chriskin wrote:
επειδη υπαρχουν ομαδες που ασχολουνται ακριβως με το τι ζητανε οι χρηστες , σιγουρα υπαρχουν και ειδικοι που διαφωνουν και σε αυτα τα σημεια με τον nielsen
ειναι αγενεια να πεις στον αλλον οτι ειναι ανικανος να κανει πανω κατω σχεδον τα παντα στον κλαδο του, ειδικα μιας και δεν ξερεις τιποτα γι αυτον.
το παραδειγμα σου με τα παιδια ειναι εμφανως αποτυχημενο. αν ησουν στο παιδαγωγικο και σου ελεγαν το ιδιο, λογικα θα το επαιρνες ως αγενεια - ποσο μαλλον αμα στο ελεγε καποιος που δεν εχει ιδεα για το ποιος εισαι η για τις επιδοσεις σου σε κατι.
Ε όχι και σχεδόν τα πάντα στον κλάδο μας ανθρωποκεντρικά! Πώς σου ήρθε αυτό; Καμία σχέση!
chriskin wrote:
επισης φανταζομαι καταλαβαινεις πως με τις καταλληλες ερωτησεις στους χρηστες (πχ : δεν χρειαζεται να πεις "τι θελετε να κανω?" αλλα "σας αρεσει αυτο?") μπορεις να φτιαξεις ενα αρκετα πιο ευχρηστο προγραμμα απ'οτι να καθεσαι μονος σου στο γραφειο σου μεσα στον εγωισμο σου και να λες "αυτο θα κανω, ασ'τους να λενε. μια μερα θα το χαρουν" οπως θα κανει λογικα ο nielsen και οι διαφοροι αλλοι ειδικοι. - αμα ασχολουνται καν να δημιουργησουν μαλλον. γιατι συνηθως ισχυει πως οποιος δεν μπορει να κανει κατι, διδασκει.
προγραμμα ευχρηστο (η οτιδηποτε αλλο) δεν φτιαχνεται χωρις να σου πουν οι χρηστες τι θελουν.με το να φανταζεσαι η να σου λενε αλλα και να αντιλαμβανεσαι αλλα Δεν βγαζεις κατι καλο.
τωρα, αμα μετα το διαφημισεις τοσο που ο κοσμος το δεχτει ως καλο δεν σημαινει οτι πραγματι ειναι ευχρηστο.
Συνειδητοποιείς ότι με το θράσος της ημιμάθειας (αν όχι αμάθειας) σου (στον εν λόγω τομέα εννοώ, μην αρχίσεις πάλι ότι σε προσβάλλω) προσπαθείς να καταρρίψεις ολόκληρο πεδίο της επιστήμης μας; Αυτό ακριβώς εννοούσα πριν μιλώντας περί άλλο άκρο.
Όπως είπα και πριν (και δεν πρόκειται να το πω και τρίτη φορά), κάνεις κάτι πιο εύχρηστο με usability studies, τα οποία είναι πολύ απλά, παρατήρηση των χρηστών καθώς επιχειρούν να επιτελέσουν κάποια tasks σε ένα interface. Δεν τους ρωτάς τόσο άμεσα πράγματα! Παρεμπιπτόντως, αν η κοσμοθεωρία σου ήταν σωστή, η ψυχολογία δεν θα είχε και λόγο ύπαρξης, αφού ο,τι λέγαμε θα πιστεύαμε και θα είμασταν σε άμεση επαφή με το υποσυνείδητο μας.
chriskin wrote:
για τη φραση που δεν καταλαβες :
ο nielsen αρεσει σε πολυ κοσμο (αφου ειναι ο γνωστοτερος)
ο πολυς κοσμος ειναι κυριως ηλιθιος
αρα ο nielsen αρεσει κυριως σε ηλιθιους.
απλη λογικη δεν ειναι;
νομιζω πως δεν ειπα αυτα που νομιζεις οτι ειπα , καταλαβες λαθος.
Δεν είπα ότι ο πολύς κόσμος είναι ηλίθιος. Είπα απλά το προφανές: Ότι ένα σημαντικό και μη αγνοήσιμο ποσοστό είναι. Αν συνεχίσεις να παρερμηνεύεις σε τέτοιο βαθμό τα όσα γράφω, θα υποθέσω ότι ανήκεις κι εσύ σε αυτό.
chriskin wrote:
τοτε γιατι δεν μας δειχνει μια απο τις ερευνες του; δεν υπαρχει καποιο λινκ, καποια στοιχεια, καποιο ερωτηματολογιο με απαντησεις, καποιο πειραμα ΚΑΤΙ τελος παντων. δεν εχει κανενα στοιχειο στο site που να μην δειχνει πως δεν τα κατεβασε απο το μυαλο του μια μερα σπιτι του την ωρα που εβλεπε τηλεοραση και επινε whiskey.
Δεν γίνονται online αυτά σε κανα surveymonkey!

Δια ζώσης γίνονται, συχνά με ειδικό εξοπλισμό (καταγραφής). Ψάξε τα papers του, ίσως εκεί γράφει περισσότερες λεπτομέρειες (πχ δημογραφικά δεδομένα, πλήθος συμμετεχόντων κτλ). Αν και γενικότερα, μπορεί να είναι συμπεράσματα από επιμέρους μικρά usability studies που κάνει για πελάτες. Άρα δεν έχει νόημα να αναφέρει λεπτομέρειες.
chriskin wrote:
αυτο που θελω να πω, και νομιζω πως ειναι προφανες, αμα εχεις καποιες αποδειξεις ΠΡΕΠΕΙ και να τις δινεις. αλλιως τα επιχειρηματα σου δεν ειναι πραγματικα επιχειρηματα , ειναι κοινες αποψεις.
και χωρις Αντικειμενικες αποδειξεις (οχι φτιαχτες εννοω, η με υποκειμενικη εξηγηση των αποτελεσματων) δεν ειναι επιχειρηματα αυτα που λες, αλλα αποψεις. και, οπως καθε αποψη, ειναι ανοιχτες σε διαφωνιες.
το οτι συμφωνεις μαζι του δεν σημαινει οτι αυτα που λεει ειναι προφανη. σημαινει απλα οτι συμφωνεις μαζι του. δεν λεω πως δεν εχεις δικαιωμα να το κανεις, αλιμονο - ομοιως εχουν το δικαιωμα και οι αλλοι να αποφασισουν κατα ποσο (και αμα) συμφωνουν μαζι του .
Δεν υπάρχει καν θέμα "άποψης" ή "συμφωνίας" σε αυτόν τον τομέα. Οτιδήποτε δεν επιβεβαιώνεται από αντίστοιχα studies, είναι άχρηστο. Ακόμη και όσα papers έχω διαβάσει σχετικά με HCI, πάντα αφιερώνουν ένα κομμάτι να περιγράφουν την (μικρής συνήθως κλίμακας) έρευνα που έκαναν για να επιβεβαιώσουν ότι όντως η δουλειά τους έχει νόημα.
chriskin wrote:
οσο για το τελευταιο που ειπες :
το αλλο ακρο ποιο ειναι;
το ενα ειναι να μην δεχεσαι αυθεντιες αμα δεν εχουν λογικα επιχειρηματα
το αλλο?
εννοεις να μην δεχομαι καν τι λενε οι αλλοι απλα επειδη το ειπαν? αυτο ειναι τρελο.
ειναι παραλογο να κοιταω αμα αυτος που ειπε κατι ειναι γνωστος η οχι για να κρινω αμα ειναι σωστο. Αμα ειναι λογικο , το δεχομαι. αμα δεν ειναι, δεν το δεχομαι.
Εννοώ το να απορρίπτεις ολόκληρους τομείς ή αναγνωρισμένους επιστήμονες επειδή δεν έχεις τις γνώσεις να τους εκτιμήσεις (τους τομείς ή τους επιστήμονες).
chriskin wrote:
--------
το θεμα ειναι πως οι δυο πλευρες ειναι
α)οι ανθρωποι που σκεφτονται πριν ακολουθησουν κατι, οποιος κι αν ειπε αυτο το κατι
β)οι ανθρωποι που ακολουθουν οτιδηποτε τους πουν οι αυθεντιες, χωρις να εχουν επιχειρηματα η αποδειξεις
εγω ειμαι στην πρωτη ομαδα, εσυ;
Εγώ πάλι έχω αποβάλλει το κόμπλεξ του να απορρίπτω a priori τα πάντα, περίπου από τα πρώτα χρόνια της μετεφηβείας μου (το έχω κρατήσει μόνο για μη επιστημονικά θέματα

). Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα δεχτώ άκριτα κάτι, αλλά θα του δώσω τη δέουσα βαρύτητα και δεν θα το απορρίψω χωρίς καν να έχω ασχοληθεί. Αλλιώς καταλήγεις να γίνεσαι εξίσου γελοίος με τους τύπους που αποδεικνύουν ότι κάθε άρτιος αριθμός γράφεται ως άθροισμα δύο
περιττών και νομίζουν ότι απέδειξαν την εικασία του Goldbach

-----------------------------------------------------------------
Loner wrote:Θα σας παρακαλούσα,μιας και μιλάτε οι 2 σας για κάτι όχι άμεσα σχετικό με το τόπικ να συνεχίσετε με πμ. Ευχαριστώ
Ουπς, σορρυ, δεν το είχα δει αυτό όταν απάντησα (περίεργο που δεν μου έβγαλε notice το phpbb ότι κάποιος απάντησε, μάλλον θα ήταν από πριν και δεν το πήρα χαμπάρι)
Τελευταίο από μένα, promise!
