Αναμόρφωση σπουδών τμήματος Πληροφορικής

Συζητήσεις σχετικές με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, νέα, αποφάσεις συγκλήτου, αποφάσεις συνελεύσεων πληροφορικής. Γενικότερα ό,τι έχει σχέση με τον Πανεπιστημιακό χώρο.
shodanjr_gr
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 810
Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
Academic status: Alumnus/a
Location: Stony Brook, NY

Post by shodanjr_gr » Fri Mar 30, 2007 10:28 pm

sudtuwup wrote: Εδω αλλοι δεν κανουν ουτε μεταγλωττιστες. Προσωπικα θα ηθελα περισσοτερη εξοικιωση με unix.
Σωστό αυτό. Και επίσης For the love of God (που λένε και οι Άγγλοι) ένα μάθημα ΠΡΑΚΤΙΚΟ πάνω στο hardware των υπολογιστών. Βγαίνουν φοιτητές από τη σχολή που δεν έχουν δει εσωτερικό Η/Υ στη ζωή τους και δεν μπορού να διακρίνουν την CPU από τον σκληρό δίσκο...Δεν γίνεται απόφοιτος σχολής πληροφορικής να μην μπορεί να εγκαταστήσει μια κάρτα γραφικών ρε παιδιά...
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
User avatar
silegav
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 2098
Joined: Tue Mar 09, 2004 4:03 pm
Academic status: Alumnus/a
Location: The Center of the World -> Piraeus

Post by silegav » Sat Mar 31, 2007 11:29 am

Έχεις ένα δίκιο σε αυτό που λες...κι εγώ κάποτε συμφωνούσα. Αλλά αν σκεφτείς την κατεύθυνση του τμήματος και την φιλοσοφία του, ορθώς δεν υπάρχει τέτοι ο μάθημα.

Μια καλή σκέψη για το κενό αυτό θα ήταν να θεσμοθετηθεί η διοργάνωση ενός workshop από τα Cslabs στο οποίο να γινουν demonstration τέτοια πρακτικά πράγματα. Αλλά για μάθημα πανεπιστημιακού τμήματος πληροφορικής δεν κολλάει.

Σχετικά με την εξοικείωση με το UNIΧ, πάλι δεν ξέρω αν χρειάζεται κάτι παραπάνω. Γίνονται εργαστήρια για scripting, γίνονται εργαστήρια για βασική χρήση UNIX, από εκεί και πέρα ο καθένας ψάχνει και μόνος.
User avatar
tsilochr
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3246
Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
Academic status: PhD
Gender:
Location: mm.aueb.gr
Contact:

Post by tsilochr » Sat Mar 31, 2007 11:39 am

2-3 στα γρήγορα.

επειδή αναφέρθηκε το di του ΕΚΠΑ ως applied, να πω ότι το δικό μας τμήμα είναι (καρά)εφαρμοσμένης πληροφορικής ενώ εκεί είναι σε ποιο θεωρητικό επίπεδο.

Θα συμφωνήσω με τον pap, είναι και θέμα φοιτητών. Πάντως το ποσοστό άσχετων με την εφαρμοσμένη πληροφορική σε απόφοιτους άλλων σχολών (ΕΚΠΑ, ΕΜΠ, Πάτρα) είναι σαφώς μεγαλύτερο από το δικό μας.
The Punisher
Venus Former Team Member
Posts: 7561
Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Boston, MA

Post by The Punisher » Sat Mar 31, 2007 12:10 pm

επειδή αναφέρθηκε το di του ΕΚΠΑ ως applied, να πω ότι το δικό μας τμήμα είναι (καρά)εφαρμοσμένης πληροφορικής ενώ εκεί είναι σε ποιο θεωρητικό επίπεδο.
στην ουσία αυτό, τύποις όμως? δηλαδή το πρόγραμμα σπουδών τους τους ξεκολλάει μεν από το applied, όμως τύποις είναι πληροφορική & τηλεπ/νίες. Εμείς δεν έχουν δεύτερο τμήμα στο "όνομα" μας ... και "θεωρείται" Cs.

Διορθώστε με όπου κάνω λάθος.
User avatar
PaP
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 1077
Joined: Wed Apr 21, 2004 12:06 am
Academic status: Alumnus/a
Location: San Francisco
Contact:

Post by PaP » Sat Mar 31, 2007 2:38 pm

Και τη θεωρητική πληροφορική να την κάνετε ΤΙΙΙΙΙΙ?
Και μετά θα λέμε δεν υπάρχει απορόφηση
User avatar
Swtos
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 309
Joined: Mon Apr 18, 2005 4:52 pm
Academic status: MSc
Gender:
Location: Δ.Π

Post by Swtos » Sat Mar 31, 2007 3:43 pm

Να πω και εγω μερικα πραματα...
Καταρχάς εμεις πιστευω πως ειμαστε τμημα εφαρμοσμένης Πληροφορικής. Τα τελευταια χρονια εγινε μια προσπαθεια να γινουμε περισσοτερο computer science αλλα λογω στεγης(ΑΣΟΕΕ) διατηρούμε, περισσοτερο απο καθε αλλο τμημα πληροφορικης ισως, ενα εφαρμοσμένο χαρακτήρα. Εξαλλου, αν κανεις διαβασει τον οδηγο σπουδων του τμηματος, βλεπει πως στοχος του προγραμματος σπουδων ειναι στερεο επιστημονικό υπόβαθρο αλλα και εξοικιωση με τους τομεις εφαρμογής της Πληροφορικής. Αυτο ειναι και το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα σε σχεση με αλλες σχολές. Προσωπικα, δηλωσα τη σχολη μας πρωτη στο μηχανογραφικό για αυτον ακριβώς το λόγο. Το master στα ΠΣ λειτουργεί απο το 1995 ενω αυτο σε CS 3-4 χρόνια, που σημαινει οτι απο ανεκαθεν διναμε σαν τμημα εμφαση στη διεπιστημονικότητα και στο εφαρμοσμένο κομματι της επιστημης μας.
Σιγουρα αν καποιος ενδιαφέρεται αποκλειστικά για computer science παιρνει τα απαραίτητα εφοδια απο εμας...απλα δεν ξερω αν ειμαστε η καλυτερη επιλογή για αυτους τους φοιτητες.

Αν αλλαζα καποια πραματα στον προγραμμα σπουδών θα ηταν:
- Να γινει και το 2ο μαθημα των δικτύων υποχρεωτικό για όλους
- Να υπάρχει ενα σοβαρο 2ο μαθημα σε Βασεις Δεδομενων, ειτε υποχρεωτικο είτε επιλογής
Last edited by Swtos on Sat Mar 31, 2007 3:50 pm, edited 1 time in total.
-My father made him an offer he couldnt refuse
-What was that?
-Luca Brasi held a gun to his head and my father assured him that either his brain or his signature would be on the contract

-The Godfather
The Punisher
Venus Former Team Member
Posts: 7561
Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Boston, MA

Post by The Punisher » Sat Mar 31, 2007 3:47 pm

Μετά από περαιτέρω σκέψη, και λαμβάνοντας υπόψιν και τα λεγόμενά σας, ανακαλώ. Η δική μας είναι πιο applied από το ΕΚΠΑ.
Και τη θεωρητική πληροφορική να την κάνετε ΤΙΙΙΙΙΙ?
Αυτό είναι προσωπικά γούστα και βίτσια του καθενός. Αν σου αρέσει κάτι, πάντα βρίσκεις τρόπο να ζήσεις από αυτό !
User avatar
HdkiLLeR
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 4356
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: New York, NY
Contact:

Post by HdkiLLeR » Sat Mar 31, 2007 7:14 pm

The Punisher wrote: Εφόσον είμαστε τμήμα Computer Science, ενσωματώνουμε και Θεωρητική Πληροφορική. Για να πεις όμως ότι συνεχίζεις σε Msc σε αυτόν τον τομέα στον εξωτερικό, σου λείπουν από το χαρτί σου αρκετά / (πάρα πολλά) μαθηματικά τα οποία για να τα μάθεις πρέπει να διπλο-διαβάζεις (είναι αρκετά δύσκολο, αν θες να πιάσεις δυνατούς βαθμούς και ταυτόχρονα να μάθεις καλά μαθηματικά). Αλλά και πάλι, το χαρτί είναι χαρτί ...
Προφανώς και είναι λίγα αυτό λέω και εγώ αλλά τα συνεχή μαθηματικά είναι πολύ μακριά ακόμη και για τον τομέα που αναφέρεις.
PaP wrote:Και τη θεωρητική πληροφορική να την κάνετε ΤΙΙΙΙΙΙ?
Και μετά θα λέμε δεν υπάρχει απορόφηση
Με την ίδια λογική ρε Παναγιώτη την κοσμολογία θα έπρεπε να την έχουν διαγράψει. Σε πληροφωρώ ότι είναι απο τα πιο hot research fields σε physics. Δες το Science πόσα articles έχει τώρα τελευταία (τα τελευταία χρόνια) πάνω σε αυτά. Επιχειρηματικότητα χωρίς σταθερό γνωσιακό υπόβαθρο δεν νομίζω ότι γίνεται γιατί δεν μπορείς να εγγυηθείς υπηρεσίες, προιόντα ή οτιδήποτε τέλοσπάντων παράγεις (γίνεται βέβαια εδώ στην Ελλάδα όπου ο καθένας ονειρεύεται ότι θα ανοίξει την νέα google πουλώντας φύκια για μεταξωτές κορδέλες... :)).
silegav wrote: Όταν ξεκινάς και μιλάς για συστήματα η διεπιστημονικότητα εμένα μου φαντάζει απραίτητη σαν χαρακτηριστικό σπουδών.
Σίγουρα, χωρίς αυτή δεν μπορείς να μελετήσεις κάτι εφαρμόζοντας την συστημική προσέγγιση. Αλλά για να καταφέρεις αυτό που μου λες πρέπει να έχεις πάρει τα fundamental parts απο κάθε κλάδο ή απο έναν τουλάχιστον και να "εμπλουτίζεις" τις γνώσεις σου εφαρμόζοντας θεωρίες, προσεγγίσεις κλπ απο τους άλλους γειτονικούς (και μη) τομείς. Τέλος επειδή μιλάμε για διεπιστημονικότητα να τονίσω ότι ο κάθε επιστήμονας έχει μια ταυτότητα η οποία ορίζει και τι έιναι αυτό που θεραπεύει. Άλλο είμαι μοριακός βιολόγος λόγου χάρη και χρησιμοποιώ γνώση απο την θεωρία της υπολογιστικής γεωμετρίας για να κάνω κάτι που θα παρέχει γνώση σε molecular related stuff και άλλο δεν ξέρω τι είναι DNA επειδή παρακολούθησα μόνο το μάθημα της ανθοκομίας, 1-2 αλγορίθμων, 1 εξελικτικής βιολογίας και μια σειρά προηγμένων τεχνικών οπτικοποίησης. Κοινώς την διεπιστημονικότητα ακούω πολούς να την πουλάνε τώρα τελευταία, αλλά λίγους εώς και ελάχιστους να την αντιμετωπίζουν σωστά. Προσωπική μου άποψη είναι ότι πολύ πιο δύσκολα θα μπορεί να έχει κάποιος γνώσεις που να μπορεί να κάνει έρευνα ή να πουλάει intra- λύσεις παρά να διαλέξει την εξιδείκευση να μάθει τα foundations της επιστήμης του και να κάτσει εκεί. Το πρώτο απαιτεί το δεύτερο*n.
Last edited by HdkiLLeR on Sat Mar 31, 2007 7:38 pm, edited 3 times in total.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
User avatar
PaP
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 1077
Joined: Wed Apr 21, 2004 12:06 am
Academic status: Alumnus/a
Location: San Francisco
Contact:

Post by PaP » Sat Mar 31, 2007 7:32 pm

Δεν είπα ότι δε χρειάζεται η θεωρητική αλλά νομίζω έχουμε ένα υπόβαθρο και σίγουρα μπορεί να γίνει λίγο πιο θεωρητικό αλλά να μην περάσουμε στο άκρο μόνο μαθηματικά, αλγόριθμους και δομές δεδομένων...

Είναι πολύ μεγάλη συζήτηση και γενικότερα σχέση με την ακαδημαικότητα... Γιατί ναι μεν είναι ωραίο αλλά στην Ελλάδα του έρευνα κάνουμε και καλά καλά ούτε τα έργα της ΚτΠ δε μπορούμε να φέρουμε και σε μία έρευνα διάβασα ότι είμαστε 44η χώρα σε δικτύωση, ακόμα και η Τυνισία μας ξεπερνάει ! Τουλάχιστον επιτέλους ας επανδρώσουμε την επιχειρηματική πληροφορική, να φτιάξουμε υποδομές και υπηρεσίες για τον κόσμο... Τα hardcore θεωρητικά της επιστήμης μπορούν να είναι μια κατεύθυνσης
User avatar
HdkiLLeR
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 4356
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: New York, NY
Contact:

Post by HdkiLLeR » Sat Mar 31, 2007 8:30 pm

PaP wrote:Δεν είπα ότι δε χρειάζεται η θεωρητική αλλά νομίζω έχουμε ένα υπόβαθρο και σίγουρα μπορεί να γίνει λίγο πιο θεωρητικό αλλά να μην περάσουμε στο άκρο μόνο μαθηματικά, αλγόριθμους και δομές δεδομένων...

Είναι πολύ μεγάλη συζήτηση και γενικότερα σχέση με την ακαδημαικότητα... Γιατί ναι μεν είναι ωραίο αλλά στην Ελλάδα του έρευνα κάνουμε και καλά καλά ούτε τα έργα της ΚτΠ δε μπορούμε να φέρουμε και σε μία έρευνα διάβασα ότι είμαστε 44η χώρα σε δικτύωση, ακόμα και η Τυνισία μας ξεπερνάει ! Τουλάχιστον επιτέλους ας επανδρώσουμε την επιχειρηματική πληροφορική, να φτιάξουμε υποδομές και υπηρεσίες για τον κόσμο... Τα hardcore θεωρητικά της επιστήμης μπορούν να είναι μια κατεύθυνσης
Ναι ούτε εγώ λέω να περάσουμε σε κάποιο τέτοιο κομμάτι. Το ακριβώς αντίθετο υποστηρίζω μάλιστα, να παίρνεις την απαραίτητη γνώση που θεμελιώνει την επιστήμη σου και τελείωσε. Τα παραπάνω σε MSc, PhDs, Post-Docs και ότι άλλο θέλει ο καθένας. Απλά τώρα είμαστε στο άλλο άκρο - έλλειψη βασικών courses (foundations).
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
User avatar
PaP
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 1077
Joined: Wed Apr 21, 2004 12:06 am
Academic status: Alumnus/a
Location: San Francisco
Contact:

Post by PaP » Sat Mar 31, 2007 9:09 pm

Ωραία αφού συμφωνούμε ας πούμε τότε σε αυτήν την κατεύθυνση τι χρειαζόμαστε:
-Ποιο ουσιαστικά μαθηματικά
-Αποτίμηση επιδόσεων συστημάτων
-Να γίνονται καλύτερα οι αλγόριθμοι και τα υπολογιστικά μαθηματικά

άλλο ;;;
User avatar
Silver
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 453
Joined: Tue Jun 13, 2006 3:22 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Inside Maniac Mansion ,try to take on the world

Post by Silver » Sat Mar 31, 2007 9:41 pm

Σωστό αυτό. Και επίσης For the love of God (που λένε και οι Άγγλοι) ένα μάθημα ΠΡΑΚΤΙΚΟ πάνω στο hardware των υπολογιστών. Βγαίνουν φοιτητές από τη σχολή που δεν έχουν δει εσωτερικό Η/Υ στη ζωή τους και δεν μπορού να διακρίνουν την CPU από τον σκληρό δίσκο...Δεν γίνεται απόφοιτος σχολής πληροφορικής να μην μπορεί να εγκαταστήσει μια κάρτα γραφικών ρε παιδιά...
Θεωρητικά υπάρχει η οργάνωση συστημάτων υπολογιστών για να μάθουμε αυτά τα πράγματα.

'Ενα σχόλιο από τον κ. Ζαβλανό στο μάθημα της Διδακτικής. Ένας Γιαπωνέζος του είχε πει κάποτε ότι στην Ευρώπη μαθαίνουμε 1 μέτρο πλάτος ύλης (δηλ. πολλά διαφορετικά αντικείμενα) και 5 εκ. βάθος ύλης (δηλ. εντρυφισμός στο κάθε γνωστικό αντικείμενο). Στην Ιαπωνία μαθαίνουν 5 εκατοστά πλάτος ύλης και 1 μέτρο βάθος ύλης (ελπίζω να το μετέφερα αρκετά πιστά).

Ίσως θα ήταν προτιμότερο αντί να μάθουμε περισσότερα πράγματα, να εμβαθύνουμε στα υπάρχοντα μαθήματα.

Έχω περάσει όλα τα μαθήματα προγραμματισμού με καλό βαθμό και όμως ακόμα πιστεύω ότι θέλω δουλεία.

Για όσους τους αρέσει ο προγραμματισμός ας ρίξουν μία ματιά στα design patterns και θα καταλάβουν που το πάω.
Last edited by Silver on Sat Mar 31, 2007 10:08 pm, edited 1 time in total.
Τελείωσα!!!!
User avatar
sudtuwup
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 707
Joined: Fri May 14, 2004 6:46 pm
Academic status: MSc
Gender:
Location: Xavier Institute for Higher Learning

Post by sudtuwup » Sat Mar 31, 2007 9:42 pm

Νομιζω οτι πλεον ως βαση της επιστημης αυτης ειναι κ αλλα ζητηματα. Εχει απλωθει πολυ και λογικο ειναι πλεον να σπαει το καθε τμημα σε (οχι μεγαλη) ειδικευση. Επαναλαμβανω οτι κ στο εξωτερικο ακομα δεν εχω συναντησει πιο πολλα μαθηματικα/θεωρητικα. Αλλα κ παλι πιστευω πως οτι κανουμε το κανουμε σε καλο βαθος. Τωρα υπαρχουν καποιοι που κανουν και εργαστηρια μαθ. αλλα το τι κανουν ειναι αλλο θεμα.
Image
User avatar
fo@
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 337
Joined: Mon Jun 19, 2006 12:35 pm

Post by fo@ » Sat Mar 31, 2007 9:43 pm

Ίσως όλοι να θέλαμε να σπουδάσουμε κάτι διαφορετικό, αλλά το τμήμα φέρει τον τίτλο Επιστήμη των Υπολογιστών. Αν το δεχόμαστε αυτό, τότε πρέπει να τιμήσουμε πρώτα την προσπάθεια αυτών που θέλουν να γίνουν επιστήμονες στον τομέα αυτόν και ύστερα όσους σκέφτονται απλά την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Και αυτή η μερίδα είναι σεβαστή αλλά δεν πρέπει να επισκιάζει την πρώτη. Και αυτό έστω και αν είναι μεγαλύτερη σε πλήθος.

Αν συνειδητοποιούμε λοιπόν ότι σπουδάζουμε μια επιστήμη τότε γίνεται κατανοητό ότι τα μαθηματικά είναι απαραίτητα σε μεγαλύτερο βαθμό από όσο διδάσκονται. Σκεφτείται πως θα μπορούσε κάποιος να φτιάξει ένα πρόγραμμα όπως το Word χωρίς να ξέρει από καμπύλες Bezier. Ένα πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου χωρίς μετασχηματισμούς Fourier. Ένα πρωτόκολλο δρομολόγησης χωρίς θεωρία ουρών. Έναν αλγόριθμο όπως ο Pagerank χώρις γνώση αλυσίδων Markov. Στοίχημα αν λέγαμε στους αποφοίτους μας να φτιάξουν ένα λογισμικό που θα δημιουργούσε πιθανά προγράμματα μαθημάτων (εαρινού/χειμερινού) σύμφωνα με τους περιορισμούς που ισχύουν στη σχολή τότε θα αποτυγχάνανε οικτρά ή θα επανακαλύπτανε (με λιγότερο αποδοτικό τρόπο) τον τροχό.

Προσωπικά αδιαφορώ για όσους απλά φιλοδοξούν να χρησιμοποιήσουν έτοιμα τα αποτελέσματα της επιστήμης μας με τη χρήση του κατάλληλου API. Τότε είναι που θα ακολουθούμε τις εξελίξεις. Ίσως για αυτό έχουμε λίγες εταιρίες ανάπτυξης πρωτότυπου λογισμικού. Δε πειράζει λοιπόν!! Όσοι θέλουμε να ασχοληθούμε με πιο προχωρημένα θέματα ας ξενιτευτούμε και ας αφήσουμε τους άλλους στην XML τους. Μια χαρά!!!

Και όσον αφορα την διεπιστημονικότητα. Ναι θεωρώ είναι σημαντική αλλά όχι αν αποτελεί το άλλοθι για επιφανειακή επαφή με το αντικείμενο μας. Στην ουσία χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει αμφιβόλου ποιότητας μεταπτυχιακά προγράμματα. Και στο μυαλό μου έχω ένα συγκεκριμένο και σχετικό στην ΑΣΟΕΕ.

Και αν διαφωνείτε για όλα αυτά τουλάχιστον ας βγάλουμε τον τίτλο επιστήμη από το τμήμα μας. Έτσι για να μη ενοχλούμαι τόσο πολύ.
User avatar
HdkiLLeR
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 4356
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: New York, NY
Contact:

Post by HdkiLLeR » Sat Mar 31, 2007 10:14 pm

Κατά βάση δεν νομίζω ότι λ{ες/έμε} διαφορετικά πράγματα απο τους υπολοίπους εδω μέσα. Δυστιχώς υπάρχει πολύ επιφανειακή προσέγγιση απο τους περισσότερους ακόμη και σε βασικά κομμάτια όπως πχ το programming. Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να μάθεις 100 διαφορετικές γλώσσες (εμένα προσωπικά μου αρέσει αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και απαραίτητο σε κάποιον, μπορεί και μόνος του να συνεχίσει) αλλά απο design τι γίνεται (βλ. τεχνολογία λογισμικού - δεν είδα ουτε την μικρή αναφορά για βασικά θέματα δόμησης και χειρισμού του λογισμικού, όσον αφορά τα κλασικά μοντέλα καταράκτη κλπ εντάξει απο το 70 δεν έχουν προχωρήσει; :)). Τέλος πιάνομαι απο τα παραδείγματα που αναφέρεις (markov chains) ειλικρινά δεν νομίζω πάνω απο το 1% των αποφοίτων να γνωρίζει την ύπαρξη τους - κάτι που χρησιμοποιείται σε networks, data-mining, συστήματα αναμονής κλπ κλπ κλπ. Τέτοια είναι τα βασικά προβλήματα έλειψης γνώσης που πρέπει να καλυφθούν κατά την γνώμη μου...
Last edited by HdkiLLeR on Sat Mar 31, 2007 10:20 pm, edited 1 time in total.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sat Mar 31, 2007 10:16 pm

fo@ wrote:Σκεφτείτε πως θα μπορούσε κάποιος να φτιάξει ένα πρόγραμμα όπως το Word χωρίς να ξέρει από καμπύλες Bezier. Ένα πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου χωρίς μετασχηματισμούς Fourier. Ένα πρωτόκολλο δρομολόγησης χωρίς θεωρία ουρών. Έναν αλγόριθμο όπως ο Pagerank χώρις γνώση αλυσίδων Markov.
fo@++
Καλή η διεπιστημονικότητα αλλά όχι με μαθήματα όπως η Μαρξιστική Οικονομική Ι και ΙΙ (ΟΙΚ), Δημόσιες Σχέσεις (Μ&Ε), EE: Θεσμικό Πλαίσιο και Οικονομική Πολιτική (ΟΙΚ) και η Ψυχολογία (Μ&Ε). Εκτός και αν το σκεπτικό πίσω από την διεπιστημονικότητα είναι να δηλώνουν οι φοιτητές τα πιο εύκολα έως γελοία μαθήματα από τις άλλες σχολές για να παίρνουμε πιο εύκολα πτυχίο. Εγώ θα πρότεινα να περιοριστεί η λίστα σε πολύ λιγότερα μαθήματα και όχι στην σαχλαμάρα μάθημα του κάθε τμήματος που το περνάς με 3 μέρες διάβασμα και μια μικρή εργασία.
Αλλά φυσικά όταν η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών γίνεται με παραταξιακή νοοτροπία (να κάνουμε τις σπουδές μας πιο εύκολες για να πάρουμε όλοι το πτυχίο μας) τότε τι να περιμένει κανείς.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
fo@
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 337
Joined: Mon Jun 19, 2006 12:35 pm

Post by fo@ » Sat Mar 31, 2007 10:59 pm

Συμφωνώ και γω με αυτά που λέτε.

Τα design patterns είναι ένα ακόμα πολύ καλό και χρήσιμο παράδειγμα όσον αφορά την ενασχόληση με OOP. Θα προτιμούσα να διδάσκουν μόνο μία γλώσσα από C++/Java/C#/... από το να μη διδασκόμαστε design patterns. Όμως για αυτό ευθύνονται και οι καθηγητές που δεν αποτολμούν τέτοια ανοίγματα.

Επίσης αυτό με τα "άσχετα" μαθήματα είναι λάθος χωρίς να αυξάνεται ανάλογα ο αριθμός των προς πτυχίο μαθημάτων. Ας πρόκειται τουλάχιστον για μαθήματα που άπτονται στοιχειωδώς του αντικειμένου μας. Όπως για π.χ. μπορεί να είναι μαθήματα από το τμήμα Στατιστικής ή από τμήματα από άλλες σχολές. Εντάξει ας επιτρέπουμε και ένα δύο "άσχετα" μαθήματα.

Στο παραπάνω θέμα οι παρατάξεις καλύτερα να σταματήσουν να σκέφτονται μόνο πως θα διεξασφαλίσουμε τις εξετάσεις και το πως θα πάρουμε πιο ανώδυνα το πτυχίο μας. Αλλά γίνονται αρεστοί γιατί λίγοι σπουδάζουμε από αγάπη και πραγματικό ενδιαφέρον. Οι υπόλοιποι είναι γνήσια θύματα ενός κακού εκπαιδευτικού συστήματος και συμπαρασύρουν άθελα με τη σειρά τους και μας.
shodanjr_gr
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 810
Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
Academic status: Alumnus/a
Location: Stony Brook, NY

Post by shodanjr_gr » Sat Mar 31, 2007 11:29 pm

Silver wrote:
Σωστό αυτό. Και επίσης For the love of God (που λένε και οι Άγγλοι) ένα μάθημα ΠΡΑΚΤΙΚΟ πάνω στο hardware των υπολογιστών. Βγαίνουν φοιτητές από τη σχολή που δεν έχουν δει εσωτερικό Η/Υ στη ζωή τους και δεν μπορού να διακρίνουν την CPU από τον σκληρό δίσκο...Δεν γίνεται απόφοιτος σχολής πληροφορικής να μην μπορεί να εγκαταστήσει μια κάρτα γραφικών ρε παιδιά...
Θεωρητικά υπάρχει η οργάνωση συστημάτων υπολογιστών για να μάθουμε αυτά τα πράγματα.
Συνεχίζοντας τις ρήσεις των Άγγλων...bollocks...(φαφάρια κοινώς).

Μιλάμε για πρακτική πάνω στους υπολογιστές...να μάθουμε να στήνουμε ένα PC, να μάθουμε βάζουμε-βγάζουμε μια κάρτα...λίγα βασικά πράγματα για το troubleshooting...δυστυχώς (ή ευτυχώς για πολλούς :p ) δεν είχαμε όλοι το μικρόβιο από μικροί για να ψαχτούμε μόνοι μας...
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
User avatar
Swtos
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 309
Joined: Mon Apr 18, 2005 4:52 pm
Academic status: MSc
Gender:
Location: Δ.Π

Post by Swtos » Sun Apr 01, 2007 12:31 am

fo@ wrote: Και όσον αφορα την διεπιστημονικότητα. Ναι θεωρώ είναι σημαντική αλλά όχι αν αποτελεί το άλλοθι για επιφανειακή επαφή με το αντικείμενο μας.
Δεν μπορείς να τα εχεις και τα δύο. Ειτε θα εχεις διεπιστημονικοτητα ειτε θα εξειδικευτείς πολύ σε ενα περιορισμένο αντικειμενο και θα το κατακτήσεις. Είναι καθαρα θεμα προσωπικής επιλογής. Δε σε υποχρεώνει κανεις να ακολυθησεις το ενα ή το άλλο.
fo@ wrote: Στην ουσία χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει αμφιβόλου ποιότητας μεταπτυχιακά προγράμματα. Και στο μυαλό μου έχω ένα συγκεκριμένο και σχετικό στην ΑΣΟΕΕ.
Ποιο ακριβώς εχεις στο μυαλό σου;
(Γιατί αν εχεις αυτό που νομίζω είσαι πολύ λάθος)
-My father made him an offer he couldnt refuse
-What was that?
-Luca Brasi held a gun to his head and my father assured him that either his brain or his signature would be on the contract

-The Godfather
User avatar
PaP
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 1077
Joined: Wed Apr 21, 2004 12:06 am
Academic status: Alumnus/a
Location: San Francisco
Contact:

Post by PaP » Sun Apr 01, 2007 12:39 am

shodanjr_gr wrote:Μιλάμε για πρακτική πάνω στους υπολογιστές...να μάθουμε να στήνουμε ένα PC, να μάθουμε βάζουμε-βγάζουμε μια κάρτα...λίγα βασικά πράγματα για το troubleshooting...δυστυχώς (ή ευτυχώς για πολλούς :p ) δεν είχαμε όλοι το μικρόβιο από μικροί για να ψαχτούμε μόνοι μας...
Δεν υπάρχει κανένας λόγος για κάτι τέτοιο, μα κανένας όμως... Προγραμματιστές, αναλύτες και συμβούλους βγάζει η σχολή... και δεν είναι και τίποτα, ανοίγεις το παλιό σου pc και το κοιτάς... Τι να σου πούνε δηλαδή, βγάλε το καλώδιο IDE από το σκληρό δίσκο... και ξεβίδωσε τον... και άλλωστε πχ το laptop το πειράζεις ; Εγώ ανοίγω οποιοδήποτε desktop, laptop ποτέ...
shodanjr_gr
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 810
Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
Academic status: Alumnus/a
Location: Stony Brook, NY

Post by shodanjr_gr » Sun Apr 01, 2007 1:07 am

PaP wrote:
shodanjr_gr wrote:Μιλάμε για πρακτική πάνω στους υπολογιστές...να μάθουμε να στήνουμε ένα PC, να μάθουμε βάζουμε-βγάζουμε μια κάρτα...λίγα βασικά πράγματα για το troubleshooting...δυστυχώς (ή ευτυχώς για πολλούς :p ) δεν είχαμε όλοι το μικρόβιο από μικροί για να ψαχτούμε μόνοι μας...
Δεν υπάρχει κανένας λόγος για κάτι τέτοιο, μα κανένας όμως... Προγραμματιστές, αναλύτες και συμβούλους βγάζει η σχολή... και δεν είναι και τίποτα, ανοίγεις το παλιό σου pc και το κοιτάς... Τι να σου πούνε δηλαδή, βγάλε το καλώδιο IDE από το σκληρό δίσκο... και ξεβίδωσε τον... και άλλωστε πχ το laptop το πειράζεις ; Εγώ ανοίγω οποιοδήποτε desktop, laptop ποτέ...
Ναι...ακριβώς αυτό. Προφανώς και δεν περιμένω να βγούμε τεχνικοί υπολογιστών από την σχολή (δεν είναι αυτός ο σκοπός της) αλλά να υπάρχει μία ΒΑΣΙΚΗ και ΠΡΑΚΤΙΚΗ εξοικείωση (spelling) με τα PCs...Πληροφορική είναι στη τελική.... και δεν είναι ανάγκη υπάρχει σαν κανονικό μάθημα, κάτι σαν προαιρετικό φροντιστήριο επίσης θα βοηθούσε.
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
Erevodifwntas
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1098
Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
Contact:

Post by Erevodifwntas » Sun Apr 01, 2007 9:49 am

Μου αρέσει που κατηγορούμε την διεπιστημονικοτητα και έχουμε ως μέτρο σύγκρισης το ΕΜΠ που διδάσκει μέχρι και ιστορία της τέχνης (ναι για τους ηλεκτρολόγους μιλάω). Δε μπορείς να αναγκάσεις κανέναν να γίνει επιστήμονας της πληροφορικής. αν κάποιος το θέλει θα μάθει και patterns και μαρκοβιανές αλυσίδες. ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των φοιτητών για τον α, β λόγο θέλει απλά να πάρει πτυχίο. Ε αυτοί ας το πάρουν χωρίς να ξέρουν όλα αυτά κι άλλα πολλά. Οι υπόλοιποι ας πάρουν τα αντίστοιχα μαθήματα (ευτυχώς έχουμε για όλα τα γούστα) το να μάθεις τι έχει μέσα ενας υπολογιστής κοστίζει γύρω στα 24€ (4 τεύχη από κάποιο περιοδικό της αγοράς). άνοιξε μόνος σου το pc σου και κάνε το μπίλιες. υπάρχουν άτομα που δεν ξέρουν να κάνουν format. Θα έπρεπε να τα διδάσκει κι αυτά η σχολή? Η σχολή μας ευτυχώς έχει μαθήματα για όλες τις ταχύτητες. Άλλωστε δε νομίζω ότι κάποιος που δεν ξέρει προγραμματισμό θα διεκδικήσει θέσεις προγραμματιστή (κι αν το κάνει μάλλον δε θα το καταφέρει). οπότε, μια χαρά είμαστε. όσο για τα δίκτυα... έχω κάνει πια 5 μαθήματα δικτύων -3 προπτυχιακό και 2 μεταπτυχιακό- πραγματικά κάτι χρήσιμο έμαθα μόνο στα πρωτα 2 -για να μην πω 1,5 (από εκεί και πέρα ήταν απλά επανάληψη όσων είχα μάθει).

η λύση είναι μία "ψάξε το μόνο σου".

P.S. εδώ και λίγο καιρό δουλεύω σε ένα δημοτικό... κάθε φορά πηγαίνω στους μαθητές μου από έναν επεξεργαστή, μια μνήμη, ένα σκληρό δίσκο (μέχρι και εναν SCSI Controller, αλλά φυσικά δεν κατάλαβαν τι είδαν) για να δουν τι έχει μέσα ένας υπολογιστής (τα παιδιά μου είναι μέχρι και τρίτη τάξη)... Πραγματικά θα μου φαινόταν αστείο να έβλεπα αντίστοιχες καταστάσεις στη σχολή... απλά θα με πλήγωνε...
Go To Statement Considered Harmful (Τιτλος δημοσίευσης του Edsger Dijkstra).

my personal site
Post Reply

Return to “Τμήμα - Πανεπιστήμιο”