Πες τα... Τέτοια πρόταση δεν ταιριάζει με το αγωνιστικό προφίλ της νεάς γενιάς. Δηλαδή του αγώνα εκ του ασφαλούς...rapadder wrote:Πώς είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια πρόταση (για απώλεια της εξεταστικής); Όποιος τολμήσει θα τον δείρουν. Η εξεταστική πρέπει να χαθεί, έχει ευτελιστεί (ξεφτιλιστεί) εντελώς η έννοια του εξαμήνου.
Περί του Πανεπιστημιακού Ασύλου
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
Επί της ουσίας και εσύ εκ του ασφαλούς μιλάς αφού είσαι μεταπτυχιακόςrapadder wrote:Πώς είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια πρόταση (για απώλεια της εξεταστικής); Όποιος τολμήσει θα τον δείρουν. Η εξεταστική πρέπει να χαθεί, έχει ευτελιστεί (ξεφτιλιστεί) εντελώς η έννοια του εξαμήνου.
Τώρα όσο αφορά το θέμα της "ομηρίας" σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε προπυλακισμός ,υπήρξε πίεση να πάρει απόφαση η Σύγκλητος (όχι κάποια συγκεκριμένη, απλώς να πάρει απόφαση) η οποία με βρίσκει αντίθετο αλλά σε κάθε περίπτωση τα ΜΜΕ διόγκοσαν υπερβολικά το γεγονός.Σε πολύ μεγαλύτερη ομηρία βρίσκονται οι φοιτητές που δεν ξέρουν για το μέλλον του εαρινού εξαμήνου και της εξεταστικής επειδή ορισμένοι (δυστυχώς προερχόμενοι και από το τμήμα μας) δεν έχουν θάρρος της γνώμης τους και ψάχνουν αφορμή να φύγουν
+++Vag_plir wrote:Επί της ουσίας και εσύ εκ του ασφαλούς μιλάς αφού είσαι μεταπτυχιακόςrapadder wrote:Πώς είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια πρόταση (για απώλεια της εξεταστικής); Όποιος τολμήσει θα τον δείρουν. Η εξεταστική πρέπει να χαθεί, έχει ευτελιστεί (ξεφτιλιστεί) εντελώς η έννοια του εξαμήνου.
Τώρα όσο αφορά το θέμα της "ομηρίας" σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε προπυλακισμός ,υπήρξε πίεση να πάρει απόφαση η Σύγκλητος (όχι κάποια συγκεκριμένη, απλώς να πάρει απόφαση) η οποία με βρίσκει αντίθετο αλλά σε κάθε περίπτωση τα ΜΜΕ διόγκοσαν υπερβολικά το γεγονός.Σε πολύ μεγαλύτερη ομηρία βρίσκονται οι φοιτητές που δεν ξέρουν για το μέλλον του εαρινού εξαμήνου και της εξεταστικής επειδή ορισμένοι (δυστυχώς προερχόμενοι και από το τμήμα μας) δεν έχουν θάρρος της γνώμης τους και ψάχνουν αφορμή να φύγουν
Αλλά ποιός ασχολείται με τους φοιτητές?
Απλά ντόρος να γίνεται...
- tsilochr
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3246
- Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: mm.aueb.gr
- Contact:
ρε παιδιά δεν έχετε κουραστεί να λέτε τα ίδια κ τα ίδια, ξανά και ξανά. Δλδ έλεος. Τα πράματα είναι απλά.
Οι αγωνιζόμενοι φοιτητές κάνουν αγώνα και είναι έτοιμοι για τις μεγάλες θυσίες αλλά όταν έρχεται η ώρα της κρίσης έχουν έτοιμη την πρόταση που θα μπαλώσει τα πάντα, να γίνουν εξετάσεις στα γρήγορα, μπουκάρουμε και στη σύγκλητο για να απαιτήσουμε να μας περάσει και αν κάποιο κ@##κι καθηγητής τολμήσει να μιλήσει για χάσιμο εξεταστικής τότε είναι φασιστόμουτρο. Φυσικά οι 6 εβδομάδες που έχουν χαθεί δεν μας νοιάζουν, μας νοιάζει όμως η σωστή επιστημόνικότητα. Τώρα πως γίνεται να απαιτούμε σωστή μόρφωση και μετά να προσπαθήσουμε να σώσουμε ένα έτος με 6-10 χαμένες εβδομάδες, δεν το ξέρω. Αυτό είναι υποβάθμιση κύροι.
Μετά έχουμε και τους καθηγητές. Δεν λέω κάποιοι είναι αγνοί, κάνουν τη δουλειά τους κλπ κλπ. Αναρωτιέμαι πόσοι είναι 100% κοματοποιημένοι και απλά περιμέναν αφορμή για να ακυρώσουν την συνεδρίαση. Αφού όλοι ξέρουμε ότι στο πολιτικό παιχνίδι παίζουν και καθηγητές, θα υποστηρίξουν και αυτοί με την μεριά τους τα δικά τους κομματικά συμφέροντα. Έλεος δλδ...
Τι έγινε σήμερα? Ύποθέτω μπήκαν οι 50-100 φοιτητές που είναι όλη μέρα στη κατάληψη με σκοπό να απαιτήσουν να περάσει η απόφαση τους και οι καθηγητές τους περιμένανε για να αρχίσουν τα περί νομιμότητας και ομηρίας.
ΠΙΑΣΕ ΤΟ ΑΥΓΟ ΚΑΙ ΚΟΥΡΕΥΤΟ
Και μετά κάθεται ο σταμάτης να βγάλει άκρη με το βαγγέλη...
Οι αγωνιζόμενοι φοιτητές κάνουν αγώνα και είναι έτοιμοι για τις μεγάλες θυσίες αλλά όταν έρχεται η ώρα της κρίσης έχουν έτοιμη την πρόταση που θα μπαλώσει τα πάντα, να γίνουν εξετάσεις στα γρήγορα, μπουκάρουμε και στη σύγκλητο για να απαιτήσουμε να μας περάσει και αν κάποιο κ@##κι καθηγητής τολμήσει να μιλήσει για χάσιμο εξεταστικής τότε είναι φασιστόμουτρο. Φυσικά οι 6 εβδομάδες που έχουν χαθεί δεν μας νοιάζουν, μας νοιάζει όμως η σωστή επιστημόνικότητα. Τώρα πως γίνεται να απαιτούμε σωστή μόρφωση και μετά να προσπαθήσουμε να σώσουμε ένα έτος με 6-10 χαμένες εβδομάδες, δεν το ξέρω. Αυτό είναι υποβάθμιση κύροι.
Μετά έχουμε και τους καθηγητές. Δεν λέω κάποιοι είναι αγνοί, κάνουν τη δουλειά τους κλπ κλπ. Αναρωτιέμαι πόσοι είναι 100% κοματοποιημένοι και απλά περιμέναν αφορμή για να ακυρώσουν την συνεδρίαση. Αφού όλοι ξέρουμε ότι στο πολιτικό παιχνίδι παίζουν και καθηγητές, θα υποστηρίξουν και αυτοί με την μεριά τους τα δικά τους κομματικά συμφέροντα. Έλεος δλδ...
Τι έγινε σήμερα? Ύποθέτω μπήκαν οι 50-100 φοιτητές που είναι όλη μέρα στη κατάληψη με σκοπό να απαιτήσουν να περάσει η απόφαση τους και οι καθηγητές τους περιμένανε για να αρχίσουν τα περί νομιμότητας και ομηρίας.
ΠΙΑΣΕ ΤΟ ΑΥΓΟ ΚΑΙ ΚΟΥΡΕΥΤΟ
Και μετά κάθεται ο σταμάτης να βγάλει άκρη με το βαγγέλη...
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
"Για άλλη μία φορά σήμερα η Σύγκλητος ετέθη σε πολύωρη ομηρία από ομάδα φοιτητών. Με εξαίρεση την πρώτη συνεδρίαση του φετινού ακαδημαϊκού έτους, αυτό γίνεται συστηματικά από τον περασμένο Ιούνιο (4 φορές δηλαδή, στις τελευταίες 5 συνεδριάσεις)."
Δεν νομίζω ότι έψαχναν να βρούν αφορμή. Στα υπόλοιπα συμφωνούμε.
Είναι αδιανόητο να μην υπάρχει έστω και μια πρόταση να χαθεί το εξάμηνο. Ο αγώνας έχει και θυσίες.
Δεν νομίζω ότι έψαχναν να βρούν αφορμή. Στα υπόλοιπα συμφωνούμε.
Είναι αδιανόητο να μην υπάρχει έστω και μια πρόταση να χαθεί το εξάμηνο. Ο αγώνας έχει και θυσίες.
Last edited by rapadder on Tue Feb 27, 2007 10:11 pm, edited 4 times in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
tsilochr wrote:
Τι έγινε σήμερα? Ύποθέτω μπήκαν οι 50-100 φοιτητές που είναι όλη μέρα στη κατάληψη με σκοπό να απαιτήσουν να περάσει η απόφαση τους και οι καθηγητές τους περιμένανε για να αρχίσουν τα περί νομιμότητας και ομηρίας.
οι φοιτητές μπήκαν να πουν την άποψή τους και βγήκαν,κάποιοι καθηγητές το θεώρησαν προσβλητικό και αποχώρησαν,ο πρύτανης θεώρησε ότι η σύγκλητος μετά την αποχώρηση 4 καθηγητών δεν μπορούσε να πάρει απόφαση, οι φοιτητές ξαναμπήκαν λέγοντας ότι η Σύγκλητος έχει απαρτία (όντως είχε) και πρέπει να πάρει απόφαση ,οποιαδήποτε απόφαση απλώς να ξεκαθαριστεί η κατασταση,τα κανάλια εβγαλαν τα περι ομηρίας και κάπου εκεί το όμορφο σκηνικό έλαβε τέλος.to be continued αύριο 11 η ώρα που ξαναπρογραμματίστηκε Σύγκλητος...Vag_plir wrote: υπήρξε πίεση να πάρει απόφαση η Σύγκλητος (όχι κάποια συγκεκριμένη, απλώς να πάρει απόφαση)
"οι φοιτητές μπήκαν να πουν την άποψή τους και βγήκαν,κάποιοι καθηγητές το θεώρησαν προσβλητικό και αποχώρησαν,ο πρύτανης θεώρησε ότι η σύγκλητος μετά την αποχώρηση 4 καθηγητών δεν μπορούσε να πάρει απόφαση, οι φοιτητές ξαναμπήκαν λέγοντας ότι η Σύγκλητος έχει απαρτία (όντως είχε) και πρέπει να πάρει απόφαση ,οποιαδήποτε απόφαση απλώς να ξεκαθαριστεί η κατασταση"
Οι δικές μου πληροφορίες είναι εντελώς διαφορετικές (για να μην πω ότι λες πάλι ψέματα).
Οι δικές μου πληροφορίες είναι εντελώς διαφορετικές (για να μην πω ότι λες πάλι ψέματα).
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Μίλησα το απόγευμα με άτομο από τα ΕΑΑΚ που ήταν παρών στο συμβάν και μου τα περιέγραψε ακριβώς όπως τα αναφέρει ο vasvas στο post του. Ας μην παραπληροφορούμε σκόπιμα το venus. Εκτός και αν συμμετέχω μαζί με τα Μ.Μ.Ε σε συνομωσία που προέρχεται από υποχθόνια κέντρα αποφάσεων.
Last edited by rapadder on Wed Feb 28, 2007 10:33 am, edited 2 times in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
Vag_plir wrote:tsilochr wrote:
Τι έγινε σήμερα? Ύποθέτω μπήκαν οι 50-100 φοιτητές που είναι όλη μέρα στη κατάληψη με σκοπό να απαιτήσουν να περάσει η απόφαση τους και οι καθηγητές τους περιμένανε για να αρχίσουν τα περί νομιμότητας και ομηρίας.
οι φοιτητές μπήκαν να πουν την άποψή τους και βγήκαν,κάποιοι καθηγητές το θεώρησαν προσβλητικό και αποχώρησαν,ο πρύτανης θεώρησε ότι η σύγκλητος μετά την αποχώρηση 4 καθηγητών δεν μπορούσε να πάρει απόφαση, οι φοιτητές ξαναμπήκαν λέγοντας ότι η Σύγκλητος έχει απαρτία (όντως είχε) και πρέπει να πάρει απόφαση ,οποιαδήποτε απόφαση απλώς να ξεκαθαριστεί η κατασταση,τα κανάλια εβγαλαν τα περι ομηρίας και κάπου εκεί το όμορφο σκηνικό έλαβε τέλος.to be continued αύριο 11 η ώρα που ξαναπρογραμματίστηκε Σύγκλητος...Vag_plir wrote: υπήρξε πίεση να πάρει απόφαση η Σύγκλητος (όχι κάποια συγκεκριμένη, απλώς να πάρει απόφαση)
Τουλάχιστον ελπίζω η άποψη των φοιτητών να έγινε σεβαστή. Γιατί αν όχι κάποιοι θα πρέπει εν τέλει να πεθάνουν και δεν το θέλουμε αυτό, όχι δεν το θέλουμε. Γιατί σεβόμαστε. Εμείς οι φοιτητές, οι εκλεγμένοι. Οι άμεσα επίλεκτοι του λαού.
Και στο μεσαίωνα, ενώπιον της Ιεράς Εξέτασης, είχαμε καθεστώς ισονομίας και ισοπολιτείας - ελευθερης διακίνησης γνώμης και άποψης, κάτι σαν άσυλο. Η μόνη χρήση της πυράς ήταν για να ζεσταίνει κρύες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες...
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Από προσωπική συζήτηση. Αναρωτιέμαι τι εμποδίζει τους γνωστούς φοιτητές από το να προβούν σε παρόμοιες πράξεις σήμερα. Νομίζω τίποτα απολύτως.Zifnab wrote:Εννοείς από κάποια προσωπική συζήτηση/pm? Γιατι δεν βλέπω σε προηγούμενο post να έχει πει κάτι ο κ.Βασσάλος απλά λέει ότι έχει διαφορετικές πηγές, όσον αφορά τα λεγόμενα μέσα στα εισαγωγικά....rapadder wrote: και μου τα περιέγραψε ακριβώς όπως ο κύριος Βασσάλος.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
Μία απλή ερώτηση: Γιατί μπήκαν; Δεν έχουν οι φοιτητές δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους στη Σύγκλητο, οι οποίοι να μεταφέρουν σ'αυτήν τις απόψεις του συνόλου των φοιτητών; Που βρίσκεται η λογική στην κίνηση αυτή;Vag_plir wrote:οι φοιτητές μπήκαν να πουν την άποψή τους και βγήκαν,κάποιοι καθηγητές το θεώρησαν προσβλητικό και αποχώρησαν,ο πρύτανης θεώρησε ότι η σύγκλητος μετά την αποχώρηση 4 καθηγητών δεν μπορούσε να πάρει απόφαση, οι φοιτητές ξαναμπήκαν λέγοντας ότι η Σύγκλητος έχει απαρτία (όντως είχε) και πρέπει να πάρει απόφαση ,οποιαδήποτε απόφαση απλώς να ξεκαθαριστεί η κατασταση,τα κανάλια εβγαλαν τα περι ομηρίας και κάπου εκεί το όμορφο σκηνικό έλαβε τέλος.to be continued αύριο 11 η ώρα που ξαναπρογραμματίστηκε Σύγκλητος...
(Φανταστείτε την αναλογία: Ψηφίζουμε, εκλέγουμε βουλευτές, αλλά μπουκάρουμε και στις συνεδριάσεις της Βουλής για να πούμε την άποψή μας... Είμαστε σοβαροί;;;)
Παρακαλώ κάποιος από όσους δικαιολογούν την κίνηση αυτή ας απαντήσει...
Υ.Γ. ikapod ++
It is by will alone I set my mind in motion...
Να μην το πεις γιατί πολύ απλά εγώ ήμουν εκεί ενώ οι "πληροφορίες" σου παίζει να ήταν αυτές που πήραν τηλέφωνο τα κανάλια...vasvas wrote: Οι δικές μου πληροφορίες είναι εντελώς διαφορετικές (για να μην πω ότι λες πάλι ψέματα).
@nap
Το γιατί μπήκαν είναι άλλο θέμα.Προφανώς κάποιοι από το συντονιστικό της κατάληψης θεώρησαν ότι έπρεπε να μπουν για να πουν την άποψη του συντονιστικού και μετά να αποχωρήσουν.Μπορείς να συμφωνείς ή να διαφωνείς με την πρακτική αυτή αλλά σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί κάποιους καθηγητές που δήθεν προσβλήθηκαν και αποχώρησαν από την διαδικασία...
Δεν είναι καθόλου άλλο θέμα. Δεν μπορείς να καταλύεις με το έτσι θέλω μια δημοκρατική διαδικασία απλά και μόνο "για να πεις την άποψη σου"... (Και μετά να θεωρείσαι και υπέρμαχος των δημοκραικών θεσμών, "το κάναμε για τους φοιτητές", κλπ, κλπ)
Ή δουλεύουμε δημοκρατικά, ή όχι. Και για μένα δικαιολογεί 100% όσους θίχτηκαν και έφυγαν, γιατί δεν είχαν καμία απολύτως υποχρέωση να κάτσουν να ακούσουν το μακρύ και το κοντό του κάθε άσχετου με την όλη διαδικασία.
Υ.Γ. Το 2ο πρόσωπο δεν απευθύνεται σε σένα προσωπικά...
Ή δουλεύουμε δημοκρατικά, ή όχι. Και για μένα δικαιολογεί 100% όσους θίχτηκαν και έφυγαν, γιατί δεν είχαν καμία απολύτως υποχρέωση να κάτσουν να ακούσουν το μακρύ και το κοντό του κάθε άσχετου με την όλη διαδικασία.
Υ.Γ. Το 2ο πρόσωπο δεν απευθύνεται σε σένα προσωπικά...
It is by will alone I set my mind in motion...
Ε, αν ήσουν εκεί, τότε ξέρεις ότι λες ψέματα.
4+ ώρες ήταν όμηροι οι καθηγητές. Αυτό σημαίνει ότι επί 4 ώρες δεν τους αφήνατε να φύγουν. Ή μπας και από τις 12:30 μέχρι τις 5 έκατσαν (χωρίς να βγάλουν απόφαση) οι άνθρωποι εκεί γιατί τους άρεσε η παρέα σας; Ο δε πρύτανης βγήκε στο τηλέφωνο live σε σταθμό και είπε ότι είναι όμηρος, τον άκουσα.
merged
Προφανώς είστε/είμαστε όλοι υπεύθυνοι ο καθείς για την ενημέρωσή του, είναι καθήκον κάθε δημοκρατικού πολίτη να κάνει προσπάθεια και να ενημερώνεται σωστά, αντί να καταναλώνει ό,τι του σερβίρουν. Σε αντίθετη περίπτωση, η συνεχής επανάληψη ανακριβειών, όπως φαίνεται και είχαν πει και κάποιοι στο παρελθόν, φέρνει αποτέλεσμα δυστυχώς και "δημιουργεί" την ιστορία. Στο μικρόκοσμο του πανεπιστημίου είναι πιο εύκολο να έχετε πλήρη ενημέρωση απ'οτι είναι για ζητήματα της ευρύτερης κοινωνίας και πραγματικότητας, αλλά ούτε εδώ δυστυχώς είναι trivial.
4+ ώρες ήταν όμηροι οι καθηγητές. Αυτό σημαίνει ότι επί 4 ώρες δεν τους αφήνατε να φύγουν. Ή μπας και από τις 12:30 μέχρι τις 5 έκατσαν (χωρίς να βγάλουν απόφαση) οι άνθρωποι εκεί γιατί τους άρεσε η παρέα σας; Ο δε πρύτανης βγήκε στο τηλέφωνο live σε σταθμό και είπε ότι είναι όμηρος, τον άκουσα.
merged
Προφανώς είστε/είμαστε όλοι υπεύθυνοι ο καθείς για την ενημέρωσή του, είναι καθήκον κάθε δημοκρατικού πολίτη να κάνει προσπάθεια και να ενημερώνεται σωστά, αντί να καταναλώνει ό,τι του σερβίρουν. Σε αντίθετη περίπτωση, η συνεχής επανάληψη ανακριβειών, όπως φαίνεται και είχαν πει και κάποιοι στο παρελθόν, φέρνει αποτέλεσμα δυστυχώς και "δημιουργεί" την ιστορία. Στο μικρόκοσμο του πανεπιστημίου είναι πιο εύκολο να έχετε πλήρη ενημέρωση απ'οτι είναι για ζητήματα της ευρύτερης κοινωνίας και πραγματικότητας, αλλά ούτε εδώ δυστυχώς είναι trivial.
Ένα ενδιαφέρον αρθράκι το οποίο βρήκα συναφές:
Τα μιγαδικά επιχειρήματα
Eνα φανταχτερό δίλημμα θέτει στους πολίτες το ΚΚΕ: «Πάρτε θέση», γράφουν οι αφίσες του, «Παιδεία για τη μόρφωση ή για τα κέρδη;». Στο παρελθόν, τέτοιου τύπου διλήμματα ήταν πολιτικώς αποτελεσματικά, αλλά πόσο πραγματικά είναι;
Ας κάνουμε μια ιερόσυλη για τα ελληνικά πράγματα υπόθεση εργασίας. Αντίθετα με την κυρίαρχη άποψη ας θεωρήσουμε ότι τα κέρδη δεν είναι αξιωματικώς ένα επιβλαβές και βδελυρό πράγμα. Τότε οφείλουμε να αναρωτηθούμε: γιατί η μόρφωση αποκλείει τα κέρδη και γιατί τα κέρδη αποκλείουν τη μόρφωση;
Το πρώτο είναι εύκολο να απαντηθεί. Εχει αποδειχθεί από την εμπειρία ότι οι μορφωμένοι άνθρωποι είναι εκείνοι που κερδίζουν περισσότερα. Είτε ως επιχειρηματίες είτε ως εργαζόμενοι. Ελάχιστοι πηγαίνουν στα πανεπιστήμια μόνο και μόνο για να μορφωθούν. Μπορεί οι τελευταίοι με την πάροδο του χρόνου να πληθαίνουν, διότι αριθμητικά περισσότεροι πλουτίζουν και μπορούν να χρηματοδοτήσουν σπουδές προς χάριν της μόρφωσης, αλλά οι οικογένειες στενάζουν από φροντιστήρια και άλλες δαπάνες, ελπίζοντας ότι τα παιδιά τους θα κατορθώσουν να κερδίζουν κάτι περισσότερο με τη μόρφωση που θα αποκτήσουν.
Αλλά και το αντίστροφο είναι αληθές. Ολόκληρη η Αναγέννηση από τα κέρδη των «παγκοσμιοποιημένων» (για την εποχή τους) Βενετών και Φλωρεντινών εμπόρων και τραπεζιτών χρηματοδοτήθηκε. Τα πρώτα σχολειά και πανεπιστήμια στην Ελλάδα από τους «παγκοσμιοποιημένους» (για τα μέτρα μας) εμπόρους και εφοπλιστές χρηματοδοτήθηκαν. Για να μεταλαμπαδευτεί η γνώση κάποιοι πληρώνουν. Είτε διά της φορολογίας είτε διά των δωρεών. Δηλαδή, έχασαν οι ΗΠΑ επειδή τα αμύθητα κέρδη του Λίλαντ Στάνφορντ χρηματοδότησαν το ομώνυμο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια;
Τετριμμένα πράγματα, μπορεί ορθώς να ισχυριστεί κάποιος. Διόλου αυτονόητα, όμως, στον δημόσιο διάλογο. Στο κέρδος αποδίδονται κάποιες μυθικές ιδιότητες (ας μην ξεχνάμε ότι οι έχοντες σκοπό το κέρδος είναι «κερδοσκόποι», δηλαδή κάτι σαν εγκληματίες) με αποτέλεσμα ο δημόσιος διάλογος να εκτροχιάζεται σ’ ένα φανταστικό δίλημμα: «Παιδεία για τη (καλή) μόρφωση ή για τα (κακά) κέρδη;».
Το ίδιο γίνεται με το περιβόητο άσυλο. Μια παρελθούσα απειλή για την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών αποκτά σήμερα φανταστικές διαστάσεις. Ετσι, αντί να αναρωτηθούμε «απαγορεύει κάποιος σήμερα τη διδασκαλία του Μαρξ, του Φρόιντ, του Τσόμσκι κ.λπ. εντός ή εκτός των πανεπιστημίων;» παίρνουμε τη μεζούρα για να οριοθετήσουμε τους χώρους προστασίας της ελεύθερης διδασκαλίας. Το προαύλιο των ΑΕΙ (εκεί όπου πωλούνται αφρικανικά αγαλματίδια) είναι εντός ή εκτός ασύλου; Τα πεζοδρόμια της οδού Στουρνάρα; Τα μαγαζιά απέναντι; Ολος ο διάλογος κινείται στη σφαίρα του παραλόγου, αλλά εν τω μεταξύ κάποιοι λόγω ασύλου κάνουν τις παράνομες ή και βρόμικες δουλειές τους.
Στην Αλγεβρα υπάρχει ο κλάδος των μιγαδικών αριθμών, οι οποίοι είναι μια έκφραση της μορφής α+βi, όπου α και β είναι πραγματικοί αριθμοί και ο i φανταστικός. Αν κάπου υπάρχει ένας φανταστικός αριθμός, όσους πραγματικούς αριθμούς κι αν προσθέσουμε, το αποτέλεσμα θα είναι πάντα ένας μιγαδικός αριθμός.
Το ίδιο γίνεται και στον δημόσιο διάλογο. Από τη στιγμή που εμφιλοχωρεί στη συζήτηση η φανταστική απειλή για την «ελευθερία διακίνησης των ιδεών του Ντεριντά», όσα επιχειρήματα κι αν προσθέσει υπέρ ή κατά του ασύλου, το αποτέλεσμα θα είναι πάντα μιγαδικό. Θα συζητάμε αιωνίως για τα τετραγωνικά μέτρα του ασύλου, όπως κάποτε συζητούσαν για το φύλο των αγγέλων: «να είναι το προαύλιο ενός πανεπιστημίου εντός ή εκτός ασύλου;» Ομως, σε μιγαδικό επίπεδο, η απάντηση «εντός ασύλου» είναι ορθή. Αλλά και η απάντηση «εκτός ασύλου» είναι επίσης ορθή.
Πάσχος Μανδραβέλης
Τα μιγαδικά επιχειρήματα
Eνα φανταχτερό δίλημμα θέτει στους πολίτες το ΚΚΕ: «Πάρτε θέση», γράφουν οι αφίσες του, «Παιδεία για τη μόρφωση ή για τα κέρδη;». Στο παρελθόν, τέτοιου τύπου διλήμματα ήταν πολιτικώς αποτελεσματικά, αλλά πόσο πραγματικά είναι;
Ας κάνουμε μια ιερόσυλη για τα ελληνικά πράγματα υπόθεση εργασίας. Αντίθετα με την κυρίαρχη άποψη ας θεωρήσουμε ότι τα κέρδη δεν είναι αξιωματικώς ένα επιβλαβές και βδελυρό πράγμα. Τότε οφείλουμε να αναρωτηθούμε: γιατί η μόρφωση αποκλείει τα κέρδη και γιατί τα κέρδη αποκλείουν τη μόρφωση;
Το πρώτο είναι εύκολο να απαντηθεί. Εχει αποδειχθεί από την εμπειρία ότι οι μορφωμένοι άνθρωποι είναι εκείνοι που κερδίζουν περισσότερα. Είτε ως επιχειρηματίες είτε ως εργαζόμενοι. Ελάχιστοι πηγαίνουν στα πανεπιστήμια μόνο και μόνο για να μορφωθούν. Μπορεί οι τελευταίοι με την πάροδο του χρόνου να πληθαίνουν, διότι αριθμητικά περισσότεροι πλουτίζουν και μπορούν να χρηματοδοτήσουν σπουδές προς χάριν της μόρφωσης, αλλά οι οικογένειες στενάζουν από φροντιστήρια και άλλες δαπάνες, ελπίζοντας ότι τα παιδιά τους θα κατορθώσουν να κερδίζουν κάτι περισσότερο με τη μόρφωση που θα αποκτήσουν.
Αλλά και το αντίστροφο είναι αληθές. Ολόκληρη η Αναγέννηση από τα κέρδη των «παγκοσμιοποιημένων» (για την εποχή τους) Βενετών και Φλωρεντινών εμπόρων και τραπεζιτών χρηματοδοτήθηκε. Τα πρώτα σχολειά και πανεπιστήμια στην Ελλάδα από τους «παγκοσμιοποιημένους» (για τα μέτρα μας) εμπόρους και εφοπλιστές χρηματοδοτήθηκαν. Για να μεταλαμπαδευτεί η γνώση κάποιοι πληρώνουν. Είτε διά της φορολογίας είτε διά των δωρεών. Δηλαδή, έχασαν οι ΗΠΑ επειδή τα αμύθητα κέρδη του Λίλαντ Στάνφορντ χρηματοδότησαν το ομώνυμο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια;
Τετριμμένα πράγματα, μπορεί ορθώς να ισχυριστεί κάποιος. Διόλου αυτονόητα, όμως, στον δημόσιο διάλογο. Στο κέρδος αποδίδονται κάποιες μυθικές ιδιότητες (ας μην ξεχνάμε ότι οι έχοντες σκοπό το κέρδος είναι «κερδοσκόποι», δηλαδή κάτι σαν εγκληματίες) με αποτέλεσμα ο δημόσιος διάλογος να εκτροχιάζεται σ’ ένα φανταστικό δίλημμα: «Παιδεία για τη (καλή) μόρφωση ή για τα (κακά) κέρδη;».
Το ίδιο γίνεται με το περιβόητο άσυλο. Μια παρελθούσα απειλή για την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών αποκτά σήμερα φανταστικές διαστάσεις. Ετσι, αντί να αναρωτηθούμε «απαγορεύει κάποιος σήμερα τη διδασκαλία του Μαρξ, του Φρόιντ, του Τσόμσκι κ.λπ. εντός ή εκτός των πανεπιστημίων;» παίρνουμε τη μεζούρα για να οριοθετήσουμε τους χώρους προστασίας της ελεύθερης διδασκαλίας. Το προαύλιο των ΑΕΙ (εκεί όπου πωλούνται αφρικανικά αγαλματίδια) είναι εντός ή εκτός ασύλου; Τα πεζοδρόμια της οδού Στουρνάρα; Τα μαγαζιά απέναντι; Ολος ο διάλογος κινείται στη σφαίρα του παραλόγου, αλλά εν τω μεταξύ κάποιοι λόγω ασύλου κάνουν τις παράνομες ή και βρόμικες δουλειές τους.
Στην Αλγεβρα υπάρχει ο κλάδος των μιγαδικών αριθμών, οι οποίοι είναι μια έκφραση της μορφής α+βi, όπου α και β είναι πραγματικοί αριθμοί και ο i φανταστικός. Αν κάπου υπάρχει ένας φανταστικός αριθμός, όσους πραγματικούς αριθμούς κι αν προσθέσουμε, το αποτέλεσμα θα είναι πάντα ένας μιγαδικός αριθμός.
Το ίδιο γίνεται και στον δημόσιο διάλογο. Από τη στιγμή που εμφιλοχωρεί στη συζήτηση η φανταστική απειλή για την «ελευθερία διακίνησης των ιδεών του Ντεριντά», όσα επιχειρήματα κι αν προσθέσει υπέρ ή κατά του ασύλου, το αποτέλεσμα θα είναι πάντα μιγαδικό. Θα συζητάμε αιωνίως για τα τετραγωνικά μέτρα του ασύλου, όπως κάποτε συζητούσαν για το φύλο των αγγέλων: «να είναι το προαύλιο ενός πανεπιστημίου εντός ή εκτός ασύλου;» Ομως, σε μιγαδικό επίπεδο, η απάντηση «εντός ασύλου» είναι ορθή. Αλλά και η απάντηση «εκτός ασύλου» είναι επίσης ορθή.
Πάσχος Μανδραβέλης
- tZoLe
- Venus Former Team Member
- Posts: 1925
- Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Lausanne-Pasalimani
- Contact:
ikapod++;
Και όσο για αυτούς που μπήκαν στην Σύγκλητο για να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των φοιτητών χτυπήσαν την πόρτα;;;Να τηρούμε και τους τύπους ρε παιδιά! Κάποιοι νιώθουν τόσο έντονη την ανάγκη για ψευτοεπαναστάσεις και προτάσσουν τα στήθη τους στον αγώνα εναντίον του κατεστημενου και των βλοσυρών κυβερνητικών και μη. Αναμασούν και γίνονται φερέφωνα ενός ξύλινου ηρωϊκού λόγου.Τους έχει πει κανείς ότι οι αγωνιστές και ήρωες αντλούσαν τη δύναμη τους από τις θυσίες;Και να τους το είπαν αυτοί διαμορφώνουν μία νέα μορφή αγώνα, δίχως προσωπικά κόστη. Εύγε.
Και όσο για αυτούς που μπήκαν στην Σύγκλητο για να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των φοιτητών χτυπήσαν την πόρτα;;;Να τηρούμε και τους τύπους ρε παιδιά! Κάποιοι νιώθουν τόσο έντονη την ανάγκη για ψευτοεπαναστάσεις και προτάσσουν τα στήθη τους στον αγώνα εναντίον του κατεστημενου και των βλοσυρών κυβερνητικών και μη. Αναμασούν και γίνονται φερέφωνα ενός ξύλινου ηρωϊκού λόγου.Τους έχει πει κανείς ότι οι αγωνιστές και ήρωες αντλούσαν τη δύναμη τους από τις θυσίες;Και να τους το είπαν αυτοί διαμορφώνουν μία νέα μορφή αγώνα, δίχως προσωπικά κόστη. Εύγε.

"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)
έτσι
Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
-Κατ' αρχάς το "δεν τους αφήνατε" είναι γενίκευση, προσωπικά και στα προηγούμενα ποστ μου δεν τάχθηκα υπέρ της κίνησης αυτής αλλά μάλλον είσαι τόσο φουριόζος να βρεις υπαίτιους που τους παίρνει όλους η μπάλα.vasvas wrote:Ε, αν ήσουν εκεί, τότε ξέρεις ότι λες ψέματα.
4+ ώρες ήταν όμηροι οι καθηγητές. Αυτό σημαίνει ότι επί 4 ώρες δεν τους αφήνατε να φύγουν. Ή μπας και από τις 12:30 μέχρι τις 5 έκατσαν (χωρίς να βγάλουν απόφαση) οι άνθρωποι εκεί γιατί τους άρεσε η παρέα σας; Ο δε πρύτανης βγήκε στο τηλέφωνο live σε σταθμό και είπε ότι είναι όμηρος, τον άκουσα.
[
-Δεύτερον δεν δέχομαι τον χαρακτηρισμό του ψεύτη.
-Τρίτον ήμουν μπροστά όταν ο "θέλω-να-γίνω-βουλευτής" a.k.a. Πρύτανης απειλούσε ότι θα πάρει τα κανάλια και θα δεχτεί πλήγμα η κατάληψη της ΑΣΟΕΕ και το φοιτητικό κίνημα γενικότερα ...όπερ και εγένετο (βλ. εξώφυλλο Αδέσμευτου,τον κ.Λιανό στον ΑΛΦΑ κτλ...).Πάντως χωρίς να προβαίνω σε χαρακτηρισμούς τύπου "ψεύτης" θα ήθελά να πω ότι από έναν καθηγητή που είναι στην πρωτοβουλία υπερ του νέου νόμου-πλαίσιο προφανώς και είναι αναμενόμενο να προβαίνει σε προβοκατόρικες κινήσεις για να αποδυναμώσει τον αγώνα φοιτητών και καθηγητών
Α... και ήταν πολύ λιγότερο από 4 ώρες εκτός αν κάποιοι ένιωθαν από την αρχή της Συγκλήτου σε ...ομηρία
Ο χαρακτηρισμός ψεύτης (δις) προφανώς δεν σε ενόχλησε....αλλά ξέχασα κάποιοι είναι πιο ίσοι...ikapod wrote:Η επανάσταση αρχίζει εκεί που τελειώνει ο πληθυντικός...