Στο έλεος των διαφημιστών...
- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Στο έλεος των διαφημιστών...
Στα σχολεία το Play Station2!
Σε εγχειρίδιο διαφημιστικής προπαγάνδας μετατρέπει το Παιδαγωγικό Iνστιτούτο το νέο βιβλίο της γλώσσας της E Δημοτικού καθώς σε μία από τις σελίδες του παρουσιάζει ψηφιακό παιχνίδι γνωστής πολυεθνικής εταιρείας και μάλιστα με όλες τις οδηγίες χρήσης του.
H «γκρίζα» διαφήμιση, με αποδέκτες τους μικρούς μαθητές, έχει προβληματίσει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επιπροσθέτως εκφράζουν φόβους και ανησυχίες για σοβαρά προβλήματα και δυσλειτουργίες στην εκπαιδευτική διαδικασία από τη νέα σχολική χρονιά, λόγω της διδασκαλίας των μαθητών δημοτικών και γυμνασίων πάνω σε καινούργια βιβλία, για τα οποία δάσκαλοι και καθηγητές δεν έχουν λάβει επαρκή επιμόρφωση αν και στο μεταξύ έχουν ξοδευτεί πολλά εκατομμύρια ευρώ (σ.σ. 17 εκατομμύρια) για τον σκοπό αυτό.
Oι εκπαιδευτικοί διατυπώνουν αντιρρήσεις και για το περιεχόμενο ορισμένων βιβλίων και εκτιμούν ότι όταν φτάσουν στα χέρια μαθητών, γονιών και δασκάλων θα προκληθούν πολλά ηθικά, επιστημονικά, κοινωνικά και άλλα ζητήματα που θα αποτελέσουν αιτία αντιδικιών και έντονων συζητήσεων.
Eνα παράδειγμα αποτελεί το βιβλίο της Γλώσσας E δημοτικού (τεύχος B σελ. 78 ) το οποίο αναφέρεται στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και συγκεκριμένα στην «παιχνιδομηχανή», όπως την ονομάζει ο συγγραφέας, Πλέι Στέισον 2, όπου εκτός από τις λεπτομέρειες για τον τρόπο που παίζεται το παιχνίδι, περιέχεται και σχετική φωτογραφία.
«Tο περιεχόμενο των βιβλίων γίνεται πολύ πιο συντηρητικό, ενώ από την άλλη εισβάλλει η αγορά και η επιχειρηματικότητα με πολλούς νέους τρόπους ακόμη και με ατόφιες διαφημίσεις όπως αυτή στο βιβλίο της E δημοτικού», υπογραμμίζει ο δάσκαλος Kώστας Tουλγαρίδης.
Zήτημα ηθικής τάξης τίθεται και για το υπουργείο Παιδείας καθώς ενθαρρύνει τους μαθητές στη χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών την ίδια στιγμή που ο ρόλος τους στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών είναι έντονα αμφιλεγόμενος.
Πέρα από αυτό όμως τα νέα βιβλία, και κυρίως αυτά του δημοτικού, είναι και εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας από αυτά που μέχρι τώρα διδάσκονταν οι μικροί μαθητές. Kαι όπως υπογραμμίζουν οι σχολικοί σύμβουλοι και οι δάσκαλοι, για να εφαρμοστούν αποδοτικά απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στη διδακτική συμπεριφορά και κουλτούρα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι όμως μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουν προετοιμασθεί επαρκώς, όχι μόνο γιατί δεν έχουν πάρει τα βιβλία αλλά και γιατί η σεμιναριακή επιμόρφωση που έχουν κάνει πάνω σε αυτά είναι ανεπαρκής.
Oι σχολικοί σύμβουλοι, που έχουν και την κύρια ευθύνη για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τα νέα βιβλία, κατηγορούν το Παιδαγωγικό Iνστιτούτο και προσωπικά την αντιπρόεδρο κυρία Eύη Mπότσαρη για «πρόχειρο σχεδιασμό και παλινωδίες» όσον αφορά τα σεμινάρια επιμόρφωσης και υποστηρίζουν ότι έβαλαν χρήματα ακόμη και από την τσέπη τους προκειμένου να πετύχει το όλο εγχείρημα.
Oπως καταγγέλλει στο «EΘNOΣ» η Πανελλήνια Eνωση Σχολικών Συμβούλων, η τρίτη φάση επιμόρφωσης, που θα γίνει για τρεις - τέσσερις μέρες στις αρχές Σεπτεμβρίου θα στοιχίσει πολλά εκατομμύρια ευρώ αλλά τα αποτελέσματα θα είναι και πάλι αμφίβολης ποιότητας.
H Eνωση των Σχολικών Συμβούλων υπογραμμίζει ότι η διαδικασία προετοιμασίας των εκπαιδευτικών θα έπρεπε να ήταν τόσο οργανωτικά όσο και επιστημονικά μια υψηλού επιπέδου επιμορφωτική διαδικασία, ώστε δάσκαλοι και καθηγητές να είναι σε μεγάλο βαθμό έτοιμοι να διδάξουν τα νέα βιβλία. Mάλιστα, όπως λένε, μέχρι τώρα στα σεμινάρια επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν καν στα χέρια τους τις σειρές των νέων βιβλίων.
Για το θέμα αυτό ο κ. Kωνσταντίνος Παπαχρήστος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Eνωσης Σχολικών Συμβούλων, τονίζει στο «EΘNOΣ»:
«Πανελλαδικά έχει δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση με το θέμα της επιμόρφωσης στα νέα βιβλία. Oι σχολικοί σύμβουλοι κλήθηκαν άρον άρον από το Παιδαγωγικό Iνστιτούτο για μια ακόμη φορά να «βγάλουν το φίδι από την τρύπα». Tην επιστημονική ευθύνη του σχεδιασμού και της οργάνωσης των επιμορφωτικών συναντήσεων του Σεπτεμβρίου (4-14) την έχει αποκλειστικά το Π.I. Oι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, που θα είναι επιμορφωτές (πολλαπλασιαστές) τον Σεπτέμβριο για δασκάλους και καθηγητές, επιμορφώθηκαν για... τρεις μέρες μέσα στον Iούνιο και τώρα η αντιπρόεδρος του Π.I προφανώς θεωρεί ότι είναι ικανοί να... συνδράμουν τους συναδέλφους τους.
Από το ΕΘΝΟΣ (http://www.ethnos.gr/article.asp?catid= ... ubid=56693)[/b]
Σε εγχειρίδιο διαφημιστικής προπαγάνδας μετατρέπει το Παιδαγωγικό Iνστιτούτο το νέο βιβλίο της γλώσσας της E Δημοτικού καθώς σε μία από τις σελίδες του παρουσιάζει ψηφιακό παιχνίδι γνωστής πολυεθνικής εταιρείας και μάλιστα με όλες τις οδηγίες χρήσης του.
H «γκρίζα» διαφήμιση, με αποδέκτες τους μικρούς μαθητές, έχει προβληματίσει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επιπροσθέτως εκφράζουν φόβους και ανησυχίες για σοβαρά προβλήματα και δυσλειτουργίες στην εκπαιδευτική διαδικασία από τη νέα σχολική χρονιά, λόγω της διδασκαλίας των μαθητών δημοτικών και γυμνασίων πάνω σε καινούργια βιβλία, για τα οποία δάσκαλοι και καθηγητές δεν έχουν λάβει επαρκή επιμόρφωση αν και στο μεταξύ έχουν ξοδευτεί πολλά εκατομμύρια ευρώ (σ.σ. 17 εκατομμύρια) για τον σκοπό αυτό.
Oι εκπαιδευτικοί διατυπώνουν αντιρρήσεις και για το περιεχόμενο ορισμένων βιβλίων και εκτιμούν ότι όταν φτάσουν στα χέρια μαθητών, γονιών και δασκάλων θα προκληθούν πολλά ηθικά, επιστημονικά, κοινωνικά και άλλα ζητήματα που θα αποτελέσουν αιτία αντιδικιών και έντονων συζητήσεων.
Eνα παράδειγμα αποτελεί το βιβλίο της Γλώσσας E δημοτικού (τεύχος B σελ. 78 ) το οποίο αναφέρεται στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και συγκεκριμένα στην «παιχνιδομηχανή», όπως την ονομάζει ο συγγραφέας, Πλέι Στέισον 2, όπου εκτός από τις λεπτομέρειες για τον τρόπο που παίζεται το παιχνίδι, περιέχεται και σχετική φωτογραφία.
«Tο περιεχόμενο των βιβλίων γίνεται πολύ πιο συντηρητικό, ενώ από την άλλη εισβάλλει η αγορά και η επιχειρηματικότητα με πολλούς νέους τρόπους ακόμη και με ατόφιες διαφημίσεις όπως αυτή στο βιβλίο της E δημοτικού», υπογραμμίζει ο δάσκαλος Kώστας Tουλγαρίδης.
Zήτημα ηθικής τάξης τίθεται και για το υπουργείο Παιδείας καθώς ενθαρρύνει τους μαθητές στη χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών την ίδια στιγμή που ο ρόλος τους στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών είναι έντονα αμφιλεγόμενος.
Πέρα από αυτό όμως τα νέα βιβλία, και κυρίως αυτά του δημοτικού, είναι και εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας από αυτά που μέχρι τώρα διδάσκονταν οι μικροί μαθητές. Kαι όπως υπογραμμίζουν οι σχολικοί σύμβουλοι και οι δάσκαλοι, για να εφαρμοστούν αποδοτικά απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στη διδακτική συμπεριφορά και κουλτούρα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι όμως μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουν προετοιμασθεί επαρκώς, όχι μόνο γιατί δεν έχουν πάρει τα βιβλία αλλά και γιατί η σεμιναριακή επιμόρφωση που έχουν κάνει πάνω σε αυτά είναι ανεπαρκής.
Oι σχολικοί σύμβουλοι, που έχουν και την κύρια ευθύνη για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τα νέα βιβλία, κατηγορούν το Παιδαγωγικό Iνστιτούτο και προσωπικά την αντιπρόεδρο κυρία Eύη Mπότσαρη για «πρόχειρο σχεδιασμό και παλινωδίες» όσον αφορά τα σεμινάρια επιμόρφωσης και υποστηρίζουν ότι έβαλαν χρήματα ακόμη και από την τσέπη τους προκειμένου να πετύχει το όλο εγχείρημα.
Oπως καταγγέλλει στο «EΘNOΣ» η Πανελλήνια Eνωση Σχολικών Συμβούλων, η τρίτη φάση επιμόρφωσης, που θα γίνει για τρεις - τέσσερις μέρες στις αρχές Σεπτεμβρίου θα στοιχίσει πολλά εκατομμύρια ευρώ αλλά τα αποτελέσματα θα είναι και πάλι αμφίβολης ποιότητας.
H Eνωση των Σχολικών Συμβούλων υπογραμμίζει ότι η διαδικασία προετοιμασίας των εκπαιδευτικών θα έπρεπε να ήταν τόσο οργανωτικά όσο και επιστημονικά μια υψηλού επιπέδου επιμορφωτική διαδικασία, ώστε δάσκαλοι και καθηγητές να είναι σε μεγάλο βαθμό έτοιμοι να διδάξουν τα νέα βιβλία. Mάλιστα, όπως λένε, μέχρι τώρα στα σεμινάρια επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν καν στα χέρια τους τις σειρές των νέων βιβλίων.
Για το θέμα αυτό ο κ. Kωνσταντίνος Παπαχρήστος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Eνωσης Σχολικών Συμβούλων, τονίζει στο «EΘNOΣ»:
«Πανελλαδικά έχει δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση με το θέμα της επιμόρφωσης στα νέα βιβλία. Oι σχολικοί σύμβουλοι κλήθηκαν άρον άρον από το Παιδαγωγικό Iνστιτούτο για μια ακόμη φορά να «βγάλουν το φίδι από την τρύπα». Tην επιστημονική ευθύνη του σχεδιασμού και της οργάνωσης των επιμορφωτικών συναντήσεων του Σεπτεμβρίου (4-14) την έχει αποκλειστικά το Π.I. Oι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, που θα είναι επιμορφωτές (πολλαπλασιαστές) τον Σεπτέμβριο για δασκάλους και καθηγητές, επιμορφώθηκαν για... τρεις μέρες μέσα στον Iούνιο και τώρα η αντιπρόεδρος του Π.I προφανώς θεωρεί ότι είναι ικανοί να... συνδράμουν τους συναδέλφους τους.
Από το ΕΘΝΟΣ (http://www.ethnos.gr/article.asp?catid= ... ubid=56693)[/b]
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Δεν έχουν με τι να ασχοληθούν οι άνθρωποι και βρήκαν θέμα... Το Playstation 2 είναι η πιο γνωστή παιχνιδομηχανή από τα τέλη της περασμένης δεκαετίας. Δεν τίθεται θέμα διαφήμισης. Δηλαδή τι θα έπρεπε να βάλει στη θέση της φωτογραφίας, κάποιο σκίτσο; Όταν λέμε παιχνιδομηχανή εννοούμε PSP, GameBoy, Playstation 1 & 2, Nintendo GameCube και για τους παλαιότερους Sega, Atari κλπ. Τι να κάνουμε δηλαδή, αυτό είναι η παιχνιδομηχανή. Εκτός και αν μπούμε σε αφοριστικές λογικές ότι δεν πρέπει τα παιδιά να γνωρίζουν 5 πράγματα για το τι είναι και πως λειτουργεί η παιχνιδομηχανή.
Για να καθυσηχάσουν όσους έχουν σχετικές ευαισθησίες (αν και θεωρώ τις αντιδράσεις αυτές υποκινούμενες από συνήθεις λόγους πολιτικής αντιπαλότητας) θα μπορούσαν να έβαζαν τη φωτογραφία κάποιας παιχνιδομηχανής που έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία (αρκεί να μην ήταν το Atari της δεκαετίας του 80
).
Για να καθυσηχάσουν όσους έχουν σχετικές ευαισθησίες (αν και θεωρώ τις αντιδράσεις αυτές υποκινούμενες από συνήθεις λόγους πολιτικής αντιπαλότητας) θα μπορούσαν να έβαζαν τη φωτογραφία κάποιας παιχνιδομηχανής που έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία (αρκεί να μην ήταν το Atari της δεκαετίας του 80

... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Το ξέρω ότι τσούζει...rapadder wrote: Δεν έχουν με τι να ασχοληθούν οι άνθρωποι και βρήκαν θέμα...
Ω τι χαρά! Ω τι ευτυχία!rapadder wrote: Το Playstation 2 είναι η πιο γνωστή παιχνιδομηχανή από τα τέλη της περασμένης δεκαετίας.
Μπαααα....rapadder wrote: Δεν τίθεται θέμα διαφήμισης.
Το να μην υπάρχει καθόλου στο βιβλίο σου λέει κάτι;rapadder wrote: Δηλαδή τι θα έπρεπε να βάλει στη θέση της φωτογραφίας, κάποιο σκίτσο;
Χαίρομαι που παραδέχεσαι ότι υπάρχουν κι άλλες εταιρίες που βγάζουν "παιχνιδομηχανές". (Αυτή η απάντηση βέβαια θα έπρεπε να δωθεί από κάποιον νεοφιλελευθεριστή που πιστεύει ότι έχουμε υγιή ανταγωνισμό).rapadder wrote: Όταν λέμε παιχνιδομηχανή εννοούμε PSP, GameBoy, Playstation 1 & 2, Nintendo GameCube και για τους παλαιότερους Sega, Atari κλπ.
Τι να κάνουμε δηλαδή, αυτό είναι η παιχνιδομηχανή.
Βεβαίως! Και το σωστό είναι το ΥΠΕΠΘ να μοιράζει κι από μία στους καινούργιους μαθητές ενώ είναι απαράδεκτο να μην γράφουν ούτε έναrapadder wrote: Εκτός και αν μπούμε σε αφοριστικές λογικές ότι δεν πρέπει τα παιδιά να γνωρίζουν 5 πράγματα για το τι είναι και πως λειτουργεί η παιχνιδομηχανή.
διαγώνισμα πάνω στο Colin McRay, έστω στο Metal Gear βρε αδερφέ...
"αν και θεωρώ τις αντιδράσεις αυτές υποκινούμενες από συνήθεις λόγους πολιτικής αντιπαλότητας"rapadder wrote: Για να καθυσηχάσουν όσους έχουν σχετικές ευαισθησίες (αν και θεωρώ τις αντιδράσεις αυτές υποκινούμενες από συνήθεις λόγους πολιτικής αντιπαλότητας) θα μπορούσαν να έβαζαν τη φωτογραφία κάποιας παιχνιδομηχανής που έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία (αρκεί να μην ήταν το Atari της δεκαετίας του 80 ).
Πολύ ωραία! Πάμε μπροστά... Δηλαδή το περιεχόμενο των βιβλιών δεν υπερβαίνει τα όρια της "υποκίνησης" και της "πολιτικής αντιπαλότητας";
Δεν αφορά όλους τους μαθητές;.
Last edited by PASCAL on Thu Aug 03, 2006 6:56 pm, edited 1 time in total.
-
- byte level
- Posts: 51
- Joined: Fri Jan 20, 2006 9:35 pm
-
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
- AnINffected
- Gbyte level
- Posts: 1935
- Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
- Location: There and Back Again
Προσωπικά έχω εκπλαγεί που παρουσιάζει το PS2 (το οποίο btw είναι αυτής της δεκαετίας) και όχι κανά XBOX,καθότι πρόσφατα υπεγράφη στρατηγική συμφωνία της Microsoft με την Ελληνική Κυβέρνηση.Τι να πείς;Πάλι καλά να λες που δεν πάνε τα έσοδα απ'την φορολογία σε εμπριμέ (ξέρετε πράσινους,μπλε,κόκκινους,βεραμάν) καθηγητές που προωθούν αυτού του είδους την ψυχαγωγία και τον πολιτισμό αλλά επενδύονται σε βιβλία σαν κι αυτό (Ε δημοτικού;Έχουν ξεφύγει τελείως.) η το ΑΟΔ της Γ' τεχν
.Ρε αυτά τα βιβλία θα διαβάζουν τα παιδιά μας ρεεεε.Εκτός κι αν βγει άλλο κόμμα στις επόμενες εκλογές οπότε θα αλλάξουν ξανά.

- AnINffected
- Gbyte level
- Posts: 1935
- Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
- Location: There and Back Again
Υπερβολές!!!
Αυτό δεν είναι το πρόβλημα με τα καινούρια βιβλία αλλά η απουσία επιμόρφωσης. Καλή η προσπάθεια και η ιδέα της διαθεματικής προσέγγισης αλλά με αυτά τα τούβλα που υπάρχουν για δάσκαλοι δε θα αλλάξει ουσιαστικά τίποτα.
Αυτό δεν είναι το πρόβλημα με τα καινούρια βιβλία αλλά η απουσία επιμόρφωσης. Καλή η προσπάθεια και η ιδέα της διαθεματικής προσέγγισης αλλά με αυτά τα τούβλα που υπάρχουν για δάσκαλοι δε θα αλλάξει ουσιαστικά τίποτα.
Horrific, deplorable violence is okay, as long as people don't say any naughty words!
-
- Gbyte level
- Posts: 1098
- Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
- Contact:
Στο δημοτικό θυμάμαι ότι υπήρχε ένα κείμενο με θέμα το χρηματιστήριο... να τελικά τι έφταιγε για το ΧΑΑ... ΕΛΕΟΣ... Μας πείραξε δηλαδή ότι λέει PS2? εμένα με ενοχλεί αφάνταστα η αισθητική της συγκεκριμένης σελίδας... απλά δεν ταιριάζει η φωτό με το όλο consept του βιβλίου (αισθητικά). το PS2 σε ένα χρόνο θα είναι σαν το PS1, δε θα ασχολείται κανείς μαζί του (το PS3 είναι προ των πυλών). τα βιβλία γράφονται για να μείνουν (δυστυχώς) πολύ πολύ καιρό, οπότε σύντομα το PS2 και μάλιστα σε συνδυασμό με το euro 2004 θα είναι σίγουρα απαρχαιωμένο. χαίρομαι πάντως που κάποιος σκέπτηκε να συνδυάσει gaming και euro ώστε να πείσει τα πιτσιρίκια να ασχοληθούν με το διάβασμα (είπαμε το κείμενο είναι του δημοτικού).
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Τα βιβλία δεν πρέπει να κρατάνε τα παιδιά στη γυάλα...PASCAL wrote:Τα βιβλία πρέπει να διαμορφώνουν έναν άνθρωπο με ελεύθερη σκέψη και κριτικό νού και όχι έναν παθητικό καταναλωτή.
Ποιος είπε ότι αυτή η σελίδα στο βιβλίο δε θα προκαλέσει άλλες σκέψεις από τις δικές σου, μια ελεύθερη σκέψη; Μήπως ήταν η δική σου (μας) εκπαίδευση πολύ παθητική;
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
Πιστεύω πως είναι ανάρμοστο να κάνεις σε ένα παιδί 11 χρονών προπαγάνδα χρησιμοποιώντας το σχολικό βιβλίο,το οποίο είναι αλάθητο κατά τη γνώμη του.Δηλαδή σα να λέει:"Μην βγεις έξω να παίξεις μπάλα,έχεις και το PS2 με το οποίο μπορείς να παίξεις Euro 2004".Και όσον αφορά την κριτική διάθεση που θα έχουν τα παιδιά όταν το διαβάσουν ας μην το συζητάμε.Προσωπικά και στο γυμνάσιο να μου κάναν την προπαγάνδα αυτή δεν πιστέυω πως θα ήμουν αρκετά ώριμος να κάνω σκέψη διαφορετική απ'τό "Ουάου...Παιχνιδομηχανές..." κτλ.Και μιλάω κατά μέσο όρο όχι μόνο προσωπικά.Είναι αισχρό.
YΓ:Απ'ότι βλέπω έχει και οδηγίες πως να κατακτήσεις τη νίκη απ'τα πλάγια απ'το κέντρο πως να αδειάσεις τον τερματοφύλακα.Να έβαζε τουλάχιστον διαφήμιση του ISS Pro (αχ ωραίες εποχές) να το δεχτώ,αλλά όχι ένα τόσο χάλια παιχνίδι.
Ακούς εκεί ΦΙΦΑ.Την επόμενη φορά Viva Football με περιγραφή Μητσικώστα.

YΓ:Απ'ότι βλέπω έχει και οδηγίες πως να κατακτήσεις τη νίκη απ'τα πλάγια απ'το κέντρο πως να αδειάσεις τον τερματοφύλακα.Να έβαζε τουλάχιστον διαφήμιση του ISS Pro (αχ ωραίες εποχές) να το δεχτώ,αλλά όχι ένα τόσο χάλια παιχνίδι.



- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Σαφώς και τα σχολικά εγχειρίδια πρέπει να είναι εναρμονισμένα με την εποχή τους. Αυτό βέβαια δεν συνεπάγεται ότι πρέπει να είναι και εναρμονισμένα με τα προβλήματα της. Αντίθετα θα πρέπει να δίνουν τα εφόδια για τις λύσεις τους. Στο συγκεκριμένο θέμα το πρόβλημα είναι διπλό. Επιφανειακά(αλλά ουσιαστικά) προωθείται η γκρίζα διαφήμιση του PlayStation2 και συγκεκριμένα του παιχνιδιού Euro 2004. Σε ένα πιο βαθύτερο επίπεδο προωθείται ο (κατά τους ψυχολόγους επικίνδυνος για τους μαθητές του Δημοτικού) ηλεκτονικός τρόπος "διασκέδασης". Έτσι, ενώ το πρώτο σκέλος του προβλήματος στοχεύει στη διαμόρφωση ενός παθητικού καταναλωτή το δεύτερο ολόκληρώνεται με τη διαμόρφωση ενός μαθητή που διασκεδάζει με PlayStation2 και όχι π.χ. με ποδόσφαιρο.
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στην εν λόγω ενότητα θα έπρεπε να επιλέξει να δημιουργήσει έναν προβληματισμό γύρω από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και το σύγχρονο τρόπο "διασκέδασης" και όχι να περιγράφει πως λειτουργεί μία "παιχνιδομηχανή" ή να μετατρέπει το βιβλία του σε υποχείρια των διαφημιστών.
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στην εν λόγω ενότητα θα έπρεπε να επιλέξει να δημιουργήσει έναν προβληματισμό γύρω από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και το σύγχρονο τρόπο "διασκέδασης" και όχι να περιγράφει πως λειτουργεί μία "παιχνιδομηχανή" ή να μετατρέπει το βιβλία του σε υποχείρια των διαφημιστών.
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Το σχόλιο έχει μια βάση με την έννοια ότι φαίνεται το λογότυπο της εταιρίας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα τρέξουν όλοι οι μαθητές να πάρουν το παιχνίδι. Δεν είναι ήδη η Sony γνωστή εταιρία, από κάτι τέτοια περιμένει να βγάλει κέρδη; Θα τρέξουν ορδές από πιτσιρίκια στα καταστήματα να πάρουν την κονσόλα και το παιχνίδι; Αντιλαμβάνομαι ότι δεν είναι ότι καλύτερο το να φαίνεται το λογότυπο μιας εταιρίας σε ένα σχολικό εγχειρίδιο, αλλά δεν θα πρέπει να πάμε στο άλλο άκρο, να απομακρύνουμε με μια ταλιμπανίστικη λογική όλες τις έμμεσες ή άμεσες αναφορές σε συγκεκριμένες εταιρίες. Ιδιαίτερα όταν αυτό αποσκοπεί στην διευκόλυνση της κατανόησης εννοιών, όπως της έννοιας "ηλεκτρονικό παιχνίδι" στη συγκεκριμένη περίπτωση.PASCAL wrote:Στο συγκεκριμένο θέμα το πρόβλημα είναι διπλό. Επιφανειακά(αλλά ουσιαστικά) προωθείται η γκρίζα διαφήμιση του PlayStation2 και συγκεκριμένα του παιχνιδιού Euro 2004.
Με την ίδια (ιδεολογικά χρωματισμένη) λογική να μην εγκαθιστούμε Windows στους υπολογιστές των σχολικών εργαστηριών, γιατί κάνουμε γκρίζα διαφήμιση. Να σχεδιάσουμε ειδικό λογισμικό για το σκοπό αυτό. Επίσης θα πρέπει οι καθηγητές να καλύψουν με ταινία κάθε στατικό (ή μη) αντικείμενο όπου φαίνεται η επωνυμία του προϊόντος. Από τα καζανάκια στην τουαλέτα μέχρι και την μπάλα του μπάσκετ. Ίσως θα έπρεπε να επιστρέψουμε και στην εποχή που τα παιδιά φορούσαν ποδιές, για να μην μάθουν να φορούν (επώνυμα) ρούχα από μικρή ηλικία και ασχολούνται με μάρκες και άλλα διαβολικά πράγματα.
Το παραπάνω προκύπτει από την φωτογραφία του παιχνιδιού; Κάνεις λογικά άλματα. Μήπως υπάρχει και τρίτο (καταχθόνιο, υποχθόνιο) στάδιο και δεν μας το λές;PASCAL wrote:... το δεύτερο ολόκληρώνεται με τη διαμόρφωση ενός μαθητή που διασκεδάζει με PlayStation2 και όχι π.χ. με ποδόσφαιρο.
Η άλλη προσέγγιση είναι αντί να υποκρινόμαστε ότι "δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά παιχνίδια", "που ακούσατε για τέτοια πράγματα", "αυτά είναι του διαβόλου", "αυτές οι δραστηριότητες αλλοτροιώνουν τον άνθρωπο και τον απομακρύνουν από τις αρχές και αξίες που ορίζει η ελληνική παράδοση" κλπ κλπ, να υπάρξει διάλογος στην τάξη (στα πλαίσια του μαθήματος) για τους κινδύνους που εγκυμονούν από την χρήση τους. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και για τα κινητά τηλέφωνα, το κάπνισμα, τα fast food (συγνώμη, ταχυφαγείο εννοούσα) και ένα σωρό άλλα θέματα. Ας συνειδητοποιήσουμε επιτέλους σε τι κόσμο ζούμε και ας εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας πως θα προστατεύσουν καλύτερα τους εαυτούς τους σε αυτόν.
Αυτό λέω και εγώ. Δεν είπαμε να έχει το manual της κονσόλας στο παράρτημα του Βιβλίου. Αν περιγράφει (με γενικούς όρους, χωρίς έμμεση αναφορά σε μοντέλα) πως λειτουργεί μια παιχνιδομηχανή (διαφορές από υπολογιστή κλπ κλπ) δεν είναι κάτι κακό. Υποθέτω ότι ένας πιτσιρικάς θα ήθελε (στο περίπου) να μάθει πως λειτουργεί το ρημάδι.PASCAL wrote:Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στην εν λόγω ενότητα θα έπρεπε να επιλέξει να δημιουργήσει έναν προβληματισμό γύρω από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και το σύγχρονο τρόπο "διασκέδασης" και όχι να περιγράφει πως λειτουργεί μία "παιχνιδομηχανή" ή να μετατρέπει το βιβλία του σε υποχείρια των διαφημιστών.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
-
- Gbyte level
- Posts: 1098
- Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
- Contact:
Μα δεν περιγράφει γενικά την έννοια.Ούτε κάνει αναφορά στα οφέλη και τους κινδύνους.Ούτε πως λειτουργεί μια παιχνιδομηχανή (επεξεργαστής γραφικών,ΙΟ,κτλ).Παρουσιάζει πως να βάλεις γκολ στο ΦΙΦΑ.Γιατί έχει ως δεδομένο πως το έχεις το παιχνίδι.Όλοι το έχουν άλλως τε.
Αλλαγές είναι,αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι αναπόφευκτες.Δηλαδή όλοι μπορούμε (όταν γίνουμε γονείς) να ελέγξουμε κάτι τέτοιο.
Δεν με εκπλήσσει.Στο φροντιστήριο που πήγαινα στη Γ Λυκείου είχε και αναγνωστήριο δημοτικού και τα παιδιά είχαν ξεφύγει εντελώς από αυτό που ήταν παλιότερα.Ούτε ανεμελιά ούτε παιχνίδι.Μόνο διάβασμα,και για να κατευνάσουν τις φωνές που εναντιώνονταν σ'αυτή την κατάσταση έριχναν και κανά μπινελίκι,έπαιζαν φιδάκι,και το'χουν ρίξει και στο κάπνισμα.Εντάξει μπορεί να υπερβάλλω,αυτά δεν ισχύουν για όλους,αλλά τέτοια δείγματα πολιτισμού υπάρχουν πολλά πλέον.Theofaman wrote:Μήπως αυτές είναι αναπόφευκτες αλλαγές της κοινωνίας μας?
Πρόσφατα, είδα κόρίτσι Β' Δημοτικού να χειρίζεται κινητό τηλέφωνο, το οποίο έβλεπε για 1η φορά, καλύτερα και απο εμένα. Έβγαζε φωτογραφίες, ήξερε ποιο μοντέλο ήταν κλπ![]()
Αλλαγές είναι,αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι αναπόφευκτες.Δηλαδή όλοι μπορούμε (όταν γίνουμε γονείς) να ελέγξουμε κάτι τέτοιο.
- AnINffected
- Gbyte level
- Posts: 1935
- Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
- Location: There and Back Again
Το κακό με αυτή τη σελίδα βρίσκεται, όπως είπε ο Babedacus, στο οτί εξειδικεύεται υπερβολικά στο παιχνίδι FIFA Euro 2004 του Playstation 2, όχι στο οτί μιλά για παιχνίδια ή χρησιμοποιεί brand names.Μία προσέγγιση από το γενικό στο ειδικό θα ήταν καλύτερη, π.χ. να λέει οτί "Ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι αυτό... και αυτό... όπως το FIFA Euro 2004", ή "Παιχνιδομηχανή είναι εκείνο... και κάνει το άλλο... Μία παιχνιδομηχανή είναι το Playstation 2 της Sony".
Δεν είμαι ειδικός στη διαφήμιση ή στη ψυχολογία του καταναλωτή, αλλά νομίζω πως η σελίδα μπορεί να λειτουργήσει διαφημιστικά στο μυαλό του μικρού παιδιού για όλα τα παιχνίδια στη σειρά FIFA, χωρίς αυτό να σημαίνει οτί οπωσδήποτε όλα τα παιδάκια θα ποδοπατηθούν για ν'αγοράσουν κάποιο απ'τα παιχνίδια αυτά.Γι'αυτό, όπως προειπώθηκε, θα πρέπει ο δάσκαλος να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος και ενημερωμένος ώστε να ξεκινήσει μία εποικοδομητική συζήτηση με τα παιδιά για το θέμα.
Επίσης πιστεύω και εγώ οτί ο συγγραφέας το έκανε για να πείσει τους μαθητές να διαβάσουν-η υπόθεση οτί υπάρχει σκοπιμότητα πίσω απ'αυτό μου φαίνεται εξωπραγματική.
Εννοείται οτί όσο μικρότερο είναι το παιδί, τόσο πιο αυστηρός και ο έλεγχος, αλλά ας μη γινόμαστε απόλυτοι:Κακό δεν είναι το παιδί να χρησιμοποιεί κινητό.Κακό είναι να χρησιμοποιεί δυνατότητες που δεν εγκρίνονται για ένα παιδί (βλ. dating) ή να παραφουσκώνει το λογαριασμό.Πρέπει να χρησιμοποιηθεί soft που να ελέγχει τη χρήση του κινητού από τους μικρούς, αλλά και να γίνεται κατά το δυνατό έλεγχος από τους γονείς.Επίσης στο κινητό είναι ανοιχτό το ζήτημα της προστασίας της υγείας, που επιβάλλει στενά όρια στη χρήση του.
Κακό δεν είναι τα παιδιά να παίζουν video games.Κακό είναι να παίζουν παιχνίδια που δεν ενδείκνυνται για την ηλικία τους ή να παίζουν σε υπερβολικό βαθμό.Συνεπώς, είναι ευθύνη των γονιών να ελέγχουν τα ratings στις συσκευασίες των παιχνιδιών.Γι'αυτό το λόγο, αντί να καταδικάζουμε τα παιχνίδια, θα έπρεπε να ενημερώνουμε το κοινό για αυτά.Επίσης είναι υπεύθυνοι να ελέγχουν το πόσο θα ασχολείται το παιδί με αυτά στη διάρκεια της ημέρας.Η ενασχόληση με ένα παιχνίδι δεν είναι απαραίτητο οτί θα αποκλείει άλλες δραστηριότητες, όπως το να βγείς να παίξεις μπάλα με φίλους.
Αντίθετα, όταν είναι ελεγχόμενο, το ηλ. παιχνίδι μπορεί να λειτουργήσει πολύ θετικά με πολλούς τρόπους.
Η νέα εποχή φέρνει καινούργιες ευθύνες, προκλήσεις, αλλά και οφέλη... Να την απαρνηθούμε, μόνο και μόνο για να αποφύγουμε τις ευθύνες μας;
Δεν είμαι ειδικός στη διαφήμιση ή στη ψυχολογία του καταναλωτή, αλλά νομίζω πως η σελίδα μπορεί να λειτουργήσει διαφημιστικά στο μυαλό του μικρού παιδιού για όλα τα παιχνίδια στη σειρά FIFA, χωρίς αυτό να σημαίνει οτί οπωσδήποτε όλα τα παιδάκια θα ποδοπατηθούν για ν'αγοράσουν κάποιο απ'τα παιχνίδια αυτά.Γι'αυτό, όπως προειπώθηκε, θα πρέπει ο δάσκαλος να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος και ενημερωμένος ώστε να ξεκινήσει μία εποικοδομητική συζήτηση με τα παιδιά για το θέμα.
Επίσης πιστεύω και εγώ οτί ο συγγραφέας το έκανε για να πείσει τους μαθητές να διαβάσουν-η υπόθεση οτί υπάρχει σκοπιμότητα πίσω απ'αυτό μου φαίνεται εξωπραγματική.
Εννοείται οτί όσο μικρότερο είναι το παιδί, τόσο πιο αυστηρός και ο έλεγχος, αλλά ας μη γινόμαστε απόλυτοι:Κακό δεν είναι το παιδί να χρησιμοποιεί κινητό.Κακό είναι να χρησιμοποιεί δυνατότητες που δεν εγκρίνονται για ένα παιδί (βλ. dating) ή να παραφουσκώνει το λογαριασμό.Πρέπει να χρησιμοποιηθεί soft που να ελέγχει τη χρήση του κινητού από τους μικρούς, αλλά και να γίνεται κατά το δυνατό έλεγχος από τους γονείς.Επίσης στο κινητό είναι ανοιχτό το ζήτημα της προστασίας της υγείας, που επιβάλλει στενά όρια στη χρήση του.
Κακό δεν είναι τα παιδιά να παίζουν video games.Κακό είναι να παίζουν παιχνίδια που δεν ενδείκνυνται για την ηλικία τους ή να παίζουν σε υπερβολικό βαθμό.Συνεπώς, είναι ευθύνη των γονιών να ελέγχουν τα ratings στις συσκευασίες των παιχνιδιών.Γι'αυτό το λόγο, αντί να καταδικάζουμε τα παιχνίδια, θα έπρεπε να ενημερώνουμε το κοινό για αυτά.Επίσης είναι υπεύθυνοι να ελέγχουν το πόσο θα ασχολείται το παιδί με αυτά στη διάρκεια της ημέρας.Η ενασχόληση με ένα παιχνίδι δεν είναι απαραίτητο οτί θα αποκλείει άλλες δραστηριότητες, όπως το να βγείς να παίξεις μπάλα με φίλους.
Αντίθετα, όταν είναι ελεγχόμενο, το ηλ. παιχνίδι μπορεί να λειτουργήσει πολύ θετικά με πολλούς τρόπους.
Η νέα εποχή φέρνει καινούργιες ευθύνες, προκλήσεις, αλλά και οφέλη... Να την απαρνηθούμε, μόνο και μόνο για να αποφύγουμε τις ευθύνες μας;
The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!

Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!


-
- Gbyte level
- Posts: 1098
- Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
- Contact:
Δηλαδή το 11χρονο θα έπρεπε να διαβάσει σχετικά με τα προβλήματα των παιχνιδομηχανών στην σύγχρονη κοινωνία και ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στις παιχνιδομηχανές και τα PCs??? το 11χρονο θα χαρεί γιατί θα ακούσει για Euro 2004, θα θυμηθεί το "Σήκωσε το", αργότερα (σε 4-5 χρόνια όταν δε θα ξέρει πότε πήρε η Ελλάδα το ευρωπαϊκό) θα μάθει ότι τότε το πήρε, θα δει μια παιχνιδομηνανή 2 εποχές πίσω...
Άλλος ένας καλός λόγος να χρησιμοποιήσουν το Euro 2004 είναι ότι δεν πρόκειται να βγει 2005, 2006 κλπ. τα ποδοσφαιράκια της EA έχουν διαφορετικό όνομα. Στο δημοτικό θυμάμαι ότι είχαμε και κάποιο κειμενάκι για την Coca Cola. τι σημαίνει αυτό? ότι το ΥΠΕΠΘ τα πήρε από την πολυεθνική? Και τα δύο παραδείγματα είναι δυστυχώς ή ευτυχώς καθημερινότητα. Επίσης η πληροφορική είναι πολύ μακρυά από την νοοτροπια του Ελληνα (πού αλλού στον κόσμο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ανοίγει κανονικά υποκαταστήματα ώστε να κάνουν οι πελάτες τις online αγορές τους από αυτά???). Αντί να ψάχνουμε για υποχθόνιες συνωμοσίες ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να διορθώσουμε το πρόβλημα (προφανώς δεν λύνει το πρόβλημα το κειμενάκι του δημοτικού, αλλά τουλάχιστον είναι μια -χαζή μεν- κίνηση).
Άλλος ένας καλός λόγος να χρησιμοποιήσουν το Euro 2004 είναι ότι δεν πρόκειται να βγει 2005, 2006 κλπ. τα ποδοσφαιράκια της EA έχουν διαφορετικό όνομα. Στο δημοτικό θυμάμαι ότι είχαμε και κάποιο κειμενάκι για την Coca Cola. τι σημαίνει αυτό? ότι το ΥΠΕΠΘ τα πήρε από την πολυεθνική? Και τα δύο παραδείγματα είναι δυστυχώς ή ευτυχώς καθημερινότητα. Επίσης η πληροφορική είναι πολύ μακρυά από την νοοτροπια του Ελληνα (πού αλλού στον κόσμο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ανοίγει κανονικά υποκαταστήματα ώστε να κάνουν οι πελάτες τις online αγορές τους από αυτά???). Αντί να ψάχνουμε για υποχθόνιες συνωμοσίες ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να διορθώσουμε το πρόβλημα (προφανώς δεν λύνει το πρόβλημα το κειμενάκι του δημοτικού, αλλά τουλάχιστον είναι μια -χαζή μεν- κίνηση).