Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
- Theofaman
- Mbyte level
- Posts: 984
- Joined: Sat Sep 24, 2005 1:07 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Running from the weak side to the low post
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Ο λόγος ύπαρξης πιστεύω έιναι η αυτοκριτική με σκοπό να δώσει food for thought σε όσους μας αφορά άμεσα ή έμμεσα.
Μια μικρή παρένθεση μιας και αναφέρθηκε το ΕΜΠ. Στους ΗΜΜΥ χρειάζονται 59 μαθήματα τουλάχιστον για την απόκτηση πτυχίου, 34 απο αυτά κορμού (=υποχρεωτικά) και 24 ροών (=κατευθύνσεων). Με μια πρώτη ματιά φαίνεται ότι το CS κομμάτι είναι το τελευταίο που τους ενδιαφέρει. Από την σχολή εκείνη προσπαθούν να βγαίνουν ως μηχανικοί και με τα προσφερόμενα αυτό προσπαθούν να πετύχουν. Όντως κάποιος μπορεί να τελειώσει την σχολή αυτή και να μην γνωρίζει ποιός είναι ο Turing, παρ'ολα αυτά στο πτυχίο θα αναγράφεται και "Μηχανικός Υπολογιστών" καθώς το πτυχίο τους είναι ενιαίο (υπάρχουν πάντως αρκετοί "ΕΜΠείτες" που θα ήθελαν την διάσπαση των σχολών). Αν όμως επιλέξει κάποιος τις κατάλληλες ροές, τότε δεν βλέπω να υστερούν και πολύ σε CS. Όσο για τον τομέα των Δικτύων, απλά δείτε τα προσφερόμενα μαθήματα....
http://www.ece.ntua.gr/index.php?option ... 54&lang=el
ΥΓ) Πάρτε για παράδειγμα τα Δίκτυα Επικοινωνιών. Εμέις κάνουμε project (ο θεός να το κάνει, με έτοιμη php) και ατομικές ασκήσεις, ενώ εκεί βλέπουν με εργαστηριακές ασκήσεις (πέρα από τις θεωρητικές που μοιάζουν με τις δικές μας) πιο core θέματα δικτύων.
http://courses.cn.ntua.gr/course/view.php?id=9
Μια μικρή παρένθεση μιας και αναφέρθηκε το ΕΜΠ. Στους ΗΜΜΥ χρειάζονται 59 μαθήματα τουλάχιστον για την απόκτηση πτυχίου, 34 απο αυτά κορμού (=υποχρεωτικά) και 24 ροών (=κατευθύνσεων). Με μια πρώτη ματιά φαίνεται ότι το CS κομμάτι είναι το τελευταίο που τους ενδιαφέρει. Από την σχολή εκείνη προσπαθούν να βγαίνουν ως μηχανικοί και με τα προσφερόμενα αυτό προσπαθούν να πετύχουν. Όντως κάποιος μπορεί να τελειώσει την σχολή αυτή και να μην γνωρίζει ποιός είναι ο Turing, παρ'ολα αυτά στο πτυχίο θα αναγράφεται και "Μηχανικός Υπολογιστών" καθώς το πτυχίο τους είναι ενιαίο (υπάρχουν πάντως αρκετοί "ΕΜΠείτες" που θα ήθελαν την διάσπαση των σχολών). Αν όμως επιλέξει κάποιος τις κατάλληλες ροές, τότε δεν βλέπω να υστερούν και πολύ σε CS. Όσο για τον τομέα των Δικτύων, απλά δείτε τα προσφερόμενα μαθήματα....
http://www.ece.ntua.gr/index.php?option ... 54&lang=el
ΥΓ) Πάρτε για παράδειγμα τα Δίκτυα Επικοινωνιών. Εμέις κάνουμε project (ο θεός να το κάνει, με έτοιμη php) και ατομικές ασκήσεις, ενώ εκεί βλέπουν με εργαστηριακές ασκήσεις (πέρα από τις θεωρητικές που μοιάζουν με τις δικές μας) πιο core θέματα δικτύων.
http://courses.cn.ntua.gr/course/view.php?id=9
Last edited by Theofaman on Tue Jun 02, 2009 3:56 pm, edited 2 times in total.
Theo(pame na)fam(e mprizoles)an!
- Zifnab
- Venus Former Team Member
- Posts: 7581
- Joined: Tue Nov 15, 2005 2:42 am
- Academic status: MSc
- Gender: ♂
- Location: Connecticut
- Contact:
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
1)Δεν κατευθυνόμαστε για business όλοι...rose wrote:Για την επιλογή της γλώσσας βρίσκω σωστά αυτά που λέει ο zif, που ουσιαστικά υποστηρίζει μια απο κατω προς τα πανω προσεγγιση πριν πιάσεις την java απλά δεν καταλαβαίνω που το στηρίζει αφου η σχολή προσφέρει πρακτική και σε java και σε c++. Τωρα αν θέλουμε την pascal σαν γλώσσα εισαγωγής η την c σαν "γλώσσα σημαία" της σχολής μάλλον είμαστε 30 χρόνια πίσω οσο αφορά την αντίληψη της σύγχρονης πραγματικότητας. Τα python και τα ρέστα τα θεωρώ τουλάχιστον γραφικά, απλά γιατι αυτές οι γλώσσες δεν ειναι ουτε η βάση της επιστήμης (Vs c) ουτε σοβαρα business εργαλεία (Vs Java)
Αρχικά ειναι η καλυτερη γλώσσα,Ισοβίτης wrote:Δεν καταλαβαίνω την εμμονή του τμήματός μας στην Java. Λες και παίρνουμε μίζα από τη Sun... Είναι δυνατόν σε μάθημα Αλγορίθμων να με υποχρεώνουν να γράφω σε Java; Για ποιο λόγο; Για να είναι cross-platform; Γιατί; Αφού μπορώ και με άλλα εργαλεία να φτιάξω cross-platform εφαρμογές (βέβαια, αυτή η καραμέλα γίνεται αστεία όταν σχεδόν όλοι οι βοηθοί και οι διδάσκοντες έχουν Windows XP...).επίσης φαντάζομαι οτι η επιλογή της γλώσσας ειναι η τομή από τις τεχνικές δυνατότητες φοιτητών και καθηγητών, μπορεί να μην συμφωνω αλλα μου ακούγεται πολύ λογικό και οργανωτικό.
2)Στα μεγαλύτερα εξάμηνα έπρεπε να επιλέγεται από τον φοιτητή η γλώσσα που θα γράψει.
Προφανώς η χρήση C# και ASP.NET δεν θα πρέπει να είναι η επιλογή αν συνεπάγεται την χρήση έτοιμων IDE όπως το Microsoft Visual Studio και τα συναφή...
3)Όσοι θα μπλέξουν με επιστημονικούς υπολογισμούς σε custom μηχανήματα πρέπει να φτιάξουν σε C/C++ ό,τι χρειάζονται (λόγια κ.Π.Βασσάλου)
4)Στη σχολή μας δεν πιάνουμε ούτε μυρωδιά της C++ και της C. Ούτε κάνουμε καμία σημαντική πρακτική σε C++. Μην μου πει κανείς τίποτα για τα γραφικά γιατί πραγματικά δεν χρειάζεσαι και τίποτα σημαντικό προγραμματιστικά πέρα από τα includes και την γνώση openGL

Edit:
5) Ένας αλγόριθμος δεν μεταφέρεται έτσι απλά σε C άμα δεν διαχειριστείς την μνήμη σωστά. Υπάρχουν Memory Leaks και Memory Fregmantation, που είναι τα πιο σημαντικά. Η Java δεν κάνει για τα πάντα. Βασικά δεν κάνει σχεδόν για τίποτα...
- tsilochr
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3246
- Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: mm.aueb.gr
- Contact:
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Σχετικά με τα μαθήματ δικτύων που αναφέρθηκαν απλά να σημειώσω ότι στις Πολυτεχνικές σχολές κάνουν κάθε είδους δίκτυα (communication engineering) αλλά αυτά θεωρούνται τηλεπικοινωνίες γιατί ασχολείσαι πολύ με το PHY. Κάτι παρόμοιο κάνουν στο ΕΚΠΑ και επίσης τηλεπικοινωνίες κάνουν στο Βόλο και στο αντίστοιχο τμήμα της Τρίπολης.
Αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα κακό για το τμήμα μας.
Αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα κακό για το τμήμα μας.
- Zifnab
- Venus Former Team Member
- Posts: 7581
- Joined: Tue Nov 15, 2005 2:42 am
- Academic status: MSc
- Gender: ♂
- Location: Connecticut
- Contact:
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Τί project θα προτείνατε για τα Δίκτυα των Επικοινωνιών (έχοντας στο μυαλό ότι είναι Υποχρεωτικό) και τί για τα Δίκτυα Υπολογιστών (έχοντας στο μυαλό ότι είναι Υποχρεωτικό Κύκλου), αντί για τα άχρηστα projects php/mysql asp/mysql αντίστοιχα που δεν έχουν καμία σχέση πιστεύω ?
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Zif αν αυριο κάνεις ενα μεταπτυχιακό και πρέπει να γράψεις ενα αλγόριθμο η μια προσομοίωση για να βγάλεις αποτελέσματα υλοποίησε το πρόβλημα σε c επειδή η java ειναι business και οταν τελειώσεις το debugging ασχολήσου και με την ουσία. Μην κολλάς...Zifnab wrote: 1)Δεν κατευθυνόμαστε για business όλοι...
2)Στα μεγαλύτερα εξάμηνα έπρεπε να επιλέγεται από τον φοιτητή η γλώσσα που θα γράψει.
Προφανώς η χρήση C# και ASP.NET δεν θα πρέπει να είναι η επιλογή αν συνεπάγεται την χρήση έτοιμων IDE όπως το Microsoft Visual Studio και τα συναφή...
3)Όσοι θα μπλέξουν με επιστημονικούς υπολογισμούς σε custom μηχανήματα πρέπει να φτιάξουν σε C/C++ ό,τι χρειάζονται (λόγια κ.Π.Βασσάλου)
4)Στη σχολή μας δεν πιάνουμε ούτε μυρωδιά της C++ και της C. Ούτε κάνουμε καμία σημαντική πρακτική σε C++. Μην μου πει κανείς τίποτα για τα γραφικά γιατί πραγματικά δεν χρειάζεσαι και τίποτα σημαντικό προγραμματιστικά πέρα από τα includes και την γνώση openGL


EDIT:
Ακριβώς αν δουλέψεις σε c, πρέπει να σκεφτείς σοβαρά τα παραπάνω. Οσο για το δεύτερο μολις ισοπέδωσες ολο το κόσμο!Zifnab wrote: 5) Ένας αλγόριθμος δεν μεταφέρεται έτσι απλά σε C άμα δεν διαχειριστείς την μνήμη σωστά. Υπάρχουν Memory Leaks και Memory Fregmantation, που είναι τα πιο σημαντικά. Η Java δεν κάνει για τα πάντα. Βασικά δεν κάνει σχεδόν για τίποτα...

Last edited by rose on Tue Jun 02, 2009 5:24 pm, edited 1 time in total.
που θα πάει θα το δουμε...
-
- Mbyte level
- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Zifnab wrote:Τί project θα προτείνατε για τα Δίκτυα των Επικοινωνιών (έχοντας στο μυαλό ότι είναι Υποχρεωτικό) και τί για τα Δίκτυα Υπολογιστών (έχοντας στο μυαλό ότι είναι Υποχρεωτικό Κύκλου), αντί για τα άχρηστα projects php/mysql asp/mysql αντίστοιχα που δεν έχουν καμία σχέση πιστεύω ?
Ίσως είναι λίγο τραβηγμένο, αλλά θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε με την υλοποίηση κάποιου (βασικού/απλοϊκού) πρωτοκόλλου routing πάνω σε ένα network simulator. Έτσι ο φοιτητής μαθαίνει ένα χρήσιμο εργαλείο και η εργασία είναι αρκετά σχετική με το μάθημα.
Επίσης μία networked εφαρμογή σαν αυτή που γινόταν μέχρι πρόπερσι στα λειτουργικά (υλοποίηση ενός FTP client/server ζεύγους) ταιριάζει καλά, κυρίως αν γίνει σε C/C++.
Στα δίκτυα υπολογιστών θα μπορούσε επίσης να υπάρχει κάποιο mid-term project για σχεδιασμό ενός εταιρικού δικτύου (έχουμε που έχουμε την άσκηση ΙΡ στις εξετάσεις στο τέλος).
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
- marios
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2810
- Joined: Wed Sep 26, 2007 3:44 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Sorry κιόλας, αλλά το πόσο θα σου πάρει το debugging εξαρτάται κατά 99,9% από την εμπειρία που έχεις πάνω στην γλώσσα και στο 0,1% στην ίδια την γλώσσα.rose wrote:Zif αν αυριο κάνεις ενα μεταπτυχιακό και πρέπει να γράψεις ενα αλγόριθμο η μια προσομοίωση για να βγάλεις αποτελέσματα υλοποίησε το πρόβλημα σε c επειδή η java ειναι business και οταν τελειώσεις το debugging ασχολήσου και με την ουσία. Μην κολλάς...
Και νομίζω ότι τα πλεονεκτήματα που έχουν η C/C++ είναι γνωστά, όπως και της Java αντίστοιχα. Ο καθένας με τις ανάγκες του

Μην κλαις επειδή τελείωσε. Χαμογέλα επειδή συνέβη- G.G.M.
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Το μάθημα δεν το παρακολουθώ, όμως - όπως φαίνεται - υπερχρεώνεις. Τα Np , Np complete και τα ρέστα για μένα πρέπει να γίνονται στο μάθημα θεωρία υπολογισμού - οποτε και που τα πιάνει λιγο παλι καλα. Είναι δυνατόν να προτείνεις να μην κάνει βασικούς αλγ. επειδή θα τους συναντήσεις και στην ΤΝ;ζιφ wrote:Αλγόριθμοι:
Το μάθημα από θέμα ευρύτητας ύλης είναι καλό αλλά δεν εμβαθύνει όπως θα έπρεπε. Η κ.Σιδέρη κάνει το μάθημα κάπως εκλαικευμένα και χάνεται δυστυχώς και αρκετή ουσία μαζι. Έτσι ο φοιτητής που τελειώνει το μάθημα δεν σαφή εικόνα τί πάει να πεί O(), Ω() Θ() κτλ, δεν ξέρει τις κλάσεις προβλημάτων με την αυστηρή έννοια (N,NP,NP-Complete,NP-Hard κτλ), δεν είναι σε θέση να κατανοήσει και να εφαρμόσει τον Δυναμικό Προγραμματισμό (που είναι στην ύλη) ή να υπολογίσει πολυπλοκότητες κατά το Διαίρει και Βασίλευε. Κοινώς το μάθημα δεν προσφέρει ιδιαίτερη ουσία αφού τα BFS,DFS ο φοιτητής θα τα ξανασυναντήσει και στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Ίσως τα ειδικά θέματα αλγορίθμων να είναι η λύση. Αλλά υπάρχει δυστυχώς αρκετά μεγάλη επικάλυψη στα δύο.
Οι διαφάνειες είναι στατικές σε αντίθεση με τα powerpoint κατα τη διάρκεια της διάλεξης που δείχνουν αναλυτικότερα τα βήματα των αλγορίθμων. Ανεπάρκεια διαφανειών συνεπώς. Google is your friend και πάλι...

που θα πάει θα το δουμε...
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
[off-topic]Δεν θέλω να δυναμιτίσω το κλίμα αλλά θα ήθελα να σημειώσω ότι υπάρχει ενα ποσοστό γύρω στο 25% - 35% των φοιτητών που απλά θέλει να πάρει ενα πτυχίο. Μπορεί μετά να βγάζουν δάνεια σε μια τράπεζα, να προσπαθήσουν να μπουν στο δημόσιο, να δώσουν εξετάσεις για την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, να κάνουν μαθήματα σε Φροντιστήριο ή απλά να μην κάνουν τίποτα. Όταν 3 στους 10 απλά θέλουν να πάρουν το χαρτί και εμείς οι geeks κάνουμε εδώ αναλύσεις, δεν θα πάμε μπροστά γιατί κάποια πράγματα δεν θα μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη αφού ενα σημαντικό ποσοστό θα αντιδράσει.[/off-topic]
Το ποσοστό είναι από προσωπική μου εντύπωση, για να απαντήσω στο από κάτω post του proskopos. Εντύπωση η οποία βασίζεται στο τι έκαναν γνωστοί μου απόφοιτοι. Όταν είσαι φοιτητής, αισθάνεσαι πιεσμένος και (συνήθως) θέλεις απλά να πάρεις το χαρτί. Ακόμα και με την Πληροφορική να ασχοληθείς βιοποριστικά, μπορείς να επιλέξεις έναν τομέα (π.χ. ERP) οπότε δεν υπάρχει η ανάγκη για δύσκολα, εξειδικευμένα μαθήματα.
Το ενδιαφέρον του φοιτητή για την Σχολή εξαρτάται από 2 κύριες παραμέτρους:
1. Το πόσο αγαπάει, γουστάρει την επιστήμη (70%).
2. Κοινωνικές/ οικονομικές παραμέτρους (30%). Εάν ο άλλος έχει χρήματα μπορεί να θέλει απλά να ζήσει την ζωή του (σαν φοιτητής) και όχι να τρώει τις ώρες του πάνω από εναν υπολογιστή. Οπότε δεν του αρέσει η ιδέα να πιέζεται γιατί δεν έχει μάθει να πιέζεται (εκτός της περιόδου των Πανελλαδικών Εξετάσεων) και γιατί (ενδεχομένως πιστεύει) ότι στην ζωή του δεν θα χρειαστεί να πιεστεί.
Απλά θα ήθελα να το σημειώσετε στην άκρη του μυαλού σας και να μην χαλάσω αυτό το ωραίο topic. Επί της ουσίας έχω γράψει την άποψη μου για το θέμα στο παρελθόν και συμφωνώ με τους tsilochr και mikem4600.
Το ποσοστό είναι από προσωπική μου εντύπωση, για να απαντήσω στο από κάτω post του proskopos. Εντύπωση η οποία βασίζεται στο τι έκαναν γνωστοί μου απόφοιτοι. Όταν είσαι φοιτητής, αισθάνεσαι πιεσμένος και (συνήθως) θέλεις απλά να πάρεις το χαρτί. Ακόμα και με την Πληροφορική να ασχοληθείς βιοποριστικά, μπορείς να επιλέξεις έναν τομέα (π.χ. ERP) οπότε δεν υπάρχει η ανάγκη για δύσκολα, εξειδικευμένα μαθήματα.
Το ενδιαφέρον του φοιτητή για την Σχολή εξαρτάται από 2 κύριες παραμέτρους:
1. Το πόσο αγαπάει, γουστάρει την επιστήμη (70%).
2. Κοινωνικές/ οικονομικές παραμέτρους (30%). Εάν ο άλλος έχει χρήματα μπορεί να θέλει απλά να ζήσει την ζωή του (σαν φοιτητής) και όχι να τρώει τις ώρες του πάνω από εναν υπολογιστή. Οπότε δεν του αρέσει η ιδέα να πιέζεται γιατί δεν έχει μάθει να πιέζεται (εκτός της περιόδου των Πανελλαδικών Εξετάσεων) και γιατί (ενδεχομένως πιστεύει) ότι στην ζωή του δεν θα χρειαστεί να πιεστεί.
Απλά θα ήθελα να το σημειώσετε στην άκρη του μυαλού σας και να μην χαλάσω αυτό το ωραίο topic. Επί της ουσίας έχω γράψει την άποψη μου για το θέμα στο παρελθόν και συμφωνώ με τους tsilochr και mikem4600.
Last edited by rapadder on Tue Jun 02, 2009 6:25 pm, edited 5 times in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
- proskopos
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2808
- Joined: Tue Dec 18, 2007 4:01 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Στα φεγγάρια του Πλάνταρ...
- Contact:
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
μεγάλο ποσοστο μου ακούγεται.. το λες με στοιχεία; ή προσωπική εντύπωση...?rapadder wrote:[off-topic]Δεν θέλω να δυναμιτίσω το κλίμα αλλά θα ήθελα να σημειώσω ότι υπάρχει ενα ποσοστό γύρω στο 25% - 35% των φοιτητών που απλά θέλει να πάρει ενα πτυχίο. Μπορεί μετά να βγάζουν δάνεια σε μια τράπεζα, να προσπαθήσουν να μπουν στο δημόσιο, να δώσουν εξετάσεις για την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, να κάνουν μαθήματα σε Φροντιστήριο ή απλά να μην κάνουν τίποτα. Όταν 3 στους 10 απλά θέλουν να πάρουν το χαρτί και εμείς οι geeks κάνουμε εδώ αναλύσεις, δεν θα πάμε μπροστά γιατί κάποια πράγματα δεν θα μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη.[/off-topic]
- Zifnab
- Venus Former Team Member
- Posts: 7581
- Joined: Tue Nov 15, 2005 2:42 am
- Academic status: MSc
- Gender: ♂
- Location: Connecticut
- Contact:
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Στον δυναμικό προγραμματισμό δεν χρειάζεται καμία έννοια γραφημάτων - πέρα απο μαθηματικούς αναδρομικούς τύπους επίλυσης υποπροβλημάτων που προκύπτουν.τεσπαrose wrote:
Το μάθημα δεν το παρακολουθώ, όμως - όπως φαίνεται - υπερχρεώνεις. Τα Np , Np complete και τα ρέστα για μένα πρέπει να γίνονται στο μάθημα θεωρία υπολογισμού - οποτε και που τα πιάνει λιγο παλι καλα. Είναι δυνατόν να προτείνεις να μην κάνει βασικούς αλγ. επειδή θα τους συναντήσεις και στην ΤΝ;Πώς θα κάνεις δυναμικό προγραμματισμό αν δεν γνωρίζεις έννοιες όπως διαδρομές βάθος ελάχιστα μονοπάτια κτλ. και γιατί να μιλήσεις για ελάχιστα μονοπάτια χωρίς να ακούσεις για BFS; Αυτό δεν ειναι εκλαικευμένο;
Δεν πρότεινα να μην γίνουν τα BFS,DFS, απλά είπα ότι δεν δίνει βάρος σε τίποτα άλλα πέρα από τα τετριμμένα...
@rapadder
Δεν είναι όλοι να γίνουν επιστήμονες. Αν είναι έτσι να πάνε οι φοιτητές αυτοί στη μύκονο και να μην μπούν στην ΑΣΟΕΕ. Δηλαδή να μην πιάνουν τσάμπα μία από τις 200 θέσεις της σχολής που έπρεπε να είναι κάπου 60-80...
-----
Edit:
Μπορείς να δώσεις παραδείγματα αντικειμένων που θα έπρεπε να μας διδάσκουν?mikem4600 wrote:Για εμένα το πιο βασικό μείον της σχολής είναι ότι δεν έχει σοβαρά μαθήματα software engineering. Κάτι πασαλείμματα προσπαθεί να κάνει η τεχνολογία λογισμικού (1 μάθημα) και κάτι μαθήματα τύπου "έλεγχος, ποιότητα και αξιοπιστία λογισμικού" (ή κάτι τέτοιο), αλλά είναι τραγικά πολύ λίγα. Και αυτό γίνεται πολύ εμφανές μόλις βγει κάποιος στον πραγματικό κόσμο, όπου έχει ξεπεράσει τα ζητήματα του τι είναι if, τι είναι κλάση και τι είναι pointer και προσπαθήσει να φτιάξει κάποια μη-τετριμμένη εφαρμογή.
- the_night_watchman
- Mbyte level
- Posts: 641
- Joined: Fri Dec 28, 2007 4:44 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Location: next to nothing
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
θα διαφωνησω.Zifnab wrote:Δεν είναι όλοι να γίνουν επιστήμονες. Αν είναι έτσι να πάνε οι φοιτητές αυτοί στη μύκονο και να μην μπούν στην ΑΣΟΕΕ. Δηλαδή να μην πιάνουν τσάμπα μία από τις 200 θέσεις της σχολής που έπρεπε να είναι κάπου 60-80...
με αυτη τη λογικη θα επρεπε να υπαρχουν 2 κατηγοριες:
-επιστημονες με πτυχιο
-ατομα με απολυτηριο λυκειου,επομενως με τις βασικες γνωσεις μονο
πιστευω πως το νοημα του μεταπτυχιακου ειναι να χωρισει τους επιστημονες απ αυτους που απλα θελουν ενα πτυχιο για να εξασφαλισουν τα προ το ζειν (δεν εννοω απλα την επιβιωση φυσικα).
επισης, αυτος που του αρεσει το αντικειμενο μπορει να ψαχτει σε πραγματα που δεν ειναι "στην υλη" και ειναι υψιλοτερου επιπεδου, και για βοηθεια να απευθυνεται στον εκαστοτε καθηγητη.
- stoupeace
- Wow! Terabyte level
- Posts: 5372
- Joined: Tue Aug 26, 2008 4:08 pm
- Academic status: High school
- Gender: ♀
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Oποιος θέλει να την ψάξει παραπάνω, δεν είναι απαραίτητο ότι θα πάει και για μεταπτυχιακό.
Πιστεύεις ότι το μεταπτυχιακό εξασφαλίζει τον ενθουσιασμό κάποιου να μάθει, ή ότι πλέον έχει γίνει απαραίτητο για να ζήσεις με αξιοπρέπεια?
Πιστεύεις ότι το μεταπτυχιακό εξασφαλίζει τον ενθουσιασμό κάποιου να μάθει, ή ότι πλέον έχει γίνει απαραίτητο για να ζήσεις με αξιοπρέπεια?
Η καλύτερη μπάντα όλου του κόσμου: Sonata Antartika
Mpomp is building an army army. And I got my head back.
░░░░░███████ ]▄▄▄▄▄▄▄▄
▂▄▅█████████▅▄▃▂ ____☻/︻╦╤─
Il███████████████████]. /▌
_◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤.. . / \
Mpomp is building an army army. And I got my head back.
░░░░░███████ ]▄▄▄▄▄▄▄▄
▂▄▅█████████▅▄▃▂ ____☻/︻╦╤─
Il███████████████████]. /▌
_◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤.. . / \
- the_night_watchman
- Mbyte level
- Posts: 641
- Joined: Fri Dec 28, 2007 4:44 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Location: next to nothing
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
τα διαχωρισα αυτα τα 2 και εγω.Stoupeace wrote:Oποιος θέλει να την ψάξει παραπάνω, δεν είναι απαραίτητο ότι θα πάει και για μεταπτυχιακό.
φυσικα και αμα σε ενδιαφερει το αντικειμενο ψαχνεις παραπανω και απο το σχολειο ακομα.
- Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
οχι,δεν ειναι απαραιτητο οτι ειναι απαραιτητο εκτος αν θελεις κατι εξειδικευμενο οπως εδρα σε πανεπιστημιο.
οσο για τον ενθουσιασμο, δεν ειναι απαραιτητος για να παρεις οποιοδηποτε πτυχιο,μεταπτυχιακο,διδακτορικο,κλπ
Last edited by the_night_watchman on Tue Jun 02, 2009 8:25 pm, edited 1 time in total.
- gasparosoft
- Gbyte level
- Posts: 1920
- Joined: Fri Oct 19, 2007 8:03 pm
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Εγώ πάλι είμαι της γνώμης ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο υπάρχει για να υπάρχει.Σου μαθαίνει τα απολύτως βασικά (και αυτά πολλές φορές με πολλά λάθη , αφού στηριζόμαστε σε χάλια βιβλία ελλήνων συγγραφέων-καθηγητών). Αν θέλεις να προχωρήσεις τότε παραγγέλνεις ό,τι βιβλίο θες από το amazon και κάθεσαι και λιώνεις μόνος σου. Υπάρχουν δεκάδες πολύ καλά βιβλία και καλογραμμένα στα αγγλικά φυσικά. Αν θέλεις να πετύχεις τότε πρέπει να θυσιάσεις βόλτες , χρόνο καθώς και χρόνο από το πανεπιστήμιο(ναι από το πανεπιστήμιο γιατί πολλές φορές δεν αξίζει να χάνεις από την μέρα σου minimum 5-6 ώρες). Αυτό όμως το κάνει γύρω στο 15-20% των φοιτητών , οπότε ότι και να πούμε , ότι και να κάνουμε δεν πρόκειται να αλλάξει το ελληνικό πανεπιστήμιο. Πρώτα από όλα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία του Έλληνα φοιτητή και γενικότερα του κάθε Έλληνα.Μόνο έτσι θα φτιάξει το πανεπιστήμιο. Μέχρι να γίνει αυτό όμως , εγώ θα έχω πεθάνει.
Δεν θα ασχοληθώ καθόλου με τον οδηγό σπουδών , αφού πολλά μαθήματα υπάρχουν μόνο και μόνο για να πληρώνονται μερικοί μερικοί. Υπάρχουν δεκάδες μαθήματα πιο ενδιαφέροντα και πιο ουσιώδη από αυτά που κάνουμε και κακώς δεν τα διδασκόμαστε λόγω της έλλειψης κατάλληλου προσωπικού.
Τέλος σχετικά με την βαθμολογία. Καλώς ή κακώς η βαθμολογία δεν αντικατοπτρίζει πλήρως τις ικανότητες ενός ατόμου. Ξέρω άτομο(του αρέσει να πίνει:P) το οποίο πήρε χαμηλότερο βαθμό στην Java2 από εμένα. Όμως δεν πρόκειται ποτέ να τον φτάσω σε γνώσεις. Καλό θα ήταν να υπήρχε μια απαλλακτική εργασία , η οποία θα ήταν βαρβάτη και θα σε έκανε να λιώσεις για να την βγάλεις. Έτσι μαθαίνεις και δημιουργείς παράλληλα και στο τέλος τέλος νιώθεις και υπερήφανος για τον εαυτό σου.
ΥΓ1: Δεν σημαίνει ότι αυτοί που παίρνουν μεγάλους βαθμούς είναι "κακοί" φοιτητές.Απλώς δεν πρέπει η βαθμολογία να είναι το μόνο κριτήριο.
ΥΓ2: Ευτυχώς έχουμε μερικούς καλούς καθηγητές που μας κρατάνε στο τμήμα. Εγώ προσωπικά έχω ξενερώσει με τους "άλλους" και αν δεν υπήρχαν κάποιοι αξιόλογοι καθηγητές τότε μπορεί να είχα φύγει από την ΑΣΟΕΕ.
ΥΓ3: Συμφωνώ σε πολλά με τον Zif καθώς και με κάποιους άλλους.
ΥΓ4: Το μεταπτυχιακό είναι μια μόδα.Βέβαια ασχολείσαι με μαθήματα που σου αρέσουν και θέλω να πιστεύω ότι εμβαθύνεις περισσότερο.
Δεν θα ασχοληθώ καθόλου με τον οδηγό σπουδών , αφού πολλά μαθήματα υπάρχουν μόνο και μόνο για να πληρώνονται μερικοί μερικοί. Υπάρχουν δεκάδες μαθήματα πιο ενδιαφέροντα και πιο ουσιώδη από αυτά που κάνουμε και κακώς δεν τα διδασκόμαστε λόγω της έλλειψης κατάλληλου προσωπικού.
Τέλος σχετικά με την βαθμολογία. Καλώς ή κακώς η βαθμολογία δεν αντικατοπτρίζει πλήρως τις ικανότητες ενός ατόμου. Ξέρω άτομο(του αρέσει να πίνει:P) το οποίο πήρε χαμηλότερο βαθμό στην Java2 από εμένα. Όμως δεν πρόκειται ποτέ να τον φτάσω σε γνώσεις. Καλό θα ήταν να υπήρχε μια απαλλακτική εργασία , η οποία θα ήταν βαρβάτη και θα σε έκανε να λιώσεις για να την βγάλεις. Έτσι μαθαίνεις και δημιουργείς παράλληλα και στο τέλος τέλος νιώθεις και υπερήφανος για τον εαυτό σου.
ΥΓ1: Δεν σημαίνει ότι αυτοί που παίρνουν μεγάλους βαθμούς είναι "κακοί" φοιτητές.Απλώς δεν πρέπει η βαθμολογία να είναι το μόνο κριτήριο.
ΥΓ2: Ευτυχώς έχουμε μερικούς καλούς καθηγητές που μας κρατάνε στο τμήμα. Εγώ προσωπικά έχω ξενερώσει με τους "άλλους" και αν δεν υπήρχαν κάποιοι αξιόλογοι καθηγητές τότε μπορεί να είχα φύγει από την ΑΣΟΕΕ.
ΥΓ3: Συμφωνώ σε πολλά με τον Zif καθώς και με κάποιους άλλους.
ΥΓ4: Το μεταπτυχιακό είναι μια μόδα.Βέβαια ασχολείσαι με μαθήματα που σου αρέσουν και θέλω να πιστεύω ότι εμβαθύνεις περισσότερο.
- ultimate_aektzis
- Wow! Terabyte level
- Posts: 6373
- Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
- Gender: ♂
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
the_night_watchman wrote:θα διαφωνησω.Zifnab wrote:Δεν είναι όλοι να γίνουν επιστήμονες. Αν είναι έτσι να πάνε οι φοιτητές αυτοί στη μύκονο και να μην μπούν στην ΑΣΟΕΕ. Δηλαδή να μην πιάνουν τσάμπα μία από τις 200 θέσεις της σχολής που έπρεπε να είναι κάπου 60-80...
με αυτη τη λογικη θα επρεπε να υπαρχουν 2 κατηγοριες:
-επιστημονες με πτυχιο
-ατομα με απολυτηριο λυκειου,επομενως με τις βασικες γνωσεις μονο
πιστευω πως το νοημα του μεταπτυχιακου ειναι να χωρισει τους επιστημονες απ αυτους που απλα θελουν ενα πτυχιο για να εξασφαλισουν τα προ το ζειν (δεν εννοω απλα την επιβιωση φυσικα).
επισης, αυτος που του αρεσει το αντικειμενο μπορει να ψαχτει σε πραγματα που δεν ειναι "στην υλη" και ειναι υψιλοτερου επιπεδου, και για βοηθεια να απευθυνεται στον εκαστοτε καθηγητη.
Συμφωνω!Οσοι μπαινουν στο πανεπιστημιο επιβαλλεται να θελουν να γινουν επιστημονες.Μονο στην Ελλαδα θεωρουμε οτι ειναι απαραιτητο να μπουμε για να λεμε οτι μπηκαμε(εχουμε και την καψα τι θα πει η θεια μας, να πουλαμε μουρη στη γειτονια οτι μπηκαμε ιατρικη κ.α).Για τους υπολοιπους υπαρχουν και οι τεχνικες σχολες(δεν το λεω με υποτιμητικο υφος για να μην παραξηγηθω).
- Zifnab
- Venus Former Team Member
- Posts: 7581
- Joined: Tue Nov 15, 2005 2:42 am
- Academic status: MSc
- Gender: ♂
- Location: Connecticut
- Contact:
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
ultimate_aektzis++
gasparosoft Πολλα ++ Συμπύκνωσες πολλά από αυτά που ήθελα να θίξω αλλά δύσταζα...
Να πω και εγώ με τη σειρά μου ότι η χαρά της δημιουργικότητας είναι πολύ σημαντικό πράγμα. Όταν έχεις 3-4 πανομοιότυπα projects απλά θα σκυλοβαρεθείς και το αντικείμενο που σου αρέσει.
Τέλος θα πω ότι μπορεί κάποιοι να θέλουν να κάνουν το κάτι παραπάνω επιστημονικά/ακαδημαϊκά/developping από αυτά που προσφέρει η σχολή, όμως αν θέλουν να βγάλουν την σχολή στα 4 χρόνια κάνοντας τα τετριμμένα της και με βαθμό, απλά δεν έχουν χρόνο για αυτά τα παραπάνω...Εμένα για αυτό θα μου βγεί η σχολή στα 5 χρόνια - και δεν κάνω όσα θέλω...
Άρα δεν υπάρχει κάποιος χριστιανός που να θέλει να κάνει την πληροφορική ασοεε επιστημονική σχολή - γιατί το σύστημα είναι "έτσι"
Έτσι όπως έχει η ΑΣΟΕΕ τώρα - Σαφώς! Διαφωνώ και εγώ μαζί μου. Όταν όμως γίνει πανεπιστήμιο τότε απλά δεν πρέπει να κάνει την δουλειά των ΤΕΙ και των ΙΕΚ...Αυτή τη στιγμή το κάνει, όπως και τα περισσότερα ιδρύματα στην Ελλάδα.the_night_watchman wrote:θα διαφωνησω.Zifnab wrote:Δεν είναι όλοι να γίνουν επιστήμονες. Αν είναι έτσι να πάνε οι φοιτητές αυτοί στη μύκονο και να μην μπούν στην ΑΣΟΕΕ. Δηλαδή να μην πιάνουν τσάμπα μία από τις 200 θέσεις της σχολής που έπρεπε να είναι κάπου 60-80...
με αυτη τη λογικη θα επρεπε να υπαρχουν 2 κατηγοριες:
-επιστημονες με πτυχιο
-ατομα με απολυτηριο λυκειου,επομενως με τις βασικες γνωσεις μονο
πιστευω πως το νοημα του μεταπτυχιακου ειναι να χωρισει τους επιστημονες απ αυτους που απλα θελουν ενα πτυχιο για να εξασφαλισουν τα προ το ζειν (δεν εννοω απλα την επιβιωση φυσικα).
επισης, αυτος που του αρεσει το αντικειμενο μπορει να ψαχτει σε πραγματα που δεν ειναι "στην υλη" και ειναι υψιλοτερου επιπεδου, και για βοηθεια να απευθυνεται στον εκαστοτε καθηγητη.
gasparosoft Πολλα ++ Συμπύκνωσες πολλά από αυτά που ήθελα να θίξω αλλά δύσταζα...
Να πω και εγώ με τη σειρά μου ότι η χαρά της δημιουργικότητας είναι πολύ σημαντικό πράγμα. Όταν έχεις 3-4 πανομοιότυπα projects απλά θα σκυλοβαρεθείς και το αντικείμενο που σου αρέσει.
Τέλος θα πω ότι μπορεί κάποιοι να θέλουν να κάνουν το κάτι παραπάνω επιστημονικά/ακαδημαϊκά/developping από αυτά που προσφέρει η σχολή, όμως αν θέλουν να βγάλουν την σχολή στα 4 χρόνια κάνοντας τα τετριμμένα της και με βαθμό, απλά δεν έχουν χρόνο για αυτά τα παραπάνω...Εμένα για αυτό θα μου βγεί η σχολή στα 5 χρόνια - και δεν κάνω όσα θέλω...

Άρα δεν υπάρχει κάποιος χριστιανός που να θέλει να κάνει την πληροφορική ασοεε επιστημονική σχολή - γιατί το σύστημα είναι "έτσι"


- HdkiLLeR
- Venus Project Founder
- Posts: 4356
- Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: New York, NY
- Contact:
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Μπορεί να μην γίνουν όλοι επιστήμονες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Υπάρχουν και χειρούργοι γιατροί που δεν κάνουν έρευνα -- αλλά χειρουργούν επιτυχώς ανθρώπους, υπάρχουν και Πολιτικοί Μηχανικοί που δεν θα γίνουν ακαδημαικοί αλλά τα κτήρια που θα φτιάξουν δεν θα πέσουν δεν την πρώτη βροχή. Κοινώς υπάρχει ένα minimum που πρέπει να έχει ο καθένας για να μην τον καλούνε να αναλάβει το Χ πράγμα και αυτός πουλάει γούνες.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
- ultimate_aektzis
- Wow! Terabyte level
- Posts: 6373
- Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
- Gender: ♂
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Δεν διαφωνω.Αλλα αυτο επιβεβαιωνει το ποσο επειγει να ξυλωθει το εκπαιδευτικο μας συστημα και να στηθει απο την αρχη.Στα προτυπα μιας χωρας με σοβαρη και (πραγματικα)δωρεαν παιδεια.Γερμανια, Σκανδιναβικες...
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
ΑπλάZifnab wrote:
Άρα δεν υπάρχει κάποιος χριστιανός που να θέλει να κάνει την πληροφορική ασοεε επιστημονική σχολή - γιατί το σύστημα είναι "έτσι"![]()
![]()
HdkiLLeR wrote:Κοινώς υπάρχει ένα minimum που πρέπει να έχει ο καθένας για να μην τον καλούνε να αναλάβει το Χ πράγμα και αυτός πουλάει γούνες.
zif: Υπάρχουν στην σχολή μαθήματα επιστημονικού ενδιαφέροντος, αλλιώς θα κάναμε μονο java και oracle θα παίρναμε και certifications και θα δουλεύαμε με 2000Ε πρώτο μισθό. Υπάρχουν προβλήματα σε πιστεύω, δεν ισχυρίζομαι οτι ξύπνησες απογοητευμένος, αλλα ότι υπερβάλεις στον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα.
<οφφ>
EDIT: Για τις αναδρομικές σχέσεις πιο πάνω πρέπει να έχεις και κάποια διαισθητικά εργαλεία.
</οφφ>
Last edited by rose on Wed Jun 03, 2009 12:45 pm, edited 1 time in total.
που θα πάει θα το δουμε...
- Zifnab
- Venus Former Team Member
- Posts: 7581
- Joined: Tue Nov 15, 2005 2:42 am
- Academic status: MSc
- Gender: ♂
- Location: Connecticut
- Contact:
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Αν μιλάς στον hdkiller μάλλον είναι πιο κατάλληλος να ξέρει αν είναι απογοητευμένος από τη σχολή τώρα στο διακτορικό του. Αν μιλάς σε μένα - εγώ ξέσπασα και έκανα αυτό το topic, όταν είδα τον εαυτό μου να καίγεται κάνοντας τα ίδια και τα ίδια τυπικά και πεζά projects που το μόνο που μου προσέφεραν είναι να βρώ τρόπους να γίνεται η δουλεία πιο παράλληλα και να είμαι πιο αποδοτικός - τίποτα νέο στην ουσιά. Επίσης θλίβομαι όταν βλέπω τί κάνουν στο εξωτερικό σε προπτυχιακό επίπεδο και μου έρχεται να τα παρατήσω γιατί νιώθω ότι με κοροϊδεύουν εδώ...(Φύκια για μεταξωτές κορδέλες δηλαδή).Το να μην κρατάει κάποιος τα project είναι τελείως ανούσιο πιστεύω. Θεμιτό είναι από τον εκάστοτε διδάσκοντα να ξαναβαθμολογήσει παλιό project και να δώσει νέο βαθμό με βάση τις νέες πιθανές απαιτήσεις του μαθήματος.Αν ο φοιτητής είναι ευχαριστημένος με το βαθμό τότε κρατάει το project αλλιώς υποβάλλει καινούριο...Απλά τα πράγματα 

- AmmarkoV
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2838
- Joined: Thu Nov 04, 2004 2:55 pm
- Gender: ♂
- Location: Reloaded @ Santa Friday
- Contact:
Re: Πληροφορική Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Feedback
Ορισμένα πράγματα (που έχω ξαναπεί πιθανόν)
Computer Science != Using computers for Business != Τι κάνουμε εμείς
- Computer Science είναι επιστήμη , μελετάει αρχές , αλγορίθμους , κανόνες , σχεδιασμούς , μεθοδολογίες , πειράματα , high-level γνώση κτλ κτλ κτλ
- Using computers for Business είναι κάτι σαν αυτό που κάνουν στα ΙΕΚ/TEI , μάθε παιδί μου HTML , PHP , C++ , Java , SQL ,2-3 μεθοδολογίες ανάπτυξης ΠΣ κτλ κτλ και φτιάξε 2-3 προγράμματα που να τρέχουν σε corporate enviroment ( δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω για την ελληνική "βιομηχανία" software , μπορεί η δουλειά που θα πιάσει κανείς να είναι να πηγαίνει με το παπάκι και να εκτελεί patches στους διάφορους πελάτες , αυτό δεν είναι Computer Science.. :P )
- Εμείς κάνουμε κάτι ενδιάμεσο αλλά είναι λίγο διχασμένη κατάσταση γιατί αλλού κινούμαστε προς την μια κατεύθυνση αλλού προς την άλλη , αλλού πουθενά κτλ..
Ο σκοπός της οποιαδήποτε σχολής ναι μεν είναι να περιέχει εφοδια του τύπου Χ γνώση που θα σου χρειαστεί στο y% των πιθανών θέσεων εργασίας σου ( πχ C++ ) αλλά δεν θα έπρεπε να κατευθύνεται από trends του τύπου τελευταία είναι της μόδας η C# άρα ας φτιάξουμε ένα νέο μάθημα κτλ , ή μάλλον ας πετάξουμε μια εργασία C# στα δίκτυα επικοινωνιών επειδή δεν έχουμε καπου αλλού να την χωρέσουμε , πόσο μάλλον σε ένα γενικό μάθημα όπως οι αλγόριθμοι θέλουμε μόνο Java για το Project ( στο μάθημα Java , προφανώς πρέπει να γράφουμε σε Java αλλά quick sort και SCC μπορώ να κάνω implement παντού ffs) , ή μόνο Τάδε γιατί ο βοηθός δεν ξέρει τίποτα άλλο ή δεν θέλει να ασχοληθεί γιατί έχει 10 άλλες δουλειές ή γιατί είναι καλοκαίρι και θέλει να πάει για μπάνιο..
Γενικά είναι φοβερός παραλογισμός να πρέπει να στήσω MS-SQL , ή Tomcat , ή ASP την στιγμή που μπορώ να κάνω το ίδιο πράγμα με MySQL , ή PHP.. και την στιγμή που μπορώ να παράγω κάτι ακριβώς ισοδύναμο και την στιγμή που έχω άλλες 5 εργασίες και δεν έχω την όρεξη να πάρω από την αρχή το learning curve και να μάθω το IDE A και τον Server B και το configuration Ζ ..
Δεν είναι επιστημονική διαφορά είναι πολιτική απόφαση.
Δεν είμαστε στην εποχή του 1989 που στην ΑΣΟΕΕ υπήρχε μόνο το Prime mainframe και όλοι έπρεπε να προσαρμοστούν στο μέγεθος διάτρητης κάρτας του..
Τα μαθήματα θα έπρεπε να είναι Platform independent και οι εργασίες δοσμένες με τέτοιο τρόπο που να ευνοούν την ποικιλία..
Δεν θέλω να σχολιάσω παραπάνω , απλά μου έχει δημιουργηθεί πρόβλημα με 6 εργασίες ( μετρημένες ) με αυτό το θέμα..
Δεύτερον σε scientific κομμάτι γενικά σε περίπτωση που κάποιος θέλει να ασχοληθεί με δίκτυα , βάσεις δεδομένων και κάποια άλλα πεδία είμαστε σχετικά καλά και από υποδομή και από ανθρώπους από οσα γνωρίζω και όσο έχω ψάξει..
Σε περίπτωση όμως που θέλει κάποιος να ασχοληθεί με Computer Vision ( λέω την προσωπική μου εμπειρία :P ) για να διαβάσει ένα paper και να καταλάβει τι έγινε θα πρέπει να πάρει να διαβάσει 1-2 βιβλιαράκια 400 σελίδων για να αρχήσει να καταλαβαίνει τι εννοεί με την λέξη τάδε , πράγματα που μπορεί να ήταν trivial για κάποιον που είχε πχ μάθημα Image Processing στην σχολή του .
Έχουμε Γραμμική Άλγεβρα , Γραφικά , Τεχνολογία Πολυμέσων αλλά απλά δεν είναι αρκετά.. Θα μου πεί κάποιος εε ναι αλλά δεν μπορούμε να έχουμε ολα τα μαθήματα για όλα τα πιθανά πεδία που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος και θα συμφωνήσω.. Είναι όντως λίγο περίεργο να πληρώνει το πανεπιστήμιο ένα μάθημα το οποίο θα εκμεταλλευτεί το 1% του πληθυσμού του. Αλλά τότε βασικά δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να κάνω και κάποια άλλα μαθήματα.. Γενικά λοιπόν τείνω στο να καταλήξω οτι το πιο δίκαιο είναι οτι θα πρέπει να υπάρχει κάποιο guidance όπου όποιος θέλει θα μπορεί να προμηθεύεται και να ανατροφοδοτεί υλικό και γνώση ανάλογα με τα εξοτικά μπορει ενδιαφέροντα του. Τέτοιο ρόλο θα μπορούσε να έχει το FOSS ή το WeknowMeetup στο οποίο όμως θα μπορούσαν να συμμετέχουν και καθηγητές , ή άνθρωποι οι οποίοι έχουν μεγάλη εμπειρία στους τομείς.
Για παράδειγμα το προηγούμενο Σάββατο ο HdKiLLer που ήρθε και μας μίλησε για SSH και Privacy κτλ το 3ωρο του , είμαι σίγουρος πως θα μπορούσε να το κάνει stretch κάποιος σε ένα εξάμηνο να πετάξει και μια εργασία με πρώτο βήμα SSH tunneling και δεύτερο interception SSH πακέτων και να δημιουργήσει ένα ( τραγικά αναποτελεσματικό ) μάθημα , 3 ωρίτσες is what it takes και ήταν τέλειο και για να περάσει γνώση και από εκεί και εμπρός για όποιον τον ενδιαφέρει να γίνει έναυσμα.
To Sum up
Οι γλώσσες-εργαλεία πάνε και έρχονται , ΔΕΝ είναι το νόημα , θα πρέπει ο καθένας να διαλέγει ότι θέλει και να έχει απλά την παρακίνηση με επιχειρήματα από τον καθηγητή οτι προτείνω να χρησιμοποιήσετε το τάδε γιατί έχει αυτά και αυτά τα πλεονεκτήματα και όχι αποφασίζω και διατάζω..
Είναι πολυ καλό το να διοργανώνονται "μαθήματα-events" 2-3 φορών σε μια εβδομάδα πχ στα οποία θα παρουσιάζουν καθηγητές και άτομα τα οποία έχουν καλό γνωστικό υπόβαθρο και σε θέματα τα οποία μπορεί να ενδιαφέρουν κόσμο που δεν ξύνεται.
Σχετικά με το ίδιο το πρόγραμμα όπως υπάρχει αυτή την στιγμή , θα ήταν ενδιαφέρον επίσης να γίνει ένας χάρτης μαθημάτων και πληθυσμιακής κατανομής των φοιτητών προς αυτά μαζί με κάποια πιθανή εξήγηση του γιατί διοχετεύεται έτσι ο κόσμος .
Έχω την εντύπωση οτι το κακό επίπεδο των φοιτητών επηρεάζει αρνητικά όλο τον θεσμό της σχολής. Για την ακρίβεια η μετριότητα των φοιτητών επηρεάζει τους διδάσκοντες που στην συνέχεια επηρεάζουν τους υπόλοιπους φοιτητές που στην συνέχεια επηρεάζουν και πάλι τους διδάσκοντες κτλ κτλ ..
Μπορώ να καταλάβω και γιατί μπορεί να απογοητεύεται ο καθηγητής όταν αδειάζει η αίθουσα του σταδιακά , άλλα και γιατί φεύγει ο κόσμος.. Δυστυχώς είναι το ίδιο φαινόμενο και φταίνε και οι 2!
Το σύστημα των πανελληνίων θέλει revision
Από την εμπειρία μου οσο χειρότερου επιπέδου είναι κάποιος τόσο πιο γρήγορα θα τελειώσει αυτή την σχολή .. Δεν ξέρω γιατί , αλλά πραγματικά όταν κάποιος είναι πολύ κακός για κάποιο λόγο υποθέτω οτι θα αντιγράψει , θα μπεί σε ομάδα που κάποιος άλλος θα αναλάβει τις εργασίες του , και γενικά θα προσπαθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο να διαλέξει τα ευκολότερα για να τελειώσει και θα είναι πραγματικά σε κακό επίπεδο.. Υπάρχουν περιπτώσεις ατόμων που είναι και επιμελείς και έξυπνοι και ταλαντούχοι και εργατικοί και τελειώνουν στην ώρα τους αλλά είναι 15 / 200 , οι κακοί είναι φοβερά μεγαλύτερο ποσοστό!
Πιστεύω οτι το μεταπτυχιακό είναι περίπου το ίδιο επίπεδο με το προπτυχιακό , προσωπικά δεν υπάρχει περίπτωση με αυτά που έχω δεί να κάνω μεταπτυχιακό , τουλάχιστον στην Ελλάδα , πόσο μάλλον στην σχολή μας :P ..
Έχουμε ήδη πολυ καλό εποπτικό υλικό στα CSLabs , προβολείς στις αίθουσες , wifi πρόσβαση , e-class , αν εμπλουτιστεί με Online διαλέξεις κτλ στο E-class 2 θα είμαστε World Class στα τεχνικά θέματα..
Έχουμε κάποιους πολύ καλούς ανθρώπους που ξέρουν πολλά πράγματα στο διδακτικό προσωπικό οι οποίοι επισκιάζονται από κάποιους άλλους που δεν μπορώ να καταλάβω πως τους οδήγησε το σύστημα στην θέση που είναι αφού προφανώς δεν έχουν την όρεξη , μεταδοτικότητα , whatever για να στηρίξουν τον ρόλο τους
Υπάρχουν πολλές επικαλύψεις μεταξύ μαθημάτων το οποίο είναι καλό όταν είναι εισαγωγικές ( δηλαδή revision στην αρχή έτσι ωστε να χτήσιουμε κάτι παραπάνω) αλλά και εκνευριστικό ορισμένες φορές με πανομοιότυπες εργασίες και τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά..
Χμ αυτά μου έρχονται τώρα , ήδη πολλά είναι :P
Computer Science != Using computers for Business != Τι κάνουμε εμείς
- Computer Science είναι επιστήμη , μελετάει αρχές , αλγορίθμους , κανόνες , σχεδιασμούς , μεθοδολογίες , πειράματα , high-level γνώση κτλ κτλ κτλ
- Using computers for Business είναι κάτι σαν αυτό που κάνουν στα ΙΕΚ/TEI , μάθε παιδί μου HTML , PHP , C++ , Java , SQL ,2-3 μεθοδολογίες ανάπτυξης ΠΣ κτλ κτλ και φτιάξε 2-3 προγράμματα που να τρέχουν σε corporate enviroment ( δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω για την ελληνική "βιομηχανία" software , μπορεί η δουλειά που θα πιάσει κανείς να είναι να πηγαίνει με το παπάκι και να εκτελεί patches στους διάφορους πελάτες , αυτό δεν είναι Computer Science.. :P )
- Εμείς κάνουμε κάτι ενδιάμεσο αλλά είναι λίγο διχασμένη κατάσταση γιατί αλλού κινούμαστε προς την μια κατεύθυνση αλλού προς την άλλη , αλλού πουθενά κτλ..
Ο σκοπός της οποιαδήποτε σχολής ναι μεν είναι να περιέχει εφοδια του τύπου Χ γνώση που θα σου χρειαστεί στο y% των πιθανών θέσεων εργασίας σου ( πχ C++ ) αλλά δεν θα έπρεπε να κατευθύνεται από trends του τύπου τελευταία είναι της μόδας η C# άρα ας φτιάξουμε ένα νέο μάθημα κτλ , ή μάλλον ας πετάξουμε μια εργασία C# στα δίκτυα επικοινωνιών επειδή δεν έχουμε καπου αλλού να την χωρέσουμε , πόσο μάλλον σε ένα γενικό μάθημα όπως οι αλγόριθμοι θέλουμε μόνο Java για το Project ( στο μάθημα Java , προφανώς πρέπει να γράφουμε σε Java αλλά quick sort και SCC μπορώ να κάνω implement παντού ffs) , ή μόνο Τάδε γιατί ο βοηθός δεν ξέρει τίποτα άλλο ή δεν θέλει να ασχοληθεί γιατί έχει 10 άλλες δουλειές ή γιατί είναι καλοκαίρι και θέλει να πάει για μπάνιο..
Γενικά είναι φοβερός παραλογισμός να πρέπει να στήσω MS-SQL , ή Tomcat , ή ASP την στιγμή που μπορώ να κάνω το ίδιο πράγμα με MySQL , ή PHP.. και την στιγμή που μπορώ να παράγω κάτι ακριβώς ισοδύναμο και την στιγμή που έχω άλλες 5 εργασίες και δεν έχω την όρεξη να πάρω από την αρχή το learning curve και να μάθω το IDE A και τον Server B και το configuration Ζ ..
Δεν είναι επιστημονική διαφορά είναι πολιτική απόφαση.
Δεν είμαστε στην εποχή του 1989 που στην ΑΣΟΕΕ υπήρχε μόνο το Prime mainframe και όλοι έπρεπε να προσαρμοστούν στο μέγεθος διάτρητης κάρτας του..
Τα μαθήματα θα έπρεπε να είναι Platform independent και οι εργασίες δοσμένες με τέτοιο τρόπο που να ευνοούν την ποικιλία..
Δεν θέλω να σχολιάσω παραπάνω , απλά μου έχει δημιουργηθεί πρόβλημα με 6 εργασίες ( μετρημένες ) με αυτό το θέμα..
Δεύτερον σε scientific κομμάτι γενικά σε περίπτωση που κάποιος θέλει να ασχοληθεί με δίκτυα , βάσεις δεδομένων και κάποια άλλα πεδία είμαστε σχετικά καλά και από υποδομή και από ανθρώπους από οσα γνωρίζω και όσο έχω ψάξει..
Σε περίπτωση όμως που θέλει κάποιος να ασχοληθεί με Computer Vision ( λέω την προσωπική μου εμπειρία :P ) για να διαβάσει ένα paper και να καταλάβει τι έγινε θα πρέπει να πάρει να διαβάσει 1-2 βιβλιαράκια 400 σελίδων για να αρχήσει να καταλαβαίνει τι εννοεί με την λέξη τάδε , πράγματα που μπορεί να ήταν trivial για κάποιον που είχε πχ μάθημα Image Processing στην σχολή του .
Έχουμε Γραμμική Άλγεβρα , Γραφικά , Τεχνολογία Πολυμέσων αλλά απλά δεν είναι αρκετά.. Θα μου πεί κάποιος εε ναι αλλά δεν μπορούμε να έχουμε ολα τα μαθήματα για όλα τα πιθανά πεδία που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος και θα συμφωνήσω.. Είναι όντως λίγο περίεργο να πληρώνει το πανεπιστήμιο ένα μάθημα το οποίο θα εκμεταλλευτεί το 1% του πληθυσμού του. Αλλά τότε βασικά δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να κάνω και κάποια άλλα μαθήματα.. Γενικά λοιπόν τείνω στο να καταλήξω οτι το πιο δίκαιο είναι οτι θα πρέπει να υπάρχει κάποιο guidance όπου όποιος θέλει θα μπορεί να προμηθεύεται και να ανατροφοδοτεί υλικό και γνώση ανάλογα με τα εξοτικά μπορει ενδιαφέροντα του. Τέτοιο ρόλο θα μπορούσε να έχει το FOSS ή το WeknowMeetup στο οποίο όμως θα μπορούσαν να συμμετέχουν και καθηγητές , ή άνθρωποι οι οποίοι έχουν μεγάλη εμπειρία στους τομείς.
Για παράδειγμα το προηγούμενο Σάββατο ο HdKiLLer που ήρθε και μας μίλησε για SSH και Privacy κτλ το 3ωρο του , είμαι σίγουρος πως θα μπορούσε να το κάνει stretch κάποιος σε ένα εξάμηνο να πετάξει και μια εργασία με πρώτο βήμα SSH tunneling και δεύτερο interception SSH πακέτων και να δημιουργήσει ένα ( τραγικά αναποτελεσματικό ) μάθημα , 3 ωρίτσες is what it takes και ήταν τέλειο και για να περάσει γνώση και από εκεί και εμπρός για όποιον τον ενδιαφέρει να γίνει έναυσμα.
To Sum up
Οι γλώσσες-εργαλεία πάνε και έρχονται , ΔΕΝ είναι το νόημα , θα πρέπει ο καθένας να διαλέγει ότι θέλει και να έχει απλά την παρακίνηση με επιχειρήματα από τον καθηγητή οτι προτείνω να χρησιμοποιήσετε το τάδε γιατί έχει αυτά και αυτά τα πλεονεκτήματα και όχι αποφασίζω και διατάζω..
Είναι πολυ καλό το να διοργανώνονται "μαθήματα-events" 2-3 φορών σε μια εβδομάδα πχ στα οποία θα παρουσιάζουν καθηγητές και άτομα τα οποία έχουν καλό γνωστικό υπόβαθρο και σε θέματα τα οποία μπορεί να ενδιαφέρουν κόσμο που δεν ξύνεται.
Σχετικά με το ίδιο το πρόγραμμα όπως υπάρχει αυτή την στιγμή , θα ήταν ενδιαφέρον επίσης να γίνει ένας χάρτης μαθημάτων και πληθυσμιακής κατανομής των φοιτητών προς αυτά μαζί με κάποια πιθανή εξήγηση του γιατί διοχετεύεται έτσι ο κόσμος .
Έχω την εντύπωση οτι το κακό επίπεδο των φοιτητών επηρεάζει αρνητικά όλο τον θεσμό της σχολής. Για την ακρίβεια η μετριότητα των φοιτητών επηρεάζει τους διδάσκοντες που στην συνέχεια επηρεάζουν τους υπόλοιπους φοιτητές που στην συνέχεια επηρεάζουν και πάλι τους διδάσκοντες κτλ κτλ ..
Μπορώ να καταλάβω και γιατί μπορεί να απογοητεύεται ο καθηγητής όταν αδειάζει η αίθουσα του σταδιακά , άλλα και γιατί φεύγει ο κόσμος.. Δυστυχώς είναι το ίδιο φαινόμενο και φταίνε και οι 2!
Το σύστημα των πανελληνίων θέλει revision
Από την εμπειρία μου οσο χειρότερου επιπέδου είναι κάποιος τόσο πιο γρήγορα θα τελειώσει αυτή την σχολή .. Δεν ξέρω γιατί , αλλά πραγματικά όταν κάποιος είναι πολύ κακός για κάποιο λόγο υποθέτω οτι θα αντιγράψει , θα μπεί σε ομάδα που κάποιος άλλος θα αναλάβει τις εργασίες του , και γενικά θα προσπαθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο να διαλέξει τα ευκολότερα για να τελειώσει και θα είναι πραγματικά σε κακό επίπεδο.. Υπάρχουν περιπτώσεις ατόμων που είναι και επιμελείς και έξυπνοι και ταλαντούχοι και εργατικοί και τελειώνουν στην ώρα τους αλλά είναι 15 / 200 , οι κακοί είναι φοβερά μεγαλύτερο ποσοστό!
Πιστεύω οτι το μεταπτυχιακό είναι περίπου το ίδιο επίπεδο με το προπτυχιακό , προσωπικά δεν υπάρχει περίπτωση με αυτά που έχω δεί να κάνω μεταπτυχιακό , τουλάχιστον στην Ελλάδα , πόσο μάλλον στην σχολή μας :P ..
Έχουμε ήδη πολυ καλό εποπτικό υλικό στα CSLabs , προβολείς στις αίθουσες , wifi πρόσβαση , e-class , αν εμπλουτιστεί με Online διαλέξεις κτλ στο E-class 2 θα είμαστε World Class στα τεχνικά θέματα..
Έχουμε κάποιους πολύ καλούς ανθρώπους που ξέρουν πολλά πράγματα στο διδακτικό προσωπικό οι οποίοι επισκιάζονται από κάποιους άλλους που δεν μπορώ να καταλάβω πως τους οδήγησε το σύστημα στην θέση που είναι αφού προφανώς δεν έχουν την όρεξη , μεταδοτικότητα , whatever για να στηρίξουν τον ρόλο τους
Υπάρχουν πολλές επικαλύψεις μεταξύ μαθημάτων το οποίο είναι καλό όταν είναι εισαγωγικές ( δηλαδή revision στην αρχή έτσι ωστε να χτήσιουμε κάτι παραπάνω) αλλά και εκνευριστικό ορισμένες φορές με πανομοιότυπες εργασίες και τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά..
Χμ αυτά μου έρχονται τώρα , ήδη πολλά είναι :P
- Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
