Αναδημοσιεύσεις άρθρων και κειμένων που βρήκατε κάπου αλλού και θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας .
-
ultimate_aektzis
- Wow! Terabyte level

- Posts: 6373
- Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
- Gender: ♂
Post
by ultimate_aektzis » Fri Jan 02, 2009 2:23 pm
Αλλαγές στο σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών δρομολογεί το υπουργείο Μεταφορών, οι οποίες αναμένεται να δυσκολέψουν την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Βασικός στόχος είναι ο περιορισμός του «λαδώματος». Οι αλλαγές αναμένεται να ανακοινωθούν ίσως και εντός του Ιανουαρίου.
Από το νέο έτος επίσης, το υπουργείο Μεταφορών εντάσσει στις εξετάσεις τις αρχές της Οικονομικής και Οικολογικής οδήγησης (ecodriving).
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα των Νέων, ιδιαίτερα αυξημένος θα είναι ο βαθμός δυσκολίας κυρίως στις πρακτικές εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών, ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να επιτραπεί η χορήγηση διπλώματος στους 16χρονους. Από το 2013, άλλωστε, θα ισχύσει Κοινοτική Οδηγία, που θα παρέχει αυτή τη δυνατότητα.
Βασικός στόχος των αλλαγών είναι ο περιορισμός του «λαδώματος», μια πρακτική που έχει λάβει ευρείες διαστάσεις. Η ταρίφα έχει φτάσει πλέον τα 350 ευρώ -ποσό ιδιαίτερα υψηλό, αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι κάθε χρόνο εκδίδονται περίπου 350.000-400.000 νέα διπλώματα οδήγησης.
Οι κυριότερες προτάσεις που προωθούνται είναι οι εξής:
1. Η διενέργεια των πρακτικών εξετάσεων σε δύο φάσεις. Στην πρώτη σε ειδικές πίστες που θα δημιουργηθούν από τις νομαρχίες θα γίνονται οι ελιγμοί, η οπισθογωνία, η στάθμευση και οι αναστροφές. Αν ο υποψήφιος καταφέρει να περάσει τη δοκιμασία, θα εξετάζεται και στον δρόμο, όπως σήμερα.
2. Η δημιουργία αυτόνομου σώματος εξεταστών, που θα εξετάζουν σε πολλές- και όχι μία- νομαρχία.
3. Η αλλαγή του ωραρίου εξέτασης, καθώς σήμερα οι εξετάσεις γίνονται μετά τις 2.30 το μεσημέρι, όταν εξεταστές και εξεταζόμενοι είναι ήδη κουρασμένοι.
4. Η εφαρμογή στις περισσότερες νομαρχίες συστήματος ηλεκτρονικής επιλογής εξεταστών.
5. Η αλλαγή των ορίων ηλικίας για τη λήξη των διπλωμάτων, η οποία είναι σήμερα τα 65 χρόνια. Από το 2013 με τα νέα διπλώματα, θα αρχίσει και η διοικητική αναθεώρησή τους ανά δέκα χρόνια.
Η εξέταση των υποψηφίων σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες δεν αναμένεται άμεσα, καθώς ειδικά στις μεγάλες νομαρχίες υπάρχει έλλειψη κατάλληλων χώρων. Στην Αττική συζητείται να δημιουργηθούν οι απαραίτητοι διάδρομοι στο στρατόπεδο «Σακέτα» στον Βύρωνα.
Γνώσεις ecodriving
Γνώσεις των βασικών αρχών που κάνουν την οδήγηση πιο φιλική προς το περιβάλλον θα πρέπει να έχουν στο εξής οι υποψήφιοι οδηγοί, καθώς από το νέο έτος το υπουργείο Μεταφορών εντάσσει στις εξετάσεις τις αρχές της Οικονομικής και Οικολογικής οδήγησης (ecodriving).
Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο σημειώνει πως τα οφέλη από την εισαγωγή του ecodriving περιλαμβάνουν μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και 25%, προστασία του περιβάλλοντος, λιγότερα ατυχήματα, σημαντική μείωση της ηχορύπανσης, αλλά και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Πηγη
Εκλογες μου μυριζουν

-
rigo
- Gbyte level

- Posts: 1160
- Joined: Wed Nov 02, 2005 10:54 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: Amsterdam
Post
by rigo » Fri Jan 02, 2009 2:44 pm
Εγώ δεν κατάλαβα... το λάδωμα πως θα περιοριστεί;

"Αλλού κοιμάται το κορμί, και αλλού η ψυχή ξυπνάει"
-
ultimate_aektzis
- Wow! Terabyte level

- Posts: 6373
- Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
- Gender: ♂
Post
by ultimate_aektzis » Fri Jan 02, 2009 2:50 pm
rigo wrote:Εγώ δεν κατάλαβα... το λάδωμα πως θα περιοριστεί;

Οπως περιορισαν τη φοροδιαφυγη και τη διαφθορα

-
stoupeace
- Wow! Terabyte level

- Posts: 5372
- Joined: Tue Aug 26, 2008 4:08 pm
- Academic status: High school
- Gender: ♀
Post
by stoupeace » Mon Mar 28, 2011 11:11 am
Τέλος στο γνωστό λάδωμα για την απόκτηση διπλώματος φαίνεται να θέλει να δώσει το υπουργείο υποδομών το οποίο υπολογίζεται στα 150 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Οι αλλαγές στο σύστημα αναμένονται να συζητηθούν το Μάιο και να εφαρμοστούν από την επόμενη χρονιά.
Από το 2012, πλήρως μηχανογραφημένες θα είναι οι νέες εξετάσεις οδήγησης ενώ παράλληλα θα βιντεοσκοπούνται. Μάλιστα, οι εξεταστές θα επιλέγονται με ηλεκτρονική κλήρωση λίγη ώρα πριν από την εξέταση. Επίσης, οι εξεταστές θα υποχρεούνται στην υποβολή δήλωσης "Πόθεν Έσχες".
Τα 3 στάδια που θα έχουν οι νέες εξετάσεις είναι τα εξής: θεωρία, πορεία και πίστα. Αρχικά λοιπόν ο εξεταζόμενος θα καλείται να κάνει διάφορους ελιγμούς, όπως οπισθογωνία, στάθμευση, αναστροφή, όλα αυτά στο στάδιο της πίστας. Κατά την εξέταση στην πίστα, ο υποψήφιος θα βρίσκεται μόνος του στο όχημα, με βεβαίωση της σχολής ότι έχει παρακολουθήσει τα απαιτούμενα μαθήματα.
Στο υπουργείο Υποδομών μεταφέρεται από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη η διαδικασία για την χορήγηση διπλώματος και στα μοτοποδήλατα.
Το νέο αυτό μέτρο θα έχει πολλαπλά οφέλη αφού εξαιτίας του λαδώματος που κυριαρχεί βγαίνουν στο δρόμο αρκετοί οδηγοί- χάροι...
http://cosmo.gr/News/Hellas/316179.html
Η καλύτερη μπάντα όλου του κόσμου:
Sonata Antartika
Mpomp is building an army army. And I got my head back.
░░░░░███████ ]▄▄▄▄▄▄▄▄
▂▄▅█████████▅▄▃▂ ____☻/︻╦╤─
Il███████████████████]. /▌
_◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤.. . / \
-
The Punisher
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
Post
by The Punisher » Mon Mar 28, 2011 11:24 am
stoupeace wrote:Μάλιστα, οι εξεταστές θα επιλέγονται με ηλεκτρονική κλήρωση λίγη ώρα πριν από την εξέταση.
αυτό γίνεται και τώρα πάντως
-
stoupeace
- Wow! Terabyte level

- Posts: 5372
- Joined: Tue Aug 26, 2008 4:08 pm
- Academic status: High school
- Gender: ♀
Post
by stoupeace » Mon Mar 28, 2011 11:26 am
The Punisher wrote:stoupeace wrote:Μάλιστα, οι εξεταστές θα επιλέγονται με ηλεκτρονική κλήρωση λίγη ώρα πριν από την εξέταση.
αυτό γίνεται και τώρα πάντως
Eτσι είχα καταλάβει κι εγώ! Περισσότερο άρθρο εντυπωσιασμού μου φάνηκε απο το cosmo, πάρα ενημέρωσης.
Η καλύτερη μπάντα όλου του κόσμου:
Sonata Antartika
Mpomp is building an army army. And I got my head back.
░░░░░███████ ]▄▄▄▄▄▄▄▄
▂▄▅█████████▅▄▃▂ ____☻/︻╦╤─
Il███████████████████]. /▌
_◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤.. . / \
-
The Punisher
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
Post
by The Punisher » Mon Mar 28, 2011 11:30 am
απλά ήθελαν να πουν "wow, τώρα θα βάλουν και πίστα". Και εντωμεταξύ, θα υπάρχουν 2 πίστες σε όλη την Αττική, και να δω πως στο καλό θα εξυπηρετηθούν όλοι οι υποψήφιοι. This is madness. Ίσως είναι κι αυτό στα "πράσινα" μέτρα του Υπουργείου

-
PASCAL
- Wow! Terabyte level

- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Post
by PASCAL » Mon Mar 28, 2011 11:37 am
Υπαρχει τρόπος να περιοριστεί το λάδωμα και είναι εισαγωγή point system για σχολές οδηγών και εξεταστές. Τι εννοώ: τι στατιστικά έχουμε για τροχαία ατυχήματα; Αυτά. Πόσους θανάτους, πόσες αναπηρίες, πόσες κλήσεις και πόσους εν ζωή έχουμε; Τόσους. Έλα εδώ κύριε εξεταστή/σχολή και δόσε εξηγήσεις. Πώς γίνεται από εσένα(εξεταστή/σχολή) να έχουμε τόσες κλήσεις/θανάτους/αναπηρίες και από τους άλλους (πχ) τις μισές; Αν συνεχιστεί αυτό το βιολί απ' την πλευράς σου και του χρόνου πάρε π***ο από τον κλάδο. Έτσι απλά.
Last edited by
Loner on Mon Mar 28, 2011 11:38 am, edited 1 time in total.
Reason: bad language
-
The Punisher
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
Post
by The Punisher » Mon Mar 28, 2011 11:40 am
αρκετά σωστό

-
zaveti
- Mbyte level

- Posts: 797
- Joined: Wed Oct 07, 2009 8:12 pm
- Academic status: N>4
- Gender: ♂
-
Contact:
Post
by zaveti » Mon Mar 28, 2011 11:41 am
οτι να ναι.και στην πιστα τι αυτοκινητο θα χει την δυνατοτητα να οδηγησει ο υποψηφιος?McLaren F1 ή Ferrari Enzo?
-
*estrngd
- Mbyte level

- Posts: 612
- Joined: Thu Dec 16, 2004 1:45 pm
- Academic status: N>4
- Gender: ♂
-
Contact:
Post
by *estrngd » Mon Mar 28, 2011 2:03 pm
Υποθέτω ότι το λάδωμα γίνεται όπως κάτι σαν το φακελάκι. Δηλαδή ενώ ο οδηγός που περνάει χωρίς λάδωμα, πολύ πιθανόν να είναι ίδιας ικανότητας με αυτόν που λαδώνει, απλά αυτός που δεν λαδώνει θα χρειαστεί να ξαναδώσει εξετάσεις. Τουλάχιστον σε ένα μεγάλο ποσοστό των εξεταζόμενων. Οπότε τα στατιστικά δεν θα βοηθούσαν σε τίποτα.
-
The Punisher
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
Post
by The Punisher » Mon Mar 28, 2011 2:23 pm
όχι, συνήθως (πλέον) το ανάποδο γίνεται.
-
ultimate_aektzis
- Wow! Terabyte level

- Posts: 6373
- Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
- Gender: ♂
Post
by ultimate_aektzis » Mon Mar 28, 2011 6:43 pm
Και να βιντεοσκοπειται, παλι θα βρουν τροπο να τα τσεπωνουν.

-
*estrngd
- Mbyte level

- Posts: 612
- Joined: Thu Dec 16, 2004 1:45 pm
- Academic status: N>4
- Gender: ♂
-
Contact:
Post
by *estrngd » Mon Mar 28, 2011 11:13 pm
ultimate_aektzis wrote:Και να βιντεοσκοπειται, παλι θα βρουν τροπο να τα τσεπωνουν.

Καταρχάς, αν εισάγουν όλες αυτές τις σούπερ τεχνολογίες, κάτι μου λέει ότι το δίπλωμα θα κοστίζει περισσότερο. Το αποτέλεσμα δηλαδή θα είναι πάλι να φεύγουν χρήματα ίσως και περισσότερα από το φακελάκι.
-
xrokos
- Gbyte level

- Posts: 1072
- Joined: Fri Nov 04, 2005 12:59 pm
Post
by xrokos » Tue Mar 29, 2011 12:21 am
PASCAL wrote:Υπαρχει τρόπος να περιοριστεί το λάδωμα και είναι εισαγωγή point system για σχολές οδηγών και εξεταστές. Τι εννοώ: τι στατιστικά έχουμε για τροχαία ατυχήματα; Αυτά. Πόσους θανάτους, πόσες αναπηρίες, πόσες κλήσεις και πόσους εν ζωή έχουμε; Τόσους. Έλα εδώ κύριε εξεταστή/σχολή και δόσε εξηγήσεις. Πώς γίνεται από εσένα(εξεταστή/σχολή) να έχουμε τόσες κλήσεις/θανάτους/αναπηρίες και από τους άλλους (πχ) τις μισές; Αν συνεχιστεί αυτό το βιολί απ' την πλευράς σου και του χρόνου πάρε π***ο από τον κλάδο. Έτσι απλά.
Δεν είμαι στατιστικός αλλά νομίζω δύσκολα θα υπάρξουν σχολές οδήγησης που θα έχουν κακούς οδηγούς σε τόσο ικανό δείγμα ώστε να πείσει ότι ευθύνεται η σχολή. Επίσης ούτε νομικός είμαι αλλά νομίζω ότι επίσης δύσκολα μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο σε μία σχολή επειδή δεν παρέχει σωστές υπηρεσίες. Πώς θα αποδειχθεί ότι για τα ατυχήματα φταίει η σχολή;
Horrific, deplorable violence is okay, as long as people don't say any naughty words!
-
shodanjr_gr
- Mbyte level

- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Post
by shodanjr_gr » Tue Mar 29, 2011 12:24 am
*estrngd wrote:Υποθέτω ότι το λάδωμα γίνεται όπως κάτι σαν το φακελάκι. Δηλαδή ενώ ο οδηγός που περνάει χωρίς λάδωμα, πολύ πιθανόν να είναι ίδιας ικανότητας με αυτόν που λαδώνει, απλά αυτός που δεν λαδώνει θα χρειαστεί να ξαναδώσει εξετάσεις. Τουλάχιστον σε ένα μεγάλο ποσοστό των εξεταζόμενων. Οπότε τα στατιστικά δεν θα βοηθούσαν σε τίποτα.
++
On the record, στη Νέα Υόρκη το δίπλωμα κοστίζει περίπου 80 δολλάρια να βγει (ίσως και λιγότερο). Τα μαθήματα δεν είναι υποχρεωτικά, βγάζεις το learner's permit και μετά μαθαίνεις με τον γονιό σου. Και φυσικά ούτε λόγος για λάδωμα (που btw keep in mind ότι κομμάτι από το "φακελάκι" για το δίπλωμα πάει στην τσέπι του δάσκαλου οδήγησης

).
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
-
dexter
- Venus Former Team Member
- Posts: 2496
- Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
- Academic status: N>4
- Gender: ♂
- Location: springfield
-
Contact:
Post
by dexter » Tue Mar 29, 2011 2:10 am
shodanjr_gr wrote:*estrngd wrote:Υποθέτω ότι το λάδωμα γίνεται όπως κάτι σαν το φακελάκι. Δηλαδή ενώ ο οδηγός που περνάει χωρίς λάδωμα, πολύ πιθανόν να είναι ίδιας ικανότητας με αυτόν που λαδώνει, απλά αυτός που δεν λαδώνει θα χρειαστεί να ξαναδώσει εξετάσεις. Τουλάχιστον σε ένα μεγάλο ποσοστό των εξεταζόμενων. Οπότε τα στατιστικά δεν θα βοηθούσαν σε τίποτα.
++
On the record, στη Νέα Υόρκη το δίπλωμα κοστίζει περίπου 80 δολλάρια να βγει (ίσως και λιγότερο). Τα μαθήματα δεν είναι υποχρεωτικά, βγάζεις το learner's permit και μετά μαθαίνεις με τον γονιό σου. Και φυσικά ούτε λόγος για λάδωμα (που btw keep in mind ότι κομμάτι από το "φακελάκι" για το δίπλωμα πάει στην τσέπι του δάσκαλου οδήγησης

).
το χειρότερο είναι που μερικοί το λάδωμα το βάζουν μέσα στην τιμή των μαθημάτων και εγγυόνται 100% επιτυχία
και εγώ-εσύ σαν κορόιδα και τα σκάσαμε και νομίζουμε ότι περάσαμε με το σπαθί μας..
-
shodanjr_gr
- Mbyte level

- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Post
by shodanjr_gr » Tue Mar 29, 2011 10:44 am
Το πρόβλημα είναι ότι πλέον στην πατρίδα το λάδωμα είναι σχεδόν δεδομένο και αναμενόμενο. Οπότε σε μεγάλο βαθμό επικρατεί η λογική "αν δε λαδώσεις, δεν περνάς".
Anecdotal: Την περασμένη βδομάδα έδωσα για δίπλωμα εδώ στην ΝΥ. Ειλικρινά 15 λεπτά υπόθεση από τη στιγμή που έφτασα στο χώρο εξέτασης. Δίνεις με το δικό σου αμάξι, σε ελέγχουν στα πάντα και φεύγεις με το (προσωρινό) driver's license στο χέρι. Και το όλο σύστημα λειτουργεί βάσει points (κάθε λάθος που κάνεις έχει και συγκεκριμένη βαρύτητα, στους 30 points κόβεσαι και ξαναδίνεις μετά από κάποιες μέρες χωρίς να πληρώσεις). Στο τέλος της εξέτασης λαμβάνεις ΑΠΟΔΕΙΞΗ που γράφει ακριβώς τί έκανες λάθος.
Άλλες καταστάσεις εντελώς.
(off the record αλλά η ασφάλεια αυτοκινήτου τσουυυυυυυυυυυύζει εδώ).
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!