογία και τίποτα δεν θα αλλάζει.gasparosoft wrote:@marios
Δεν νομίζεις οτι ζητάς πολλά για ένα ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο;
"Αν αυτό που έκανες χτες σου φαίνεται ακόμα μεγάλο, δεν έχεις κάνει αρκετά σήμερα."
- Ισοβίτης
- Venus Former Team Member
- Posts: 1262
- Joined: Sat Apr 21, 2007 5:45 pm
- Gender: ♂
- Location: Πίσω από τα σίδερα
- Contact:
Re: Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
Να σημειώσω κάποια πράγματα επί τούτου... Κατ' αρχάς, σε πολλά ελληνικά Πανεπιστήμια (πιθανότατα και στην ΑΣΟΕΕ - δεν γνωρίζω) προς το τέλος του εξαμήνου ορισμένοι καθηγητές δίνουν ένα ερωτηματολόγιο στους φοιτητές για να το συμπληρώσουν. Αυτό το ερωτηματολόγιο απαντάται ανώνυμα και περιέχει διάφορα πεδία αξιολόγησης του διδάσκοντα ως προς: την κατάρτισή του, την μεταδοτικότητά του, την αξία των παραδόσεών του, τα εργαστήρια κλπ.marios wrote: Ίσως να ήταν καλό να θεσπιστεί ένας τρόπος να γράφουν ανώνυμα οι φοιτητές προτάσεις για το τι λείπει απο το μάθημα του εκάστοτε διδάσκων, και εκείνος να "φιλτράρει" τα στοιχεία που θεωρεί σωστά...
Προσωπική μου άποψη είναι ότι ένας φοιτητής (πόσο μάλλον ο πρωτοετής) σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κρίνει την επιστημονική κατάρτιση του καθηγητή του. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να εκφέρει άποψη σχετικά με τη μεταδοτικότητα του διδάσκοντα αν και μόνο εάν ο φοιτητής έχει παρακολουθήσει σοβαρά τις παραδόσεις και έχει μια γενικότερη τριβή με το μάθημα.
Επί του θέματος, το αν ο Κάβουρας κατέχει το αντικείμενο δεν είναι κανείς από μας ικανός να το πει. Περί του χιούμορ του μπορούμε να αποφανθούμε εξετάζοντάς το από καθαρά υποκειμενικό πρίσμα. Θεωρώ ότι αν τα αστεία είναι προσβλητικά (δεν παρακολουθώ Κάβουρα για να ξέρω) τότε είναι καταδικαστέα, αφού ούτε τον ανθρωπιστικό χαρακτήρα του Πανεπιστημίου ενισχύουν, ούτε η ειρωνία και η προσβολή αποτελούν απάντηση σε τυχόν προσβολές από τη μεριά των φοιτητών. Έχει κάθε δικαίωμα να παύσει το μάθημα αν διαπιστώσει ατασθαλίες (όπως πολύ σωστά έπραξε φέτος ο κύριος Κατερίνης), αλλά δεν έχει κανένα δικαίωμα να προσβάλλει...
Κάθε μορφή χιούμορ είναι αποδεκτή μέσα σε συγκεκριμένα όρια, πόσο μάλλον όταν εκφέρεται μέσα στον πανεπιστημιακό χώρο (γέλασα με όλα τα αστεία που διάβασα, αλλά ορισμένα τα θεωρώ μη αρμόζοντα για Πανεπιστήμιο).
Συμφωνώ και επαυξάνω, αλλά θα προτιμούσα να εξαλειφθούν ορισμένα κομματικά/συντεχνιακά κριτήρια επιλογής των μελών ΔΕΠ έτσι ώστε το επίπεδο να καθορίζεται μόνο από το επιστημονικό κύρος και την δυνατότητα μεταλαμπάδευσης της γνώσης.redlabel wrote:Πιστεύω ότι όλα τα μέλη ΔΕΠ έχουν κάτι αξιόλογο να σας δώσουν και όλα έχουν κάτι στο οποίο μπορούν να γίνουν λίγο ή πολύ καλύτεροι
Κατά την ταπεινή μου άποψη, ο κ. Γιακουμάκης έχει εξαιρετικό (αν και λίγο ιδιάζον) χιούμορ με εύστοχες επικλήσεις στην αυθεντία και πετυχημένα υποννοούμεναvincent wrote:Εγώ βαριέμαι τα μαθήματα του κ. Γιακουμάκη καθώς δεν έχει μεταδοτικότητα και σίγουρα όχι χιούμορ

ΥΓ Μπράβο σε όποιον έφτασε μέχρι το τέλος του ποστ

-
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2057
- Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
- Academic status: Professor
- Gender: ♂
Re: Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
Προς Ισοβίτη: Φίλε συν-forumίτη, αν ισχύουν όσα αναφέρεις περί "κομματικών κριτηρίων επιλογής των μελών ΔΕΠ", τότε πώς εξηγείς ότι στο Τμήμα μας εκφράζεται (συνήθως εικαζόμενη, αλλά εν πάσει περιπτώσει με σαφήνεια) από τα μέλη ΔΕΠ μια πραγματικά μεγάλη ποικιλία διαφορετικών αντιλήψεων; Μήπως ο πλουραλισμός αυτός αποτελεί σαφή ένδειξη ότι ο ισχυρισμός σου δεν είναι βάσιμος;
Δ. Γκρ.
Δ. Γκρ.
- marios
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2810
- Joined: Wed Sep 26, 2007 3:44 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας
Re: Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
@Ισοβίτης: Εμένα πάντως, που με εξαίρεση ελάχιστα μαθήματα(δηλαδή εκτός κάποια του λογισμού(λόγω φαγητού) και λόγω της εξέτασης για δίπλωμα οδήγησης) πήγαινα σε όλους, κανένας δεν μου έδωσε τέτοιο χαρτί για αξιολόγηση...
Το ξέρω ότι σε κάποιους καθηγητές υπάρχει αυτό(και αν θυμάμαι καλά, ο κ Γιακουμάκης έχει ζητήσει live τέτοια κριτική, αλλά είναι πολύ διαφορετικός ο τρόπος έκφρασης σε χαρτί, mail, whatever και διαφορετικός με τον άλλο να σε κοιτάει) απλά έλεγα ότι θα έπρεπε να γίνει συνείδηση σε όλους και να γίνει "άτυπος" κανόνας...
Φυσικά και δεν έχουμε δικαίωμα να μιλήσουμε για τις γνώσεις, αλλά ειμαστε οι μόνοι που έχουμε δικαίωμα να μιλήσουμε για τον τρόπο διδασκαλίας...
@redlabel: Αυτό που κατάλαβα εγώ από το ποστ του Ισοβίτη ειναι ότι εννοούσε ότι κάποιοι είχαν το λεγόμενο "βισμα" για την ενταξη τους στο ΔΕΤ. Δεν νομίζω οτι εννοούσε ότι όλα ειναι με κομματικά κριτήρια, αλλά ότι υπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις... Όπως ίσως και να είναι μια δική του εξήγηση για κάποιον καθηγητή-βοηθό-οτιδήποτε που τον απογοήτευσε...
Ίσως απο την άλλη άδικα να σπαταλάτε τον χρόνο σας και να διαβάζετε αυτό το ποστ, και να εννοούσε άλλο

Το ξέρω ότι σε κάποιους καθηγητές υπάρχει αυτό(και αν θυμάμαι καλά, ο κ Γιακουμάκης έχει ζητήσει live τέτοια κριτική, αλλά είναι πολύ διαφορετικός ο τρόπος έκφρασης σε χαρτί, mail, whatever και διαφορετικός με τον άλλο να σε κοιτάει) απλά έλεγα ότι θα έπρεπε να γίνει συνείδηση σε όλους και να γίνει "άτυπος" κανόνας...
Φυσικά και δεν έχουμε δικαίωμα να μιλήσουμε για τις γνώσεις, αλλά ειμαστε οι μόνοι που έχουμε δικαίωμα να μιλήσουμε για τον τρόπο διδασκαλίας...
@redlabel: Αυτό που κατάλαβα εγώ από το ποστ του Ισοβίτη ειναι ότι εννοούσε ότι κάποιοι είχαν το λεγόμενο "βισμα" για την ενταξη τους στο ΔΕΤ. Δεν νομίζω οτι εννοούσε ότι όλα ειναι με κομματικά κριτήρια, αλλά ότι υπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις... Όπως ίσως και να είναι μια δική του εξήγηση για κάποιον καθηγητή-βοηθό-οτιδήποτε που τον απογοήτευσε...
Ίσως απο την άλλη άδικα να σπαταλάτε τον χρόνο σας και να διαβάζετε αυτό το ποστ, και να εννοούσε άλλο




Μην κλαις επειδή τελείωσε. Χαμογέλα επειδή συνέβη- G.G.M.
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
- Ισοβίτης
- Venus Former Team Member
- Posts: 1262
- Joined: Sat Apr 21, 2007 5:45 pm
- Gender: ♂
- Location: Πίσω από τα σίδερα
- Contact:
Re: Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
Αν και ήταν νομίζω σαφές ότι αναφερόμουν γενικότερα στο ελληνικό Πανεπιστήμιο και όχι στο Τμήμα μας, ας κάνω μια προσπάθεια να απαντήσω...redlabel wrote:Προς Ισοβίτη: Φίλε συν-forumίτη, αν ισχύουν όσα αναφέρεις περί "κομματικών κριτηρίων επιλογής των μελών ΔΕΠ", τότε πώς εξηγείς ότι στο Τμήμα μας εκφράζεται (συνήθως εικαζόμενη, αλλά εν πάσει περιπτώσει με σαφήνεια) από τα μέλη ΔΕΠ μια πραγματικά μεγάλη ποικιλία διαφορετικών αντιλήψεων; Μήπως ο πλουραλισμός αυτός αποτελεί σαφή ένδειξη ότι ο ισχυρισμός σου δεν είναι βάσιμος;
Δ. Γκρ.
Πρώτον, δεν γενικεύω. Δεν μιλάω για πλήρως κομματοκρατούμενα Πανεπιστήμια (είμαστε Ελλάδα, αλλά δεν έχουμε πιάσει και πάτο). Δεύτερον, δεν υποννοώ τίποτα και για κανένα μέλος ΔΕΠ του Τμήματος. Τρίτον, δεν σπιλώνω τους πραγματικά φιλότιμους καθηγητές που αγωνίζονται σε ακαδημαϊκό και πολιτικό επίπεδο για την ποιοτική αναβάθμιση του Πανεπιστημίου.
Επειδή τυχαίνει να έχω φοιτήσει σε Πανεπιστήμια (άκρως) διαφορετικής πολιτικής νοοτροπίας, υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που με βάζουν σε σκέψεις... Μέλη ΔΕΠ που βάσει προσόντων είναι πασιφανώς ακατάλληλα να στελεχώσουν τις θέσεις τους... Καθηγητές που διορίζουν συγγενείς/ημετέρους (αρκετά παλιά τακτική)... Καθηγητές που βαθμολογούν θετικά "αιώνιους" φοιτητές λόγω κοινής παραταξιακής ιδεολογίας...
Επίσης...: Αν δεν είναι κομματικοί/συντεχνιακοί οι μηχανισμοί ορισμένων διορισμών, δεν μπορώ να εξηγήσω διαφορετικά κραυγαλέες σπατάλες κονδυλίων... Αν δεν υφίστανται κομματικοί/συντεχνιακοί μηχανισμοί, δεν μπορώ να εξηγήσω εκλογές προέδρων προσφιλών στην εκάστοτε κυβέρνηση...
Θα μπορούσα να αναφέρω αρκετά ονόματα, αλλά δεδομένης της ανυπαρξίας απτών αποδείξεων, θα κατηγορούμουν για λασπολογία. Θα αρκεστώ να πω ότι υπήρξα αυτήκοος μάρτυρας σε συνεδρίαση καθηγητών (όχι του δικού μας Τμήματος) και θυμάμαι φράσεις του τύπου "εσείς παπαγαλίζετε όσα σας λέει το κόμμα σας". Τι υποδηλώνουν αν όχι μια αναγνώριση της κομματοκρατίας στα Πανεπιστήμια;
Σχετικά με τον πλουραλισμό που αναφέρετε, προφανώς και είναι απολύτως θεμιτός. Αν είχα κάποιο παράπονο από το Τμήμα, να είστε σίγουρος πως θα το είχα ήδη εκφράσει

ΥΓ 1 Επειδή είναι η δεύτερη φορά που διαφωνούμε στο παρόν φόρουμ, οφείλω να υπογραμμίσω ότι δεν σας ξέρω ούτε σας είχα καθηγητή και, συνεπώς, οι διαφωνίες μας δεν έχουν να κάνουν με προσωπικές αντιπάθειες. Θέλω να πιστεύω ότι κυμαίνονται στα πλαίσια του διαλόγου, καθώς το αντίθετο μάλλον θα με ζημίωνε, πολύ περισσότερο από τη στιγμή που γράφω και επώνυμα...
ΥΓ 2 Αν οι mods πιστεύουν ότι κάτι από τα παραπάνω δεν θα έπρεπε να γραφτεί, ας κάνουν edit το ποστ...
- maria_
- Venus Former Team Member
- Posts: 1255
- Joined: Wed Feb 15, 2006 9:17 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: Peridon
Re: Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
Moderation Message:
Επειδή το thread βγήκε off, κάποια ποστ μετακινήθηκαν εδώ.
Επειδή το thread βγήκε off, κάποια ποστ μετακινήθηκαν εδώ.
Βάλε φωτιά σε ό,τι σε καίει, σε ό,τι σου τρώει την ψυχή
Έξω οι δρόμοι αναπνέουν διψασμένοι, ανοιχτοί!
Έξω οι δρόμοι αναπνέουν διψασμένοι, ανοιχτοί!
-
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2057
- Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
- Academic status: Professor
- Gender: ♂
Re: Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
Κανένα πρόβλημα απολύτως, φίλε Ισοβίτη! Εδώ είμαστε για να μοιραζόμαστε ελεύθερα τις απόψεις μας. Άλλωστε, αρκετά από αυτά που λες νομίζω ότι είναι ρεαλιστικά. Επίσης, πιστεύω ότι καλά κάνεις και δεν γενικεύεις, γιατί θα αδικούσες κάποιους.
Νομίζω ότι μετά από 1-2 χρόνια, η αυξημένη εμπειρία σου από το Τμήμα μας και από το ΟΠΑ θα σε βοηθήσει - όπως βοήθησε κι εμένα - να δεις ορισμένες λεπτές "αποχρώσεις" που αφορούν διαδικασίες και ανθρώπους στον ακαδημαϊκό χώρο, που δεν φαίνονται ξεκάθαρα με την πρώτη ματιά και είναι ουσιώδεις για να διαμορφώσεις την ελεύθερη και αβίαστη κρίση σου.
Δ. Γκρ.
ΥΓ. Αν ήσουν κάπως παλαιότερος θάξερες ότι ένα από τα αγαπημένα μου moto είναι το "αφήστε όλα τα λουλούδια ν' ανθίσουν"
Νομίζω ότι μετά από 1-2 χρόνια, η αυξημένη εμπειρία σου από το Τμήμα μας και από το ΟΠΑ θα σε βοηθήσει - όπως βοήθησε κι εμένα - να δεις ορισμένες λεπτές "αποχρώσεις" που αφορούν διαδικασίες και ανθρώπους στον ακαδημαϊκό χώρο, που δεν φαίνονται ξεκάθαρα με την πρώτη ματιά και είναι ουσιώδεις για να διαμορφώσεις την ελεύθερη και αβίαστη κρίση σου.
Δ. Γκρ.
ΥΓ. Αν ήσουν κάπως παλαιότερος θάξερες ότι ένα από τα αγαπημένα μου moto είναι το "αφήστε όλα τα λουλούδια ν' ανθίσουν"

Re: Περι Ελληνικού Πανεπιστημίου...
Δεν έχει σημασία αν ένα πανεπιστήμιο είναι δημόσιο ή ιδιωτικό, αν είναι ξένο ή ελληνικό. Σε κάθε χώρο υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν τη δουλειά τους με αγάπη και με ζήλο, υπάρχουν άνθρωποι που την κάνουν με βαρεμάρα και άνθρωποι που όσες σπουδές και να κάνουν δεν θα αποκτήσουν ποτέ παιδεία. Αυτό όμως σε όλες τις δουλειές. Δεν αδικώ εσάς που θα θέλατε σε ένα χώρο όπως το πανεπιστήμιο να είναι διαφορετικό αυτό, κι εγώ θα ήθελα.
Αυτό που έχω να πω είναι ότι το χιούμορ και η χαλαρώτητα δεν θα μπορούσε ποτέ να είναι κριτήριο για την αξιολόγηση ενός καθηγητή. Ο κάθε άνθρωπος μπορεί να σε κερδίσει με τον τρόπο του. Λαμπρό παράδειγμα καθηγητή, που τουλάχιστον όταν ήμουν εγώ φοιτήτρια, δεν έκανε ούτε χιούμορ ούτε ήταν χαλαρός αλλά για εμένα είναι κορυφαίος είναι ο κύριος Ανδρουτσόπουλος, ο οποίος ήταν η αιτία να μάθω προγραμματισμό.Δεν έχασα μάθημα του και πήγαινα πάντα διαβασμένη στα προηγούμενα(μοναδική περίπτωση σε όλο το προπτυχιακό για εμένα οπότε φανταστείτε τι σημαίνει αυτό!!!!)!
Μερικούς ανθρώπους, λόγω της ηλικίας μας και της διάθεσης ανεμελιάς μας τους αδικούμε, το έχω κάνει και εγώ, αλλά προτίνω να δώσετε σε όλους μια δεύτερη ευκαιρεία και έναν επαναπροσδιορισμό του πως τους βλέπετε.
Αυτό που έχω να πω είναι ότι το χιούμορ και η χαλαρώτητα δεν θα μπορούσε ποτέ να είναι κριτήριο για την αξιολόγηση ενός καθηγητή. Ο κάθε άνθρωπος μπορεί να σε κερδίσει με τον τρόπο του. Λαμπρό παράδειγμα καθηγητή, που τουλάχιστον όταν ήμουν εγώ φοιτήτρια, δεν έκανε ούτε χιούμορ ούτε ήταν χαλαρός αλλά για εμένα είναι κορυφαίος είναι ο κύριος Ανδρουτσόπουλος, ο οποίος ήταν η αιτία να μάθω προγραμματισμό.Δεν έχασα μάθημα του και πήγαινα πάντα διαβασμένη στα προηγούμενα(μοναδική περίπτωση σε όλο το προπτυχιακό για εμένα οπότε φανταστείτε τι σημαίνει αυτό!!!!)!
Μερικούς ανθρώπους, λόγω της ηλικίας μας και της διάθεσης ανεμελιάς μας τους αδικούμε, το έχω κάνει και εγώ, αλλά προτίνω να δώσετε σε όλους μια δεύτερη ευκαιρεία και έναν επαναπροσδιορισμό του πως τους βλέπετε.
Η τιμωρία του ψεύτη δεν είναι ότι δεν τον πιστεύουν, αλλά ότι αυτός δεν μπορεί να πιστέψει.
Σω, Τζορτζ Μπέρναρντ
Σω, Τζορτζ Μπέρναρντ