Αναμόρφωση σπουδών τμήματος Πληροφορικής

Συζητήσεις σχετικές με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, νέα, αποφάσεις συγκλήτου, αποφάσεις συνελεύσεων πληροφορικής. Γενικότερα ό,τι έχει σχέση με τον Πανεπιστημιακό χώρο.
User avatar
mikem4600
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1363
Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: A Galaxy Far, Far Away
Contact:

Post by mikem4600 » Tue Apr 03, 2007 3:50 pm

AmmarkoV wrote:Και έρευνα δεν είναι ούτε το να ερευνάς το πως δουλεύει η MS-SQL ούτε να είσαι χρήστης του οτιδήποτε.. Σημαίνει να κατασκευάζεις πράγματα..
Τσου! Απ' ότι φαίνεται η διαφορά επιστήμης και τεχνολογίας δεν είναι ξεκάθαρη... ;)

Δεν χρειάζεται (επιστημονική) έρευνα για να κατασκευάσεις πράγματα! Η ακαδημαϊκή έρευνα γίνεται για την έρευνα και τη γνώση. Η εφαρμοσμένη έρευνα γίνεται μπας και φτιάξεις κάτι χρήσιμο στο τέλος. Και πολλά από τα χρήσιμα πράγματα που κατασκευάζονται δεν προϋποθέτουν καθόλου έρευνα εκ των προτέρων. :-D
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
User avatar
PaP
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 1077
Joined: Wed Apr 21, 2004 12:06 am
Academic status: Alumnus/a
Location: San Francisco
Contact:

Post by PaP » Tue Apr 03, 2007 4:19 pm

Συμφωνώ απόλυτα, γενικά η έρευνα είναι λίγο πιπίλα, εγώ πιστεύω ότι θέλουμε περισσότερη επιχειρηματικότητα και όχι έρευνα που οδηγεί σε papers κλειδωμένα σε συρτάρια!
User avatar
ailouros
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1041
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
Academic status: Alumnus/a
Contact:

Post by ailouros » Tue Apr 03, 2007 4:22 pm

Στο Ο.Π.Α από όσο γνωρίζω γίνεται πολύ σοβαρότερη έρευνα από ότι στα υπόλοιπα cs τμήματα της Ελλάδας. Φυσικά ακόμα και αυτό δεν μπορεί να συγκριθεί με το πως αντιμετωπίζουν/διαχειρίζονται/διεξάγουν την έννοια έρευνα μεγάλα ιδρύματα του εξωτερικού. Μια καλή λύση λοιπόν θα ήταν αξιολόγηση των καθηγητών από τους μαθητές και εσωτερική αξιολόγηση στους καθηγητές από όργανα του πανεπιστημίου (και όχι από αυτόφωτη επιτροπή σοφών άρτι αφιχθείσα από τον Άρη) για την ποιότητα/ποσότητα ερευνητικής δουλειάς που παράγουν. Έτσι θα γινόταν και το Πανεπιστήμιο καλύτερο και τα μαθήματα πιο "δυνατά" (ασφαλώς και θα συμφωνείται ότι οι καθηγητές που δουλεύουν σε υψηλό ερευνητικό επίπεδο παρουσιάζουν το μάθημά τους περισσότερο συγκροτημένα και κοντά στο ιδανικό).
User avatar
fo@
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 337
Joined: Mon Jun 19, 2006 12:35 pm

Post by fo@ » Tue Apr 03, 2007 5:19 pm

PaP wrote:Συμφωνώ απόλυτα, γενικά η έρευνα είναι λίγο πιπίλα, εγώ πιστεύω ότι θέλουμε περισσότερη επιχειρηματικότητα και όχι έρευνα που οδηγεί σε papers κλειδωμένα σε συρτάρια!
Σοβαρή και εφαρμόσιμη έρευνα προυποθέτει και καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα σπουδών. Δεν αποκομίζουμε πολλές βασικές γνώσεις και αυτό φαίνεται τόσο στον καθαρά ερευνητικό τομέα όσο και στον επιχειρηματικό. Δεν είναι τυχαίο πόσο περιορισμένο είναι το πεδίο ενασχόλησης των εταιριών πληροφορικής στην Ελλάδα. Τόσο πολύ θεωρούμε π.χ δεδομένο ότι λειτουργικά πρέπει να τα φτιάχνουνε αμερικάνικες εταιρίες που εμείς απλά πρέπει να εκπαιδευόμαστε να τα χρησιμοποιούμε;

Πάντως για μένα πιπίλα δεν είναι η έρευνα αλλά η επιχειρηματικότητα. Πανεπιστήμιο ήταν τουλάχιστον παλιά χώρος μάθησης και έρευνας. Μια κοινότητα που επιθυμούσε την πρόοδο στον επιστημονικό τομέα. Δεν προοριζόταν ως προπασκευαστήριο για την αγορά εργασίας έστω και αν αναπόφευκτα επηρρέαζε τις εξελίξεις στο χώρο αυτό. Ότι οι εποχές έχουν αλλάξει είναι λίγο πολύ γνωστό. Χιλιάδες είναι όμως οι φοιτητές που σπουδάζουν κάτι που δεν τους εκφράζει γιατί δεν νιώθουν ότι έχουν άλλη επαγγελματική επιλογή. Όμως αν δεν προωθηθεί ουσιαστικά η έρευνα αυτές οι επιλογές θα συρρικνωθούν ή αυτό που θα κάνουμε θα είναι σε ψυχολογικό επίπεδο σα να καθαρίζουμε πατάτες στο στρατο.

Επίσης πιπίλα είναι "το δεν πειράζει, όλα καλά γιατί θα ασχοληθώ και θα μάθω μόνος μου ότι δε μου μαθαίνουν". Εννοείται δεν γίνεται να μάθουμε τα πάντα στο πανεπιστήμιο και από τα σημαντικότερα πράματα που μπορεί να σου προσφέρει είναι να σου δώσει τις βάσεις να μπορείς να προχωράς και μόνος σου. Το θέμα όμως είναι ότι το πανεπιστήμιο είναι ένας καταλύτης. Μαθαίνεις και αλληλεπιδράς πολύ πιο εύκολα και δημιουργικά σε ένα περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα (επιστημονικά/κοινωνικά/πολιτικά). Πως θα ήταν η κατάσταση αν απλά μας δίνανε χρήματα για βιβλία και DSL και απλώς δίναμε εξετάσεις πιστοποίησης; Άντε και να παρακολουθούσαμε καμιά μαρξιστική οικονομία και μεταβυζαντινή αστρολογία. Για αυτό δεν πρέπει να κάνουμε τη ζωή μας δύσκολη ειδικά όταν πρόκειται για βασικές γνώσεις. Ποιες είναι οι βασικές γνώσεις το συζητάμε αλλά όχι να τις αφήσουμε να τις μάθουμε μόνοι μας έστω και αν εκεί εξ ανάγκης οδηγούμαστε.
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Tue Apr 03, 2007 5:41 pm

Erevodifwntas wrote:Και εμένα με πληγώνει να βλέπω άσχετους να βγαίνουν από τη σχολή μου, αλλά τα παιδιά το επέλεξαν.
Το ότι τελειώνουν (σε ποσοστό 10-15%) άσχετοι το τμήμα Πληροφορικής είναι ένα πρόβλημα και πρέπει να το αναγνωρίσουμε ώς πρόβλημα. Δεν πρέπει να το προσπερνάμε έτσι απλά, ούτε και θεωρώ ότι είναι επιλογή του καθενός.
ailouros wrote:Στο Ο.Π.Α από όσο γνωρίζω γίνεται πολύ σοβαρότερη έρευνα από ότι στα υπόλοιπα cs τμήματα της Ελλάδας.
Ίσως στο "Επιστήμης Υπολογιστών" της Κρήτης να είναι λίγο καλύτερα. Δεν μπορώ να είμαι σίγουρος. Από το ΠΑ.ΠΕΙ. θεωρώ ότι είμαστε σίγουρα πιο μπροστά και πιθανώς και από το ΕΚΠΑ (το οποίο γειώνουν οι μαθουσάλες φυσικοί).

redlabel++
Ιδιαίτερα ευχάριστο το γεγονός ότι θα προκηρυχθεί θέση που θα αφορά το γνωστικό αντικείμενο της Μηχανικής Όρασης.
fo@ wrote:Για αυτό δεν πρέπει να κάνουμε τη ζωή μας δύσκολη ειδικά όταν πρόκειται για βασικές γνώσεις. Ποιες είναι οι βασικές γνώσεις το συζητάμε αλλά όχι να τις αφήσουμε να τις μάθουμε μόνοι μας έστω και αν εκεί εξ ανάγκης οδηγούμαστε.
Ακριβώς. Το γίνουν τα Δίκτυα Υπολογιστών υποχρεωτικό μάθημα και να προστεθεί ακόμα ένα υποχρεωτικό μάθημα υποβάθρου θεωρώ ότι είναι επιβεβλημένο.
Last edited by rapadder on Tue Apr 03, 2007 5:53 pm, edited 2 times in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
mikem4600
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1363
Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: A Galaxy Far, Far Away
Contact:

Post by mikem4600 » Tue Apr 03, 2007 5:49 pm

ailouros wrote:Μια καλή λύση λοιπόν θα ήταν αξιολόγηση των καθηγητών από τους μαθητές και εσωτερική αξιολόγηση στους καθηγητές από όργανα του πανεπιστημίου (και όχι από αυτόφωτη επιτροπή σοφών άρτι αφιχθείσα από τον Άρη) για την ποιότητα/ποσότητα ερευνητικής δουλειάς που παράγουν.
Η "ερευνητική δουλειά" διεθνώς (όσον αφορά την ακαδημαϊκή έρευνα) δεν κρίνεται από φοιτητές, ούτε από επιτροπές, ούτε από καθηγητές του ίδιου ιδρύματος. Κρίνεται από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα (το λεγόμενο peer review). Υπάρχουν και μερικές ποσοτικές μέθοδοι (π.χ. citations των papers).

Παρεμπιπτόντως, η προσωπική μου εμπειρία δείχνει ότι στο τμήμα μας, υπάρχουν αρκετοί καθηγητές που κάνουν υψηλού επιπέδου έρευνα (δηλ. διεθνώς αναγνωρισμένη), ενώ η "ασχετοσύνη" των συμφοιτητών μας όταν τελειώσουν δεν είναι 10-15% αλλά δυστυχώς αρκετά υψηλότερη...
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Tue Apr 03, 2007 6:02 pm

mikem4600++

1. Οι φοιτητές θα πρέπει να αξιολογούν (ανώνυμα) τους καθηγητές τους για την ποιότητας της διδασκαλίας τους.
2. Αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι να πηγαίνει μια επιτροπή από καθηγητές ενός Πανεπιστημίου για να αξιολογεί το έργο των καθηγητών ενός άλλου Πανεπιστημίου. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα, δημόσιες σχέσεις: Όλοι λίγο - πολύ γνωρίζονται μεταξύ τους, έχει αναπτυχθεί μια ακαδημαϊκή αλλυλεγγύη. Μια κατάσταση που θυμίζει ολιγοπώλιο: Αν εσύ με αξιολογήσεις θετικά, τότε και εγώ θα σε αξιολογήσω θετικά (ή θα σου κάνω κάποια χάρη). Αν εσύ δεν με αξιολογήσεις θετικά τότε (κάποια στιγμή) ούτε και εγώ θα σε αξιολογήσω θετικά. Θα γίνει ένας πόλεμος μεταξύ μας και οι δύο θα χάσουμε.
3. Η επιτροπή σοφών από τον Άρη θα μπορούσε να λειτουργήσει με τέτοιο τρόπο ώστε να σπάσει αυτό το σύστημα των δημοσίων σχέσεων. Οι απόφοιτοι ενός τμήματος νομίζω ότι θα μπορούσαν να προσφέρουν κάποια βοήθεια στο τμήμα, παρέχοντας κατάλληλο feedback.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
ailouros
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1041
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
Academic status: Alumnus/a
Contact:

Post by ailouros » Tue Apr 03, 2007 6:18 pm

Προφανώς και το αποτέλεσμα της έρευνας δεν άπτεται της κρίσης κανενός. Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια και δεν λέω ότι πρέπει εγώ ή κάποια άλλη μονάδα να κρίνω αν ένα paper είναι "καλό"ή ο τάδε είναι ακατάλληλος.
Π.χ το http://www.hero.ac.uk/rae/ είναι ένα πολύ καλό και αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης των πανεπιστημίων της Βρετανίας σε επίπεδο έρευνας. Υπάρχει κάτι στην Ελλάδα;Πόσοι απόφοιτοι μεταπτυχιακών γνωρίζουν την έννοια peer review paper και πόσοι καθηγητές διδάσκουν πάνω σε state of the art του αντικειμένου τους και δεν βάζουν ίδια θέματα από το 1989?
Και όταν λέω ότι πρέπει να αξιόλογουνται εσωτερικά οι καθηγητές στο έργο τους εννοώ αυτοί που δεν παράγουν (βάσει των αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης) να κρίνονται ακατάλληλοι. Λίγοι είναι οι μη ενεργοί στο ελληνικό πανεπιστήμιο και την σχολή μας?
Και τέτοιου είδους αξιολόγηση δεν ξέρω αν υπάρχει θεωρητικά το σίγουρο είναι ότι δεν εφαρμόζεται και ιδιαίτερος έλεγχος (και έτσι έχουμε καθηγητές πολλών ταχυτήτων όπως και φοιτητές) αν εξαιρέσει κανείς τους λέκτορες (που μετά από 5 χρόνια κρίνονται)..
Last edited by ailouros on Wed Apr 04, 2007 3:02 am, edited 1 time in total.
Erevodifwntas
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1098
Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
Contact:

Post by Erevodifwntas » Tue Apr 03, 2007 9:46 pm

rapadder wrote:
Erevodifwntas wrote:Και εμένα με πληγώνει να βλέπω άσχετους να βγαίνουν από τη σχολή μου, αλλά τα παιδιά το επέλεξαν.
Το ότι τελειώνουν (σε ποσοστό 10-15%) άσχετοι το τμήμα Πληροφορικής είναι ένα πρόβλημα και πρέπει να το αναγνωρίσουμε ώς πρόβλημα. Δεν πρέπει να το προσπερνάμε έτσι απλά, ούτε και θεωρώ ότι είναι επιλογή του καθενός.
Είναι άσχετοι με τα δικά μου κριτήρια. προφανώς για να μάζεψαν 36 μαθήματα που διδάσκονται στο πανεπιστήμιο έχουν μάθει κάτι (εκτός κι αν θεωρούμε ότι τα μαθήματα αυτά δεν είναι πανεπιστημιακού επιπέδου). Απλά όχι χρήσιμα σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια. Για τα δικά τους όμως μπορεί να είναι οι απόλυτοι θεοί (και το ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο -απλά δες πόσοι χρησιμοποιούν το notepad για να γράψουν κώδικα... δεν είναι κριτήριο, αλλά είναι ένδειξη).
Go To Statement Considered Harmful (Τιτλος δημοσίευσης του Edsger Dijkstra).

my personal site
User avatar
AmmarkoV
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2838
Joined: Thu Nov 04, 2004 2:55 pm
Gender:
Location: Reloaded @ Santa Friday
Contact:

Post by AmmarkoV » Tue Apr 03, 2007 10:15 pm

mikem4600 wrote:Τσου! Απ' ότι φαίνεται η διαφορά επιστήμης και τεχνολογίας δεν είναι ξεκάθαρη...
..
Δεν χρειάζεται (επιστημονική) έρευνα για να κατασκευάσεις πράγματα! Η ακαδημαϊκή έρευνα γίνεται για την έρευνα και τη γνώση. Η εφαρμοσμένη έρευνα γίνεται μπας και φτιάξεις κάτι χρήσιμο στο τέλος.
Να κατασκευάζεις πράγματα δεν σημαίνει προφανώς μόνο applications κολλάει
στο παράγεις κάποια γνώση που είπα..
Επίσης κάθε έρευνητικό project θα πρέπει εξ`ορισμού να έχει κάποιο στόχο/κατεύθυνση άσχετο με το αν θα τον πετύχει..
Η έρευνα στον τομέα μας παράγει τεχνολογία..
Όσο και να ασχοληθείς με Visio και MS-SQL δεν μπορώ να φανταστώ πως θα βοηθήσεις την επιστημονική κοινότητα..
Τώρα βέβαια και ο Pavlov πήρε Nobel για το σκυλί του.. :-p
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
I would love to change the world, but they won't give me the source code. Οι καθηγητές πληρώνονται από το δημόσιο αρα από όλους τους Έλληνες για να κάνουν τα μαθήματα. Όλοι οι Έλληνες θα έπρεπε να μπορούν να δουν τα μαθήματα τα οποία πληρώνουν! Tο πνευματικό έργο που επιτελείται με τα χρήματα του δημοσίου ΔΕΝ είναι μόνο δικό σας Όποιος δεν δίνει πανελλήνιες έχει δικαίωμα στην γνώση που πληρώνει [url=http://ammar.gr/gddg]gddg blog[/url]
Image
User avatar
tsilochr
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3246
Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
Academic status: PhD
Gender:
Location: mm.aueb.gr
Contact:

Post by tsilochr » Tue Apr 03, 2007 10:35 pm

redlabel wrote:Σας ενημερώνω ότι μια από τις νέες θέσεις ΔΕΠ (Επίκουρου Καθηγητή ή Λέκτορα) που προκηρύσσει το Τμήμα μας αφορά το γνωστικό αντικείμενο της Μηχανικής Όρασης.

Δ. Γκρ.
Αλήθεια, στα κατανεμημένα πήραμε άτομο?
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Thu Apr 05, 2007 8:58 am

ailouros wrote:Πόσοι απόφοιτοι μεταπτυχιακών γνωρίζουν την έννοια peer review paper και πόσοι καθηγητές διδάσκουν πάνω σε state of the art του αντικειμένου τους και δεν βάζουν ίδια θέματα από το 1989;
Και όταν λέω ότι πρέπει να αξιόλογουνται εσωτερικά οι καθηγητές στο έργο τους εννοώ αυτοί που δεν παράγουν (βάσει των αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης) να κρίνονται ακατάλληλοι. Λίγοι είναι οι μη ενεργοί στο ελληνικό πανεπιστήμιο και την σχολή μας;
ailouros++
Αρχίζουμε και συγκλίνουμε σε κάποια θέματα. Το θέμα της αξιολόγησης των καθηγητών είναι ένα σημαντικό θέμα. Εγώ προσωπικά θα ήθελα λιγότερα "άσχετα" μαθήματα ελεύθερης επιλογής. Επίσης θα ήθελα να γίνει η σχολή πιο δύσκολη ώστε το 10-15% που είναι "άσχετοι" να είναι πολύ μικρότερο. Όμως για να έχουν οι προτάσεις την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, τροποποιώ/περιορίζω την λίστα στις παρακάτω προτάσεις:
rapadder wrote: 1. Στο ΣΤ εξάμηνο να υπάρχει ένα ακόμα υποχρεωτικό μάθημα, το μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών.
2. Να υπάρχει ένα ακόμα υποχρεωτικό μάθημα υποβάθρου στο Ε εξάμηνο, το οποίο να καλύπτει περιοχές της Επιστήμης των Υπολογιστών/ Μαθηματικά. Εναλλακτικά αντί να προσφερθεί κάποιο νέο θα μπορούσε κάποιο από τα προσφερόμενα μαθήματα να γίνει υποχρεωτικό.
Θα ήθελα να προσθέσω και μια ακόμα πρόταση:
rapadder wrote: 3. Το τμήμα Πληροφορικής να θέσει κριτήρια αξιολόγησης του προσωπικού του (διδακτικού και μή).
Νομίζω όμως ότι είναι καλύτερα να παραλείψουμε (προς το παρών) αυτήν την πρόταση γιατί είμαι σίγουρος ότι θα φρικάρουν αρκετοί καθηγητές και θα χαντακωθούν και οι υπόλοιπες προτάσεις.
rapadder wrote: Ο εκάστοτε διδάσκων έχει δικαίωμα να διδάσκει το μάθημα όπως εκείνος ορίζει. Η Γ.Σ. ενός τμήματος δεν μπορεί να επέμβει στον τρόπο διδασκαλίας και την έκταση της ύλης του κάθε μαθήματος. Μπορεί όμως να γίνουν οι ακόλουθες συστάσεις:

1. Οι προγραμματιστικές εργασίες των φοιτητών από κάθε έτος θα αποθηκεύονται. Οι εργασίες των φοιτητών κάθε έτους θα συγκρίνονται με εργασίες από παλαιότερα έτη, ώστε να αποφεύγεται η εύκολη αντιγραφή.
2. Συνίσταται οι διδάσκοντες να αλλάζουν τα θέματα των εργασιών από έτος σε έτος.
3. Οι φοιτητές να εξετάζονται στις προγραμματιστικές εργασίες που παραδίδουν.
Απλές προτάσεις που θα περιορίσουν την αντιγραφή. Τέλος για να ξεφύγουμε λίγο από την νοοτροπία του Ιαβέρη, θα πρότεινα το παρακάτω:
rapadder wrote: 4. Προς το τέλος του εαρινού εξαμήνου να ανατίθεται σε κάποιο μέλος ΔΕΠ του τμήματος Πληροφορικής ή άλλου τμήματος (π.χ. Σπινέλλης) ένα προγραμματιστικό project στο οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν φοιτητές από το 2ο έτος και πάνω. Ο καθηγητής θα έχει τον ρόλο του επιβλέποντα/ συντονιστή. Στόχος η εξοικείωση των φοιτητών με τον προγραμματισμό και (ενδεχομένως) με τα εργαλεία ανάπτυξης ελεύθερου λογισμικού. Θα μπορούσε π.χ. να οργανώνεται η συμμετοχή των φοιτητών σε ένα open source project.
Τα σχόλια σας είναι ευπρόσδεκτα.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
Erevodifwntas
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1098
Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
Contact:

Post by Erevodifwntas » Thu Apr 05, 2007 10:10 am

Από ότι βλέπω άλλαξες τον κατάλογο... Για τα δίκτυα δε νομίζω ότι χρειάζεται (το υποχρεωτικό μάθημα καλύπτει ένα 60-70% των δικτύων το οποίο το θεωρώ ικανοποιητικό). για το μάθημα του υποβάθρου τα εχω ματαπεί (πάντως πραγματικά θα ήθελα να μάθω πως βγάζεις τόσο συγκεκριμένες προτάσεις... Μέχρι και τα εξάμηνα στα οποία θα διδάσκονται ορίζεις).

Για τις υπόλοιπες προτάσεις:
1.) για την αντιγραφή υπάρχει και αυτοματοποιημένος τρόπος εντοπισμού της (και ναι χρησιμοποιειται από τους καθηγητές)
2.) Συνήθως αυτό γίνεται σε ένα βαθμό (δε μπορείς να βγάλεις και άπειρες διαφορετικές εργασίες πάνω σε ένα θέμα)
3.) Κι αυτό γίνεται.
4.) Ναι συμφωνώ ότι θα ήταν καλό να υπάρχει το ερέθισμα, αλλά δεν είναι και απαραίτητο. όποιος θέλει μπορεί να μαζέψει τους φίλους του και να ξεκινήσει ένα project για το ImagineCup ή ότι άλλο του αρέσει. Το πρόβλημα είναι ο χρόνος. Η σχολή θέλει πολύ χρόνο από μας και το να κάνεις τέτοια πράγματα είναι πολυτέλεια.

P.S. σε παλιότερο κατάλογο έλεγες για υποχρεωτικές εργασίες και τέτοια. Απλά σου θυμίζω τι έγινε στο μάθημα της ΤΝ στο μεταπτυχιακό.
Go To Statement Considered Harmful (Τιτλος δημοσίευσης του Edsger Dijkstra).

my personal site
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Thu Apr 05, 2007 10:42 am

Επιφυλάσσομαι να διαβάσω και τα σχόλια άλλων χρηστών για να απαντήσω συνολικά.
Θα σχολιάσω μόνο αυτό που ανέφερες το μάθημα της ΤΝ στο μεταπτυχιακό.
Είναι άστοχο να συγκρίνουμε προπτυχιακό με μεταπτυχιακό. Το συγκεκριμένο μάθημα το δήλωσαν μόλις 5 άτομα και σχημάτισαν δύο ομάδες των 3 και 2 ατόμων. Τα άτομα αυτά είναι από τους καλύτερους φοιτητές/προγραμματιστές που διαθέτει το έτος και είναι μια παρέα. Εγώ συγκεκριμένα είχα πάει στην πρώτη διάλεξη του μαθήματος και αναγκάστηκα να μην το δηλώσω κυρίως επειδή δεν είχα ομάδα και δεν θα ήθελα να φορτωθώ σε κάποια ομάδα με το ζόρι...
Νομίζω ότι αν μια εργασία πιάνει μεγάλο ποσοστό του βαθμού ουσιαστικά είναι υποχρεωτική, καθότι ο φοιτητής δεν θα έχει την πολυτέλεια να μην την κάνει (π.χ. Μεταγλωττιστές). Άρα δεν χρειάζεται να γίνει ιδιαίτερη αναφορά για υποχρεωτικές εργασίες.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
mikem4600
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1363
Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: A Galaxy Far, Far Away
Contact:

Post by mikem4600 » Thu Apr 05, 2007 11:55 am

AmmarkoV wrote:Επίσης κάθε έρευνητικό project θα πρέπει εξ`ορισμού να έχει κάποιο στόχο/κατεύθυνση άσχετο με το αν θα τον πετύχει..
Έχει: το να παράγει νέα γνώση (την οποία μπορεί να το κάνει λύνοντας π.χ. πολύπλοκες μαθηματικές εξισώσεις μόνο). Δεν είναι απαραίτητο να φτιάξει κάτι νέο (πόσο δε μάλλον αυτό το κάτι να είναι και χρήσιμο...). Γενικά, όταν γίνεται έρευνα και κατασκευάζεται κάτι, συνήθως απαιτείται αυτό το κάτι να είναι απλώς "πρωτότυπο". ;)
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
Erevodifwntas
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1098
Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
Contact:

Post by Erevodifwntas » Thu Apr 05, 2007 1:18 pm

Μάλλον δε μιλάμε για τα ίδια πράγματα... Φέτος το μάθημα δεν το πήρε κανείς επειδή οι εργασίες ήταν υποχρεωτικές. Μόλις έγιναν προαιρετικές, άρχισε να πατά κόσμος. Αυτό ήταν ως δείγμα του τι θα συμβεί αν οι εργασίες γίνουν υποχρεωτικές (και θέλω να πιστεύω ότι ο κόσμος που πάει σε ένα μεταπτυχιακό είναι πολύ πιο καλά προετοιμασμένος για να κάνει σχετικά βαρβάτες εργασίες)

Και μία συμπλήρωση για το MikeΜ: Όχι απλά δε χρειάζεται να έχει νόημα, αλλά συχνά δε μπορείς να το κατατάξεις στα πράγματα που απλά λειτουργούν...
Go To Statement Considered Harmful (Τιτλος δημοσίευσης του Edsger Dijkstra).

my personal site
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Thu Apr 05, 2007 1:30 pm

Erevodifwntas wrote:Μάλλον δε μιλάμε για τα ίδια πράγματα... Φέτος το μάθημα δεν το πήρε κανείς επειδή οι εργασίες ήταν υποχρεωτικές. Μόλις έγιναν προαιρετικές, άρχισε να πατά κόσμος.
Σόρρυ, δεν το γνώριζα αυτό, δεν ήξερα τι εννοούσες. Για την ιστορία είχα προτείνει υποχρεωτικές εργασίες στα υποχρεωτικά μαθήματα, όχι στα επιλογής.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
Erevodifwntas
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1098
Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
Contact:

Post by Erevodifwntas » Thu Apr 05, 2007 2:50 pm

rapadder wrote: Για την ιστορία είχα προτείνει υποχρεωτικές εργασίες στα υποχρεωτικά μαθήματα, όχι στα επιλογής.
Πραγματικά αυτός ο διαχωρισμός μεταξύ υποχρεωτικού και επιλογής δεν έχει καμία μα καμία αξία. Μαθήματα είναι και τα 2 (λες και τα μεν ή τα δε είναι β' διαλογής)
Go To Statement Considered Harmful (Τιτλος δημοσίευσης του Edsger Dijkstra).

my personal site
User avatar
AmmarkoV
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2838
Joined: Thu Nov 04, 2004 2:55 pm
Gender:
Location: Reloaded @ Santa Friday
Contact:

Post by AmmarkoV » Thu Apr 05, 2007 3:37 pm

Mikem4600 , Erevodifwntas δεν διαφωνούμε απλά πιστεύω οτι έχετε καταλάβει οτι εννοώ μόνο εφαρμογή.. ;)
Το κατασκευάζεις πράγματα στο Original Post μου :-) είναι γενικό , σημαίνει
Κατασκευάζεις θεωρίες
Κατασκευάζεις εξισώσεις
Κατασκευάζεις συστήματα
Κατασκευάζεις προγράμματα
Κατασκευάζεις οτιδήποτε , δημιουργείς κάτι που δεν υπάρχει..
Δεν περιορίζεσαι μόνο σε αυτά που μαθαίνεις (και ουτε καν)..
Erevodifwntas wrote:Πραγματικά αυτός ο διαχωρισμός μεταξύ υποχρεωτικού και επιλογής δεν έχει καμία μα καμία αξία. Μαθήματα είναι και τα 2 (λες και τα μεν ή τα δε είναι β' διαλογής)
Ισχύει..

Πάνω στην αντιγραφή τώρα (τόσο εργασιών όσο και εξεταστικής) , ρε παιδιά είναι δυνατόν , ό,τι και να γίνει ακόμα και αν στείλουμε τις εργασίες στο Google για ανάλυση και για εντοπισμό ομοιοτήτων :-p ;) και βάλουμε κάμερες σε κάθε έδρανο ωστε να μην μπορεί να αντιγράψει κανείς , και πάλι , το πρόβλημα πιστεύετε οτι είναι η αντιγραφή αυτή καθ`αυτή ή η νωοτροπία του αντιγραφέα? Η μήπως πιστεύετε οτι επειδή μπορεί να γίνει πιο δύσκολη η αντιγραφή θα φιλοτιμηθεί κάποιος να κάτσει να ξεστραβωθεί?
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
I would love to change the world, but they won't give me the source code. Οι καθηγητές πληρώνονται από το δημόσιο αρα από όλους τους Έλληνες για να κάνουν τα μαθήματα. Όλοι οι Έλληνες θα έπρεπε να μπορούν να δουν τα μαθήματα τα οποία πληρώνουν! Tο πνευματικό έργο που επιτελείται με τα χρήματα του δημοσίου ΔΕΝ είναι μόνο δικό σας Όποιος δεν δίνει πανελλήνιες έχει δικαίωμα στην γνώση που πληρώνει [url=http://ammar.gr/gddg]gddg blog[/url]
Image
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Thu Apr 05, 2007 3:45 pm

rapadder wrote: 1. Στο ΣΤ εξάμηνο να υπάρχει ένα ακόμα υποχρεωτικό μάθημα, το μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών.
2. Να υπάρχει ένα ακόμα υποχρεωτικό μάθημα υποβάθρου στο Ε εξάμηνο, το οποίο να καλύπτει περιοχές της Επιστήμης των Υπολογιστών/ Μαθηματικά. Εναλλακτικά αντί να προσφερθεί κάποιο νέο θα μπορούσε κάποιο από τα προσφερόμενα μαθήματα να γίνει υποχρεωτικό.
1. Αν το μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών γινόταν υποχρεωτικό θα εμπλουτιζόταν και η ύλη του μαθήματος Μετάδοση Δεδομένων και Επικοινωνίες γιατί κάποια θέματα του θα εξετάζονταν στο άλλο μάθημα. Τώρα υπάρχει επικάλυψη.
2. Θεωρώ ότι πρέπει να ενισχυθεί το θεωρητικό υπόβαθρο. Δεν είμαι έτοιμος να δεχθώ την πλήρη κατάργηση των υποχρεωτικών μαθημάτων...
rapadder wrote: Ο εκάστοτε διδάσκων έχει δικαίωμα να διδάσκει το μάθημα όπως εκείνος ορίζει. Η Γ.Σ. ενός τμήματος δεν μπορεί να επέμβει στον τρόπο διδασκαλίας και την έκταση της ύλης του κάθε μαθήματος. Μπορεί όμως να γίνουν οι ακόλουθες συστάσεις:

1. Οι προγραμματιστικές εργασίες των φοιτητών από κάθε έτος θα αποθηκεύονται. Οι εργασίες των φοιτητών κάθε έτους θα συγκρίνονται με εργασίες από παλαιότερα έτη, ώστε να αποφεύγεται η εύκολη αντιγραφή.
2. Συνίσταται οι διδάσκοντες να αλλάζουν τα θέματα των εργασιών από έτος σε έτος.
3. Οι φοιτητές να εξετάζονται στις προγραμματιστικές εργασίες που παραδίδουν.
4. Προς το τέλος του εαρινού εξαμήνου να ανατίθεται σε κάποιο μέλος ΔΕΠ του τμήματος Πληροφορικής ή άλλου τμήματος (π.χ. Σπινέλλης) ένα προγραμματιστικό project στο οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν φοιτητές από το 2ο έτος και πάνω. Ο καθηγητής θα έχει τον ρόλο του επιβλέποντα/ συντονιστή. Στόχος η εξοικείωση των φοιτητών με τον προγραμματισμό και (ενδεχομένως) με τα εργαλεία ανάπτυξης ελεύθερου λογισμικού. Θα μπορούσε π.χ. να οργανώνεται η συμμετοχή των φοιτητών σε ένα open source project.
1. Δεν γνωρίζω να υπάρχει κανένα expert system εντοπισμού της αντιγραφής.
2. Σε ένα βαθμό πράγματι γίνεται.
3. Και αυτό γίνεται σε μεγάλο βαθμό. Ενδεχομένως η εξέταση σε ορισμένα μαθήματα να έπρεπε να είναι πιο σχολαστική.
4. Έγραψα στο τέλος του εαρινού εξαμήνου για να μπορούν να ασχοληθούν οι φοιτητές με το πέρας των εξετάσεων τους. Συνήθως το Imagine Cup και αντίστοιχοι διαγωνισμοί είναι στο μέσο του εξαμήνου. Θεωρώ θετικό το να υπάρχει μια συντονισμένη προσπάθεια από το τμήμα.

@AmmarkoV: Προφανώς και η νοοτροπία του αντιγραφέα δεν αλλάζει από μέρα σε μέρα, αλλά από το να μην κάνουμε τίποτα μπορούμε να του κάνουμε την ζωή πιο δύσκολη. ;)
Last edited by rapadder on Thu Apr 05, 2007 3:51 pm, edited 1 time in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
AmmarkoV
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2838
Joined: Thu Nov 04, 2004 2:55 pm
Gender:
Location: Reloaded @ Santa Friday
Contact:

Post by AmmarkoV » Thu Apr 05, 2007 3:50 pm

rapadder wrote:Προφανώς και η νοοτροπία του αντιγραφέα δεν αλλάζει από μέρα σε μέρα, αλλά από το να μην κάνουμε τίποτα μπορούμε να του κάνουμε την ζωή πιο δύσκολη.
LoL ;) :smt042 , απλά είναι σχολή υποτίθεται και όχι διαγωνισμός του ποιος θα κάνει την πιο περίτεχνη αντιγραφή :)
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
I would love to change the world, but they won't give me the source code. Οι καθηγητές πληρώνονται από το δημόσιο αρα από όλους τους Έλληνες για να κάνουν τα μαθήματα. Όλοι οι Έλληνες θα έπρεπε να μπορούν να δουν τα μαθήματα τα οποία πληρώνουν! Tο πνευματικό έργο που επιτελείται με τα χρήματα του δημοσίου ΔΕΝ είναι μόνο δικό σας Όποιος δεν δίνει πανελλήνιες έχει δικαίωμα στην γνώση που πληρώνει [url=http://ammar.gr/gddg]gddg blog[/url]
Image
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Thu Apr 05, 2007 3:55 pm

Αφού λοιπόν είναι σχολή και όχι κάτι άλλο θα πρέπει να περιοριστεί η αντιγραφή στο μέτρο του ανθρωπίνου δυνατού. Αν έχεις κάτι να προτείνεις επ' αυτού θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο.
Αν στους Μεταγλωττιστές κάθε χρόνο το θέμα της εργασίας είναι το ίδιο, τότε είναι σαν να λές στον φοιτητή "πάρε 2 εργασίες από τους περσυνούς να κάνεις την δουλειά σου". Κάθε βήμα για τον περιορισμό της αντιγραφής έχει την αξία του. Δεν είπαμε ότι θα λύσει το πρόβλημα 100%. Επίσης επειδή το κόστος της περίτεχνης αντιγραφής είναι υψηλό (σε χρόνο, προσπάθεια) τότε σίγουρα ένα ποσοστό των φοιτητών θα καταλάβει ότι το συμφέρει καλύτερα να προσπαθήσει μόνο του.
Επίσης ένα μέτρο κατά της αντιγραφής είναι να επιβραβεύεται η προσπάθεια και όχι το τελικό αποτέλεσμα. Π.χ. όταν ένας φοιτητής έχει κάνει μια εργασία μισή (επειδή δεν την έβγαλε μέχρι τέλους) να λαμβάνει μια κάποια βαθμολογία. Αν αντίθετα βαθμολογούμε μόνο το αποτέλεσμα και όχι την προσπάθεια, τον ωθούμε να την πάρει από αλλού.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
Post Reply

Return to “Τμήμα - Πανεπιστήμιο”