Ο Punisher με διάβασε καλά.The Punisher wrote:αυτό που λέει ο rose (και συμφωνώ μαζί του μέσες άκρες) είναι να αφήσουμε το σύστημα ελεύθερο, ώστε να ισορροπήσει μόνο του. Το πιθανότερο είναι να έχει μεγάλο κόστος αυτό, αλλά το σημείο ισορροπίας θα είναι το βέλτιστο για όλους μας.
Γιατί: σκέψου ότι όλοι θα μπουν Ιατρική. Το επίπεδο της σχολής θα πέσει κατακόρυφα, η προσφορά θα αυξηθεί εκθετικά, ενώ η ζήτηση θα παραμένει ίδια, με αποτέλεσμα να πέσουν οι μισθοί και τα "φακελάκια". Στο τέλος ο κόσμος θα το γυρίσει στα υπόλοιπα επαγγέλματα τα οποία θα έχουν γίνει περιζήτητα, και έτσι θα φτάσουμε σε μια αληθινή ισορροπία, και όχι μια πλασματική όπως είμαστε τώρα
Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
που θα πάει θα το δουμε...
- marios
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2810
- Joined: Wed Sep 26, 2007 3:44 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Ταυτόχρονα όμως επειδή το επίπεδο της σχολής θα έχει πέσει, οι γιατροί που θα "βγουν" μέχρι την στιγμή που λες θα είναι πολλοί και μέτρια καταρτισμένοι, με αποτέλεσμα(λόγω της φύσης της δουλειάς) να είναι επικίνδυνοι για τους ασθενείς...The Punisher wrote:Γιατί: σκέψου ότι όλοι θα μπουν Ιατρική. Το επίπεδο της σχολής θα πέσει κατακόρυφα, η προσφορά θα αυξηθεί εκθετικά, ενώ η ζήτηση θα παραμένει ίδια, με αποτέλεσμα να πέσουν οι μισθοί και τα "φακελάκια". Στο τέλος ο κόσμος θα το γυρίσει στα υπόλοιπα επαγγέλματα τα οποία θα έχουν γίνει περιζήτητα, και έτσι θα φτάσουμε σε μια αληθινή ισορροπία, και όχι μια πλασματική όπως είμαστε τώρα
Εκτός αυτού, απλά θα γεμίσουμε σε ιδιωτικά νοσοκομεία(θα αυξηθούν σε σχέση με σήμερα), οπότε μάλλον θα νομιμοποιηθούν τα "φακελάκια" παρά θα καταπολεμηθούν...
Δεν ξέρω αν αξίζει να υποστείς τις συνέπειες του να αφησεις ελεύθερη την αγορά(που λόγω της θεωρείας του καπιταλισμού θα οδηγήσει σε τεράστιο κλείσιμο από μικρομεσαίες επιχειρησεις, οπότε θα υπάρξει μεγαλύτερη εξαρτηση από πολυεθνικές σύντομα), για να πάμε πιο κοντά σε ένα σημείο που θα είναι το πραγματικό σημείο ισορροπίας(γιατί καλή η οικονομική θεωρία και ο καπιταλισμός, αλλά όταν μπλέκουν οι άνθρωποι στην μέση αυτά γίνονται ευμετάβλητα, οπότε το απόλυτο σημείο ισορροπίας δεν θα το πιάσουμε απόλυτα...)!
Για να μην παρεξηγηθώ, η αναγνώριση κατά την γνώμη μου είναι ένα πολύ σωστό μέτρο, αλλά σε λάθος χρονική στιγμή. Πρώτα πρέπει να φροντίσεις να δώσεις ίσες ευκαιρίες σε όλους(και όχι σε αυτούς που διαθέτουν χρήματα) και μετά να διευρύνεις τις διόδους για την αγορά...
Υ.Γ.:
Μάλλον απλοποιείς κάποια πράγματα: το επίπεδο της σχολής καθορίζεται από τους καθηγητές και κυρίως τους φοιτητές/σπουδαστές. Για να πας σε ένα πανεπιστήμιο(ή ΤΕΙ) πρέπει να στρωθείς και να διαβάσεις για να βγάλεις τα αντίστοιχα μόρια(όποια σχολή και αν ειναι αυτή, είτε ιατρική είτε ανθοκομείας). Αντίθετα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια αυτό που χρειάζεται ειναι να μπορείς να πληρώσεις τα δίδακτρα και να έχεις καλύτερο απολυτήριο από τους άλλους(ασχετο αν αυτό είναι 10,1/20 ή 19,9/20). Όταν όμως βγείς από κει, θα έχεις το ίδιο χαρτί με αυτούς που πήγαν στο δημόσιο.rose wrote:Αν προσθέσεις τα λεφτά για ενοίκιο, φαγητό κτλ μάλλον είναι αρκετα περισσότερα ,απο οσα θα έδινες σε ενα ιδιωτικο στην πόλη σου, αυτο το επιχείρημα δεν είναι σοβαρό.Τα περισσότερα παιδια σε αυτές τις σχολές είναι απο μικρομεσαίες οικογένειες...και θα συνεχίζουν να ειναι ακομη και μετα την αναγνώριση των πτυχίων.
Επίσης, αν δεν έχεις να πληρώσεις, υπάρχουν οι εστίες και υπάρχει και το εστιατόριο της σχολής για διαμονή και φαγητό. Δεν σου λέω ότι ειναι το καλύτερο αλλά αν ρωτήσεις παιδιά που αν δεν τα είχαν δεν θα μπορούσαν να σπουδάσουν, θα σου πουν ότι ειναι πολύ χρήσιμα έστω και έτσι.
Τέλος, τα περισσότερα παιδιά σε αυτές τις σχολές δεν ήταν και δεν είναι από μικρομεσαίες οικκογένειες. Μένω στην Κηφισιά και στο λέω από προσωπική εμπειρία. Ένα 10-15% κάθε έτους στο σχολείο μου(και μιλάω μόνο για το σχολείο μου, δεν βάζω άλλα) παρατάει το διάβασμα στο Λύκειο γιατί ξέρει ότι θα πάει σε κάποιο ιδιωτικό(και επειδή διαθέτει και χρήματα και μέσα, το καταφέρνει).
Δεν έχει νόημα να μιλήσουμε με αν... Αν είχες αποφασίσει(και πέρναγες) να ξαναδώσει θα ήταν 5 για παράδειγμα. Επίσης δεν αναιρώ καθόλου τον δρόμο του εξωτερικού! Και εγώ αν τελειώσω από εδώ, έξω θέλω να πάω! Αλλά αφού αποφάσισες(είτε αναγκάστηκες) να ακολουθήσεις αυτόν δρόμο, θα σου έλεγα να σταματήσεις να σκέφτεσαι το τι θα μπορούσες να κάνεις...rose wrote:Το γεγονός ότι αυτα τα χρόνια με μια βόλτα στο εξωτερικό θα μπορούσαν να ηταν 3, δεν θέλεις να το σχολιάσεις;
Όπως λένε και οι Maiden(τους είδα το Σάββατο και είναι νωπές οι μνήμες )
So understand, don't waste your time always searching for your wasted years,
face it, make your stand and realize you're living in your golden years!
Μην κλαις επειδή τελείωσε. Χαμογέλα επειδή συνέβη- G.G.M.
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
-
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2057
- Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
- Academic status: Professor
- Gender: ♂
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Μερικά μαθήματα Πολιτικής Οικονομίας θάταν χρήσιμα σε όλους μας...
Δ. Γκρ.
Δ. Γκρ.
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Μα αυτό συμβαίνει marios. Ενεργούμε με βάση τη λογική - δεδομένα, αφου εδω και χρόνια υπάρχει το εξωτερικό,που είναι το κόλλημα σου με τα ιδιωτικά; Αν ο μόνος δρόμος για την εκπαίδευση ηταν το δημόσιο θα σου έλεγα οκ.Μάλλον απλοποιείς κάποια πράγματα: το επίπεδο της σχολής καθορίζεται από τους καθηγητές και κυρίως τους φοιτητές/σπουδαστές. Για να πας σε ένα πανεπιστήμιο(ή ΤΕΙ) πρέπει να στρωθείς και να διαβάσεις για να βγάλεις τα αντίστοιχα μόρια(όποια σχολή και αν ειναι αυτή, είτε ιατρική είτε ανθοκομείας). Αντίθετα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια αυτό που χρειάζεται ειναι να μπορείς να πληρώσεις τα δίδακτρα και να έχεις καλύτερο απολυτήριο από τους άλλους(ασχετο αν αυτό είναι 10,1/20 ή 19,9/20). Όταν όμως βγείς από κει, θα έχεις το ίδιο χαρτί με αυτούς που πήγαν στο δημόσιο.
Επίσης, αν δεν έχεις να πληρώσεις, υπάρχουν οι εστίες και υπάρχει και το εστιατόριο της σχολής για διαμονή και φαγητό. Δεν σου λέω ότι ειναι το καλύτερο αλλά αν ρωτήσεις παιδιά που αν δεν τα είχαν δεν θα μπορούσαν να σπουδάσουν, θα σου πουν ότι ειναι πολύ χρήσιμα έστω και έτσι.
Μάλλον θέλεις να πεις στο εξωτερικό, νομίζω υπάρχει κάποια σύγχηση σε αυτο το θέμα. Για να το κάνω κατανοητό , λέμε οτι ιδιωτικό είναι η σχολή με έδρα την ελλάδα και συνεργάζεται με ξένο πανεπιστήμιο - πανεπιστήμιο;Τέλος, τα περισσότερα παιδιά σε αυτές τις σχολές δεν ήταν και δεν είναι από μικρομεσαίες οικκογένειες. Μένω στην Κηφισιά και στο λέω από προσωπική εμπειρία. Ένα 10-15% κάθε έτους στο σχολείο μου(και μιλάω μόνο για το σχολείο μου, δεν βάζω άλλα) παρατάει το διάβασμα στο Λύκειο γιατί ξέρει ότι θα πάει σε κάποιο ιδιωτικό(και επειδή διαθέτει και χρήματα και μέσα, το καταφέρνει).
Αντε πάλι, ανάφερω την φάση για κοινωνικό προβληματισμό και μου κάνεις ψυχολογική ανάλυση;Δεν έχει νόημα να μιλήσουμε με αν... Αν είχες αποφασίσει(και πέρναγες) να ξαναδώσει θα ήταν 5 για παράδειγμα. Επίσης δεν αναιρώ καθόλου τον δρόμο του εξωτερικού! Και εγώ αν τελειώσω από εδώ, έξω θέλω να πάω! Αλλά αφού αποφάσισες(είτε αναγκάστηκες) να ακολουθήσεις αυτόν δρόμο, θα σου έλεγα να σταματήσεις να σκέφτεσαι το τι θα μπορούσες να κάνεις...
Ούτε και εγώ αναιρώ τον δρόμο του εξωτερικού, αυτό κατάλαβες;Ειναι μοναδική ευκαιρία, αδιαμφισβήτητα γοητευτική.
που θα πάει θα το δουμε...
- marios
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2810
- Joined: Wed Sep 26, 2007 3:44 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Αρχικά δεν έχω κόλλημα με τα ιδιωτικά. Απλά τα βλέπω με περισσότερο σκεπτικισμό απο ότι εσύ(και πολύ πιθανόν να κάνω λάθος που το αντιμετωπίζω έτσι!) και ξαναλέω ότι το θεωρώ ενα σωστό μέτρο, αλλά σε λάθος χρόνο(και πάλι φυσικά υπάρχει η περίπτωση να κάνω λάθος και μακάρι να κάνω!)! Ο λόγος που το αντιμετωπίζω έτσι είναι ότι η αναγνώριση των ιδιωτικών πανεπιστημίων κατά την άποψή μου:rose wrote:Μα αυτό συμβαίνει marios. Ενεργούμε με βάση τη λογική - δεδομένα, αφου εδω και χρόνια υπάρχει το εξωτερικό,που είναι το κόλλημα σου με τα ιδιωτικά; Αν ο μόνος δρόμος για την εκπαίδευση ηταν το δημόσιο θα σου έλεγα οκ.
1)θα κάνει πολύ περισσότερους(που φυσικά θα έχουν τους οικονομικούς πόρους) να αποφασίσουν να μην δώσουν πανελλαδικές αλλά να πάνε προς τα εκεί θα ρίξει το επίπεδο σπουδών όλων(γιατί η λογική των παιδιών που πάνε στα ιδιωτικά σήμερα είναι ακριβώς αυτή που σου λέω: τα παρατάω όλα στο Λύκειο γιατί θα πάω σε ιδιωτικό και δεν χρειάζεται να ξέρω και πολλά εκεί)
2)δίνει περισσότερες διόδους σε παιδιά που διαθέτουν χρήματα σε σχέση με άλλα που δεν διαθέτουν. Η διαφορά με το εξωτερικό είναι ότι το "Ano Panagoula University of Texas"(στο οποίο θα πήγαινε αυτός που δεν θα μπορούσε να πάει αλλού) δεν θα ήταν ισάξιο σαν χαρτί(ή ελπίζω τουλάχιστον ) με το αντίστοιχο ελληνικό πανεπιστήμιο, κάτι το οποίο σήμερα θα ισχύει στα εγχώρια ιδιωτικά(Φυσικά δεν λέω ότι όλα τα παιδιά που πήγαν στο εξωτερικό πήγαν σε τέτοιου είδους πανεπιστήμια, αλλά όσα πήγαν σε μεγάλα, θα πήραν και την αντιστοιχη αναγνώριση, όπως επίσης δεν λέω ότι όλα τα παιδιά που πάνε σε ιδιωτικά δεν μπορούν να πάνε αλλού, απλά μιλάω για την πλειοψηφία).
Μέχρι τώρα τα ιδιωτικά πανεπιστήμια έτσι ήταν. Αν τώρα αλλάξουν είναι άλλο θέμα και θα πρέπει να πάρω feedback για το ποιοι θα πάνε Επαναλαμβάνω ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις, γιατί όπως εκφράστηκα φάνηκα αρκετά απόλυτος για την ποιότητα(σαν μαθητές/μέλλοντες επιστήμονες) των παιδιών που ακολουθούν αυτό το δρόμο ενώ στην πραγματικότητα δεν είμαι!rose wrote:Μάλλον θέλεις να πεις στο εξωτερικό, νομίζω υπάρχει κάποια σύγχηση σε αυτο το θέμα. Για να το κάνω κατανοητό , λέμε οτι ιδιωτικό είναι η σχολή με έδρα την ελλάδα και συνεργάζεται με ξένο πανεπιστήμιο - πανεπιστήμιο;
Δυστυχώς δεν είμαι αρκετά εύστροφος για να μπορέσω να μιλήσω για κοινωνικά θέματα έχοντας σαν ορμητήριο κάτι το ατομικό(την δική σου περίπτωση εδώ)! Κοινωνική ανάλυση ίσως να μπορούσε να θεωρηθεί αυτό που γράφω 2 παραγράφους πάνω(κοινωνική ανάλυση του κ... βέβαια αλλά anyway )!rose wrote:Αντε πάλι, ανάφερω την φάση για κοινωνικό προβληματισμό και μου κάνεις ψυχολογική ανάλυση;
Ούτε και εγώ αναιρώ τον δρόμο του εξωτερικού, αυτό κατάλαβες;Ειναι μοναδική ευκαιρία, αδιαμφισβήτητα γοητευτική.
Επίσης δεν κατάλαβα ότι αναιρείς τον δρόμο του εξωτερικού, ακριβώς το αντίθετο κατάλαβα, ότι τον προτιμάς! Και απλά έγραψα και την δική μου άποψη για αυτό
Υ.Γ.: Αν ακούγομαι σε κάποια σημεία σκληρός ή εριστικός ή τελοσπάντων ότι απαντάω άσχημα δεν γίνεται ηθελημένα! Τέτοιες συζητήσεις τις λατρέυω και δεν θα έκανα επιθέσεις για τέτοια θέματα...
Μην κλαις επειδή τελείωσε. Χαμογέλα επειδή συνέβη- G.G.M.
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Απλα να εχεις υπόψη σου οτι δεν ειναι καθόλου ατομικό.Δυστυχώς δεν είμαι αρκετά εύστροφος για να μπορέσω να μιλήσω για κοινωνικά θέματα έχοντας σαν ορμητήριο κάτι το ατομικό(την δική σου περίπτωση εδώ)!
Έστω οτι ο Χ θέλει για τους δικούς του λόγους να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο( απομονώνω το πρόβλημα)
Έχει όπως βλέπω 3 επιλογές
1.Γράφει ενα εξαιρετικό βαθμό.
2.Πάει στο εξωτερικό.
3.Παει σε ιδιωτικό.
Κάνω λάθος...ναι, ξέχασα μια ακόμη περίπτωση πάει σε ΤΕΙ και δίνει αργότερα στο πανεπιστήμιο - κατατακτήριες.
Ενώ η περίπτωση 2 και 3 ειναι απελπιστικά απλές , η τέταρτη και η πρώτη περίπτωση ειναι εξωφρενικά δύσκολη.
Νομίζω οτι μπορούν να γίνουν αρκετές παρατηρήσεις εδώ marios, αλλα προσωπικά εγώ δεν θα τις επαναλάβω.
Επίσης μπορούν να γίνουν αρκετές παρατηρήσεις, γιατι πρέπει να υπάρχει πχ ΤΕΙ πληροφορικής και ΑΕΙ...Πιστεύω κάποτε να καταλάβω.
Επίσης δεν κατάλαβα ότι αναιρείς τον δρόμο του εξωτερικού, ακριβώς το αντίθετο κατάλαβα, ότι τον προτιμάς! Και απλά έγραψα και την δική μου άποψη για αυτό
Ειπα απλα οτι ειναι καλή εμπειρία, πολλές φορές και απο ακαδημαϊκή πλευρά. Τίποτα περισσότερο.
Άλλο είναι το θέμα της συζήτησης, η πρόσβαση στην εκπαίδευση.
Αλίμονο.Αν ακούγομαι σε κάποια σημεία σκληρός ή εριστικός ή τελοσπάντων ότι απαντάω άσχημα δεν γίνεται ηθελημένα! Τέτοιες συζητήσεις τις λατρέυω και δεν θα έκανα επιθέσεις για τέτοια θέματα...
που θα πάει θα το δουμε...
- ailouros
- Gbyte level
- Posts: 1041
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Contact:
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Αν το δούμε κοινωνικά δεν υπάρχει "θέλω" στο όλο πλαίσιο. Αλλά πρέπει. Δηλαδή το Πανεπιστήμιο πρέπει να παράγει Χ γιατρούς, Ψ μηχανικούς και Ω οικονομολόγους και φυσικά αρκετά άτομα από ανώτατα ιδρύματα τεχνολογικής εκπαίδευσης. Παρόλο που το σύστημα εισαγωγής είναι εξουθενωτικό και άδικο νομίζω ότι μπορεί να σταθεί ικανό κριτήριο για να φιλτράρει αυτούς που θέλουν και αυτούς που μπορούν (αλλά ίσως δεν θέλουν!) να σπουδάσουν ένα αντικείμενο. Για μένα το ΤΕΙ πληροφορικής είναι ανώτατο, έχει τον ρόλο που έχει και δεν βρίσκω προφανή λόγο γιατί κανείς να θέλει να τελειώσει και Α.Ε.Ι και ΤΕΙ την στιγμή που μπορεί να κάνεις μεταπτυχιακό σε ελληνικό Πανεπιστήμιο ως απόφοιτος Τ.Ε.Ι, να δώσεις ΙΚΥ και να σπουδάσεις στο εξωτερικό, να εργαστείς με περίπου ίδια λεφτα κλπ. Προφανώς η πορεία Τ.Ε.Ι κατατακτήριες Α.Ε.Ι ειναι γολγοθάς αλλά είναι και μια σπάνια επιλογή για αυτό ίσως απαιτεί υπέρμετρες θυσίες. Εν πάσει περιπτώση προσωπικά διαφωνώ με την ελεύθερη πρόσβαση σε μια κοινωνία με τόσα στερεότυπα όσο η ελληνική.
- proskopos
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2808
- Joined: Tue Dec 18, 2007 4:01 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Στα φεγγάρια του Πλάνταρ...
- Contact:
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Η ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ (όπως είπε και ο πρύτανης του ΕΜΠ), θα έχει ως συνέπεια να πρέπει μεσα σε ένα χρόνο (αυτόν του προπαρασκευαστικού έτους), να ξεχωρίσουν τα "δυνατά" ΑΕΙ τους 100 -200 καλύτερους, ανάμεσα σε εκατοντάδες - χιλιάδες απόφοιτους λυκείου... Αυτό είναι πρακτικά αδύνατο και άδικο...
Σκεφτήτε...:
1) οι απόφοιτοι λυκείου θα είναι 17-19 ετών και θα έχουν κάποιοι (πιθανών γνώστες του αντικειμένου που θα θέλουν να σπουδασουν) την ανάγκη για να δουλέψουν... Άρα λιγότερη αφοσίωση στο προπαρασκευαστικό έτος... Άρα για αυτούς το μέτρο αυτό είναι άδικο...
2) Ποιος εγγυάτε ότι θα μπούν όσοι αξίζουν και όχι όσοι έχουν μπάρμπα στην Κορώνη...;
Δεν διαφωνώ ότι πρέπει να αλλάξει κάτι... Ωστόσο θεωρώ τις πανελλαδικές σωστές σαν μέτρο άσχετα αν υποβαθμίζεται απο την ποιότητα του λυκείου, από τον τρόπο προετοιμασίας τους απο τα σχολεία και φροντιστήρια, από την συμπεριφορά του ίδιου του σπουδαστή κ.α.
Σκεφτήτε...:
1) οι απόφοιτοι λυκείου θα είναι 17-19 ετών και θα έχουν κάποιοι (πιθανών γνώστες του αντικειμένου που θα θέλουν να σπουδασουν) την ανάγκη για να δουλέψουν... Άρα λιγότερη αφοσίωση στο προπαρασκευαστικό έτος... Άρα για αυτούς το μέτρο αυτό είναι άδικο...
2) Ποιος εγγυάτε ότι θα μπούν όσοι αξίζουν και όχι όσοι έχουν μπάρμπα στην Κορώνη...;
Δεν διαφωνώ ότι πρέπει να αλλάξει κάτι... Ωστόσο θεωρώ τις πανελλαδικές σωστές σαν μέτρο άσχετα αν υποβαθμίζεται απο την ποιότητα του λυκείου, από τον τρόπο προετοιμασίας τους απο τα σχολεία και φροντιστήρια, από την συμπεριφορά του ίδιου του σπουδαστή κ.α.
- dexter
- Venus Former Team Member
- Posts: 2496
- Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
- Academic status: N>4
- Gender: ♂
- Location: springfield
- Contact:
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
όπως και αν γίνει το σύστημα εισαγωγής αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία και θέλουν όλοι να γινουν γιατροι,μηχανικοί ή δικηγόροι
πάντα η πλειοψηφία θα είναι δυσαρεστημένη από το σύστημα..
μόνο στην ελλάδα είναι αυτονόητο να μπείς σε πανεπιστήμιο αφού τελειώσεις το λύκειο..
δεν πάρχει κανένας που να λέει εγώ δεν θέλω να περάσω πουθενά..
επίσης θεωρούμε ντροπή πολλές δουλειές ξέρετε έστω και έναν που ακόμη και αν τολμήσει να πει ''θέλω να γίνω υδραυλικός''
δεν θα του απαντήσουν αμέσως όλοι ''τρελός είσαι?''
με τέτοιο σκεπτικό αν αναγνωριστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των ιδιωτικών σχολών θα γεμίσουμε από δικηγόρους,μηχανικούς,γιατρούς,απόφοιτους πληροφορικής και οικονομικών έτσι θα έχουμε πολύ περισσότερους πτυχιούχους σε λίγες ειδικότητες
ενώ σε άλλες θα έχουμε τεράστια έλλειψη..
ουφ-ουφ τα είπα..ελπίζω μόνο να βγάζουν νόημα και να μην είναι σαν λόγος του πολύδωρα στη βουλή
πάντα η πλειοψηφία θα είναι δυσαρεστημένη από το σύστημα..
μόνο στην ελλάδα είναι αυτονόητο να μπείς σε πανεπιστήμιο αφού τελειώσεις το λύκειο..
δεν πάρχει κανένας που να λέει εγώ δεν θέλω να περάσω πουθενά..
επίσης θεωρούμε ντροπή πολλές δουλειές ξέρετε έστω και έναν που ακόμη και αν τολμήσει να πει ''θέλω να γίνω υδραυλικός''
δεν θα του απαντήσουν αμέσως όλοι ''τρελός είσαι?''
με τέτοιο σκεπτικό αν αναγνωριστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των ιδιωτικών σχολών θα γεμίσουμε από δικηγόρους,μηχανικούς,γιατρούς,απόφοιτους πληροφορικής και οικονομικών έτσι θα έχουμε πολύ περισσότερους πτυχιούχους σε λίγες ειδικότητες
ενώ σε άλλες θα έχουμε τεράστια έλλειψη..
ουφ-ουφ τα είπα..ελπίζω μόνο να βγάζουν νόημα και να μην είναι σαν λόγος του πολύδωρα στη βουλή
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
-
- Kilobyte level
- Posts: 203
- Joined: Sun Sep 17, 2006 12:41 am
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
.
Last edited by Costantine on Fri Nov 14, 2008 2:15 am, edited 1 time in total.
-
- Gbyte level
- Posts: 1098
- Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
- Contact:
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Γιατί να μη μπορεί να μπει? Αυτό που θα πρέπει να εξασφαλιστεί είναι να μη βγει αν δεν αλλάξει την απόδοσή του. θες να μου πεις ότι όλοι οι συμφοιτητές σου είναι πλασμένοι για πληροφορικάριοι (κατά το λεγεωνάριοι) μόνο και μόνο επειδή έπιασαν μια βάση? Και μη ξεχνάς ότι ουσιαστικά οι βάσεις στις σχολές δε διαμορφώνονται με βάση το πόσο δύσκολες είναι και τι απαιτούν, αλλά σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς (προσφορά και ζήτηση). 1000 φορές οι βάσεις να είναι στο 5 και να περνούν στη σχολή μας άτομα που αγαπούν του υπολογιστές παρά να είναι φοιτητές του 18 που απλά απέτυχαν να γίνουν ιατροί...Costantine wrote:Όταν λέτε "ελεύθερη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση", τι ακριβώς εννοείτε?
Οποιοσδήποτε θέλει να γίνει π.χ. engineer να μπορεί να πάρει ένα πτυχίο engineer, ισάξιο με όλων των άλλων engineers?
Και ας έβγαλε στο λύκειο ας πούμε 8?
Εννοώ, κάποιας μορφής αξιολόγηση για την είσοδο σε ένα τμήμα x απαιτήσεων πρέπει να υπάρχει, δε γίνεται αλλιώς.
Οπότε τι ακριβώς σημαίνει "ελεύθερη πρόσβαση για όλους?".
Last edited by Erevodifwntas on Fri Aug 08, 2008 11:45 am, edited 1 time in total.
- proskopos
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2808
- Joined: Tue Dec 18, 2007 4:01 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Στα φεγγάρια του Πλάνταρ...
- Contact:
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Έχω την καλύτερη ιδέα....
Τρέμε υπουργε (που δεν θυμάμαι το όνομα σου )
Μπορούμε να συνεχίσουμε να έχουμε το ίδιο ακριβώς σύστημα με τις παννελήνιες αλλά,
κάθε σχολή- δηλαδή κάθε τμήμα- να υπάρχει σε βάσεις από 0 μόρια μέχρι 20000...
Και όσοι έγραψαν 3000 μόρια να πάνε στο κατώτατο επίπεδο σχολής της επιστήμης τους,
όσοι 7000 στο αμέσως ανώτερο, μέχρι να φτάσουμε στους 18000+ που θα είναι στο καλύτερο... (φυσικά τα μόρια είναι τυχαία...)
οι διαφορές των βαθμίδων θα είναι ουσιαστικές και θα φαίνονται και στο πτυχίο(δηλαδή στην αναγνωρισιμότητά του)...
Ωστόσο αυτό θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με κάτι του στυλ...:
Αν κάποιος τελειώσει την σχολή του με βαθμό μέχρι 7 (πχ) να μπορεί να πάει μετά στην επόμενη βαθμίδα και να συνεχίσει τις σπουδές του για 1-2 χρόνια... και αν το βγάλει με μεγαλύτερο απο 8(πχ) να έχει την δυνατότητα να πάει στην αντίστοιχη σχολή 2 βαθμίδων παραπάνω...
Τι διαφορές μπορούν να έχουν τα μαθήματα....;
1) Στην σχολή με τους 18000+ μόρια να κάνουν SQL (γιατί αγαπάμε βάσεις ), ενώ στην 7000 μόρια να κάνουν MS access κτλ...
2)Στις υψηλόβαθμες σχολές να εμβαθύνουν στα διάφορα μαθήματα ενώ στις κατώτερες όχι...
Κάτι τέτοιο θέλει να δείχνει το σύστημα ΑΕΙ-ΤΕΙ αλλά αυτό που είπα μου κάνει πιο οργανωμένο...
Σίγουρα υπάρχουν πολλά που θέλουν συζήτηση αλλά αν τα είχα βρει και αυτά θα ήμουν γαλοζοπράσινος με κόκκινες τούφες, θα είχα Ινδούς στο σπίτι μου, σοφέρ, και θα με φωνάζατε κ.Proskopos...
(μπορεί και μ.Proskopos )
Τρέμε υπουργε (που δεν θυμάμαι το όνομα σου )
Μπορούμε να συνεχίσουμε να έχουμε το ίδιο ακριβώς σύστημα με τις παννελήνιες αλλά,
κάθε σχολή- δηλαδή κάθε τμήμα- να υπάρχει σε βάσεις από 0 μόρια μέχρι 20000...
Και όσοι έγραψαν 3000 μόρια να πάνε στο κατώτατο επίπεδο σχολής της επιστήμης τους,
όσοι 7000 στο αμέσως ανώτερο, μέχρι να φτάσουμε στους 18000+ που θα είναι στο καλύτερο... (φυσικά τα μόρια είναι τυχαία...)
οι διαφορές των βαθμίδων θα είναι ουσιαστικές και θα φαίνονται και στο πτυχίο(δηλαδή στην αναγνωρισιμότητά του)...
Ωστόσο αυτό θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με κάτι του στυλ...:
Αν κάποιος τελειώσει την σχολή του με βαθμό μέχρι 7 (πχ) να μπορεί να πάει μετά στην επόμενη βαθμίδα και να συνεχίσει τις σπουδές του για 1-2 χρόνια... και αν το βγάλει με μεγαλύτερο απο 8(πχ) να έχει την δυνατότητα να πάει στην αντίστοιχη σχολή 2 βαθμίδων παραπάνω...
Τι διαφορές μπορούν να έχουν τα μαθήματα....;
1) Στην σχολή με τους 18000+ μόρια να κάνουν SQL (γιατί αγαπάμε βάσεις ), ενώ στην 7000 μόρια να κάνουν MS access κτλ...
2)Στις υψηλόβαθμες σχολές να εμβαθύνουν στα διάφορα μαθήματα ενώ στις κατώτερες όχι...
Κάτι τέτοιο θέλει να δείχνει το σύστημα ΑΕΙ-ΤΕΙ αλλά αυτό που είπα μου κάνει πιο οργανωμένο...
Σίγουρα υπάρχουν πολλά που θέλουν συζήτηση αλλά αν τα είχα βρει και αυτά θα ήμουν γαλοζοπράσινος με κόκκινες τούφες, θα είχα Ινδούς στο σπίτι μου, σοφέρ, και θα με φωνάζατε κ.Proskopos...
(μπορεί και μ.Proskopos )
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Σε ενα κόσμο ελεύθερης πρόσβασης στη γνώση(βλ internet), το σύστημα εκπαίδευσης θα βάζει όρια...λυπάμαι αλλαproskopos wrote:Έχω την καλύτερη ιδέα....
Τρέμε υπουργε (που δεν θυμάμαι το όνομα σου )
Μπορούμε να συνεχίσουμε να έχουμε το ίδιο ακριβώς σύστημα με τις παννελήνιες αλλά,
κάθε σχολή- δηλαδή κάθε τμήμα- να υπάρχει σε βάσεις από 0 μόρια μέχρι 20000...
Και όσοι έγραψαν 3000 μόρια να πάνε στο κατώτατο επίπεδο σχολής της επιστήμης τους,
όσοι 7000 στο αμέσως ανώτερο, μέχρι να φτάσουμε στους 18000+ που θα είναι στο καλύτερο... (φυσικά τα μόρια είναι τυχαία...)
οι διαφορές των βαθμίδων θα είναι ουσιαστικές και θα φαίνονται και στο πτυχίο(δηλαδή στην αναγνωρισιμότητά του)...
Ωστόσο αυτό θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με κάτι του στυλ...:
Αν κάποιος τελειώσει την σχολή του με βαθμό μέχρι 7 (πχ) να μπορεί να πάει μετά στην επόμενη βαθμίδα και να συνεχίσει τις σπουδές του για 1-2 χρόνια... και αν το βγάλει με μεγαλύτερο απο 8(πχ) να έχει την δυνατότητα να πάει στην αντίστοιχη σχολή 2 βαθμίδων παραπάνω...
Τι διαφορές μπορούν να έχουν τα μαθήματα....;
1) Στην σχολή με τους 18000+ μόρια να κάνουν SQL (γιατί αγαπάμε βάσεις ), ενώ στην 7000 μόρια να κάνουν MS access κτλ...
2)Στις υψηλόβαθμες σχολές να εμβαθύνουν στα διάφορα μαθήματα ενώ στις κατώτερες όχι...
Κάτι τέτοιο θέλει να δείχνει το σύστημα ΑΕΙ-ΤΕΙ αλλά αυτό που είπα μου κάνει πιο οργανωμένο...
Σίγουρα υπάρχουν πολλά που θέλουν συζήτηση αλλά αν τα είχα βρει και αυτά θα ήμουν γαλοζοπράσινος με κόκκινες τούφες, θα είχα Ινδούς στο σπίτι μου, σοφέρ, και θα με φωνάζατε κ.Proskopos...
(μπορεί και μ.Proskopos )
θεωρώ λανθασμένη την προσέγγισή σου.
Παρόλο που το σύστημα εισαγωγής είναι εξουθενωτικό και άδικο νομίζω ότι μπορεί να σταθεί ικανό κριτήριο για να φιλτράρει αυτούς που θέλουν και αυτούς που μπορούν (αλλά ίσως δεν θέλουν!) να σπουδάσουν ένα αντικείμενο. Για μένα το ΤΕΙ πληροφορικής είναι ανώτατο, έχει τον ρόλο που έχει και δεν βρίσκω προφανή λόγο γιατί κανείς να θέλει να τελειώσει και Α.Ε.Ι και ΤΕΙ την στιγμή που μπορεί να κάνεις μεταπτυχιακό σε ελληνικό Πανεπιστήμιο ως απόφοιτος Τ.Ε.Ι, να δώσεις ΙΚΥ και να σπουδάσεις στο εξωτερικό, να εργαστείς με περίπου ίδια λεφτα κλπ
Δεν ειναι. Με ενα απλο επιχείρημα θα σου απαντήσω. Πιστεύεις οτι θέλεις μονο και μονο 18 για να γίνεις πολιτικος μηχανικός;Με 17, 16, 15 δεν μπορείς , αυτόματα γίνεσαι ανάξιος; Μήπως πρέπει να σου θυμίσω τύπους με 7 και 8 που το σπουδάζουν στην Αγγλία...Δεν είδα κανένα να μην μπορει να καταπατήσει και στη συνέχεια να χτίσει σπίτι...
Το σύστημα εισαγωγής απο μονο του δεν ειναι άδικο.
Δεν πιστεύω οτι δεν πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση. Μιλάω για οσο το δυνατόν ελεύθερη πρόσβαση. Το ξαναγράφω, τα ιδιωτικα σε συνδυασμό με την εξίσωση σχολών ΤΕΙ και πολυτεχνείου - ΑΕΙ θα αυξήσουν την προσφορά για αυτές τις σχολές , ταυτόχρονα θα υπάρχει και κάποια αντιμετώπιση των στρεβλώσεων του συστήματος και των ανισοτήτων(επαγγελματικα δικαιώματα,γνώση, διαφυγή στο εξωτερικό, ανταγωνισμός). Δεν μιλάμε για ισοπέδωση, ειναι τοσο ισοπεδωτικό οσοΕννοώ, κάποιας μορφής αξιολόγηση για την είσοδο σε ένα τμήμα x απαιτήσεων πρέπει να υπάρχει, δε γίνεται αλλιώς.Οπότε τι ακριβώς σημαίνει "ελεύθερη πρόσβαση για όλους?".
ισοπεδωτικό ειναι το να υπάρχει στην αγορα πληροφορικής μονο microsoft και ibm.
Μεγάλη αλήθεια αυτο...προσφορά , ζήτηση και γκέλα.Γιατί να μη μπορεί να μπει? Αυτό που θα πρέπει να εξασφαλιστεί είναι να μη βγει αν δεν αλλάξει την απόδοσή του. θες να μου πεις ότι όλοι οι συμφοιτητές σου είναι πλασμένοι για πληροφορικάριοι (κατά το λεγεωνάριοι) μόνο και μόνο επειδή έπιασαν μια βάση? Και μη ξεχνάς ότι ουσιαστικά οι βάσεις στις σχολές δε διαμορφώνονται με βάση το πόσο δύσκολες είναι και τι απαιτούν, αλλά σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς (προσφορά και ζήτηση). 1000 φορές οι βάσεις να είναι στο 5 και να περνούν στη σχολή μας άτομα που αγαπούν του υπολογιστές παρά να είναι φοιτητές του 18 που απλά απέτυχαν να γίνουν ιατροί...
που θα πάει θα το δουμε...
-
- Kilobyte level
- Posts: 203
- Joined: Sun Sep 17, 2006 12:41 am
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
.
Last edited by Costantine on Fri Nov 14, 2008 2:15 am, edited 1 time in total.
- ailouros
- Gbyte level
- Posts: 1041
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Contact:
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Δεν βλέπω πως μπορεί να αλλάξει αυτό. Η ματαιοδοξία (των γονιών) πεθαίνει τελευταία. Έτσι είτε ιδιωτικο, είτε Αγγλία είτε Ζιμπάμπουε δεν αλλάζει κάτι. Απλά όλοι ξέρουμε ότι οι τύποι του 7 και 8 που σπουδάζουν Αγγλία το κάνουν για τυπικούς λόγους ώστε να συνεχίσουν μετά την οικογενειακή επιχείρηση.Δεν ειναι. Με ενα απλο επιχείρημα θα σου απαντήσω. Πιστεύεις οτι θέλεις μονο και μονο 18 για να γίνεις πολιτικος μηχανικός;Με 17, 16, 15 δεν μπορείς , αυτόματα γίνεσαι ανάξιος; Μήπως πρέπει να σου θυμίσω τύπους με 7 και 8 που το σπουδάζουν στην Αγγλία...Δεν είδα κανένα να μην μπορει να καταπατήσει και στη συνέχεια να χτίσει σπίτι...
Όσο για τους "ντόπιους" μπορείς να πας στο Μαθηματικό που έχει βάση 14 έχοντας βγάλει 20 αλλά το αντίστροφο δεν ισχύει. Και έτσι παρατηρείται μια ομοιομορφία στους φοιτητικούς πληθυσμούς που επηρεάζει πολύ την δυναμική και την ποιότητα όλων των τμημάτων. Οι πανελλήνιες είναι μονοδιάστατο κριτήριο και έτσι απαντάω ότι δεν πρέπει να βγάλεις 18 για να γίνεις πολιτικός μηχανικός γιατί το 18 δεν αποτυπώνει την καταλληλότητα σου για το χ και όχι για το ψ επάγγελμα και δεν αποτυπώνει καθόλου πόσο ισχυρά και βαθιά είναι τα κίνητρά σου για την σχολή που δηλώνεις. Όμως πως μπορείς να το τσεκάρεις αυτό; Ρώτα 100 μαθητές τι θέλουν να σπουδάσουν και δεν νομίζω να πάρεις πολλές απαντήσεις για Τ.Ε.Ι ανθοκομίας.
Για αυτό υπάρχει η υπόθεση ότι κίνητρο=δηλώνω την σχολη=ζήτηση, και λογικό είναι το Πανεπιστήμιο θεωρώντας ότι όλοι όσοι την δήλωσαν στην ίδια θέση στο μηχανογραφικό έχουν τό ίδιο κίνητρο να επιλέγει όσους μπορούν(βαθμός)+θέλουν περισσότερο(πάλι βαθμός).
Έτερον εκάτερον όμως.. Οι πανελλήνιες είναι άδικο σύστημα (γιατί και το εκπαιδευτικό σύστημα είναι) όχι μόνο επειδή είναι ταξικό (φροντιστήρια, ιδιωτικά σχολεία κλπ) αλλά και επειδή κρίνει τους μαθητές με βάση την ικανότητα αποστήθισης και την ικανότητα πειθαρχίας, αφήνοντας εκτός πολλά σημαντικότερα στοιχεία.
-
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2057
- Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
- Academic status: Professor
- Gender: ♂
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Δεν υπάρχουν δίκαια συστήματα, εφόσον απευθύνονται σε >1 υποψήφιους. Αν απευθύνονται σε 1 υποψήφιο, τότε δεν έχει ουσιαστικό νόημα ποιο είναι το σύστημα που θα επιλεγεί...
Δ. Γκρ.
Δ. Γκρ.
Re: Ενταση και αλλαγες στην Παιδεια
Φυσικά, για να γελάνε οι γλάστρες μαζι του. Πιστεύω οτι κάνουν άριστη δουλεια τα παιδιά, αλλα γιατι να μην ειναι όλοι κατω απο την ίδια ομπρέλα; Πες το ΑΕΙ γεωργίας, ανθοκομίας, γεωπονίας, δεν ξέρω, δώσε τα ίδια δικαιώματα , αντιμετώπισε τους το ίδιο! (με τα αντίστοιχα τμήματα ΑΕΙ)Όμως πως μπορείς να το τσεκάρεις αυτό; Ρώτα 100 μαθητές τι θέλουν να σπουδάσουν και δεν νομίζω να πάρεις πολλές απαντήσεις για Τ.Ε.Ι ανθοκομίας.
Επειδή ο πατέρας μου ειναι ηλεκτρολόγος μηχανικός, έρχονται στο σπίτι δελτία, περιοδικά του ΤΕΕ ή διαφόρων συλλόγων μηχανικών....δεν μπορείτε να φανταστείτε τι πόλεμος πέφτει. Εκφράσεις του στύλ, τα ΤΕΙ δεν κάνουν έρευνα, δεν είναι άξια για μεταπτυχιακά, ο ρόλος τους είναι συγκεκριμένος και έτσι πρέπει να μείνει...ακόμα και σε ΑΕΙ τα χώνουν στα καλά καθούμενα. Αυτο για μενα ειναι απαράδεκτο και πραγματικά δεν ξέρω τι να πω. Κάποτε πρέπει να κοπεί η όρεξη.
Τέλος αυτα δεν πρέπει να σας απασχολούν, εδώ που ειμαστε πρέπει να παλεύουμε για αλλα πράγματα...αλλα ενας αντρας δεν ξεχνάει το παρελθόν του.
που θα πάει θα το δουμε...