Περί της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων
- maria_
- Venus Former Team Member
- Posts: 1255
- Joined: Wed Feb 15, 2006 9:17 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: Peridon
AnINffected++
Δεν το έχω ψάξει σε βάθος το θέμα αλλα προσπαθώ να ενημερώνομαι...
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι με ποιο τρόπο θα βλάψει το δημόσιο η ίδρυση ιδιωτικών Παν/μίων.Τα δημόσια Παν/μια θα μείνουν ως έχουν,σωστά?Θα καταργηθούν τα δωρεάν συγγράμματα?Θα μας αναγκάσει κανείς να πληρώσουμε δίδακτρα?Όσον αφορά την ποιότητα σπουδών που θα παρέχουν και το αντίκρυσμα που θα έχουν τα πτυχία τους είναι ένα άλλο θέμα,το οποίο σε τελική δεν μπορούμε να προδικάσουμε...
Επίσης,ακούω συνέχεια να λένε οτι τα ιδιωτικά Παν/μια θα υποβαθμίσουν τα δημόσια.Μήπως,λέω εγώ τώρα,με τις καταλήψεις υπονομεύουμε μόνοι μας την ποιότητα των σπουδών μας?
Δεν το έχω ψάξει σε βάθος το θέμα αλλα προσπαθώ να ενημερώνομαι...
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι με ποιο τρόπο θα βλάψει το δημόσιο η ίδρυση ιδιωτικών Παν/μίων.Τα δημόσια Παν/μια θα μείνουν ως έχουν,σωστά?Θα καταργηθούν τα δωρεάν συγγράμματα?Θα μας αναγκάσει κανείς να πληρώσουμε δίδακτρα?Όσον αφορά την ποιότητα σπουδών που θα παρέχουν και το αντίκρυσμα που θα έχουν τα πτυχία τους είναι ένα άλλο θέμα,το οποίο σε τελική δεν μπορούμε να προδικάσουμε...
Επίσης,ακούω συνέχεια να λένε οτι τα ιδιωτικά Παν/μια θα υποβαθμίσουν τα δημόσια.Μήπως,λέω εγώ τώρα,με τις καταλήψεις υπονομεύουμε μόνοι μας την ποιότητα των σπουδών μας?
Βάλε φωτιά σε ό,τι σε καίει, σε ό,τι σου τρώει την ψυχή
Έξω οι δρόμοι αναπνέουν διψασμένοι, ανοιχτοί!
Έξω οι δρόμοι αναπνέουν διψασμένοι, ανοιχτοί!
- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων έστρεψε τον κόσμο να δώσει ατομικές λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσής. Τι εννοώ: από τι στιγμή που ο γονιός είναι δυσαρεστημένος με το δημόσιο σχολείο και έχει την οικονομική δυνατότητα στέλνει το παιδί του σε ένα καλό ιδιωτικό σχολείο και πάυει να ενδιαφέρεται/αγωνίζεται μαζί με τους άλλους δυσαρεστημένους γονείς για την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Κοιτάει ο καθένας πλέον τον ευατούλη του...
Όσον αφορά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια να προσθέσω ότι θα αυξήσουν και τους ήδη πολούς πτυχιούχους που βγάζει το δημόσιο πανεπιστήμιο και άρα θα αυξήσουν και την ανεργία.
Όσον αφορά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια να προσθέσω ότι θα αυξήσουν και τους ήδη πολούς πτυχιούχους που βγάζει το δημόσιο πανεπιστήμιο και άρα θα αυξήσουν και την ανεργία.
Last edited by PASCAL on Sun Jan 07, 2007 7:25 pm, edited 1 time in total.
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Μπορεί να στέλνει το παιδί του και για διαφορετικούς λόγους σε ιδιωτικό σχολείο. Π.χ. οι διπλωματικοί υπάλληλοι στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία επειδή παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Επίσης επειδή κάθε 4-6 χρόνια αλλάζουν τόπο διαμονής, τους συμφέρει να τα πάνε σε ένα Αγγλόφωνο σχολείο (που τυπικά θα υπάρχει ένα σε όποιο μέρος του κόσμου και αν βρεθούν).
Αν τα πτυχία που δίνουν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια δεν είναι της πλάκας, τότε οι πτυχιούχοι τους θα μπορέσουν να επιπλεύσουν στον ανταγωνισμό. Θεωρητικά οι ικανότεροι θα επιπλεύσουν, η πράξη θα δείξει.
Αν ισχύουν τα όσα λέει η υπουργός τότε μάλλον τσάμπα η ταλαιπωρία της διπλής εξεταστικής το Σεπτέμβρη. Αν και οφείλω να παραδεχτώ ότι δεν είναι και πολύ σταθερή στα χρονοδιαγράμματα που θέτει.
Πηγή: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244
Αν τα πτυχία που δίνουν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια δεν είναι της πλάκας, τότε οι πτυχιούχοι τους θα μπορέσουν να επιπλεύσουν στον ανταγωνισμό. Θεωρητικά οι ικανότεροι θα επιπλεύσουν, η πράξη θα δείξει.
H υπουργός Παιδείας μιλώντας στη ΝΕΤ επισήμανε την ανάγκη άρσης της απαγόρευσης για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που υπάρχει στο άρθρο 16, καθώς αυτό δεν συμβαίνει σε καμιά άλλη χώρα, ενώ για το νόμο πλαίσιο εξέφρασε την αισιοδοξία ότι θα υπάρξει συναίνεση και προσδιόρισε το χρόνο κατάθεσής του εντός της κυβερνητικής θητείας.
Αν ισχύουν τα όσα λέει η υπουργός τότε μάλλον τσάμπα η ταλαιπωρία της διπλής εξεταστικής το Σεπτέμβρη. Αν και οφείλω να παραδεχτώ ότι δεν είναι και πολύ σταθερή στα χρονοδιαγράμματα που θέτει.
Πηγή: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
Οι κινητοποιήσεις του καλοκαιριού αφορούσαν τον νέο νόμο πλαίσιο και όχι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.Η κατάθεση του νέου νόμου πλαίσιο αναβλήθηκε επ αόριστον οπότε δεν ήταν τσάμπα η ταλαιπωρία της διπλής εξεταστικής.btw εσύ μεταπτυχιακός δεν είσαι?
Τώρα όσο αναφορά το ερώτημα σε τι θα βλάψουν τα ιδιωτικά τα δημόσια πανεπιστήμια η απάντηση είναι απλή.Θα υποβαθμιστούν τα πτυχία για τον πολύ απλό λόγο ότι κανένας δεν θα εγγυάτε τον τρόπο εισαγωγής των φοιτητών (ρόλο θα παίζει το βάθος της τσέπης ή ο βαθμός των Πανελληνίων) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και επίσης βλέποντας τον τρόπο λειτουργίας των κολλεγίων (που θα μετεξελιχθούν σε πανεπιστήμια) καταλήγουμε στο συμπέασμα ότι όποιος μπαίνει εκεί βγαίνει πτυχιούχος...
Τώρα όσο αναφορά το ερώτημα σε τι θα βλάψουν τα ιδιωτικά τα δημόσια πανεπιστήμια η απάντηση είναι απλή.Θα υποβαθμιστούν τα πτυχία για τον πολύ απλό λόγο ότι κανένας δεν θα εγγυάτε τον τρόπο εισαγωγής των φοιτητών (ρόλο θα παίζει το βάθος της τσέπης ή ο βαθμός των Πανελληνίων) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και επίσης βλέποντας τον τρόπο λειτουργίας των κολλεγίων (που θα μετεξελιχθούν σε πανεπιστήμια) καταλήγουμε στο συμπέασμα ότι όποιος μπαίνει εκεί βγαίνει πτυχιούχος...
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Ναι είμαι μεταπτυχιακός. Και στα δημόσια Πανεπιστήμια όποιος μπαίνει μέσα βγαίνει πτυχιούχος. Εύκολα ή δύσκολα, με αντιγραφές ή όχι, με παρακάλια, με τη λογική "βάλε ένα 5 χρωστάω μόνο 2 μαθήματα" κλπ παίρνεις πτυχίο. Ίσως όχι τόσο εύκολα όσο στα κολλέγια αλλά δεν γνωρίζω κανέναν που να μην τελείωσε όταν αποφάσισε να ασχοληθεί ψιλοσοβαρά.
Επίσης σε χώρες όπως η Γαλλία μπαίνουν στα Πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις. Γράφονται π.χ. στην Ιατρική και όσοι δεν περάσουν κάποια μαθήματα το επόμενο έτος διαγράφονται από τη σχολή και γράφονται σε μια σχολή δεύτερης τους επιλογής (π.χ. Βιολογικό). Εκεί η φοίτηση είναι πολύ πιο αυστηρή απ' ότι στην Ελλάδα (πρέπει να περνάς όλα τα μαθήματα ενός έτους, έχει παρουσίες, κλπ). Κάνω λοιπόν την υπόθεση ότι το να μπαίνεις πληρώνοντας (χωρίς σκληρές εξετάσεις) δεν είναι πρόβλημα αν οι σπουδές δεν είναι επιπέδου νηπιαγωγείου.
Αυτό πρέπει να το ρυθμίσει η πολιτεία, το να μην είναι οι σπουδές επιπέδου Νηπιαγωγείου. Τα ίδια τα κολλέγια έχουν ζητήσει να αξιολογηθούν από το κράτος. Έχω μιλήσει με καθηγητές της ΑΣΟΕΕ για το ΑΙΤ συγκεκριμένα και έχω ακούσει πολύ καλά σχόλια. Δεν είναι όλα τα ιδιωτικά απαραίτητα "χειρότερα" από την ΑΣΟΕΕ. Με την ίδια λογική και η Πληροφορική Τρίπολης είναι χειρότερη από την ΑΣΟΕΕ και όμως τα πτυχία μας είναι ισότιμα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε κατάληψη για να κλείσει ή να προσπαθήσουμε να την αναβαθμίσουμε;
Επίσης σε χώρες όπως η Γαλλία μπαίνουν στα Πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις. Γράφονται π.χ. στην Ιατρική και όσοι δεν περάσουν κάποια μαθήματα το επόμενο έτος διαγράφονται από τη σχολή και γράφονται σε μια σχολή δεύτερης τους επιλογής (π.χ. Βιολογικό). Εκεί η φοίτηση είναι πολύ πιο αυστηρή απ' ότι στην Ελλάδα (πρέπει να περνάς όλα τα μαθήματα ενός έτους, έχει παρουσίες, κλπ). Κάνω λοιπόν την υπόθεση ότι το να μπαίνεις πληρώνοντας (χωρίς σκληρές εξετάσεις) δεν είναι πρόβλημα αν οι σπουδές δεν είναι επιπέδου νηπιαγωγείου.
Αυτό πρέπει να το ρυθμίσει η πολιτεία, το να μην είναι οι σπουδές επιπέδου Νηπιαγωγείου. Τα ίδια τα κολλέγια έχουν ζητήσει να αξιολογηθούν από το κράτος. Έχω μιλήσει με καθηγητές της ΑΣΟΕΕ για το ΑΙΤ συγκεκριμένα και έχω ακούσει πολύ καλά σχόλια. Δεν είναι όλα τα ιδιωτικά απαραίτητα "χειρότερα" από την ΑΣΟΕΕ. Με την ίδια λογική και η Πληροφορική Τρίπολης είναι χειρότερη από την ΑΣΟΕΕ και όμως τα πτυχία μας είναι ισότιμα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε κατάληψη για να κλείσει ή να προσπαθήσουμε να την αναβαθμίσουμε;
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
- jimmyD
- Venus Former Team Member
- Posts: 946
- Joined: Wed Apr 21, 2004 6:33 pm
- Academic status: MSc
- Location: στην κοσμάρα μου
Δηλαδή τώρα ο βαθμός των πανελληνίων εξασφαλίζει την ύπαρξη ποιοτικών πτυχιούχων. Δηλαδή το τι έκανες από τα 15 μέχρι τα 18 σου καθορίζουν το τι θα κάνεις από τα 18 στα 22. Ένας καλός βαθμός στη βιολογία πχ εξασφαλίζει ότι εγώ θα είμαι "καλός επιστήμονας " πληροφορικής ή αντίστοιχα καλός βαθμός στα αρχαία = καλός γιατρός. Παιδιά έλεος οι πανελλήνιες το μόνο που εξασφαλίζουν είναι άγχος τίποτα άλλο. Τα πτυχία υποβαθμίζονται από το γεγονός ότι κάνουμε 10 βδομάδες μάθημα ανά εξάμηνο χωρίς να γίνουν καταλήψεις. Κατηγορούμε τα τριετή bachelor του εξωτερικού αλλά ο καθαρός χρόνος σπουδών εκεί είναι μεγαλύτερος από ότι εδώ. Για μένα το πρόβλημα είναι το ποιος θα εξασφαλίζει την ποιότητα σπουδών στα ιδιωτικά παρά η δημιουργία τους.Vag_plir wrote:...Θα υποβαθμιστούν τα πτυχία για τον πολύ απλό λόγο ότι κανένας δεν θα εγγυάτε τον τρόπο εισαγωγής των φοιτητών (ρόλο θα παίζει το βάθος της τσέπης ή ο βαθμός των Πανελληνίων) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και επίσης βλέποντας τον τρόπο λειτουργίας των κολλεγίων (που θα μετεξελιχθούν σε πανεπιστήμια) καταλήγουμε στο συμπέασμα ότι όποιος μπαίνει εκεί βγαίνει πτυχιούχος...
Since I was born I started to decay
now nothing ever ever goes my way...

now nothing ever ever goes my way...

- tsilochr
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3246
- Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: mm.aueb.gr
- Contact:
αν ο βαθμός εισαγωγής (του υπέροχου συστήματος μας) είναι κριτήριο για την μελλοντική πορεία του φοιτητή, τότε εγώ προσωπικά δεν θα έπρεπε καν να έχω πάρει πτυχίο.
Μου έκανε εντύπωση στην εκπομπή της ΝΕΤ σήμερα η στροφή του Πάγκαλου. Το συζητούσε το θέμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων αντί να είναι ριζικά κάθετος. Άλλοι καιροί, άλλα ήθη...
Μου έκανε εντύπωση στην εκπομπή της ΝΕΤ σήμερα η στροφή του Πάγκαλου. Το συζητούσε το θέμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων αντί να είναι ριζικά κάθετος. Άλλοι καιροί, άλλα ήθη...
- Ganther
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2273
- Joined: Fri Jun 18, 2004 9:31 am
- Academic status: 3rd year
- Gender: ♀
Εγω αν και συμφωνω 100% με τη λογικη οτι ο βαθμος εισαγωγης δε θα επρεπε να ειναι κριτηριο για τη μελλοντικη πορεια του φοιτητη, πιστευω οτι οπως η βαση του 10 ισχυει για τα δημοσια ΑΕΙ και ΤΕΙ θα πρεπει να ισχυσει και για τα ιδιωτικα.
Δηλαδη αφου μερικους τους χαρακτηριζεις ανικανους (!) να σπουδασουν, αυτο να ισχυει και για τα ιδιωτικα, οχι μονο για τα δημοσια.
ΥΓ. Εγω με βαση το βαθμο εισαγωγης θα επρεπε να ειμαι υποδειγμα φοιτητη :p
Δηλαδη αφου μερικους τους χαρακτηριζεις ανικανους (!) να σπουδασουν, αυτο να ισχυει και για τα ιδιωτικα, οχι μονο για τα δημοσια.
ΥΓ. Εγω με βαση το βαθμο εισαγωγης θα επρεπε να ειμαι υποδειγμα φοιτητη :p
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
«Κρέσσων οικτιρμού φθόνος» («Κάλλιο να σε ζηλεύουνε παρά να σε λυπούνται») (Πίνδαρος)PASCAL wrote:Τα παιδιά των διπλωματών, των πολιτικών και των επιχειρηματιών να πουν στον μπαμπάκα τους να ξοδέψει μερικά από τα εκατομύρια που έχει στην τράπεζα για να πληρώσει μπράβους να τα φυλάνε και να τα πηγαινοφέρνουν στο σχολείο τους άμα φοβούνται...
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
- AnINffected
- Gbyte level
- Posts: 1935
- Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
- Location: There and Back Again
Σωστός, αλλά ξεχνάς οτί είμαστε off-topic.
Άν το topic μεταφερθεί αλλού (δεν θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει εδώ), τότε το moderation message θα είναι έγκυρο
Άν το topic μεταφερθεί αλλού (δεν θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει εδώ), τότε το moderation message θα είναι έγκυρο

The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!

Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!


- komatoskilo
- byte level
- Posts: 65
- Joined: Thu Dec 21, 2006 5:50 pm
- Location: Κάπου Μαγικά
rapadder wrote:Μπορεί να στέλνει το παιδί του και για διαφορετικούς λόγους σε ιδιωτικό σχολείο. Π.χ. οι διπλωματικοί υπάλληλοι στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία επειδή παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια.
rapadder wrote:Ας λάβουμε υπόψη μας έναν υποψήφιο που περνάει στην επαρχία. Αν υποθέσουμε ότι δεν υπήρχε ο (αμαρτωλός) θεσμός των μετεγγραφών, η οικόγενεια του ενδεχομένος να δίσταζε να τον στείλει να εγκατασταθεί μακριά από αδυναμία να ανταποκριθεί στα έξοδα. Άλλος λόγος θα μπορούσε να είναι ότι η σχολή του στην επαρχία μπορεί να είχε πολλές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό ("ιπτάμενους" καθηγητές), σε υποδομή, λίγους φοιτητές κλπ. Επειδή η οικογένεια του δεν έχει όρεξη να πάρει ντουντούκες και να τρέχει στους δρόμους, μια λύση θα μπορούσε να είναι το ιδιωτικό Πανεπιστήμιο.
Ότι και να πω χαμένο θα πάει...rapadder wrote:Όπως με τα ιδιωτικά σχολεία δεν καταλύθηκαν τα δημόσια (αντίθετα τα δημόσια έχουν υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση) έτσι το ίδιο προβλέπω να γίνει και με τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια
- komatoskilo
- byte level
- Posts: 65
- Joined: Thu Dec 21, 2006 5:50 pm
- Location: Κάπου Μαγικά
Ελπίζω αύριο να μην έχουμε φασαρίες.
Όποια και αν είναι η απόφαση της Γ.Σ.
Εγώ προσωπικά θα εκνευριστώ αν δεν ψηφιστεί το πλάισιο κατάληψης
(Έχω γράψει σε προηγούμενο post για το χαρακτήρα των νεοελλήνων)
Παρόλα αυτά θα σεβαστώ την απόφαση της Γ.Σ όπως οφείλουν να κάνουν όλοι άλλωστε.
Λυπάμαι πάντως, που από τι έμαθα το πρωί(δεν ξέρω αν άλλαξε κάτι στην πορεία της ημέρας) οι παρατάξεις που είναι ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 δεν θα κατεβούν με κοινό πλαίσιο. Δεν θα το σχολιάσω γιατί το έχω κάνει σε προηγούμενο post.
Ελπίζω η ΑΣΟΕΕ να μην είναι πάλι ουραγός στις διαμαρτυρίες...
Πάντως όποια και αν είναι η απόφαση ο καθένας μας θα πρέπει να αντιδράσει όπως μπορεί. Συμμετέχοντας σε πορείες και σε διαδηλώσεις κατά της αναθεώρησης του 16.
Παραθέτω και το εξής άρθρο από την Ελευθεροτυπία
Όποια και αν είναι η απόφαση της Γ.Σ.
Εγώ προσωπικά θα εκνευριστώ αν δεν ψηφιστεί το πλάισιο κατάληψης
(Έχω γράψει σε προηγούμενο post για το χαρακτήρα των νεοελλήνων)
Παρόλα αυτά θα σεβαστώ την απόφαση της Γ.Σ όπως οφείλουν να κάνουν όλοι άλλωστε.
Λυπάμαι πάντως, που από τι έμαθα το πρωί(δεν ξέρω αν άλλαξε κάτι στην πορεία της ημέρας) οι παρατάξεις που είναι ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 δεν θα κατεβούν με κοινό πλαίσιο. Δεν θα το σχολιάσω γιατί το έχω κάνει σε προηγούμενο post.
Ελπίζω η ΑΣΟΕΕ να μην είναι πάλι ουραγός στις διαμαρτυρίες...
Πάντως όποια και αν είναι η απόφαση ο καθένας μας θα πρέπει να αντιδράσει όπως μπορεί. Συμμετέχοντας σε πορείες και σε διαδηλώσεις κατά της αναθεώρησης του 16.
Παραθέτω και το εξής άρθρο από την Ελευθεροτυπία
Ελεύθερο Βήμα
Πού στοχεύουν με την αναθεώρηση του «16»
Του ΓΙΩΡΓΟΥ Ι. ΣΙΣΚΟΥ*
«Η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται»
Σύνταγμα, άρθρο 16 §8
Είναι ολοφάνερο πλέον ότι η επιχειρούμενη αναθεώρηση του άρθρου 16 ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Πριν απ' όλα επιβάλλεται να συνειδητοποιηθεί ότι ο προτεινόμενος όρος «μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια» είναι προσχηματικός και χρησιμοποιείται καθαρά για λόγους πολιτικού marketing και όχι για λόγους ουσίας. Πρόκειται απλά για έναν περισσότερο κομψό (sic) όρο. Ας πούμε, όμως, τα πράγματα με το όνομά τους. Εθνικοί ευεργέτες αυτού του εκτοπίσματος δεν υφίστανται πλέον. Πρόκειται για ιδιωτικά πανεπιστήμια που ασφαλώς και θα πραγματοποιούν κέρδη. Σε διαφορετική περίπτωση, ποιος παράφρων επιχειρηματίας θα διέθετε τα τεράστια ποσά που απαιτούνται για την ίδρυση, τον εξοπλισμό, τη στελέχωση και τη λειτουργία ενός αξιοπρεπούς πανεπιστημίου χωρίς την προσδοκία σημαντικού οικονομικού, και όχι μόνο, οφέλους;
Τα βασικά επιχειρήματα υπέρ της αναθεώρησης που προβάλλονται τόσο από την κυβέρνηση όσο και από την αξιωματική αντιπολίτευση είναι τα ακόλουθα:
1ο επιχείρημα: Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων θα βελτιώσει το επίπεδο και των δημόσιων πανεπιστημίων, επειδή θα αναγκαστούν να γίνουν ανταγωνιστικά.
Η άποψη αυτή κρίνεται επιεικώς αφελής. Τίνος τη νοημοσύνη προσπαθούν να υποτιμήσουν; Γιατί, αν ειλικρινά ενδιαφέρονται για την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου, δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα χρήματα ώστε να μην έχουν θέση τα ιδιωτικά; Δυστυχώς, όμως, η πολιτική της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης (μείωση 0,36% ακόμη και στον προϋπολογισμό του 2007) οδηγεί στην απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου. Ετσι, θα δημιουργηθούν από τη μια μεριά «ιδιωτικά κέντρα αριστείας» τα οποία θα απευθύνονται, όπως είναι φυσικό, αποκλειστικά σε όσους έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σ' αυτά, και από την άλλη μεριά απαξιούμενα «δημόσια κέντρα κατάρτισης» για τις οικονομικά ασθενείς τάξεις.
Και όπως είναι αναμενόμενο, όσοι έχουν πτυχία από τέτοια απαξιούμενα ιδρύματα δεν θα έχουν καμιά σοβαρή προοπτική πρόσβασης στην αγορά εργασίας.
Εχει αποδειχθεί ότι όσο πιο υποβαθμισμένη είναι η δημόσια εκπαίδευση, τόσο μεγαλύτερη ιδεολογική και πολιτική αποδοχή αποκτά η ιδιωτική. Αυτό, βέβαια, το γνωρίζουν πολύ καλά και γι' αυτό έχει μεθοδευτεί η απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου.
Ωστόσο, όμως, σε μια ευνομούμενη δημοκρατική πολιτεία δεν επιτρέπεται η παιδεία, όπως άλλωστε η υγεία, η κοινωνική πρόνοια και η κοινωνική ασφάλιση, να έχουν έντονο ταξικό χαρακτήρα. Δεν επιτρέπεται και δεν δικαιούται κανείς, όποιος κι αν είναι, να διακυβεύει τον δημόσιο χαρακτήρα αυτών των αγαθών.
Το πανεπιστήμιο ανήκει στην ελληνική κοινωνία, σ' αυτήν απευθύνεται και αυτή θα πρέπει να υπηρετεί. Κάθε Ελληνας πολίτης δικαιούται να έχει τις ίδιες δυνατότητες πρόσβασης στη γνώση. Αυτό συνιστά στοιχειώδη έκφραση κοινωνικής δικαιοσύνης.
Τι έχει να κερδίσει, λοιπόν, η ελληνική κοινωνία από τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων; Απολύτως τίποτε, όπως δεν είχε κανένα όφελος και από τη λειτουργία ιδιωτικών σχολείων. Δεν νομίζω ότι μπορεί να ισχυρισθεί κανείς ότι αυτό οδήγησε σε αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων επειδή αναγκάστηκαν να γίνουν ανταγωνιστικά. Απλά συνεχίζουν να κερδίζουν οι επιχειρηματίες στον χώρο της εκπαίδευσης και όχι ο ελληνικός λαός.
Το ίδιο έργο το έχουμε ξαναδεί και στον χώρο της υγείας. Ποιο ήταν το κέρδος για την ελληνική κοινωνία από τη λειτουργία των ιδιωτικών επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών υγείας; Μήπως αναβαθμίστηκαν τα δημόσια νοσοκομεία επειδή αναγκάστηκαν να γίνουν ανταγωνιστικά; Ολοι γνωρίζουμε ότι όχι μόνο δεν συνέβη κάτι τέτοιο, αλλά αντίθετα υποβαθμίζεται διαρκώς το επίπεδο των δημόσιων φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας, με αποτέλεσμα να θησαυρίζουν οι ιδιώτες.
Είναι σαφές, επομένως, ότι το ίδιο ακριβώς επιδιώκεται και στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
2ο επιχείρημα: Ηδη λειτουργούν στη χώρα μας ιδιωτικά πανεπιστήμια τα οποία δεν ελέγχονται από το κράτος, ενώ μετά την αναθεώρηση του άρθρου 16 θα υπάρξει δυνατότητα ελέγχου.
Η θέση αυτή αποτελεί ψευτοδίλημμα. Μ' αυτή τη λογική θεωρούνται ιδιωτικά πανεπιστήμια τα διάφορα κολέγια και τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ) τα οποία συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια και τα οποία, εντελώς αυθαίρετα, προσθέτουν στον τίτλο τους και τη λέξη «University».
Αυτά όμως τα παραρτήματα της εισαγόμενης ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπως είναι γνωστό σε όλους τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, δεν είναι και ούτε αναγνωρίζονται επισήμως ως πανεπιστήμια. Το επίπεδό τους, σε σχέση με τα δημόσια πανεπιστήμια, είναι πολύ πιο χαμηλό και στην ουσία βρίσκονται πολύ πιο κοντά στο επίπεδο της κατάρτισης, δηλαδή των ΙΕΚ, παρά των ΑΕΙ.
Σε τελική ανάλυση, η οποιαδήποτε κυβέρνηση, αν θέλει, μπορεί να ψηφίσει νόμους που θα τα περιορίζουν και θα τα ελέγχουν ή ακόμη και θα τα καταργούν.
Δεν είναι, λοιπόν, δυνατόν αυτά τα «παραμάγαζα» της εκπαίδευσης να αποτελέσουν μοχλό για την αναθεώρηση του άρθρου 16.
3ο επιχείρημα: Η άρση της συνταγματικής απαγόρευσης για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αποτελεί ώριμο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας.
Η άποψη αυτή αποτελεί, αφ' ενός, στρουθοκαμηλισμό και, αφετέρου, σαφή προσπάθεια παραπληροφόρησης.
Οι παλλαϊκές αγωνιστικές κινητοποιήσεις του περασμένου Μαΐου - Ιουνίου, που είχαν χαρακτήρα υπέρβασης και συγκλόνισαν το κεντρικό πολιτικό σκηνικό της χώρας, όπου το σύνολο της φοιτητικής νεολαίας και του εκπαιδευτικού κόσμου, με την ταυτόχρονη καθολική συμπαράταξη και των εργαζομένων, ήρθαν σε ανοιχτή μετωπική σύγκρουση με τη βούληση των δύο μεγάλων κομμάτων, καθώς και οι πρόσφατες κινητοποιήσεις (οι οποίες αναμένεται να λάβουν εκρηκτικές διαστάσεις με την έναρξη της συζήτησης στις 10 του Γενάρη) αποδεικνύουν ότι η επιχειρούμενη Συνταγματική Αναθεώρηση έχει πλέον τα χαρακτηριστικά μιας διαδικασίας στην οποία εμπλέκεται ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, ανεξάρτητα από πολιτικές προτιμήσεις και κομματικές τοποθετήσεις. Το ίδιο δείχνουν και τα αποτελέσματα όλων των σχετικών δημοσκοπήσεων, σύμφωνα με τις οποίες η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών τάσσεται κατά της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. Ακόμη και η Ακαδημία Αθηνών, γνωστή για τις συντηρητικές της θέσεις, επιφυλάχθηκε, με πρόσφατη (27-12-06) ανακοίνωση της ολομέλειάς της, να διατυπώσει άποψη για την αναθεώρηση του άρθρου 16 πριν λάβει γνώση του ακριβούς περιεχομένου και του σκεπτικού της σχετικής πρότασης.
Ολα αυτά δεν τα έχουν αντιληφθεί όλοι όσοι ακόμη εξακολουθούν να στηρίζουν αυτή την άποψη; Γιατί λοιπόν εθελοτυφλούν, γιατί στρουθικαμηλίζουν και γιατί, επιπρόσθετα, προχωρούν σε μια άθλια προσπάθεια παραπληροφόρησης με την επιστράτευση μιας σειράς πανεπιστημιακών οι οποίοι, αν και στρατευμένοι στη Ν.Δ. και στο ΠΑΣΟΚ, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, μιλούν δήθεν με την ακαδημαϊκή τους ιδιότητα, προκειμένου να πείσουν τον ελληνικό λαό για τα οφέλη της αναθεώρησης και γενικότερα των συνολικά προωθούμενων αναδιαρθρώσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση;
Εφόσον λοιπόν κατά τη γνώμη τους η αναθεώρηση αποτελεί ώριμο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, γιατί αποφεύγουν συστηματικά τον ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και αντ' αυτού κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση περιορίστηκαν σε ένα παιχνίδι επικοινωνιακών τακτικισμών με στόχο να μην υπάρξουν εκτεταμένες κινητοποιήσεις κατά τη σχετική συζήτηση στη Βουλή; Ωστόσο, όμως, θα πρέπει να είναι απόλυτα βέβαιοι ότι η πανεπιστημιακή κοινότητα αλλά και ο ελληνικός λαός δεν θα τους επιτρέψουν να διαχειριστούν ένα τόσο σημαντικό για το μέλλον του τόπου ζήτημα, με μικροπολιτικούς όρους.
Ολοι οι πανεπιστημιακοί που έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το σύνολο των κυοφορούμενων μεταρρυθμίσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι η αναθεώρηση του άρθρου 16 δεν είναι παρά το... «κερασάκι στην τούρτα». Πρόκειται για πράξη κορύφωσης μιας ευρύτερης διαδικασίας υπονόμευσης, διάβρωσης και αμφισβήτησης του δημόσιου χαρακτήρα του πανεπιστημίου. Αυτός είναι ουσιαστικά και ο λόγος για τον οποίο αποφεύγεται ο διάλογος, επειδή γνωρίζουν ότι μέσα από τη συζήτηση και την ανοιχτή αντιπαράθεση θα αποκαλυφθεί πλατιά στον λαό ότι η αναθεώρηση αυτού του άρθρου δεν σημαίνει απλά την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αλλά οδηγεί στη λειτουργία των δημόσιων πανεπιστημίων, καθώς και όλου του συστήματος της δημόσιας εκπαίδευσης, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Ο στόχος είναι πασιφανής μέσα από τις διατάξεις του νέου νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ. Αρχικά θα επιχειρηθεί η εξάρτηση της έρευνας από συμφέροντα εξωπανεπιστημιακών παραγόντων και επιχειρήσεων. Τα ερωτήματα, όμως, για την αναγκαιότητα και τις προτεραιότητες της έρευνας επιβάλλεται να τίθενται από τους επιστήμονες και όχι από τους χορηγούς. Στη συνέχεια είναι βέβαιο ότι το ίδιο θα συμβεί και με τα προγράμματα σπουδών, γεγονός που θα οδηγήσει στην πλήρη υπονόμευση της κοινωνικής αποστολής των ΑΕΙ, τα οποία τελικά θα παράγουν ένα μοντέλο «επιστημόνων», σύμφωνα με τις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς. Αυτοί οι «νέοι επιστήμονες» δεν θα έχουν βαθιά γνώση του επιστημονικού αντικειμένου, θα παίρνουν επιφανειακή κατάρτιση και θα έχουν ημερομηνία λήξης, όπως όλα τα προϊόντα στα ράφια ενός super market. Ετσι όταν, λίγα χρόνια μετά την πρόσληψή τους, οι ανάγκες της αγοράς διαφοροποιηθούν, θα απολύονται και θα οδηγούνται σε επανακατάρτιση (διά βίου μάθηση) με δικά τους, φυσικά, έξοδα.
Προς επίρρωση των ανωτέρω παραθέτω τα ακόλουθα, χωρίς κανέναν απολύτως σχολιασμό.
*Η εκπρόσωπος του ΣΕΒ, στην τελευταία πριν από τις εθνικές εκλογές του 2004 συνεδρίαση του ΕΣΥΠ, δήλωσε ότι «η τάξη των βιομηχάνων παραβρέθηκε στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας για να παρθούν αποφάσεις, επειδή ενδιαφέρεται άμεσα για το προϊόν της εκπαίδευσης», δηλαδή για το είδος των νέων απασχολήσιμων επιστημόνων που έχει ανάγκη η βιομηχανία.
*Ο πρόεδρος του ΣΕΒ αμέσως μετά τις ταυτόσημες ομιλίες των Κ. Καραμανλή και Γ. Παπανδρέου στο Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο (6-12-06) δήλωσε ότι «σημασία δεν έχει τι θέλει ο λαός. Σημασία έχει να μπορούν οι εξουσίες να τολμούν ανεξάρτητα από τη λαϊκή θέληση και τη λαϊκή αντίδραση».
*Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ανωνύμων Εταιρειών και Εταιρειών Περιορισμένης Ευθύνης, σε εντελώς πρόσφατη επιστολή του προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος, ζητάει την αναθεώρηση του άρθρου 16 και με εντελώς κυνικό τρόπο εξηγεί ότι «τα στελέχη που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις δεν τα δίνει η Ανώτατη Παιδεία του τόπου μας, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να μετακαλούν ή να προσλαμβάνουν στελέχη από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μάλιστα, τώρα στην παγκοσμιοποιημένη και συνεχώς εντεινόμενη ανταγωνιστική οικονομία το ζήτημα αυτό έχει καταστεί και επείγον για τις επιχειρηματικές μονάδες και κατ' επέκταση για την εθνική οικονομία». Ας σημειωθεί ότι το Ιδρυμα Μελετών Ανάπτυξης των Επιχειρήσεων, που έχει συστήσει ο Σύνδεσμος Α.Ε. και ΕΠΕ, έχει υποβάλει αίτηση για να ιδρύσει «πανεπιστήμιο επιχειρησιακών σπουδών», κάτι που δεν του έχει επιτραπεί επειδή το απαγορεύει το άρθρο 16.
Πλην όμως, ως κοινωνία, θα πρέπει να αποφασίσουμε τι είδους πανεπιστήμια θέλουμε. Βασικός σκοπός του πανεπιστημίου, εκτός από την παραγωγή και τη μετάδοση υψηλού επιπέδου γνώσης, παραμένει η διαμόρφωση επιστημόνων με σφαιρική αντίληψη του κοινωνικού γίγνεσθαι, οι οποίοι θα λειτουργούν πολλαπλώς ως θετικά πρότυπα για τον λαό και θα είναι ικανοί να υπηρετούν τις ανάγκες αλλά και να αναβαθμίζουν αποτελεσματικά τους στόχους, όχι μόνο της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας κοινωνίας. Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή είναι ηλίου φαεινότερον ότι η πολιτεία, υποταγμένη πλήρως στις απαιτήσεις της αγοράς, οδηγείται στη ρύθμιση των προγραμμάτων σπουδών έτσι ώστε να αποδίδουν ένα αναλώσιμο είδος επιστημόνων, ενταγμένων σε ένα σύστημα «υπολογιστικής αναβάθμισης», μέσα στο πλαίσιο της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης, χωρίς οι επιστήμονες να έχουν την παιδεία, αλλά ούτε και τον χρόνο να αναλογίζονται την ίδια τη ζωή, την ποιότητα και τις αξίες της. Οσο κι αν φαίνεται υπερβολικό, αυτό θα σηματοδοτήσει μια πορεία έκπτωσης της ανθρώπινης διανόησης με κατεύθυνση προς ένα νέο μεσαίωνα.
Είναι σκληρό, αλλά θα τολμήσω να το πω. Θέλουν να δημιουργήσουν ένα «κοπάδι» ημιμαθών απασχολήσιμων επιστημόνων, απόλυτα εξαρτημένων, οι οποίοι θα κατευθύνονται και θα οδηγούνται χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν την παραμικρή αντίσταση. Τώρα, αν κανένα πρόβατο ξεφεύγει απ' το κοπάδι, άσ' το να χαθεί... και αν κάποιο άλλο διασαλεύει την τάξη, ε αυτό θα οδηγείται στο σφαγείο...
Ολο αυτό το πλέγμα των επιδιωκόμενων ρυθμίσεων συνιστά μια άκρως επικίνδυνη και ανήθικη κοινωνική μετεξέλιξη, την οποία η πανεπιστημιακή κοινότητα δεν θα πρέπει να επιτρέψει και είμαι βέβαιος ότι τελικά δεν θα την επιτρέψει, με συναγωνιστή της βέβαια και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.
* Αναπλ. καθηγητής Οδοντιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ηταν υποψήφιος πρύτανης του ΕΚΠΑ στις εκλογές της 17ης Μαΐου 2006 E-mail: gsiskos@dent.uoa.gr
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 08/01/2007
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Ότι λές (ή μάλλον γράφεις) δεν πηγαίνει χαμένο, σκοπός δεν είναι να πείσεις εμένα ούτε εγώ να σε πείσω, σκοπός είναι να γραφτούν ενδιαφέρουσες απόψεις.
Εγώ θα εκνευριστώ αν δεν υπάρχει πλαίσιο κατά της κατάληψης, αν υπάρχουν αβγά, απειλές, βρισιές, κλίμα τρομοκρατίας κλπ.
[FYI]
Στην ΓΣ ψηφίζονται πλαίσια. Για να μην γίνει κατάληψη πρέπει το πλαίσιο κατά της κατάληψης να πάρει περισσότερους ψήφους από τα υπόλοιπα πλαίσια. Πλαίσιο μπορεί να κατεβάσει και ο καθένας ατομικά (μην ντρέπεστε
), δεν χρειάζεται να είναι από παράταξη. Παράδειγμα:
Πλαίσιο κατά > Πλαίσιο 1 υπέρ. Αποτέλεσμα: Όχι κατάληψη.
Πλαίσιο κατά > Πλαίσιο 2 υπέρ. Αποτέλεσμα: Όχι κατάληψη.
Πλαίσιο κατά > Πλαίσιο 3 υπέρ. Αποτέλεσμα: Όχι κατάληψη.
Για το σκοπό αυτό συχνά μικρότερες παρατάξεις συνασπίζονται και καταθέτουν κοινό πλαίσιο. Έτσι μπορούν να πετύχουν:
Πλαίσιο κατά < Πλαίσιο υπέρ. Αποτέλεσμα: Κατάληψη.
[/FYI]
Χωρίς να θέλω να κινδυνολογήσω, αν γίνει κατάληψη μπαίνουμε σε λογικές και σενάρια διπλής εξεταστικής.
Τέλος θα ήθελα να επισημάνω σε όσους είναι κατά των ιδιωτικών Πανεπιστημίων ότι υπάρχουν πολλές μορφές αγώνα. Η κατάληψη δεν είναι ούτε ο καλύτερος τρόπος (τυπικά όλοι κάθονται σπίτια τους) ούτε ο πλέον δημοκρατικός (κλειστά εργαστήρια, περιορισμοί πρόσβασης).
Εγώ θα εκνευριστώ αν δεν υπάρχει πλαίσιο κατά της κατάληψης, αν υπάρχουν αβγά, απειλές, βρισιές, κλίμα τρομοκρατίας κλπ.
[FYI]
Στην ΓΣ ψηφίζονται πλαίσια. Για να μην γίνει κατάληψη πρέπει το πλαίσιο κατά της κατάληψης να πάρει περισσότερους ψήφους από τα υπόλοιπα πλαίσια. Πλαίσιο μπορεί να κατεβάσει και ο καθένας ατομικά (μην ντρέπεστε

Πλαίσιο κατά > Πλαίσιο 1 υπέρ. Αποτέλεσμα: Όχι κατάληψη.
Πλαίσιο κατά > Πλαίσιο 2 υπέρ. Αποτέλεσμα: Όχι κατάληψη.
Πλαίσιο κατά > Πλαίσιο 3 υπέρ. Αποτέλεσμα: Όχι κατάληψη.
Για το σκοπό αυτό συχνά μικρότερες παρατάξεις συνασπίζονται και καταθέτουν κοινό πλαίσιο. Έτσι μπορούν να πετύχουν:
Πλαίσιο κατά < Πλαίσιο υπέρ. Αποτέλεσμα: Κατάληψη.
[/FYI]
Χωρίς να θέλω να κινδυνολογήσω, αν γίνει κατάληψη μπαίνουμε σε λογικές και σενάρια διπλής εξεταστικής.
Τέλος θα ήθελα να επισημάνω σε όσους είναι κατά των ιδιωτικών Πανεπιστημίων ότι υπάρχουν πολλές μορφές αγώνα. Η κατάληψη δεν είναι ούτε ο καλύτερος τρόπος (τυπικά όλοι κάθονται σπίτια τους) ούτε ο πλέον δημοκρατικός (κλειστά εργαστήρια, περιορισμοί πρόσβασης).
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
- AnINffected
- Gbyte level
- Posts: 1935
- Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
- Location: There and Back Again
[offtopic]
Αύριο πάω να ανεβάσω πλαίσιο κατά της κατάληψης (και δεν το λέω καθόλου ειρωνικά).[/offtopic]
Ά, δεν το ήξερα αυτό!Καλό!rapadder wrote:Πλαίσιο μπορεί να κατεβάσει και ο καθένας ατομικά (μην ντρέπεστε)
Αύριο πάω να ανεβάσω πλαίσιο κατά της κατάληψης (και δεν το λέω καθόλου ειρωνικά).[/offtopic]
The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!

Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!


- komatoskilo
- byte level
- Posts: 65
- Joined: Thu Dec 21, 2006 5:50 pm
- Location: Κάπου Μαγικά
- komatoskilo
- byte level
- Posts: 65
- Joined: Thu Dec 21, 2006 5:50 pm
- Location: Κάπου Μαγικά
Εγώ να σου πω την αλήθεια αν είχα αυγά θα τα πέταγα όταν βγήκε ένας συγκεκριμένος να μιλήσει.(κυρίως για τις βλακείες που έλεγε μετά)PASCAL wrote:Επίσης ένα μπράβο που δεν πετάχτηκαν αυγά και γιαούρτια και μίλησαν όλες οι παρατάξεις.
Θα παρακαλούσα του συντονιστές να μεταφέρουν το θέμα στην κατηγορία που του αρμόζει. Το τοποθέτησα λάθος εδώ γιατί είμουν ολίγον άσχετος από forum και δημόσιες συζητήσεις.

plz do it men........