Περιγράψτε πως μπορούμε να μετρήσουμε το ύψος ενός ουρανοξύσ
- PaP
- Venus Project Founder
- Posts: 1077
- Joined: Wed Apr 21, 2004 12:06 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: San Francisco
- Contact:
Περιγράψτε πως μπορούμε να μετρήσουμε το ύψος ενός ουρανοξύσ
Το παρακάτω κείμενο αφορά μια ερώτηση που τέθηκε σε μια εξέταση Φυσικής στο πανεπιστήμιο της Κοπενχάγης.
""Περιγράψτε πως μπορούμε να μετρήσουμε το ύψος ενός ουρανοξύστη χρησιμοποιώντας ένα βαρόμετρο
Ενας φοιτητής απάντησε :
"Δένετε ένα μακρύ σπάγκο στο λαιμό του βαρόμετρου, τότε κατεβάζετε
το βαρόμετρο από την ταράτσα στο έδαφος. Το μήκος του νήματος συν το μήκος του βαρομέτρου θα είναι ίσο με το ύψος του κτιρίου." Exclamation
Αυτή η πρωτότυπη απάντηση, έκανε έξω φρενών τον εξεταστή έτσι ώστε
ο φοιτητής κόπηκε αμέσως. Ο φοιτητής προσέφυγε στις αρχές του πανεπιστημίου διαμαρτυρόμενος ότι η απάντησή του ήταν αναμφίβολα σωστή, και το πανεπιστήμιο όρισε έναν ανεξάρτητο εξεταστή να διερευνήσει την υπόθεση.
Ο διαιτητής αυτός έκρινε ότι η απάντηση ήταν πράγματι σωστή, αλλά δεν έδειχνε καμιά αξιοσημείωτη γνώση της φυσικής.
Για να διαλευκανθεί τελείως το θέμα αποφασίστηκε να καλέσουν το
σπουδαστή και να του αφήσουν έξι λεπτά μέσα στα οποία αυτός έπρεπε να δώσει μια προφορική απάντηση που να δείχνει μια εξοικείωση με τη φυσική σκέψη.
Για πέντε λεπτά αυτός παρέμεινε σιωπηλός, βυθισμένος σε σκέψεις.
Ο εξεταστής του θύμισε ότι ο χρόνος τελείωνε, και ο σπουδαστής απάντησε ότι ήδη είχε στο μυαλό του αρκετές συναφείς απαντήσεις αλλά δεν μπορούσε να αποφασίσει ποια να χρησιμοποιήσει.
Στην προτροπή να βιαστεί, ο σπουδαστής απάντησε ως εξής:
" Κατ' αρχήν μπορείς να ανεβάσεις το βαρόμετρο στην κορυφή του ουρανοξύστη, να το αφήσεις να πέσει στο δρόμο και να μετρήσεις το χρόνο που κάνει να φτάσει στο έδαφος. Το ύψος του κτιρίου μπορεί τότε να βρεθεί από τον τύπο H=gt2/2. Αλλά αλίμονο στο βαρόμετρο."
"Ή αν υπάρχει ηλιοφάνεια μπορείς να μετρήσεις το ύψος του βαρόμετρου, να το στήσεις όρθιο στο έδαφος και να μετρήσεις το μήκος της σκιάς του. Να μετρήσεις ύστερα το μήκος της σκιάς του ουρανοξύστη, και τέλος με απλή αριθμητική αναλογία να βρεις το πραγματικό ύψος του ουρανοξύστη."
"Αλλά αν θέλεις να κάνεις μια πραγματικά επιστημονική δουλειά, θα μπορούσες να δέσεις ένα μικρού μήκους νήμα στο βαρόμετρο και να το βάλεις σε ταλάντωση σαν εκκρεμές, πρώτα στο έδαφος και μετά στην ταράτσα του ουρανοξύστη. Το ύψος θα μπορούσε στη συνέχεια να βρεθεί μετρώντας και συγκρίνοντας τις δυο περιόδους οι οποίες είναι αντιστρόφως ανάλογες των τετραγωνικών ριζών των επιταχύνσεων της βαρύτητας, στο έδαφος και στο ύψος του ουρανοξύστη. Η επιτάχυνση της βαρύτητας εξαρτάται με τη σειρά της από το ύψος από την επιφάνεια της γης και συνεπώς γνωρίζοντας την επιτάχυνση της βαρύτητας στην ταράτσα βρίσκουμε το ύψος." Exclamation Exclamation Exclamation
"Ή αν ο ουρανοξύστης διαθέτει μια εξωτερική σκάλα κινδύνου θα ήταν ευκολότερο να ανεβείς τη σκάλα και να βάλεις διαδοχικά σημάδια επαναλαμβάνοντας το μήκος του βαρόμετρου. Μετά να προσθέσεις όλα αυτά τα μήκη."
" Αν απλώς βαριόσουν, και ήθελες να χρησιμοποιήσεις το βαρόμετρο με ορθόδοξο τρόπο, μπορούσες να μετρήσεις την ατμοσφαιρική πίεση στην ταράτσα και στο έδαφος και να μετατρέψεις την διαφορά των milibars σε αντίστοιχη διαφορά σε μέτρα."
"Αλλά επειδή ως φοιτητές συνεχώς παροτρυνόμαστε να ασκούμε την ανεξαρτησία του μυαλού και να εφαρμόζουμε επιστημονικές μεθόδους, αναμφίβολα ο καλύτερος τρόπος θα ήταν, να χτυπήσουμε την πόρτα του θυρωρού και να του πούμε: ' Αν θα σου άρεσε να έχεις ένα ωραίο καινούριο βαρόμετρο, θα σου χαρίσω αυτό αν μου πεις το ύψος του ουρανοξύστη'.
""Περιγράψτε πως μπορούμε να μετρήσουμε το ύψος ενός ουρανοξύστη χρησιμοποιώντας ένα βαρόμετρο
Ενας φοιτητής απάντησε :
"Δένετε ένα μακρύ σπάγκο στο λαιμό του βαρόμετρου, τότε κατεβάζετε
το βαρόμετρο από την ταράτσα στο έδαφος. Το μήκος του νήματος συν το μήκος του βαρομέτρου θα είναι ίσο με το ύψος του κτιρίου." Exclamation
Αυτή η πρωτότυπη απάντηση, έκανε έξω φρενών τον εξεταστή έτσι ώστε
ο φοιτητής κόπηκε αμέσως. Ο φοιτητής προσέφυγε στις αρχές του πανεπιστημίου διαμαρτυρόμενος ότι η απάντησή του ήταν αναμφίβολα σωστή, και το πανεπιστήμιο όρισε έναν ανεξάρτητο εξεταστή να διερευνήσει την υπόθεση.
Ο διαιτητής αυτός έκρινε ότι η απάντηση ήταν πράγματι σωστή, αλλά δεν έδειχνε καμιά αξιοσημείωτη γνώση της φυσικής.
Για να διαλευκανθεί τελείως το θέμα αποφασίστηκε να καλέσουν το
σπουδαστή και να του αφήσουν έξι λεπτά μέσα στα οποία αυτός έπρεπε να δώσει μια προφορική απάντηση που να δείχνει μια εξοικείωση με τη φυσική σκέψη.
Για πέντε λεπτά αυτός παρέμεινε σιωπηλός, βυθισμένος σε σκέψεις.
Ο εξεταστής του θύμισε ότι ο χρόνος τελείωνε, και ο σπουδαστής απάντησε ότι ήδη είχε στο μυαλό του αρκετές συναφείς απαντήσεις αλλά δεν μπορούσε να αποφασίσει ποια να χρησιμοποιήσει.
Στην προτροπή να βιαστεί, ο σπουδαστής απάντησε ως εξής:
" Κατ' αρχήν μπορείς να ανεβάσεις το βαρόμετρο στην κορυφή του ουρανοξύστη, να το αφήσεις να πέσει στο δρόμο και να μετρήσεις το χρόνο που κάνει να φτάσει στο έδαφος. Το ύψος του κτιρίου μπορεί τότε να βρεθεί από τον τύπο H=gt2/2. Αλλά αλίμονο στο βαρόμετρο."
"Ή αν υπάρχει ηλιοφάνεια μπορείς να μετρήσεις το ύψος του βαρόμετρου, να το στήσεις όρθιο στο έδαφος και να μετρήσεις το μήκος της σκιάς του. Να μετρήσεις ύστερα το μήκος της σκιάς του ουρανοξύστη, και τέλος με απλή αριθμητική αναλογία να βρεις το πραγματικό ύψος του ουρανοξύστη."
"Αλλά αν θέλεις να κάνεις μια πραγματικά επιστημονική δουλειά, θα μπορούσες να δέσεις ένα μικρού μήκους νήμα στο βαρόμετρο και να το βάλεις σε ταλάντωση σαν εκκρεμές, πρώτα στο έδαφος και μετά στην ταράτσα του ουρανοξύστη. Το ύψος θα μπορούσε στη συνέχεια να βρεθεί μετρώντας και συγκρίνοντας τις δυο περιόδους οι οποίες είναι αντιστρόφως ανάλογες των τετραγωνικών ριζών των επιταχύνσεων της βαρύτητας, στο έδαφος και στο ύψος του ουρανοξύστη. Η επιτάχυνση της βαρύτητας εξαρτάται με τη σειρά της από το ύψος από την επιφάνεια της γης και συνεπώς γνωρίζοντας την επιτάχυνση της βαρύτητας στην ταράτσα βρίσκουμε το ύψος." Exclamation Exclamation Exclamation
"Ή αν ο ουρανοξύστης διαθέτει μια εξωτερική σκάλα κινδύνου θα ήταν ευκολότερο να ανεβείς τη σκάλα και να βάλεις διαδοχικά σημάδια επαναλαμβάνοντας το μήκος του βαρόμετρου. Μετά να προσθέσεις όλα αυτά τα μήκη."
" Αν απλώς βαριόσουν, και ήθελες να χρησιμοποιήσεις το βαρόμετρο με ορθόδοξο τρόπο, μπορούσες να μετρήσεις την ατμοσφαιρική πίεση στην ταράτσα και στο έδαφος και να μετατρέψεις την διαφορά των milibars σε αντίστοιχη διαφορά σε μέτρα."
"Αλλά επειδή ως φοιτητές συνεχώς παροτρυνόμαστε να ασκούμε την ανεξαρτησία του μυαλού και να εφαρμόζουμε επιστημονικές μεθόδους, αναμφίβολα ο καλύτερος τρόπος θα ήταν, να χτυπήσουμε την πόρτα του θυρωρού και να του πούμε: ' Αν θα σου άρεσε να έχεις ένα ωραίο καινούριο βαρόμετρο, θα σου χαρίσω αυτό αν μου πεις το ύψος του ουρανοξύστη'.
-
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
-
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
Επική απάντηση
...αλλά...
ψάχνοντας γι αυτό που πε ο ciao έπεσα σε αυτό
το οποίο θεωρεί θρύλο (urban legend) τη φράση...
"ο φοιτητής που έδωσε τις απαντήσεις ήταν ο Niels Bohr, ο μόνος νομπελίστας Δανός"
και λέει ότι η φράση αυτή ειπώθηκε το 1999, ενώ ήδη ο Aage Niels Bohr (ο γιος του Bohr) είχε πάρει νόμπελ φυσικής το 1975.
Σύμφωνα με το παραπάνω site(http://www.snopes.com/college/exam/barometer.asp), το θέμα έχει ως εξής:
http://cid.lib.byu.edu/?feed=rss2&p=139
http://138.100.110.21/ot1/the%20barometer%20story.htm
http://www.oufusion.org.uk/newsspring02 ... ring02.htm
'Ενα άλλο κουφό είναι ότι σε άλλα site έλεγε Dr Alexandra Calandra
και σε άλλα Dr Alexander Calandra
Δεν βρήκα τπτ απο wiki ή κάτι αξιόπιστο
edit
Δεν με νοιάζει ποιος το είπε
Μου φτάνει ότι η απάντηση είναι ΕΠΙΚΗ!!
...αλλά...
ψάχνοντας γι αυτό που πε ο ciao έπεσα σε αυτό
το οποίο θεωρεί θρύλο (urban legend) τη φράση...
"ο φοιτητής που έδωσε τις απαντήσεις ήταν ο Niels Bohr, ο μόνος νομπελίστας Δανός"
και λέει ότι η φράση αυτή ειπώθηκε το 1999, ενώ ήδη ο Aage Niels Bohr (ο γιος του Bohr) είχε πάρει νόμπελ φυσικής το 1975.
Σύμφωνα με το παραπάνω site(http://www.snopes.com/college/exam/barometer.asp), το θέμα έχει ως εξής:
Τεσπα, googlίζοντας λίγο ακόμα είδα ότι υπάρχουν εκδοχές που αναμειγνύουντον/την Dr Calandra ώς τον/την 2ο εξεταστήThe earliest account of the "barometer" legend we've found so far comes from a 1958 Reader's Digest collection, and the tale is usually identified as being the invention of Dr. Alexander Calandra, who included a first-person account of it in a 1961 textbook (The Teaching of Elementary Science of Mathematics) and published it as an article in Saturday Review in 1968. The various responses mentioned in the legend have also been included in lists of supposedly "real" answers given by physics students when confronted by this same question. (One such list was submitted to the periodical Current Science by Dr. Calandra himself.) Whether a real incident was the basis for Dr. Calandra's creation of this parable is unknown.
http://cid.lib.byu.edu/?feed=rss2&p=139
http://138.100.110.21/ot1/the%20barometer%20story.htm
http://www.oufusion.org.uk/newsspring02 ... ring02.htm
'Ενα άλλο κουφό είναι ότι σε άλλα site έλεγε Dr Alexandra Calandra
και σε άλλα Dr Alexander Calandra
Δεν βρήκα τπτ απο wiki ή κάτι αξιόπιστο
edit
Δεν με νοιάζει ποιος το είπε
Μου φτάνει ότι η απάντηση είναι ΕΠΙΚΗ!!
laikedelic !
- Sergeant_Eikosaris
- Kilobyte level
- Posts: 281
- Joined: Wed Nov 29, 2006 3:09 am
- Academic status: MSc
- Gender: ♂
- HdkiLLeR
- Venus Project Founder
- Posts: 4356
- Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: New York, NY
- Contact:
Το πήρε το πτυχίο του αλλά εκείνη την εποχή εάν δεν ήσουν και πολύ ορθόδοξος στον τρόπο μελέτης σου δεν ήταν εύκολο να σε αποδεχθεί η επιστημονική κοινότητα π.χ: Ο Γκαλουά, σίγουρα μέσα στην 5άδα των μαθηματικών που επηρέασαν σημαντικά την επιστήμη αυτή, προσπαθούσε συνεχώς να δημοσιεύσει τις εργασίες του και πάντα τις κόβανε εξαιτίας του χαρακτήρα του και των πολιτικών του πεποιθήσεων. Επίσης έμεινε και απ' έξω απο το Ecole Polytechnique το οποίο ήταν φυτώριο θετικών επιστημών εκείνη την εποχή (~1830) αν και έδωσε δύο φορές εξετάσεις...Τελικά αυτό με το οποίο ασχολήθηκε άνοιξε έναν ξεχωριστό κλάδο μαθηματικών και απο τους πιο δύσκολους μάλιστα (θεωρία των ομάδων - τομέας μαθηματικής ανάλυσης). Τελικά πέθανε σε ηλικία 20 έτων ενώ η ενασχόληση του με τα μαθηματικά ξεκίνησε περίπου σε ηλικία 17 ετών. Ότι έρευνα δική του σώθηκε, ήταν ότι έγραψε ο ίδιος το προηγούμένο βράδυ του θανάτου του παρά το γεγονός ότι είχε στείλει αρκετές εργασίες για δημοσίευση στην Ακαδημία των Επιστημών, οι οποίες όμως περιέργως χάθηκαν ή δεν ήταν σωστές (κατά τον Poisson αυτά...).Sergeant_Eikosaris wrote:Άσχετο:Τελικά το πέρασε το μάθημα? Να μου πεις Νόμπελ πήρε ο άνθρωπος δεν θα είχε ένα πτυχίο?
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
-
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA