Περί της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων

Άσχετα μηνύματα και λοιπές παρεκτροπές.
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Thu Jan 04, 2007 12:11 pm

[off-topic]
Θα ήθελα απλά να συμπληρώσω αυτό που είχα γράψει σε προηγούμενο μου post. Στο άμεσο μέλλον το 80% των θέσεων εργασίας θα είναι στον ιδιωτικό τομέα, ειδικά για τα τμήματα της ΑΣΟΕΕ (Πληροφορική, Μάρκετινγκ, Οικονομικά - Διοικητικά κλπ). Το δημόσιο θα είναι για τους λίγους τυχερούς που θα έχουν την πολυτέλεια του χρόνου να κάθονται για να περιμένουν τον επόμενο ΑΣΕΠ και να διαθέτουν χρόνο για να προετοιμάζονται σχετικά. Η μονιμοποίηση θα είναι μια επίπονη διαδικασία για όσους επιλέξουν να εργαστούν με συμβάσεις αορίστου χρόνου στον εύρυτερο δημόσιο τομέα. Δεν είμαστε σοσιαλιστικό κράτος πλέον (μέχρι τώρα έχουμε το υψηλότερο ποσοστό δημοσίων υπαλλήλων στην Ευρώπη).
[/off-topic]

[off-topic2]
Ας λάβουμε υπόψη μας έναν υποψήφιο που περνάει στην επαρχία. Αν υποθέσουμε ότι δεν υπήρχε ο (αμαρτωλός) θεσμός των μετεγγραφών, η οικόγενεια του ενδεχομένος να δίσταζε να τον στείλει να εγκατασταθεί μακριά από αδυναμία να ανταποκριθεί στα έξοδα. Άλλος λόγος θα μπορούσε να είναι ότι η σχολή του στην επαρχία μπορεί να είχε πολλές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό ("ιπτάμενους" καθηγητές), σε υποδομή, λίγους φοιτητές κλπ. Επειδή η οικογένεια του δεν έχει όρεξη να πάρει ντουντούκες και να τρέχει στους δρόμους, μια λύση θα μπορούσε να είναι το ιδιωτικό Πανεπιστήμιο.
[/off-topic2]
Last edited by rapadder on Thu Jan 04, 2007 1:06 pm, edited 1 time in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
hello_kitty
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 206
Joined: Wed May 17, 2006 12:15 am
Location: athens

Post by hello_kitty » Thu Jan 04, 2007 12:27 pm

Μια ερωτηση και απο μενα προς ολους γιατι θα μεινω με την απορια....Εστω οτι ιδρυονται τα ιδιωτικα πανεπιστημια και εστω οτι συνεχιζουν να υπαρχουν και τα δημοσια....θα εχουν ολοι την δυνατοτητα να φοιτουν σε αριστες συνθηκες ,ολων το πτυχιο να εχει την ιδια αξια και ολοι να λαμβανουν του ιδιου επιπεδου γνωση???εννοω δλδ αν δημοσια-ιδιωτικα θα ειναι το ιδιο και μονο ο τιτλος θα αλλαζει????
Να ζεις με παθος την καθε σου στιγμη....
User avatar
tsilochr
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3246
Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
Academic status: PhD
Gender:
Location: mm.aueb.gr
Contact:

Post by tsilochr » Thu Jan 04, 2007 1:12 pm

Ακολουθεί ένα ακόμα μεγάλο και δυσανάγνωστο post.
hello_kitty wrote:θα εχουν ολοι την δυνατοτητα να φοιτουν σε αριστες συνθηκες ,ολων το πτυχιο να εχει την ιδια αξια και ολοι να λαμβανουν του ιδιου επιπεδου γνωση???εννοω δλδ αν δημοσια-ιδιωτικα θα ειναι το ιδιο και μονο ο τιτλος θα αλλαζει????
Εδώ είναι που υπάρχει το μπέρδεμα. Τα περισσότερα επιχείρηματα αυτών που αντιτίθενται στην ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι διαχωρισμός της γνώσης από την εργασιακή εξειδίκευση, η γνώση θα γίνει αγαθό πολυτελείας κλπ κλπ.

Ιδανικά, η ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων θα πρέπει να οδηγήσει στην δημιουργία μεγάλων μονάδων (πχ το ΑΙΤτου Κόκκαλη για το οποίο δεν ξέρω και πολλά). Σκοπός των ιδιωτικών ιδρυμάτων θα είναι η επιστημονική κατάρτιση των σπουδαστών τους, θα έχουν κατάλληλο προσωπικό, θα απασχολήσουν και τους αμέτρητους διδάκτορες μας κλπ κλπ

Με γλαφυρή περιγραφή: Όλοι μας υποπτευόμαστε ότι η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα θα γίνει για να αλλάξει ταμπέλα το κάθε μεταλυκειακό κολλέγιο με σκοπό να δίνει ισάξια χαρτιά σε τύπους που δεν κουράστηκαν ούτε στο λύκειο ούτε στη διάρκεια των σπουδών τους και απλά μπορούσαν να το πληρώσουν. Φυσικά το ισάξια κολλάει πάντα με τα τυπικά προσόντα αλλά και με τα διάφορα επιδόματα που παίρνει ο κάθε κάτοχος πτυχίου.

Το θέμα είναι ότι σε αυτή τη χώρα υπάρχουν ήδη πολλά άτομα με πανεπιστημιακή μόρφωση σε σχέση με τις ανάγκες τις οικονομίας και αποστροφή των νέων προς τα τεχνικά επαγγέλματα. Ήδη δλδ τα δημόσια πανεπιστήμια βγάζουν παραπάνω πτυχιούχους απότι μπορεί να αποροφήσει η αγορά. Αφενός λοιπόν δεν μπορούμε να βγάζουμε κι άλλους επιστήμονες πιστεύοντας ότι θα βρουν δουλειά, από την άλλη όμως δεν είναι μλκία να λέμε ότι επειδή δεν έχουμε δουλειές, να μην σπουδάσει ο κόσμος?. Δλδ έλεος, να μείνουμε αγράμματοι? Εξάλλου ένας από τους παράγοντες ανάπτυξης της οικονομίας είναι και το μορφωτικό επίπεδο, άσχετα από το είδος της δουλειάς που κάνει ο καθένας.

Σκέφτομαι με το φτωχό μυαλό μου, με τις νέες θέσεις σπουδαστών στα ιδιωτικά ιδρύματα, τι θα γίνουμε? Θα συνεχίσουν τα δημόσια πανεπιστήμια να εισάγουν το ίδιο αριθμό φοιτητών (που τώρα δεν χωράνε) ή θα μειωθεί και θα κυλήσουν αρκετοί στα ιδιωτικά?

Επειδή εγώ δεν γνωρίζω, ποια χώρα ΔΕΝ έχει ιδιωτικά ιδρύματα? (δεν σαρκάζω, ειλικρινά ρωτάω)
User avatar
hello_kitty
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 206
Joined: Wed May 17, 2006 12:15 am
Location: athens

Post by hello_kitty » Thu Jan 04, 2007 1:23 pm

Σχεδον ολες εχουν ιδιωτικα πανεπιστημια αλλα στις αλλες χωρες οσοι δεν μπορουν να συνεχισουν σε πανεπιστημιο δεν το κανουν μονο στην Ελλαδα εχουμε αυτο το προβλημα...ολοι θελουν να εχουν ενα πτυχιο πανεπιστημιου....

Οσο για την μορφωση που ανεφερες νομιζω οτι η ΠΑΙΔΕΙΑ θα επρεπε να δινεται στην στοιχειωδη και μεση εκπαιδευση κατι που δεν συμβαινει κ οχι στα πανεπιστημια...ο χωρος των πανεπιστημιων ειναι για την εξειδικευση και την παραγωγη επιστημονων...αλλα οταν η παιδεια πασχει τα ιδιωτικα πανεπιστημια θα μας σωσουν...

Και απο την αλλη δεν αμφιβαλλω οτι τα ιδιωτικα θα λειτουργουν αψογα αλλα η κατασταση των δημοσιων δεν θα γινει ακομα χειροτερη???καποιος ,που δεν μπορει να παρει υποτροφια και δεν εχει την οικονομικη δυνατοτητα να σπουδασει σε καποιο ιδιωτικο πανεπιστημιο ,θα μορφωνεται στις ιδιες συνθηκες ,θα παιρνει την ιδια γνωση???και αν οντως ισχυσει κατι τετοιο κριτηριο για την μορφωση θα ειναι η οικονομικη κατασταση της οικογενειας σου και οχι οι πνευματικες σου ικανοτητες???
Να ζεις με παθος την καθε σου στιγμη....
Vag_plir
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 308
Joined: Wed Oct 26, 2005 12:50 pm
Academic status: N>4
Gender:

Post by Vag_plir » Thu Jan 04, 2007 1:39 pm

@ganther
διάβασε πιο προσεκτικά τα ποστ μου και μετά απάντα είσαι off εντελώς.Εγώ αναλύω γιατί η παιδεία είναι πανανθρώπινο δικαίωμα και εσύ λες για μια θέση στο δημόσιο.Άρχισες τους λαικισμούς περί "μαμάκα-μπαμπάκα" σε λίγο θα αρχίσεις και περί κομματόσκυλων και ποιημάτων...Α! και επειδή κάποιος μπορεί να σπουδάσει από χόμπυ αυτό σημαίνει ότι στους υπόλοιπους που φτήνουν αίμα θα τους στερίσουμε το δικαίωμα?


@silegav
Και εσύ αρχίζεις να ξεφεύγεις και να πηγαίνεις το θέμα στο δημόσιο...Στο πρώτο ποστ μου δεν αναφέρω πουθενά το δημόσιο δεν ξέρω πως έβγαλες αυτά τα συμπεράσματα.Το θέμα της ισοτίμησης το βλέπω καθαρά από ακαδημαϊκή σκοπιά και σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ τα 3χρονα πτυχία των πανεπιστημίων που ότι δίνεις παίρνεις όμοια με των δικών μας.Και επειδή δεν θέλω να εκπαιδευόμαστε σαν αυτούς αλλά να συνεχίσουμε να μορφωνόμαστε γι αυτό είμαι κατά της ισοτίμησης...

_______________
EDIT

@tsilochr
Η πλειοψηφία των χωρών της ΕΕ έχει μόνο δημόσια (με δίδακτρα όμως) πανεπιστήμια ή έχουν ένα 10% ιδιωτικών οι αποφοιτοι των οποίων όμως είναι πολύ χαμηλότερου επιπέδου από αυτούς των δημοσίων
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Thu Jan 04, 2007 5:22 pm

Θα ήθελα να κάνω μιά παρένθεση σχετικά με το τι είναι παιδεία και τι είναι εκπαίδευση καθώς και ποίος είναι ο χαρακτήρας και ο ρόλος των πανεπιστημίων.

Καταρχήν ως παιδεία ορίζεται η πνευματική καλλιέργεια, η μόρφωση, η κουλτούρα που μπορεί να δοθεί σε έναν άνθρωπο. Είναι το περιέχόμενο της εκπαίδευσης και ένα σύνολο από στόχους κυρίως ανθρωπιστικούς. Παιδεία μπορούν να λάβουν μόνο οι άνθρωποι και όχι τα ζώα. Εκπαίδευση τώρα, είναι το σύνολο τον τρόπων και των μέσων που χρησιμοποιούνται για επιτελεστεί η διαδικασία της μάθησης. Συνεπώς για τη μετάδοση της παιδείας χρησιμοποιείται η εκπαίδευση. Επειδή όμως η μάθηση δεν αναφέρεται μόνο στην παιδεία αλλά μπορεί να αφορά και άλλες δραστηρίοτητες όπως ο χειρισμός ενός μηχανήματος ή η υιοθέτηση μιάς συγκεκριμένης συμπεριφοράς, η εκπαίδευση αποσυνδέεται από την παιδεία. Επίσης επειδή η μάθηση συντελείται και στα ζώα η εκπαίδευση αποσυνδέεται και από τον άνθρωπο. Είναι λοιπόν διακριτή η διαφορά μεταξύ τους.

Τα πανεπιστήμια αποτελούν χώρους παιδείας και συγκεκριμένα ανώτατης. Είναι χώροι μέσα στους οποίους τα άτομα καλλιεργούνται πνευματικά και συμμετέχουν ενεργά τόσο σε διδασκαλικές όσο και εξωδιδασκαλικές δραστηριότητες. Είναι επίσης οι χωροί που προετοιμάζουν σε θεωρητικό επίπεδο τα μέλη τους για την μελλοντική εργασiά τους. Επιτελούν δηλαδή ένα διτό ρόλο: από τη μιά μεταδίδουν παιδεία ενώ συγχρόνως πραγματοποιούν και μιά σχετική εξειδίκευση για εργασία.

Η μονοπώληση του ρόλου των πανεπιστημίων για μετάδοση μόνο ανώτατης παιδείας ή η εκπαίδευση μόνο για επαγγελματική κατάρτιση θα ακύρωνε το χαρακτήρα τους. Η μεν ανάλωση στη μετάδοση μόνο ανώτατης παιδείας θα τα απέκοπτε από την πραγματικότητα ενώ δε η μονοπώληση της εξειδίκευσης θα τα μετέτρεπε σε εκπαιδευτήρια ή κολέγια. Στην Ελλάδα οι "μεταρυθμίσεις" στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κινούνται πρός τη δεύτερη κατεύθυνση δηλάδη την απόκοπή του παιδευτικού χαρακτήρα και διατήρηση μόνο του εκπαιδευτικού - εξειδικευτικού χαρακτήρα τους.

Οι προωθούμενες "μεταρυθμίσεις" δεν λαμβάνουν υπόψιν τους ότι η εξειδίκευση και η επαγγελματική κατάρτιση έχουν μια γενικότητα. Ξεκινούν από το πανεπιστήμιο αλλά δεν ολοκληρώνονται σε αυτά. Τα πανεπιστήμια είναι χώροι στους οποίους πρώτα μεταδίδεται παιδεία και μετά εξειδίκευση. Γι' αυτό άλλωστε και τα πτυχία των αποφοίτων τους είναι ισχυρότερα από αυτά των αποφοίτων των κέντρων ελευθέρων σπουδών ή των κολλεγίων τα οποία μάλιστα απαξιώνονται και πιο γρήγορα*.

*Άλλο πράγμα Προγραμματισμός Η/Υ με Java και άλλο Java 1, Java 2, Java 3 κτλ. [/i]
Last edited by PASCAL on Thu Jan 04, 2007 9:07 pm, edited 1 time in total.
User avatar
komatoskilo
byte level
byte level
Posts: 65
Joined: Thu Dec 21, 2006 5:50 pm
Location: Κάπου Μαγικά

Post by komatoskilo » Thu Jan 04, 2007 6:55 pm

Proxenos wrote:
Εσένα που δε σε ενδιαφέρουν τα λεφτά, έχεις κάνει κάτι ποτέ εθελοντικά στη ζωή σου; |Εκτός φυσικά απ το να καταναλώνεις εθελοντικά τα χρήματα που σοθ δίνουν οι γονείς σου...
Proxenos wrote: Πες μας τώρα *φίλε μου* ότι έχεις διαβάσει και άλλα Συντάγματα. Μάλλον δεν είσαι και τόσο μορφωμένος, ε; Μου αρέσει πάντως αυτή η ανάμιξη εθνικιστικών εξάρσεων και (ψευτο-)κομμουνιστικών ιδεωδών...
Proxenos wrote: Και αν δε σου αρέσει το ιδιωτικό Πανεπιστήμιο θα έρθει. Το μόνο που καθυστερείς είναι το πτυχίο σου. Αλλά είπαμε, όταν πληρώνει η μαμά και ο μπαμπάς...
Σε αυτό το σημείο κρίνω αναγκαίο να κάνω μία παρέμβαση.

Κύριε proxene δεν είστε σε θέση να γνωρίζεται την οικογενειακή, οικονομική και κοινωνική μου κατάσταση. Επίσης δεν είστε σε θέση να γνωρίζεται την πολιτική ιδεολογία μου και το επίπεδο της μορφώσεώς μου. Για αυτό θα παρακαλούσα στο μέλλον να εκφράζεστε καλύτερα…

Από εδώ και πέρα δεν πρόκειται να απαντήσω σε καφενειακού τύπου επιχειρήματα που προβάλουν αυτοί που έχουν διαφορετική άποψη από την δική μου και σε άτομα των οποίων το ύφος τους και ο τρόπος που μιλούν δεν ταιριάζει στο ύφος των ανθρώπων με τους οποίους συναναστρέφομαι(δεν αναφέρομαι σε κανέναν συγκεκριμένα) . Θα απαντάω μόνο σε αυτούς που έχουν τεκμηριωμένα επιχειρήματα.

Επειδή άκουσα ότι υπάρχει έλειψη επιχειρημάτων παραθέτω το εξής:
Άρθρο 16 Ελληνικού Συντάγματος
Υπενθυμίζω ότι το παρών σύνταγμα θεσπίστηκε αμέσως μετά την πτώση της δικτατορίας το 1974

1.H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Kράτους. H ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα.
2. H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους
4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Tο Kράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους.
5. H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση....
6. Oι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί....
8...H σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται


Ίσως λοιπόν οι νομοθέτες του 74 να έκαναν λάθος η απλά να είναι ξεπερασμένοι για την εποχή μας.

Και εδώ παραθέτω το εξής απόσπασμα:
Αρθρο 26

1. Kαθένας έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση. H εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται δωρεάν, τουλάχιστον στη στοιχειώδη και βασική βαθμίδα της. H στοιχειώδης εκπαίδευση είναι υποχρεωτική. H τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να εξασφαλίζεται για όλους. H πρόσβαση στην ανώτατη παιδεία πρέπει να είναι ανοικτή σε όλους, υπό ίσους όρους, ανάλογα με τις ικανότητες τους.

2. H εκπαίδευση πρέπει να αποβλέπει στην πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας και στην ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιακών ελευθεριών. Πρέπει να προάγει την κατανόηση, την ανεκτικότητα και τη φιλία ανάμεσα σε όλα τα έθνη και σε όλες τις φυλές και τις θρησκευτικές ομάδες, και να ευνοεί την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των Hνωμένων Eθνών για τη διατήρηση της ειρήνης.

3. Oι γονείς έχουν, κατά προτεραιότητα, το δικαίωμα να επιλέγουν το είδος της παιδείας που θα δοθεί στα παιδιά τους


Το οποίο είναι απόσπασμα από Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ο.Η.Ε

Όπως καταλαβαίνετε η παιδεία είναι δικαίωμα όλων(ανεξαρτήτου εισοδήματος και λοιπών κοινωνικών διαφορών).
Και δανειζόμενος από την διακήρυξη του Ο.Η.Ε "H πρόσβαση στην ανώτατη παιδεία πρέπει να είναι ανοικτή σε όλους, υπό ίσους όρους, ανάλογα με τις ικανότητες τους."

Όσοι ισχυρίζονται(μαζί και η κυβέρνηση) ότι η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι απαίτηση της κοινωνίας έχω να απαντήσω ότι:

Ας γίνει ένα δημοψήφισμα να δούμε τι θα βγει.


Γιατί οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι ο λαός με ποσοστό πάνω από 60% δεν θέλει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστήμίων. Ενώ ένα μεγάλο ποσοστό που λέει ναι είναι επειδή είναι απογοητευμένο με τα δημόσιο πανεπιστήμιο!

Α και:
PASCAL++
Vag_plir++
User avatar
Proxenos
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1095
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Κολωνία, Γερμανία
Contact:

Post by Proxenos » Thu Jan 04, 2007 8:56 pm

komatoskilo wrote:
Proxenos wrote:
Εσένα που δε σε ενδιαφέρουν τα λεφτά, έχεις κάνει κάτι ποτέ εθελοντικά στη ζωή σου; |Εκτός φυσικά απ το να καταναλώνεις εθελοντικά τα χρήματα που σοθ δίνουν οι γονείς σου...
Proxenos wrote: Πες μας τώρα *φίλε μου* ότι έχεις διαβάσει και άλλα Συντάγματα. Μάλλον δεν είσαι και τόσο μορφωμένος, ε; Μου αρέσει πάντως αυτή η ανάμιξη εθνικιστικών εξάρσεων και (ψευτο-)κομμουνιστικών ιδεωδών...
Proxenos wrote: Και αν δε σου αρέσει το ιδιωτικό Πανεπιστήμιο θα έρθει. Το μόνο που καθυστερείς είναι το πτυχίο σου. Αλλά είπαμε, όταν πληρώνει η μαμά και ο μπαμπάς...
Σε αυτό το σημείο κρίνω αναγκαίο να κάνω μία παρέμβαση.

Κύριε proxene δεν είστε σε θέση να γνωρίζεται την οικογενειακή, οικονομική και κοινωνική μου κατάσταση. Επίσης δεν είστε σε θέση να γνωρίζεται την πολιτική ιδεολογία μου και το επίπεδο της μορφώσεώς μου. Για αυτό θα παρακαλούσα στο μέλλον να εκφράζεστε καλύτερα…

Από εδώ και πέρα δεν πρόκειται να απαντήσω σε καφενειακού τύπου επιχειρήματα που προβάλουν αυτοί που έχουν διαφορετική άποψη από την δική μου και σε άτομα των οποίων το ύφος τους και ο τρόπος που μιλούν δεν ταιριάζει στο ύφος των ανθρώπων με τους οποίους συναναστρέφομαι(δεν αναφέρομαι σε κανέναν συγκεκριμένα) . Θα απαντάω μόνο σε αυτούς που έχουν τεκμηριωμένα επιχειρήματα.

Επειδή άκουσα ότι υπάρχει έλειψη επιχειρημάτων παραθέτω το εξής:
Άρθρο 16 Ελληνικού Συντάγματος
Υπενθυμίζω ότι το παρών σύνταγμα θεσπίστηκε αμέσως μετά την πτώση της δικτατορίας το 1974

1.H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Kράτους. H ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα.
2. H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους
4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Tο Kράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους.
5. H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση....
6. Oι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί....
8...H σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται


Ίσως λοιπόν οι νομοθέτες του 74 να έκαναν λάθος η απλά να είναι ξεπερασμένοι για την εποχή μας.

Και εδώ παραθέτω το εξής απόσπασμα:
Αρθρο 26

1. Kαθένας έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση. H εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται δωρεάν, τουλάχιστον στη στοιχειώδη και βασική βαθμίδα της. H στοιχειώδης εκπαίδευση είναι υποχρεωτική. H τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να εξασφαλίζεται για όλους. H πρόσβαση στην ανώτατη παιδεία πρέπει να είναι ανοικτή σε όλους, υπό ίσους όρους, ανάλογα με τις ικανότητες τους.

2. H εκπαίδευση πρέπει να αποβλέπει στην πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας και στην ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιακών ελευθεριών. Πρέπει να προάγει την κατανόηση, την ανεκτικότητα και τη φιλία ανάμεσα σε όλα τα έθνη και σε όλες τις φυλές και τις θρησκευτικές ομάδες, και να ευνοεί την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των Hνωμένων Eθνών για τη διατήρηση της ειρήνης.

3. Oι γονείς έχουν, κατά προτεραιότητα, το δικαίωμα να επιλέγουν το είδος της παιδείας που θα δοθεί στα παιδιά τους


Το οποίο είναι απόσπασμα από Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ο.Η.Ε

Όπως καταλαβαίνετε η παιδεία είναι δικαίωμα όλων(ανεξαρτήτου εισοδήματος και λοιπών κοινωνικών διαφορών).
Και δανειζόμενος από την διακήρυξη του Ο.Η.Ε "H πρόσβαση στην ανώτατη παιδεία πρέπει να είναι ανοικτή σε όλους, υπό ίσους όρους, ανάλογα με τις ικανότητες τους."

Όσοι ισχυρίζονται(μαζί και η κυβέρνηση) ότι η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι απαίτηση της κοινωνίας έχω να απαντήσω ότι:

Ας γίνει ένα δημοψήφισμα να δούμε τι θα βγει.


Γιατί οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι ο λαός με ποσοστό πάνω από 60% δεν θέλει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστήμίων. Ενώ ένα μεγάλο ποσοστό που λέει ναι είναι επειδή είναι απογοητευμένο με τα δημόσιο πανεπιστήμιο!

Α και:
PASCAL++
Vag_plir++
Ένδεια επιχειρημάτων και όχι μόνο...

Σου απαντώ στο επίπεδο που απάντησες στον rappader. Σε αντίθεση με άλλα άτομα, εγώ είμαι πολυεπίπεδος...
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
User avatar
N@z_Plir
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 291
Joined: Thu Jun 29, 2006 2:09 pm

Post by N@z_Plir » Thu Jan 04, 2007 9:30 pm

Να συμπληρώσω εδώ κάτι:
Η μη αναγνώριση των πτυχίων που προέκυψαν από προγράμματα του εξωτερικού σημαίνει ότι οι κάτοχοι τους δεν μπορούν να εγγραφούν σε ελληνικές και επαγγελματικές εταιρείες(λ.χ. επιμελητήρια) οι οποίες αντιστοιχούν στα πτυχία τους, οπότε δεν μπορούν να ασκούν το επάγγελμα ούτε να απολαμβάνουν των προνομίων που αυτές οι εταιρείες εξασφαλίζουν!

kommatoskilo++
(proxene δεν μπορώ να καταλάβω σου παραθέτει απτά επιχειρηματα και εσύ το μόνο που κάνεις ειρωνεύεσαι.πως είσαι τότε πολυεπίπεδος?όταν δεν αποδέχεσαι υπαρκτά επιχειρήματα...?)
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Thu Jan 04, 2007 9:43 pm

Αυτό ισχύει μόνο στα κλειστά επαγγέλματα όπως του γιατρού ή του δικηγόρου ή του μηχανικού (δες κλίκα ΤΕΕ). Τώρα αυτό θα αλλάξει όπως παραθέτω και στο ακόλουθο link http://tovima.dolnet.gr/print_article.p ... m=A01&aa=2

Από τις αρχές του νέου έτους τίθεται σε ισχύ οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία υποχρεούται η χώρα μας να προχωρήσει σταδιακά, ως το 2009, στην απελευθέρωση των «κλειστών» επαγγελμάτων. H οδηγία αφορά όλες τις «μη μισθωτές οικονομικές δραστηριότητες». Δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, λογιστές, μηχανικοί, φαρμακοποιοί και αυτοκινητιστές βρίσκονται στην κορυφή του καταλόγου 90 επαγγελμάτων τα οποία στην Ελλάδα προστατεύονται από τη νομοθεσία. H κυβέρνηση προσανατολίζεται να ανοίξει τον «καυτό φάκελο» το φθινόπωρο.

Παρόμοιο είναι και το παρακάτω link http://tovima.dolnet.gr/print_article.p ... m=A34&aa=1

Επίσης στα πλαίσια της ελεύθερης μετακίνησης εργατικού δυναμικού εντός της Ε.Ε., κάποιος που είναι γραμμένος στο επιμελητήριο της ειδικότητας του σε μια χώρα της Ε.Ε. θα μπορεί να γραφτεί και στο επιμελήτηριο μιας άλλης χώρας της Ε.Ε. και να απολαμβάνει τα αντίστοιχα προνόμια. Έτσι αν κάποιος τελειώσει ένα παράρτημα ξένου Πανεπιστημίου στην Ελλάδα, θα μπορεί να πάει στην Αγγλία και να γραφτεί στο Βρετανικό επιμελητήριο και από κει και πέρα στο αντίστοιχο ελληνικό.

Οπότε ότι καταλήψεις και να γίνουν και ότι τζέρτζελο και να γίνει, η Ε.Ε. δεν αφήνει περιθώρια στην όποια Ελληνική κυβέρνηση. Οι αλλαγές είναι μονόδρομος.
Last edited by rapadder on Thu Jan 04, 2007 10:04 pm, edited 2 times in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
Vag_plir
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 308
Joined: Wed Oct 26, 2005 12:50 pm
Academic status: N>4
Gender:

Post by Vag_plir » Thu Jan 04, 2007 10:02 pm

έχουμε βγει λίγο off topic ή είναι ιδέα μου?
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Thu Jan 04, 2007 10:08 pm

Το ότι στο άμεσο μέλλον θα είναι η πολιτεία υποχρεωμένη να αναγνωρίζει τα ιδιωτικά κολλέγια ως ισότιμα των ελληνικών Πανεπιστημίων λόγω Ε.Ε. δεν μου φαίνεται και τόσο off-topic ;). Επίσης διόρθωσα τον συνάδελφο N@z_Plir.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
Vag_plir
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 308
Joined: Wed Oct 26, 2005 12:50 pm
Academic status: N>4
Gender:

Post by Vag_plir » Thu Jan 04, 2007 10:18 pm

ΟΚ ένας νόμος και ειδικά της Ε.Ε έχει πολλές αναγνώσεις και αυτό που καταλαβαίνει ο ένας μπορεί να είναι 100% διαφορετικός με αυτό που καταλαβαίνει ο άλλος διαβάζοντάς τον. Τώρα για το κατά πόσο οι νόμοι εφαρμόζονται είναι πολύ σχετικό καθώς όλοι ξέρουμε ότι η πτυχιακή εξεταστική αν και είναι νόμος, δεν εφαρμόζεται στο τμημα μας.Ειδικά στα θέματα παιδείας η ΕΕ είναι πολύ ελαστική αφού αν και υπάρχει κοινή νομοθεσία σε κάποιο βαθμο (συνθήκη Μπολόνια ), παρόλα αυτά αναγνωρίζετε το δικαίωμα σε κάθε χώρα ξεχωριστά να ακολουθεί την δικιά της πολιτική
User avatar
komatoskilo
byte level
byte level
Posts: 65
Joined: Thu Dec 21, 2006 5:50 pm
Location: Κάπου Μαγικά

Post by komatoskilo » Thu Jan 04, 2007 11:10 pm

rapadder wrote: Οπότε ότι καταλήψεις και να γίνουν και ότι τζέρτζελο και να γίνει, η Ε.Ε. δεν αφήνει περιθώρια στην όποια Ελληνική κυβέρνηση. Οι αλλαγές είναι μονόδρομος.
Το να λες ουσιαστικά:
"Μην αντιδράτε γιατί ότι και να κάνετε θα περάσει αυτό που λέει η Ε.Ε"

Δεν το βρίσκω και πολύ ορθό.Καλείς ουσιαστικά την φοιτητική και όχι μόνο κοινότητα να μείνει απαθής επειδή οτι ήταν να γίνει θα γίνει.* Με αυτό το σκεπτικό δεν θα είχε γίνει ποτέ και πουθενά καμία επανάσταση κανένα κίνημα πολιτών. Επίσης,όπως ξέρουμε όλοι η Ε.Ε έχει κάνει πίσω σε πολλά θέματα κατόπιν αντιδράσεων από ξεχωριστές χώρες οπότε μπορεί να κάνει και τώρα πίσω.

Αν γίνει όπως είπα πριν δημοψήφισμα και αποφασιστεί ΟΧΙ στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων η Ε.Ε οφείλει να σεβαστεί την απόφαση του λαού.
Αν κάτι τέτοιο πάλι δεν γίνει(είναι απίθανο σενάριο η διεξαγωγή δημοψηφίσματος) η Ε.Ε οφείλει να σεβαστεί και την απόφαση του Ελληνικού Κοινοβουλίου η οποία μπορεί να είναι και αρνητική για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αν αντιδράσουμε μαζικά....

Η κυβέρνηση και η κυρία Γιαννάκου(όπως άλλωστε δήλωσε στην παρουσία της στη Νομική) ισχυρίζεται ότι θα υπάρχουν κυρώσεις αν η χώρα μας δεν δεχτεί την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Δηλαδή γίνεται προσπάθεια να νιώσουμε τύψεις (εκ των προτέρων) για τυχόν τιμωρία της χώρας μας και να υποστηρίξουμε την αναθεώρηση του άρθρου 16!

Μια προσωπική μου εκτίμηση είναι πως αν το φοιτητικό κίνημα έχει τον παλμό του καλοκαιριού τότε θα έχουμε γενικότερες πολιτικές εξελίξεις αφού πλησιάζουμε και σε εκλογές. Οπότε το θέμα μπορεί να τεθεί σε νέα βάση ξανά.

*Κλασική νοοτροπία του νεοέλληνα η οποία είναι και η ίδια στο σύγχρονο δυτικό πολιτισμό. Κοιτάω τον ευαυτούλη μου, την δουλίτσα μου, την οικογένεια μου και δεν χρειάζεται να αντιδράσω αφού 1)ότι να γίνει θα γίνει 2)δεν θα κερδίσω τίποτα με το να αντιδράσω 3)σιγά μη γίνει καμία αλλαγή 4)αφού και να αντιδράσω ο κόπος μου θα πάει χαμένος αφού έχουν ήδη πάρει την απόφασή τους....
User avatar
jimmyD
Venus Former Team Member
Posts: 946
Joined: Wed Apr 21, 2004 6:33 pm
Academic status: MSc
Location: στην κοσμάρα μου

Post by jimmyD » Fri Jan 05, 2007 1:36 am

Για μένα πρωταρχικός στόχος του φοιτητικού κινήματος θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου. Το δημόσιο πανεπιστήμιο εαν λειτουργούσε όπως θα έπρεπε δε θα είχε τίποτα να φοβηθεί από τα ιδιωτικά. Τόσο η κοινωνία όσο και η αγορά εργασίας εκτιμά και αντιλαμβάνεται την ποιοτητα και τις δυνατότητες του κάθε πτυχιούχου ασχέτως του τι σήμα έχει το πτυχίο του.

Γενικά πάντως φως στο τούνελ δε φαίνεται όχι λόγω (της εκάστοτε) κυβέρνησης ή της Ε.Ε. αλλά διότι σχεδόν όλοι βλέπουν την παιδεία ως ένα ζήτημα κομματικής αντιπαράθεσης . Η παιδεία είναι υπερκομματική και δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα προτού κάτσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι από όλες τις πλευρές να βγάλουν μια άκρη χωρίς κομματικά υποχθόνια συμφέροντα. Αυτό το τελευταίο το είδα τόσο πολύ το καλοκαίρι που με κάνει πλεον απαισιόδοξο για την πορεία της ελληνικής παιδείας.
Since I was born I started to decay
now nothing ever ever goes my way...
Image
User avatar
hello_kitty
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 206
Joined: Wed May 17, 2006 12:15 am
Location: athens

Post by hello_kitty » Fri Jan 05, 2007 11:08 am

jimmyD++

Οντως αν το δημοσιο πανεπιστημιο ηταν ισχυρο κανεις σχεδον δεν θα αντιδρουσε τοσο με την ιδρυση των ιδιωτικων....ομως στην δικη μας εποχη το δημοσιο οχι μονο δεν λειτουργει σωστα αλλα συνεχως φθεινει οποτε η ιδρυση των ιδιωτικων ουσιαστικα θα ερθει για να προσφερει ο,τι το δημοσιο δεν μπορει να καλυψει ή δεν καλυπτει επαρκως....αρα το προβλημα του δημοσιου εντεινεται και κανεις στο μελλον αν δεν εχει την εναλλακτικη λυση των ιδιωτικων δεν θα μορφωνεται επαρκως σε αυτο...αμεσο αποτελεσμα θα ειναι η δυσαρεσκεια ολων , ο παραγκωνισμος του και ουσιαστικα η καταργηση του...(παρ' ολο που θα συνεχισει να υπαρχει ως θεσμος δεν θα εχει το κυρος που εχει στις μερες μας)

Εγω παντως ελπιζω οτι μπορουν οι περισσοτεροι μια φορα για ενα τοσο σοβαρο θεμα να ξεχασουν τις πολιτικες τους διαφορες και δρασουν ως φοιτητες που ενδιαφερονται για την παιδεια στην χωρα... ;)
Να ζεις με παθος την καθε σου στιγμη....
User avatar
komatoskilo
byte level
byte level
Posts: 65
Joined: Thu Dec 21, 2006 5:50 pm
Location: Κάπου Μαγικά

Post by komatoskilo » Fri Jan 05, 2007 1:11 pm

hello_kitty wrote:
Εγω παντως ελπιζω οτι μπορουν οι περισσοτεροι μια φορα για ενα τοσο σοβαρο θεμα να ξεχασουν τις πολιτικες τους διαφορες και δρασουν ως φοιτητες που ενδιαφερονται για την παιδεια στην χωρα... ;)
Έχεις απόλυτο δίκιο. Είναι σημαντικότατα να κατεβούμε με κοινό πλαίσιο στη Γ.Σ παραμερίζοντας τις όποιες διαφορές μας και κυρίως κάνοντας στην άκρη τα μικροπολιτικά συμφέροντα του καθενός. Πρέπει να γίνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις από όλες τις πλευρές για να καταφέρουμε ότι και το καλοκαίρι.

Σε αντίθετη περίπτωση θα υπάρχει πρόβλημα...

Ο στόχος είναι κοινός για όλους.

Αν κάτσουμε να αναλωθούμε σε σημαντικές η ασήμαντες(τις περισσότερες φορές) διαφορές ανάμεσα στην κάθε παράταξη θα χάσουμε το νόημα...

Ο αγώνας θα πρέπει να είναι κοινός και με γνώμονα το κοινό συμφέρον
User avatar
tsilochr
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3246
Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
Academic status: PhD
Gender:
Location: mm.aueb.gr
Contact:

Post by tsilochr » Fri Jan 05, 2007 1:18 pm

μλώντας με ένα φίλο που κάνει τώρα master στην Αγγλία μου συζητήσαμε το θέμα και έμαθα αρκετά πράγματα που δεν ήξερα.

Όπως εκείνος το έχει αντιληφθεί στην Αγγλία, η αγορά της εκπαίδευσης είναι μια τελείως ελεγχόμενη αγορά από το κράτος - υπουργείο παιδείας.

Αυτό που χρειάζεται στην Ελλάδα είναι ένα σύνολο κανόνων για την ίδρυση και λειτουργία των ιδιωτικών ΑΕΙ - είναι το μόνο για το οποίο δεν συζητάμε.

Ιδανικά:Για να ιδρύσει κάποιος ένα ιδιωτικό ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης θα πρέπει να πάρει άδεια από το Υπουργείο Παιδείας. Για να γίνει αυτό, το υπουργείο καθορίζει τα προγράμματα σπουδών, το διδακτικό προσωπικό προσλαμβάνεται με βάση κριτίρια που θέτει το κράτος και τέλος τα δίδακτρα ορίζονται και αυτά από το κράτος. Κανένας ιδιώτης δεν θα ανογίει ό,τι γουστάρει, διδάσκει ό,τι γουστάρει και βάζει ό,τι τιμή θέλει.

Όσο δε για το ύψος των διδάκτρων, αν το δούμε καθαρά εμπορικά, αυτή τη στιγμή οι προπτυχιακές σπουδές στην Αγγλία νομίζω είναι κάτω από 4000 ευρώ ανά έτος, μπορεί και 2000 ευρώ. Ήδη κάποιον Έλληνα φοιτητή από επαρχία δεν τον συμφέρει να σπουδάσει 4+ χρόνια στην Αθήνα. Ανταγωνιστικά λοιπόν βλέποντας το, στα ελληνικά πανεπιστήμια δεν θα βάλουν δίδακτρα πιο ακριβά (πχ 10000/έτος) γιατί πολύ απλά δεν θα είναι ανταγωνιστικοί διοτί με 10000 ευρώ ετησίως παίρνεις πρώτο πτυχίο από την Δυτική Ευρώπη.

Αυτά βέβαια θα μπορούσαν να συμβούν σε ένα υγιές περιβάλλον, οικονομικά-διοικιτικά-κοινωνικά. Απλά όλοι υποπτευόμαστε ότι θα γίνει μπάχαλο η όλη κατάσταση στην Ελλάδα.

Η θέση μου είναι ότι το να λέμε ΟΧΙ σε οτιδήποτε είναι στείρο, αλλά δυστυχώς δεν εμπιστεύομαι κανένα ότι θα γίνει σωστή δουλειά.
User avatar
hello_kitty
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 206
Joined: Wed May 17, 2006 12:15 am
Location: athens

Post by hello_kitty » Fri Jan 05, 2007 1:25 pm

tcilochr++

Εχεις απολυτο δικιο αλλα ο τροπος λειτουργιας των ιδιωτικων θα μας απασχολησει αν πρωτα δεχτουμε την ιδρυση τους...Το ο,τι κανενας δεν συμφωνει με αυτη ειναι γιατι τιποτε στην Ελλαδα δεν λειτουργει οπως θα επρεπε...οποτε εαν δεν διορθωθουν πρωτα αυτα που μας δυσαρεστουν στα δημοσια τιποτε δεν θα αλλαξει με την προσθηκη των ιδιωτικων...ο,τι και αν προσθεσεις σε μια λαθος βαση δεν θα την βελτιωσει αλλα θα την επιβαρυνει ακομα περισσοτερο...
Να ζεις με παθος την καθε σου στιγμη....
User avatar
ciao
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2371
Joined: Mon May 03, 2004 1:15 am
Academic status: PhD
Gender:
Location: πίσω από την μπάλα

Post by ciao » Fri Jan 05, 2007 6:16 pm

hello_kitty wrote:Εγω παντως ελπιζω οτι μπορουν οι περισσοτεροι μια φορα για ενα τοσο σοβαρο θεμα να ξεχασουν τις πολιτικες τους διαφορες και δρασουν ως φοιτητες που ενδιαφερονται για την παιδεια στην χωρα... ;)
++
Και δεν είναι οι μόνοι που θα πρέπει να κάνουν κάτι τέτοιο...
Δεν νοείται η εκάστοτε κυβέρνηση να κάνει τσαπατσοδουλειές για να έχει να "δείξει" έργο...έλεος!
S.S.D.D.
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Fri Jan 05, 2007 6:26 pm

Fairy wrote:Αλυσιδωτές εξελίξεις στην Παιδεία
:study:Η Βρετανία αναγνωρίζει ως ισότιμα με τα πανεπιστημιακά τα πτυχία των ελληνικών κολεγίων:study:

Image
Η Ελλάδα θα βρεθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το θέμα των συνεργασιών κολεγίων και ξένων ΑΕΙ

Αθήνα
Με αποφάσεις του αγγλικού «ΔΙΚΑΤΣΑ», που αναγνωρίζει πλέον επισήμως τα πτυχία των ελληνικών κολεγίων που συνεργάζονται με βρετανικά πανεπιστήμια ως ισότιμα των βρετανικών και με αξιολόγηση από το βρετανικό συμβούλιο πιστοποίησης, τα ιδιωτικά κολέγια ζητούν να αναγνωριστούν ως πανεπιστήμια.

Οι Έλληνες απόφοιτοι των ιδιωτικών κολεγίων μπορούν να εργαστούν κανονικά στη Βρετανία εφόσον οι τίτλοι τους θεωρούνται και επισήμως πια ισότιμοι με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών όσων σπούδασαν σε βρετανικά πανεπιστήμια, αλλά όχι στην Ελλάδα καθώς ο ΔOΑΤΑΠ (ο οργανισμός που αντικατέστησε το ΔΙΚΑΤΣΑ) εξακολουθεί να μην αναγνωρίζει τα πτυχία τους, ακριβώς επειδή σπούδασαν στην Ελλάδα.

Όπως επισημαίνουν «Τα Νέα», ενώ η συζήτηση στην Ελλάδα, με αφορμή και την αναθεώρηση του άρθρου 16, αφορά στο αν θα επιτραπεί να ιδρυθούν μη κερδοσκοπικά μη κρατικά ιδρύματα στην Ελλάδα, δεν λύνει το θέμα των υπαρχόντων κερδοσκοπικών επιχειρήσεων εκπαίδευσης, δηλαδή των δεκάδων κολεγίων που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια, αν και η χώρα μας βρίσκεται πια με την πλάτη στον τοίχο εξαιτίας οδηγίας (36/2005 της ΕΕ) για την αναγνώριση των πτυχίων τους, η οποία πρέπει να εφαρμοστεί υποχρεωτικά από τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Τις τελευταίες ημέρες μάλιστα, δύο νέα στοιχεία προστέθηκαν σε όλα τα υπόλοιπα που η Ελλάδα εξακολουθεί να αγνοεί, μολονότι πολύ σύντομα θα βρεθεί σε θέση κατηγορουμένου στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την πολυετή της άρνηση να λύσει το θέμα των συνεργασιών κολεγίων και ξένων ΑΕΙ.

1) Το πρώτο αφορά στην αναγνώριση από το αγγλικό «ΔΙΚΑΤΣΑ», η οποία είναι απαραίτητη σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ, που προβλέπει ότι για να αναγνωριστεί το πτυχίο ενός κολεγίου πρέπει να βεβαιώσουν οι αρχές του κράτους όπου εδρεύει το πανεπιστήμιο με το οποίο το κολέγιο συνεργάζεται ότι και στη χώρα αυτή( δηλαδή τη Βρετανία εν προκειμένω) ο κάτοχος του πτυχίου από κολέγιο θα έχει τα ίδια ακριβώς δικαιώματα που έχει και ο απόφοιτος του πανεπιστημίου.

Έτσι, έφθασαν πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα τα πρώτα πιστοποιητικά αναγνώρισης των πτυχίων που απονεμήθηκαν από βρετανικά πανεπιστήμια σε αποφοίτους ελληνικών κολεγίων που συνεργάζονται μαζί τους. Τα πιστοποιητικά εκδίδονται από το NARIC(National Recognition and Information Council) που έχει την ευθύνη της αναγνώρισης (ή μη) των τίτλων σπουδών όσων ενδιαφέρονται να εργαστούν στη Βρετανία.

Τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά βεβαιώνουν ότι αυτοί οι τίτλοι σπουδών είναι απολύτως ισότιμοι, ως προς τα επαγγελματικά και ακαδημαϊκά δικαιώματα στη Βρετανία, με εκείνους που χορηγούνται στους αποφοίτους οποιουδήποτε βρετανικού πανεπιστημίου. Σημειώνεται, ότι το NARIC είναι από τα πλέον ενεργά «ΔΙΚΑΤΣΑ» στην Ευρώπη και η πιστοποίησή του είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα κολέγια και τους αποφοίτους τους.

2) Το δεύτερο στοιχείο, που ανακοίνωσαν μόλις την Πέμπτη τα ιδιωτικά κολέγια, είναι ότι ενώ η Ελλάδα αρνείται να ελέγξει τις εκπαιδευτικές τους υπηρεσίες (με αποτέλεσμα στον χώρο να υπάρχουν αξιόλογες και μη επιχειρήσεις), η Βρετανία ελέγχει την ποιότητα των σπουδών επί ελληνικού εδάφους.

Όσα από τα κολέγια είναι μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων, υποβλήθηκαν το 2006 στην καθιερωμένη πενταετή επιθεώρηση από το Βρετανικό Συμβούλιο Πιστοποίησης (BAC). Oι επιθεωρήσεις κατέληξαν στην ανανέωση της αναγνώρισης των κολεγίων αυτών ως «ιδρυμάτων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης» (Institutions of higher education). Η πιστοποίηση αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της προσπάθειας των κολεγίων να αναβαθμίσουν την ποιότητα των σπουδών τους, προκειμένου να πείσουν ότι είναι ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Μάλιστα, η ένταξη των ελληνικών κολεγίων στον έλεγχο του BAC έγινε έπειτα από αίτηση του Συνδέσμου τους χωρίς να είναι υποχρεωτική, αφού ούτως ή άλλως το κάθε κολέγιο έχει πιστοποιηθεί και ελέγχεται ποιοτικά από το πανεπιστήμιο με το οποίο συνεργάζεται. Η Ελλάδα πάντως, μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις, συνεχίζει απλά να κλείνει τα μάτια και να ασχολείται μόνο με το ζήτημα των μη κερδοσκοπικών ΑΕΙ, σαν να μην υπάρχουν τα κολέγια, οι ευρωπαϊκές οδηγίες, η βρετανική επέλαση στην ελληνική εκπαιδευτική αγορά και, κυρίως, οι δεκάδες χιλιάδες απόφοιτοι και σπουδαστές τους.


Πηγή: news.in.gr
Επιβεβαιώνεται ότι έγραψα σε προηγούμενο post, ότι η Ελλάδα δεν έχει περιθώρια να μην προχωρήσει στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Επομένως καλύτερα να συζητάμε για το ποιό πρέπει να είναι το θεσμικό πλαίσιο και όχι για το αν θα φτιαχτούν ή όχι.
komatoskilo wrote:Πρέπει να γίνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις από όλες τις πλευρές για να καταφέρουμε ότι και το καλοκαίρι.
Αυτό που καταφέρατε το καλοκαίρι είναι να αναστείλει η κυβέρνηση το πακέτο των προτάσεων της για την ανώτατη παιδεία (π.χ. όριο φοίτησης κλπ). Υπάρχει όμως μια τεράστια διαφορά: Άλλο πράγμα οι προτάσεις ενός Υπουργείου και μιας πολιτικής ηγεσίας για το πώς πρέπει να αντιμετωπισθούν κάποια προβλήματα (που μπορεί να αρθούν/ανασταλούν κάτω από την πίεση του πολιτικού κόστους) και άλλο πράγμα το τι επιβάλλεται. Εδώ δεν μιλάμε απλά για τις προτάσεις μιας υπουργού παιδείας ή ενος ΕΣΥΠ.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Fri Jan 05, 2007 7:28 pm

Γι' αυτό χρειάζεται σαν λαός να "πατήσουμε πόδι" στην ΕΕ.
Post Reply

Return to “off-topic”