Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
- sandra
- Wow! Terabyte level
- Posts: 4917
- Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Δεν καταλαβαίνω γιατί ένα μεταπτυχιακό να θεωρείται business rose. Δηλαδή αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με έρευνα και αναγκαστικά να περάσει από αυτό το στάδιο πριν πάει για PhD γιατί να μην μπορεί να έχει τις ίδιες ευκαιρίες με κάποιον απόφοιτο από άλλο ελληνικό πανεπιστήμιο. Σαφώς δεν πρέπει να ζεις για τους βαθμούς αλλά για να μαθαίνεις, και αυτό φαίνεται σε όσα είπε ο tsilo, αλλά στην πρώτη διαλογή αν ισχύουν αυτά που μας είπε ο κ.Βενέρης και ο κ.Πολύζος (και που το λογικό είναι να ισχύουν όταν έχεις χιλιάδες αιτήσεις κάθε χρόνο από φοιτητές όλου του κόσμου) θα επιλεχθούν όσοι έχουν μεγαλύτερο Μ.Ο. Στην Ελλάδα συμφωνώ δεν χρειάζεται να καίγεσαι τόοσο πολύ, πάνω κάτω ξέρουν από ποιο πανεπιστήμιο ήρθες και τι σημαίνει αυτός ο ΜΟ.
Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
- tsilochr
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3246
- Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: mm.aueb.gr
- Contact:
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Να βάλω κι εγώ μια νέα διάσταση στο θέμα. Όταν ήμουν πρωτο/δευτεροετής, βαριόμουν ελεεινά τα μαθηματικά και τα μαθήματα που δεν ήταν καθαρά Computer Science και τα πέρασα με το ελάχιστο κόπο. Επιπλέον, κουβαλάω ένα ομορφότατο 5αράκι στο Προγραμματισμό Υπολογιστών 1ου εξαμήνου λόγω καθηγητή
Όλοι οι φοιτητές του τμήματος μετά από τα project που εκπονούν στο 2-3ο έτος, αν κατέβουν να δώσουν Java 1ου εξαμήνου θα διαπρέψουν - και αυτό γιατι το μάθημα δεν είναι επιστημονικό αντικείμενο αλλά εκμάθηση της γλώσσας.
Όταν άρχισα να σκέφτομαι μεταπτυχιακά κλπ, ήμουν ήδη το 6 εξάμηνο. Και πραγματικά πιστεύω ότι δεν είναι ανάγκη κάποιος φοιτητής να αγχώνεται από το 2 εξάμηνο για το τι θα κάνει στα 22 του.
Θα ήθελα λοιπόν να είχα την δυνατότητα να ξανάδινα μερικά μαθήματα, μερικά εκ τω οποίων είναι απίστευτα εύκολα αν δεν είσαι φρέσκο ψαράκι στο πανεπιστήμιο (πχ διακριτά, οικονομία, παιδαγωγική).
Θυμάμαι χαρακτηριστικά τον hdkiller που δεν πήγαινε να δώσει Java επίτηδες και τη χρωστούσε αρκετά χρόνια γιατί ήθελε να το δώσει μια φορά και να πάρει βαθμό (και μπράβο του γιατί ήξερε από νωρίς τι ήθελε να κάνει)
Απλά θα πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ώστε να μην γίνει κατάχρηση του μέτρου, πχ μέγιστος αριθμός προσπαθειών

Όταν άρχισα να σκέφτομαι μεταπτυχιακά κλπ, ήμουν ήδη το 6 εξάμηνο. Και πραγματικά πιστεύω ότι δεν είναι ανάγκη κάποιος φοιτητής να αγχώνεται από το 2 εξάμηνο για το τι θα κάνει στα 22 του.
Θα ήθελα λοιπόν να είχα την δυνατότητα να ξανάδινα μερικά μαθήματα, μερικά εκ τω οποίων είναι απίστευτα εύκολα αν δεν είσαι φρέσκο ψαράκι στο πανεπιστήμιο (πχ διακριτά, οικονομία, παιδαγωγική).
Θυμάμαι χαρακτηριστικά τον hdkiller που δεν πήγαινε να δώσει Java επίτηδες και τη χρωστούσε αρκετά χρόνια γιατί ήθελε να το δώσει μια φορά και να πάρει βαθμό (και μπράβο του γιατί ήξερε από νωρίς τι ήθελε να κάνει)
Απλά θα πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ώστε να μην γίνει κατάχρηση του μέτρου, πχ μέγιστος αριθμός προσπαθειών
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Αν δεν είναι γιατι να υπάρχει;Δεν καταλαβαίνω γιατί ένα μεταπτυχιακό να θεωρείται business

Θέλω να πω οτι έχει στηθεί ενα πανηγύρι , με μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.Τι εννοείς?
Οπου υπάρχουν οικονομικά συμφέροντα υπάρχουν και αρκετές παγίδες που συνδέονται με κοινωνικοοικονομικό κόστος.
Το χειρότερο είναι: (μερικά σχόλια...)
*Eχει περάσει στην συνείδηση του μέσου έλληνα φοιτητη,οτι έιναι το το άμεσως επόμενο παράθυρο μετα τις βασικές του σπουδές.
*Τα πανεπιστήμια αξιολογούνται(απο τους φοιτητές) με βάση τις δυνατότητες που έχουν να σε στείλουν σε ενα καλο μεταπτυχιακό(Βλ ΕΜΠ->MIT)
*Οι φοιτητές επιδίδονται εξ’ ανάγκης σε μια ακατάπαυστη βαθμοθηρία , χάνοντας την ουσία.
*Ακόμη και οικογένιες χαμηλόύ οικονομικού επιπέδου "αιμορραγούν" για να στείλουν το καμάρι τους στο εξωτερικό αφού έβγαλε καλή βαθμολογία!
Φυσικά και δεν είμαι κατα των μεταπτυχιακών αλλα γενικά δεν γουστάρω τις χαζοεμμονές.
που θα πάει θα το δουμε...
- tsilochr
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3246
- Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: mm.aueb.gr
- Contact:
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
οκ, αυτό που περιγράφεις είναι η μια μεριά του νομίσματος για τα ΠΜΣ. Η άλλη είναι ότι το ΠΜΣ πλεόν θεωρείται απαραίτητος προπαρασκευαστικός κύκλος πριν ξεκινήσεις την εκπόνηση διδακτορικού. Science oriented ΠΜΣ υπήρχαν πριν ξεκινήσει ο πανικός με τα ΕΠΕΑΕΚ. Αν και απότι βλέπω, ο χαμός στα ΠΜΣ θα συνεχιστεί με τις ευλογίες της πολιτείας...
rose, αν και σε πολλα συμφωνώ μαζί σου, μην είσαι απόλυτος στο μονοπάτι Λύκειο->Πανεπιστήμιο->Εργασία σε Business επίπεδο
rose, αν και σε πολλα συμφωνώ μαζί σου, μην είσαι απόλυτος στο μονοπάτι Λύκειο->Πανεπιστήμιο->Εργασία σε Business επίπεδο
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Εάν όλοι θέλουν να πάνε στην Αγγλία, τι να πω; Υπάρχουν χώρες του εξωτερικού - ανάμεσά τους και η Γερμανία - όπου το κόστος ζωής (και σπουδών) είναι ανάλογο, πολλές φορές δε και αισθητά φθηνότερο για κάποιον που σπουδάζει στην Ελλάδα σε άλλη πόλη. Δεν είμαστε δα και τόσο πίσω στην εκμάθηση ξένων γλωσσών... Μια απόφαση είναι. Και να μη μιλήσω για κολλέγια...rose wrote:
*Ακόμη και οικογένιες χαμηλόύ οικονομικού επιπέδου "αιμορραγούν" για να στείλουν το καμάρι τους στο εξωτερικό αφού έβγαλε καλή βαθμολογία!
Φυσικά και δεν είμαι κατα των μεταπτυχιακών αλλα γενικά δεν γουστάρω τις χαζοεμμονές.
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
-
- Mbyte level
- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Από τη στιγμή που υπάρχει το μέτρο των ρήτρων, είναι χαζό να μην υπάρχει αναδρομική αναβαθμολόγηση. Αυτό που βλέπω εγώ είναι ότι μαθήματα που:Ισοβίτης wrote: Και υπάρχουν δύο ακόμη πρόβλημα: Αν όλοι βγαίνουν με τεράστιους βαθμούς, τότε πώς θα γίνεται η διαλογή για τα μεταπτυχιακά; Και δεύτερον, δεν θα είναι άδικο για τους παλαιότερους φοιτητές που πήραν πτυχίο χωρίς αναδρομικές αναβαθμολογήσεις;
α) τα πέρασα στο ντούκου (πχ. ΟΛΑ του Κατερίνη)
και
β) τα πέρασα κάτω από Συντιχάκιες συνθήκες (πχ. Java 1)
θα μπορούσα να τα δώσω τώρα και να πάρω άνετα +2 μονάδες παραπάνω, πρώτον επειδή πλέον ξέρω να μελετάω καλύτερα και δεύτερον επειδή πλέον καταλαβαίνω ότι ο μέσος όρος γενικά μετράει...Αυτή τη στιγμή χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο που δεν έκανα ότι έκαναν όλοι οι άλλοι που έκοψαν την Java I και πήγα να το παίξω "καλός φοιτητής" στους γονείς μου...
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
-
- Gbyte level
- Posts: 1098
- Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
- Contact:
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Αυτό δε γίνεται δυστυχώς... το μόνο που κοιτούν είναι ο Μ.Ο.tsilochr wrote:Ισοβίτης wrote:Και υπάρχουν δύο ακόμη πρόβλημα: Αν όλοι βγαίνουν με τεράστιους βαθμούς, τότε πώς θα γίνεται η διαλογή για τα μεταπτυχιακά;
από τη δουλειά που έχεις να επιδείξεις πέρα από τους βαθμούς (πτυχιακή εργασία, project μαθημάτων, κλπ κλπ)
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Δυστυχώς και αυτο το λέω γιατι πιστεύω οτι αν εχεις σχετική εργασιακή εμπειρία μπορεί να κερδίσεις περισσότερα από ένα μεταπτυχιακόΑυτό δε γίνεται δυστυχώς... το μόνο που κοιτούν είναι ο Μ.Ο.
(ειδικα απο αυτα που εχουν τεχνικο χαρακτήρα).
που θα πάει θα το δουμε...
- sandra
- Wow! Terabyte level
- Posts: 4917
- Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Κι αν θες να το δεις επιστήμονας, να ασχοληθείς με έρευνα, να εντρυφήσεις σε κάποιον τομέα φταις σε κάτι; Καθένας έχει διαφορετικά σχέδια για το μέλλον, από τη στιγμή που οι συνθήκες είναι αυτές είναι άδικο να σε ρίχνει το τμήμα μας αντί να σε βοηθά. Είχα ακούσει αυτό που είπε ο Stormrider γι'αυτό και ρώτησα. Ελπίζω να καλύπτει όλους τους εγγεγραμμένους και όχι μόνο όσους μπουν από την χρόνια που θα ισχύσει. Πάντως ο shodanjr_gr έχει απόλυτο δίκιο. Μαθήματα που πέρασες στο πρώτο έτος μπορείς πολύ πιο εύκολα λόγω πείρας να τα ξαναδώσεις και να πας πολύ καλύτερα. Δεν κάνεις κάποιο κακό. Το'χες ξαναπεράσει απλά τώρα το 5 δεν σου αρκεί, και πολύ καλά κάνεις. Και δεν είναι μόνο μαθήματα που λόγω επιπολαιότητας πέρασες με 5 πχ, από χρονιά σε χρονιά βλέπεις τρελές διαφορές σε βαθμούς που μπαίνουν (π.χ. Οικονομία πέρυσι και φέτος)rose wrote:Δυστυχώς και αυτο το λέω γιατι πιστεύω οτι αν εχεις σχετική εργασιακή εμπειρία μπορεί να κερδίσεις περισσότερα από ένα μεταπτυχιακόΑυτό δε γίνεται δυστυχώς... το μόνο που κοιτούν είναι ο Μ.Ο.
(ειδικα απο αυτα που εχουν τεχνικο χαρακτήρα).
Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
- ~~Wind~~
- Gbyte level
- Posts: 1747
- Joined: Thu Nov 30, 2006 1:07 am
- Academic status: N>4
- Gender: ♂
- Location: *void
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Τι εγινε Οικονομια ? Που ζω ? Δεν εχω ακουσει τπτ ... Ακομα χρωσταω..(π.χ. Οικονομία πέρυσι και φέτος)




Come to foss-aueb ...we have cookies.. yamyam~nomnomnomnomnomnomnomnom
a cookie ~ I will do science to it
- gasparosoft
- Gbyte level
- Posts: 1920
- Joined: Fri Oct 19, 2007 8:03 pm
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Μακάρι να ισχύσει αυτό το μέτρο αλλά για ένα λογικό αριθμό μαθημάτων.Όχι και για τα 36 το πολύ 10.Βέβαια αυτό θα συντελέσει στο ότι ο φοιτητής να κυνηγάει τον βαθμό και όχι την γνώση πράγμα στο οποίο είμαι αντίθετος.Εξάλλου αν έχεις τις βάσεις στο να γίνεις ένας λαμπρός επιστήμονας ή κάτι άλλο,δεν νομίζω να στο στερήσει αυτό η βαθμολογία και στο ότι δεν πήγες σε ένα πολύ καλό πανεπιστήμιο για να κάνεις το Μεταπτυχιακό σου.
.
Οι βαθμοί που μπήκαν φέτος στην οικονομία τους αξίζαμε και με το παραπάνωsandra wrote: από χρονιά σε χρονιά βλέπεις τρελές διαφορές σε βαθμούς που μπαίνουν (π.χ. Οικονομία πέρυσι και φέτος)


- sandra
- Wow! Terabyte level
- Posts: 4917
- Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Μα το πέρασες μια φορά το μάθημα. Δεν πιστεύω ότι όλοι οι παλιοί που πέρασαν Συντιχάκη με 5 και 6 δεν ήξεραν Java. Είναι να μην σου κάτσει κακή χρονιά. Και ας το δώσεις 4 φορές το μάθημα. Στερείς κάτι από κάποιον; Πολύ πιθανόν να το μάθεις τόσο καλά για να γράψεις το 10 που να μην υπάρχει το πρόβλημα του περνάω μάθημα μόνο για βαθμό.
Καλά ας ισχύσει για 10 και πετάω εγώ. Έχουν να φύγουν κάτι Λογισμοί και Γραμμικές... Άααανετα.

Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
sandra wrote:Κι αν θες να το δεις επιστήμονας, να ασχοληθείς με έρευνα, να εντρυφήσεις σε κάποιον τομέα φταις σε κάτι; Καθένας έχει διαφορετικά σχέδια για το μέλλον, από τη στιγμή που οι συνθήκες είναι αυτές είναι άδικο να σε ρίχνει το τμήμα μας αντί να σε βοηθά. Είχα ακούσει αυτό που είπε ο Stormrider γι'αυτό και ρώτησα. Ελπίζω να καλύπτει όλους τους εγγεγραμμένους και όχι μόνο όσους μπουν από την χρόνια που θα ισχύσει. Πάντως ο shodanjr_gr έχει απόλυτο δίκιο. Μαθήματα που πέρασες στο πρώτο έτος μπορείς πολύ πιο εύκολα λόγω πείρας να τα ξαναδώσεις και να πας πολύ καλύτερα. Δεν κάνεις κάποιο κακό. Το'χες ξαναπεράσει απλά τώρα το 5 δεν σου αρκεί, και πολύ καλά κάνεις. Και δεν είναι μόνο μαθήματα που λόγω επιπολαιότητας πέρασες με 5 πχ, από χρονιά σε χρονιά βλέπεις τρελές διαφορές σε βαθμούς που μπαίνουν (π.χ. Οικονομία πέρυσι και φέτος)rose wrote:Δυστυχώς και αυτο το λέω γιατι πιστεύω οτι αν εχεις σχετική εργασιακή εμπειρία μπορεί να κερδίσεις περισσότερα από ένα μεταπτυχιακόΑυτό δε γίνεται δυστυχώς... το μόνο που κοιτούν είναι ο Μ.Ο.
(ειδικα απο αυτα που εχουν τεχνικο χαρακτήρα).
Sorry Sandra αλλα γιατι εκανες include to σχόλιο μου?Δεν βλέπω πως σχετίζονται οι απόψεις μας.

Απλα συμφωνω με αυτούς που λένε οτι δεν υπάρχει λογος να επιλέγουν φοιτητες , μονο με τον βαθμό.
που θα πάει θα το δουμε...
- sandra
- Wow! Terabyte level
- Posts: 4917
- Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Ε αν σου στέλνουν χιλιάδες αιτήσεις κάπως πρέπει να τους ξεδιαλέξεις.
Μιλάω για εξωτερικό πάντα.

Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
- ailouros
- Gbyte level
- Posts: 1041
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Contact:
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Εγώ διαφωνώ και με την απλή αναβαθμολόγηση για αυτό και δεν θα έβαζα ποτέ ρήτρα ή θα έκοβα μάθημα. Ο λόγος είναι ότι έτσι νομιμοποιείς και αποδέχεσαι την βαθμοθηρία που είναι τελείως λυκειακό κουσούρι. Άν πιστεύεις ότι θα γράψεις για 5 μην πας να δώσεις. Αν γράψεις για 5 αποδεξου το, ενήλικας είσαι έκανες την επιλογή να πας να δώσεις απροετοίμαστος. Σκεφτείται οι 4ετείς είχαν δικαίωμα να δώσουν διακριτά, Java και Λογιστική τότε θα είχαμε μ.ο αποφοίτησης 8. Αυτό θέλουμε;
Και το πρόβλημα με την βαθμοθηρία είναι ότι αποδεχόμενοι την εμείς, επιτρέπουμε τους εργοδότες και τις επιτροπές μεταπτυχιακών στην Ελλάδα να μας κρίνουν κυρίως με γνώμονο τον μέσο όρο. Όταν δεν υπάρχουν άλλα μέτρα για να ερμηνεύσει κανείς τον μ.ο τότε είναι τελείως ελλιπές κριτήριο. Και όσο αυτό συμβαίνει τότε θα τρέχουμε πίσω από τον απόφοιτο του Ε.Μ.Π που είχε την αβάντα της διπλωματικής και διαφόρων άλλων παραγόντων. To θέμα δεν είναι να αλλάξουμε εμείς, ούτε να αλλάξουν αυτοί αλλά να αντικατασταθεί ο μ.ο με άλλα στατιστικά μέτρα και να γίνεται ένα στοιχειώδες rescaling του βαθμού.
Και το πρόβλημα με την βαθμοθηρία είναι ότι αποδεχόμενοι την εμείς, επιτρέπουμε τους εργοδότες και τις επιτροπές μεταπτυχιακών στην Ελλάδα να μας κρίνουν κυρίως με γνώμονο τον μέσο όρο. Όταν δεν υπάρχουν άλλα μέτρα για να ερμηνεύσει κανείς τον μ.ο τότε είναι τελείως ελλιπές κριτήριο. Και όσο αυτό συμβαίνει τότε θα τρέχουμε πίσω από τον απόφοιτο του Ε.Μ.Π που είχε την αβάντα της διπλωματικής και διαφόρων άλλων παραγόντων. To θέμα δεν είναι να αλλάξουμε εμείς, ούτε να αλλάξουν αυτοί αλλά να αντικατασταθεί ο μ.ο με άλλα στατιστικά μέτρα και να γίνεται ένα στοιχειώδες rescaling του βαθμού.
-
- Mbyte level
- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Ναι, γιατί γίνετια και αλλού και έτσι εμείς "υστερούμε" στα μάτια αυτών που βλέπουν το ελληνικό πανεπιστημιακό σύστημα σαν "black box". Ο Χ εργοδότης ή το Υ MsC/PHD πιθανόν να μην γνωρίζει ότι στην ΑΣΟΕΕ δεν επιτρέπονται αναδρομικές αναβαθμολογήσεις. Όπως είπε και η Sandra όταν ένα μεταπτυχιακό δέχεται 100 αιτήσεις, κάπως κάνει ξεσκαρτάρισμα.ailouros wrote:Εγώ διαφωνώ και με την απλή αναβαθμολόγηση για αυτό και δεν θα έβαζα ποτέ ρήτρα ή θα έκοβα μάθημα. Ο λόγος είναι ότι έτσι νομιμοποιείς και αποδέχεσαι την βαθμοθηρία που είναι τελείως λυκειακό κουσούρι. Άν πιστεύεις ότι θα γράψεις για 5 μην πας να δώσεις. Αν γράψεις για 5 αποδεξου το, ενήλικας είσαι έκανες την επιλογή να πας να δώσεις απροετοίμαστος. Σκεφτείται οι 4ετείς είχαν δικαίωμα να δώσουν διακριτά, Java και Λογιστική τότε θα είχαμε μ.ο αποφοίτησης 8. Αυτό θέλουμε; Και το πρόβλημα με την βαθμοθηρία είναι ότι αποδεχόμενοι την εμείς, επιτρέπουμε τους εργοδότες και τις επιτροπές μεταπτυχιακών στην Ελλάδα να μας κρίνουν κυρίως με γνώμονο τον μέσο όρο. Όταν δεν υπάρχουν άλλα μέτρα για να ερμηνεύσει κανείς τον μ.ο τότε είναι τελείως ελλιπές κριτήριο. Και όσο αυτό συμβαίνει τότε θα τρέχουμε πίσω από τον απόφοιτο του Ε.Μ.Π που είχε την αβάντα της διπλωματικής και διαφόρων άλλων παραγόντων. To θέμα δεν είναι να αλλάξουμε εμείς, ούτε να αλλάξουν αυτοί αλλά να αντικατασταθεί ο μ.ο με άλλα στατιστικά μέτρα και να γίνεται ένα στοιχειώδες rescaling του βαθμού.
Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με το ότι πρέπει να γίνεται κάποια κανονικοποιήση στους βαθμούς (και όμως μας είπε ο κ. Ξυλωμένος σε μία συζήτηση, πάνε να κάνουν κάτι σχετικό). Βέβαι αυτό δεν λύνει το θέμα των βαθμών των πρώτων εξαμήνων. Μπαίνεις στο πανεπιστήμιο ανυποψίαστος, με την λυκειακή νοοτροπία διαβάσματος, που προφανώς ΔΕΝ αρκεί. Γιατί εσύ που προσπάθησες να το περάσεις το μάθημα με την πρώτη να βαθμολογηθείς με 5, και ο άλλος που το περνάει μετά από 2 χρόνια να βαθμολογηθεί με 8, όταν στο τέλος ξέρετε τα ΙΔΙΑ πράγματα...; Έχουμε ένα σύστημα το οποίο αφήνει να μεταθέτεις μαθήματα επ'αόριστον...εκ των πραγμάτων ο "ασυνεπής" φοιτητής έχει το προσβάδισμα...
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Εγώ είμαι υπέρ της ρήτρας και των αναβαθμολογήσεων με κάποιο μέτρο (π.χ. 3 ή 4 μαθήματα). Δεν είμαι υπέρ της κανονικοποίησης των βαθμών. Υπάρχουν μαθήματα που στην εποχή μου τα έδιναν 7 άτομα σε μια εξεταστική (π.χ. Κατανεμημένα Λειτουργικά Συστήματα). O καλύτερος βαθμός ήταν 8 και ο χαμηλότερος 5. Μπορεί έτσι να το περάσουν άτομα που έγραψαν πολύ χαμηλά. Εξάλλου στα περισσότερα μαθήματα οι καθηγητές προβαίνουν σε μια άτυπη κανονικοποίηση υπέρ των φοιτητών (με κάποιες εξαιρέσεις βέβαια).
Last edited by rapadder on Thu Jun 19, 2008 12:01 pm, edited 1 time in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
- ailouros
- Gbyte level
- Posts: 1041
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Contact:
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Κανονικοποίηση όχι βαθμών αλλά αντιστοίχηση του μ.ο σε κάποιο άλλο μέτρο που θα λαμβάνει υπόψη τον μ.ο αποφοίτησης έτους, ετών κλπ κλπ. Αν ακολουθούσαν όλα τα τμήματα κάτι τέτοιο τότε οι βαθμοί θα ήταν συγκρίσιμοι μεταξύ τους πανελλαδικά και δεν θα χρειαζόταν να βαθμοθηρούμε διαβάζοντας Λογιστική με τον ίδιο ζήλο με ένα μάθημα που μας ενδιαφέρει πολύ. Ούτε να εξηγούμε στον εργοδότη γιατί έχουμε μ.ο μικρότερο από ότι ένας του Ε.Μ.Π.
- sandra
- Wow! Terabyte level
- Posts: 4917
- Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Ε τότε όταν τελειώνουμε να ξεκαθαρίζουμε: 1)μας ενδιαφέρει να μείνουμε Ελλάδα α)για δουλειά, β)για μεταπτυχιακό, 2) εξωτερικό. Άρα θέλουμε και διαφορετική μεταχείριση. Όπου μετράει ο Μ.Ο. βάζετε βαθμούς, στους άλλους δεν πειράζει. Καλή η πλάκα αλλά είναι πίκρα να σε χαντακώνουν.
Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Θυμάμαι εποχές τώρα που ένας καθηγητής - που πλέον έχει συνταξιοδοτηθεί, ονόματα δε θα πω - έκανε ένα υποχρεωτικό μάθημα και δεν είχε καμία όρεξη να έχει τόσο κόσμο στην αίθουσα και την εξέταση γι αυτό συνέχεια προσπαθούσε να το κάνει επιλογής. Ο καθηγητής αυτός λοιπόν έλεγε τα εξής ωραία (σε διαφορετικές μεταξύ τους παραδόσεις):
- "Από μένα θα πάρετε 5 και 6, μην περιμένετε μεγαλύτερους βαθμούς, εγώ τους λεω συνέχεια να κάνουν το μάθημα επιλογής, να το παίρνει όποιος θέλει, αλλά δεν με ακούνε"
- "Α, και να ξέρετε ότι στο μεταπτυχιακό μας έρχονται παιδιά από άλλα τμήματα με μεγάλους βαθμούς. Εκεί μπαίνουν βαθμοί πολύ εύκολα. Απο την Πάτρα δε μας έχει έρθει κανείς με κάτω από 7,5. Φυσικά γίνεται μια αναπροσαρμογή του βαθμού του δικού σας προς τα πάνω όταν κάνετε αίτηση για το μεταπτυχιακό..."
Η σχιζοφρένεια σε όλο της το μεγαλείο. Μπορεί να στους αριθμούς να κάνω πλέον κάποιο λάθος, αλλά παίρνετε μια ιδέα τι γινόταν σε μια εποχή όπου 7,5 σε εμάς έπαιρναν οι καλύτεροι και σε άλλες σχολές τόσο επαιρνε ο τελευταίος που έκλεινε την πόρτα... Καλή σχολή δεν σημαίνει ούτε κακοί βαθμοί ούτε αποκλεισμός και απόσταση από την πραγματικότητα. Τέλος πάντων δεν είναι μόνο τα μεταπτυχιακά του ΟΠΑ για τα οποία κάνουν αιτήσεις οι απόφοιτοι της Πληροφορικής ΟΠΑ, ούτε κάνουν όλοι αιτήσεις εντός Ελλάδας, όπου θα μπορούσα να δεχτώ το έωλο επιχείρημα ότι όλοι αναγνωρίζουν την αξία της σχολής μας.
- "Από μένα θα πάρετε 5 και 6, μην περιμένετε μεγαλύτερους βαθμούς, εγώ τους λεω συνέχεια να κάνουν το μάθημα επιλογής, να το παίρνει όποιος θέλει, αλλά δεν με ακούνε"
- "Α, και να ξέρετε ότι στο μεταπτυχιακό μας έρχονται παιδιά από άλλα τμήματα με μεγάλους βαθμούς. Εκεί μπαίνουν βαθμοί πολύ εύκολα. Απο την Πάτρα δε μας έχει έρθει κανείς με κάτω από 7,5. Φυσικά γίνεται μια αναπροσαρμογή του βαθμού του δικού σας προς τα πάνω όταν κάνετε αίτηση για το μεταπτυχιακό..."
Η σχιζοφρένεια σε όλο της το μεγαλείο. Μπορεί να στους αριθμούς να κάνω πλέον κάποιο λάθος, αλλά παίρνετε μια ιδέα τι γινόταν σε μια εποχή όπου 7,5 σε εμάς έπαιρναν οι καλύτεροι και σε άλλες σχολές τόσο επαιρνε ο τελευταίος που έκλεινε την πόρτα... Καλή σχολή δεν σημαίνει ούτε κακοί βαθμοί ούτε αποκλεισμός και απόσταση από την πραγματικότητα. Τέλος πάντων δεν είναι μόνο τα μεταπτυχιακά του ΟΠΑ για τα οποία κάνουν αιτήσεις οι απόφοιτοι της Πληροφορικής ΟΠΑ, ούτε κάνουν όλοι αιτήσεις εντός Ελλάδας, όπου θα μπορούσα να δεχτώ το έωλο επιχείρημα ότι όλοι αναγνωρίζουν την αξία της σχολής μας.
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
Σε αυτό συμφωνώ απόλυτα. Νομίζω ότι κάτι τέτοιο γίνεται με κάποιον τρόπο από την στιγμή που μπορείς να πάρεις χαρτί από την Γραμματεία που αναφέρει ότι ο βαθμός του πτυχίου σου σε κατατάσσει στο π.χ. 21.97% των καλύτερων φοιτητών του έτους. Αυτό θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλα τμήματα για να υπάρχει ένα καλύτερο μέτρο σύγκρισης. Επαναλαμβάνω όμως ότι άτυπο rescaling γίνεται, με την έννοια ότι όλοι γνωρίζουν ότι π.χ. στο ΔΕΤ το 7,5 είναι μέτριος μέσος όρος (κάτι σαν το δικό μας 7) ενώ στο Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης το 6,5 μπορεί να έχει μεγαλύτερη αξία του δικού μας 7 (λέω εγώ τώρα) κλπ κλπ. Επίσης ένα 7 (με σοβαρά μαθήματα) από ένα "τυπικό" 7 διαφέρει.ailouros wrote:Κανονικοποίηση όχι βαθμών αλλά αντιστοίχηση του μ.ο σε κάποιο άλλο μέτρο που θα λαμβάνει υπόψη τον μ.ο αποφοίτησης έτους, ετών κλπ κλπ. Αν ακολουθούσαν όλα τα τμήματα κάτι τέτοιο τότε οι βαθμοί θα ήταν συγκρίσιμοι μεταξύ τους πανελλαδικά και δεν θα χρειαζόταν να βαθμοθηρούμε διαβάζοντας Λογιστική με τον ίδιο ζήλο με ένα μάθημα που μας ενδιαφέρει πολύ. Ούτε να εξηγούμε στον εργοδότη γιατί έχουμε μ.ο μικρότερο από ότι ένας του Ε.Μ.Π.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
- tsilochr
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3246
- Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: mm.aueb.gr
- Contact:
Re: Αναδρομική Αναβαθμολόγηση στο τμήμα μας
πέρα από το τυπικό ΜΟ, υπάρχει και ένα ποιοτικό μέτρο, η ποσόστωση που δείχνει ποιοτικά που κυμαίνεσαι ανάμεσα στους υπόλοιπους πτυχιούχους - top 30-20-10%. Το δίνει και η γραμματεία μας.
Τώρα αν με βαθμό 8, επιδείξεις και μια ποσόστωση που σε κατατάσει στο top 5% των αποφοίτων, νομίζω κάνεις την δουλειά σου.
Τώρα αν με βαθμό 8, επιδείξεις και μια ποσόστωση που σε κατατάσει στο top 5% των αποφοίτων, νομίζω κάνεις την δουλειά σου.