Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Συζητήσεις σχετικές με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, νέα, αποφάσεις συγκλήτου, αποφάσεις συνελεύσεων πληροφορικής. Γενικότερα ό,τι έχει σχέση με τον Πανεπιστημιακό χώρο.
Post Reply
User avatar
nikolas17
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1117
Joined: Sun Sep 20, 2009 12:51 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: 192.168.1.1

Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by nikolas17 » Sun Jan 24, 2010 12:31 am

Από την αρχή του εξαμήνου αναρωτιέμαι εάν αυτό το τμήμα είναι το κατάλληλο για εμένα. Δέχομαι διάφορα ερεθίσματα αλλά ακόμα δεν έχω καταφέρει να πάρω κάποια απόφαση.

Κατ' αρχάς στο μυαλό μου έχω χωρίσει κάπως έτσι τα μαθήματα :

i) Θεωρητικά. Τα ονομάζω και μαθήματα παπαγαλίας. Σ'αυτά τα μαθήματα αρκεί να παπαγαλίσεις την θεωρία ή/και τις ασκήσεις, και σε συνδυασμό με μια μικρή κατανόηση, μπορείς να γράψεις πολύ καλό βαθμό (8+) ...παραδείγματα αυτών των μαθημάτων που έχω κάνει μέχρι τώρα είναι η Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών, τα Διακριτά μαθηματικά, η οικονομία.

ii) Εφαρμοσμένα/πρακτικά. Αυτά έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εμένα. Παράδειγμα η Java που αρκεί να ξέρεις δομή/εντολές και μετά πρέπει να σκεφτείς πως θα τα συνδυάσεις για να λύσεις ένα πρόβλημα. Άλλο παράδειγμα τα Μαθηματικά I (λογισμός) όπου θα υπάρχει τυπολόγιο στις εξετάσεις και δεν θα πέσει (καμία μεγάλη, απ' όσο κατάλαβα) απόδειξη. Επομένως (κατ' εμέ) προωθεί κυρίως την μαθηματική σκέψη και όχι την στείρα απομνημόνευση.

Το δίλημμα μου βρίσκεται κυρίως σ'αυτό το σημείο. Δεν θα ήθελα να βρίσκομαι σ'ένα τμήμα που τα περισσότερα μαθήματα αναλώνονται σε ατελείωτες ώρες (πολύ σημαντικής, αλλά και αρκετά βαρετής χωρίς παραδείγματα) θεωρίας με μικρή ή μηδαμινή πρακτική εφαρμογή. (σημείωση : κατανοώ ότι η θεωρία είναι πολύ σημαντική καθώς είναι η βάση για εφαρμογές/ασκήσεις, ωστόσο αν ένα μάθημα σου δίνει μόνο το πρώτο μέρος (θεωρία) και καθόλου πράξη, καταντάει πολύ βαρετό για εμένα).

Κυρίως, πιστεύω το ερώτημα μου συνοψίζεται στο εξής : για να τελειώσω αυτή την σχολή (κατά προτίμηση με καλό βαθμό...) θα χρειάζεται σε κάθε εξεταστική/εξάμηνο να αναλώνω όλο τον χρόνο μου ώστε να αποστηθίζω απ'έξω θεωρία? - με εξαίρεση τις εργασίες που μετράνε στο 20%(!!) του βαθμού (αποστήθιση δεν σημαίνει ότι δεν ξέρω και πως λύνεται το πρόβλημα)

Κάθε βοήθεια από μεγαλύτερα έτη που έχουν δει και περισσότερο από τα μαθήματα της σχολής, είναι ευπρόσδεκτη :smt023
Image
User avatar
necrofear_13
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2141
Joined: Sun Nov 18, 2007 5:32 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by necrofear_13 » Sun Jan 24, 2010 12:52 am

Περίπου όπως τα λες είναι τα πράγματα, αλλά γενικά και στα περισσότερα άλλα τμήματα πληροφορικής υπάρχουν "θεωρητικά μαθήματα" που θα αναγκαστείς να υποστείς. Επίσης δυστυχώς τα θεωρητικά είναι πολύ περισσότερο αναγκαία μερικές φορές από όσο νομίζεις τώρα(τουλάχιστον όσα έχω δει μέχερι τώρα) οπότε όπου και να πας θα αναγκαστείς να τα κάνεις. Οπότε αν θες τι γνώμη μου στην περίπτωση που ενδιαφέρεσαι ακόμα να ασχοληθείς με πληροφορική γενικά(δεν αναφέρομαι σε κάποιον τομέα συγκεκριμένα) θα αναγκαστείς να ασχοληθείς με αρκετά μαθήματα που μπορεί να θεωρείς ή όντως να είναι "μη ενδιαφέροντα", "μη χρήσιμα"(είτε θες να ασχοληθείς με hardcore πράγματα είτε με θεωρητικά). Αλλά αν δεις μέσες άκρες και στις υπολοιπες σχολές έτσι είναι τα πράγματα. Οπότε κατα την ταπεινή μου γνώμη προσπάθησε να πάρεις ότι μπορείς ν πάρεις αν μπορείς πάντα από τα επίμαχα μαθήματα(αργότερα ίσως σου χρησιμεύσουν) και από 3ο έτος και μετά που μπαίνουν οι κατευθύνσεις θα μπορέσεις να ασχοληθείς με πράγματα που σου αρέσουνε.Ελπίζω να βοήθησα.Καλό βράδυ..
No matter what kind of sadness envelops the darkness of our despair, if you put one foot in front of the other, at some point you will reach a place where you can see the light.

In heaven or earth, no matter to where we progress, no matter where we walk, that becomes our road.
As long as we keep walking the battle will continue.
And that is exactly why this place will always be a paradise
User avatar
ultimate_aektzis
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 6373
Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
Gender:

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by ultimate_aektzis » Sun Jan 24, 2010 1:11 pm

i) Θεωρητικά. Τα ονομάζω και μαθήματα παπαγαλίας. Σ'αυτά τα μαθήματα αρκεί να παπαγαλίσεις την θεωρία ή/και τις ασκήσεις, και σε συνδυασμό με μια μικρή κατανόηση, μπορείς να γράψεις πολύ καλό βαθμό (8+) ...παραδείγματα αυτών των μαθημάτων που έχω κάνει μέχρι τώρα είναι η Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών, τα Διακριτά μαθηματικά, η οικονομία.
Ξεκινας λαθος...τιποτα δεν παπαγαλιζεις.Φροντιζεις να εχεις καλη επαφη με το μαθημα(οχι απαραιτητα αδιακοπη παρακολουθηση) ωστε να καταλαβαινεις τι σου διδασκουν.Και θα γινει και η ζωη σου πιο ευκολη στο θεμα διαβασμα ετσι.Προφανως δεν μιλαω για οικονομιες και λογιστικες.Εκει περνα οπως να ναι.Και με μηδεν αν μπορεις. :-p

Αλλα πχ στην επιστημη εχει νοημα να παπαγαλισεις τι ειναι η σελιδοποιηση?Ή ποια ειναι η ιδεα πισω απο την δρομολογηση σε ενα δικτυο(δεν ξερω αν το κανουν ακομα)?Αυτο σημαινει οτι αν στο πω με αλλα λογια θα καψεις φλαντζα, ετσι δεν ειναι? :-p
User avatar
AnINffected
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1935
Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
Location: There and Back Again

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by AnINffected » Sun Jan 24, 2010 2:01 pm

Η αποστήθιση είναι αδύνατη (εκτός και αν είσαι ο Άνθρωπος της Βροχής), δεν είναι απαραίτητη για να περάσεις τα μαθήματα και δεν θα σε ωφελήσει σε τίποτα (μάλλον το αντίθετο).
Δεν θυμάμαι τί ερωτήσεις έπεφταν στην Επιστήμη των Υπολογιστών, πάντως σε πιο προχωρημένα μαθήματα δεν έχει ερωτήσεις του τύπου "τί λέει αυτό το θεώρημα", αλλά σου βάζουν ασκήσεις βασισμένες στη θεωρία.
Άντε το πολύ πολύ να σου έχουν ερωτήσεις του τύπου "απόδειξε μου αυτό", όμως και πάλι δεν είναι απαραίτητα καρμπόν από το βιβλίο.

Επίσης, έχεις σκεφτεί το ενδεχόμενο να μην είναι η θεωρία αυτή καθ'εαυτή που σε ενοχλεί, αλλά η ιδέα του οτί πρέπει να την μάθεις παπαγαλία;Το λέω επειδή ούτε εμένα μου άρεσε στα δυό πρώτα έτη, αλλά όταν άρχισα να μπαίνω σιγά-σιγά στην ουσία της (συγκεκριμένα όταν διάβασα από που προήλθε η μηχανή Turing), έπαθα την πλάκα μου.Και από αυτά που λές φαίνεσαι οπαδός της μαθηματικής σκέψης (Η θεωρητική Πληρ/κη αν μη τί άλλο σφύζει).Εγώ πάλι δεν είμαι καλός στα Μαθηματικά!
Εξ'άλλου, αν ένα μάθημα είναι καθαρά θεωρητικό και δεν σου δίνει το πρακτικό κομμάτι όπως λές, πάντα μπορείς να το προσθέσεις από μόνος σου (και αυτό είναι ίσως το βασικότερο νόημα της σχολής.Δεν σε μαθαίνουν, εσύ μαθαίνεις.Η σχολή σου δίνει απλά τις βάσεις και κάποια εφόδια για να το κάνεις).

Για να συνοψίσω λοιπόν, το μόνο που χρειάζεται είναι να γνωρίζεις τη θεωρία τόσο ωστε να μπορείς να λύνεις ασκήσεις (δεν χρειάζεσαι περιττή πληροφορία), και αν την μάθεις με τρόπο που να σε ευχαριστεί τόσο το καλύτερο (μπορεί στην πορεία να αρχίσει να σου αρέσει κιόλας).
The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace


Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!! :-( :-(
User avatar
proskopos
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2808
Joined: Tue Dec 18, 2007 4:01 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Στα φεγγάρια του Πλάνταρ...
Contact:

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by proskopos » Sun Jan 24, 2010 2:40 pm

Είναι γενικά όσα γράφεις... Υπάρχουν μαθήματα καθαρά θεωρητικά που αν σε ενδιαφέρουν μπορείς μόνος σου να μπεις και στο πρακτικό τους κομμάτι... Απο 3 έτος και μετα επιλέγεις εσυ μαθήματα και κανεις το προγραμμά σου όπως θες...
Καλύτερα λοιπον για εμένα, μην τα ξεχωρίζεις σε πρακτικά και θεωρητικά τα μαθήματα.. ΞΕχωρισε τα σε τι σε ενδιαφέρει και τι όχι.. ΆΛλωστε τα μαθηματικά τελειωνουν στο 3 εξάμηνο ουσιαστικά.
Extreme Makeover... Mind edition...
3,6 μαθήματα/εξεταστική....
Image
User avatar
Luke
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1388
Joined: Wed Aug 09, 2006 11:19 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by Luke » Sun Jan 24, 2010 2:52 pm

Επίσης είναι μαθήματα (όπως Διακριτά Μαθηματικά και Γραμμική Άλγεβρα από 1ο έτος) που είναι πολύ χρήσιμα για την επιστήμη και έχουν μεγάλη εφαρμογή, παρ' όλο που δεν είναι καθόλου εμφανές αυτό από κάποιον 1οετή (και δικαιολογημένα). Για παράδειγμα, τα γραφήματα έχουν μεγάλη εφαρμογή σε αναπαράσταση και "οπτικοποίηση" αλγορίθμων.

Οπότε τώρα βλέπεις το θεωρητικό κομμάτι (που είναι λίγο ανιαρό είναι η αλήθεια) και στα επόμενα έτη θα δεις εφαρμογές αυτών, ανάλογα βέβαια και με το τι μαθήματα θα επιλέξεις παρακάτω. Οπότε όσο πιο ζεστά το δεις το θέμα τώρα τόσο περισσότερο θα "ανταμοιφθείς" (και θα εκπλαγείς ευχάριστα) στη συνέχεια. :)


Υ.Γ. Μη νομίζεις, οι περισσότεροι ήμασταν σε αυτή τη θέση στο 1ο έτος (τι κάνω τώρα εγώ εδώ;... :smt017)
Είμαι ένας μοναχικός cowboy...
User avatar
rose
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1921
Joined: Sun May 20, 2007 8:59 pm
Academic status: 4th year
Gender:

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by rose » Mon Jan 25, 2010 11:31 am

Αρχικά οταν μιλάμε για θεωρία μιλάμε για κατι formal αρα η θεωρία πολυπλοκότητας και αλγορίθμων ειναι θεωρία, η θεωρία οικονομικής μεγέθυνσης ειναι θεωρία, η μαθηματικής ανάλυση ειναι η θεωρία αλλα οχι η εισαγωγή στην επιστήμη, ουτε η εισαγωγή στην οικονομία. Μην μπερδευόμαστε, θεωρία δεν ειναι κατι που εχει πολύ κείμενο, αυτό βγάλτε το από το μυαλό σας. ;)
που θα πάει θα το δουμε...
User avatar
nikolas17
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1117
Joined: Sun Sep 20, 2009 12:51 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: 192.168.1.1

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by nikolas17 » Mon Jan 25, 2010 5:13 pm

Οπότε αν θες τι γνώμη μου στην περίπτωση που ενδιαφέρεσαι ακόμα να ασχοληθείς με πληροφορική γενικά(δεν αναφέρομαι σε κάποιον τομέα συγκεκριμένα) θα αναγκαστείς να ασχοληθείς με αρκετά μαθήματα που μπορεί να θεωρείς ή όντως να είναι "μη ενδιαφέροντα", "μη χρήσιμα"(είτε θες να ασχοληθείς με hardcore πράγματα είτε με θεωρητικά).
Το πρόβλημα μου δεν είναι τόσο στο γεγονός ότι τα θεωρώ "άχρηστα", όσο στον τρόπο παρουσίασης τους. Όταν αναγκάζομαι να αποστηθίσω ένα μάθημα, σχεδόν αυτόματα θα "μισήσω" και το αντικείμενο - δεν αντέχω την παπαγαλία.

Ξεκινας λαθος...τιποτα δεν παπαγαλιζεις.Φροντιζεις να εχεις καλη επαφη με το μαθημα(οχι απαραιτητα αδιακοπη παρακολουθηση) ωστε να καταλαβαινεις τι σου διδασκουν.Και θα γινει και η ζωη σου πιο ευκολη στο θεμα διαβασμα ετσι.
Καλή επαφή είχα με όλα τα μαθήματα σ' όλο το εξάμηνο και παρακολουθούσα, στο τέλος (εξεταστική) ήρθε το σοκ :shock: :lol:
Αλλα πχ στην επιστημη εχει νοημα να παπαγαλισεις τι ειναι η σελιδοποιηση?Ή ποια ειναι η ιδεα πισω απο την δρομολογηση σε ενα δικτυο(δεν ξερω αν το κανουν ακομα)?Αυτο σημαινει οτι αν στο πω με αλλα λογια θα καψεις φλαντζα, ετσι δεν ειναι?
Ναι. Γιατί μπορεί να ξέρω να σου εξηγήσω αρκετά καλά τι είναι η σελιδοποίηση, αν δεν το μάθω απ' έξω όμως δεν μπορώ να στο πω τόσο καλά όσο το βιβλίο :evil:

Η αποστήθιση είναι αδύνατη (εκτός και αν είσαι ο Άνθρωπος της Βροχής), δεν είναι απαραίτητη για να περάσεις τα μαθήματα και δεν θα σε ωφελήσει σε τίποτα (μάλλον το αντίθετο).
Δεν θυμάμαι τί ερωτήσεις έπεφταν στην Επιστήμη των Υπολογιστών, πάντως σε πιο προχωρημένα μαθήματα δεν έχει ερωτήσεις του τύπου "τί λέει αυτό το θεώρημα", αλλά σου βάζουν ασκήσεις βασισμένες στη θεωρία.
Άντε το πολύ πολύ να σου έχουν ερωτήσεις του τύπου "απόδειξε μου αυτό", όμως και πάλι δεν είναι απαραίτητα καρμπόν από το βιβλίο.
Τι λες καλε :smt016 Ξέρεις πόσο θα είχα γράψει διακριτά αν είχα καθίσει να τα μάθω όλα απ' έξω? 8+

Ξέρεις πόσο έγραψα τώρα που "απλώς" παρακολουθούσα όλο το εξάμηνο, διάβασα και στο τέλος αλλά δεν τα έμαθα ΟΛΑ απ' έξω? Μην ρωτάς :evil:
Επίσης, έχεις σκεφτεί το ενδεχόμενο να μην είναι η θεωρία αυτή καθ'εαυτή που σε ενοχλεί, αλλά η ιδέα του οτί πρέπει να την μάθεις παπαγαλία;Το λέω επειδή ούτε εμένα μου άρεσε στα δυό πρώτα έτη, αλλά όταν άρχισα να μπαίνω σιγά-σιγά στην ουσία της (συγκεκριμένα όταν διάβασα από που προήλθε η μηχανή Turing), έπαθα την πλάκα μου.Και από αυτά που λές φαίνεσαι οπαδός της μαθηματικής σκέψης (Η θεωρητική Πληρ/κη αν μη τί άλλο σφύζει).Εγώ πάλι δεν είμαι καλός στα Μαθηματικά!
Εξ'άλλου, αν ένα μάθημα είναι καθαρά θεωρητικό και δεν σου δίνει το πρακτικό κομμάτι όπως λές, πάντα μπορείς να το προσθέσεις από μόνος σου (και αυτό είναι ίσως το βασικότερο νόημα της σχολής.Δεν σε μαθαίνουν, εσύ μαθαίνεις.Η σχολή σου δίνει απλά τις βάσεις και κάποια εφόδια για να το κάνεις).


Κυρίως (όπως ανέφερα παραπάνω) είναι αυτό που μ'ενοχλεί. Η ιδέα ότι "μου χαλάνε το μάθημα" και αντί να ασχοληθώ με ασκήσεις, κάθομαι και μαθαίνω απ' έξω αποδείξεις θεωρημάτων!!
Για να συνοψίσω λοιπόν, το μόνο που χρειάζεται είναι να γνωρίζεις τη θεωρία τόσο ωστε να μπορείς να λύνεις ασκήσεις (δεν χρειάζεσαι περιττή πληροφορία), και αν την μάθεις με τρόπο που να σε ευχαριστεί τόσο το καλύτερο (μπορεί στην πορεία να αρχίσει να σου αρέσει κιόλας).
Τι γίνεται όμως όταν ξέρεις ότι θα πέσει θεωρία? Η απόδειξη θεωρήματος? :???:
Υ.Γ. Μη νομίζεις, οι περισσότεροι ήμασταν σε αυτή τη θέση στο 1ο έτος (τι κάνω τώρα εγώ εδώ;... )
Δυστυχώς το ξέρω αυτό, καθώς έχω ακούσει πολλές παρόμοιες ιστορίες πρωτοετών σε διάφορα τμήματα στην Ελλάδα. Δεν ξέρω αν όλες οι σχολές μας (οι ελληνικές) έχουν "ανιαρό" και σχετικά (εκ πρώτης όψης) άσχετο με το αντικείμενο, 1ο έτος....


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Γενικότερα αυτό που περίμενα εγώ ήταν να ξεφύγω κάπως απ' την "λυκειακή νοοτροπία" του στυλ "τα μαθαίνω όλα απ' έξω και γράφω καλά" - μάλλον και εδώ υπερεκτίμησα το ελληνικό πανεπιστήμιο :lol:

Σημ. όταν αναφέρω αποστήθιση/παπαγαλία κτλ εννοώ καταλαβαίνοντας τι μαθαίνω απ' έξω, όχι απλά τα αποστηθίζω και δεν ξέρω τι λέει :-)
Image
User avatar
ultimate_aektzis
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 6373
Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
Gender:

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by ultimate_aektzis » Mon Jan 25, 2010 5:23 pm

Καλή επαφή είχα με όλα τα μαθήματα σ' όλο το εξάμηνο και παρακολουθούσα, στο τέλος (εξεταστική) ήρθε το σοκ
Ευχαριστω...μολις με επεισες οτι εχω υπερφυσικες δυναμεις :-p

Εγω σε κανενα μαθημα που ασχοληθηκα ουσιαστικα δεν αντιμετωπισα τετοιου ειδους προβληματα.
Ναι. Γιατί μπορεί να ξέρω να σου εξηγήσω αρκετά καλά τι είναι η σελιδοποίηση, αν δεν το μάθω απ' έξω όμως δεν μπορώ να στο πω τόσο καλά όσο το βιβλίο
Να το προβλημα...το βιβλιο δεν εχει γραφτει απο κανα Θεο για να περιεχει την μονη αληθεια.Την ιδεα πρεπει να πιασεις, αν το εχεις καταλαβει καλα θα μπορεσεις και να το εξηγησεις.
User avatar
marios
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2810
Joined: Wed Sep 26, 2007 3:44 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by marios » Mon Jan 25, 2010 5:32 pm

nikolas17 wrote:Καλή επαφή είχα με όλα τα μαθήματα σ' όλο το εξάμηνο και παρακολουθούσα, στο τέλος (εξεταστική) ήρθε το σοκ :shock: :lol:
Κοίτα γενικά εξαρτάται πολύ από τον καθηγητή.
Ο κ.Κατερίνης(στα διακριτά, γιατί εμας μας έκανε και Λογισμό και έβαζε μια χαρά θέματα) θέλει να μάθεις κάποιες(πολύ συγκεκριμένες) αποδείξεις. Η διαφορά με αυτό που σκέφτεσαι εσύ(ή τουλάχιστον σε σχέση με αυτό που καταλαβαίνω από αυτά που γράφεις) είναι οτι μπορείς να τις γράψεις με κάπως παραπάνω "ελευθερία". Δηλαδή δεν είναι ανάγκη να είναι φωτοτυπία το βιβλίο αυτό που θα γράψεις, αρκεί να έχεις όλα τα μέρη μέσα.
Πάντως γενικά η πλειοψηφία(συντριπτικη, μόνο 1-2 μου έτυχαν που δεν ήταν έτσι και ειναι γνωστοί και απεχθείς από σχεδόν όλους) ζητάει(αν ζητάει) θεωρία "ουσίας"(ασκήσεις ή εφαρμόγες) και όχι παπαγαλία ;)
nikolas17 wrote:Ναι. Γιατί μπορεί να ξέρω να σου εξηγήσω αρκετά καλά τι είναι η σελιδοποίηση, αν δεν το μάθω απ' έξω όμως δεν μπορώ να στο πω τόσο καλά όσο το βιβλίο :evil:
Αρκεί αυτό. Μην νομίζεις ότι βοηθός/καθηγητής θα κάτσουν να πάρουν το βιβλίο να βαθμολογίσουν με αυτό. Φυσικά αν έχεις παραλείψει κομμάτι που να έχει νόημα(αν π.χ. δεν αναφέρεις καθόλου τα page faults) τότε θα σου κόψουν, αλλά δεν παίζει να σου κόψουν αν έχεις ξεχάσει κάτι ανούσιο.
nikolas17 wrote:Τι λες καλε :smt016 Ξέρεις πόσο θα είχα γράψει διακριτά αν είχα καθίσει να τα μάθω όλα απ' έξω? 8+

Ξέρεις πόσο έγραψα τώρα που "απλώς" παρακολουθούσα όλο το εξάμηνο, διάβασα και στο τέλος αλλά δεν τα έμαθα ΟΛΑ απ' έξω? Μην ρωτάς :evil:
Περίμενε να δεις το τι βαθμό μπορεί θα πάρεις. Μπορεί να εκπλαγείς.
Πάντως μπορώ να σου εγγυηθώ ότι αν τα μάθαινες απ'έξω χωρίς να καταλάβεις κάτι παραπάνω από ότι έχεις μέχρι τώρα, η διαφορά θα ήταν <=0,2 ;)
Μην κλαις επειδή τελείωσε. Χαμογέλα επειδή συνέβη- G.G.M.
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
User avatar
Ισοβίτης
Venus Former Team Member
Posts: 1262
Joined: Sat Apr 21, 2007 5:45 pm
Gender:
Location: Πίσω από τα σίδερα
Contact:

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by Ισοβίτης » Mon Jan 25, 2010 8:23 pm

Κατ' αρχάς, rose+++++. Το έθεσες ακριβώς όπως έπρεπε.

Κατά δεύτερον, δεν νομίζω ότι σε μαθήματα όπως "Εισαγωγή στην επιστήμη των Η/Υ" τίθεται θέμα παπαγαλίας. Όταν σε ρωτήσει κανείς περί του Χ θέματος, αν απαντήσεις πλήρως και με ακρίβεια σε αυτό που ρωτάει δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα. Επίσης, μην ξεχνάμε ότι πλέον δεν υπάρχει ένα βιβλίο από το οποίο διαβάζουμε όλοι (οι λίστες βιβλίων είναι από τα καλύτερα μέτρα). Η επιστήμη δεν εξαντλείται στο βιβλίο που θεωρεί κατάλληλο ο εκάστοτε διδάσκων.

ultimate++
Συγχώρα με που δεν καταλαβαίνω τι λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί...

Image

Find me: Image Image Image Image Image
User avatar
ultimate_aektzis
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 6373
Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
Gender:

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by ultimate_aektzis » Mon Jan 25, 2010 10:20 pm

οι λίστες βιβλίων είναι από τα καλύτερα μέτρα
Λιγο off topic:

Εγω ημουν με 1000 υπερ του μετρου, οπως εχω πει πολλακις εδω μεσα, αλλα νομιζω πως ειναι θεμα χρονου να αποτυχει και τυπικα.Τοσο για νομικους λογους:Δεν μπορω να παρω δευτερο συγγραμα αλλα αν ο καθηγητης την δει amaretti και αποφασισει να στηριχτει σε αλλο βιβλιο την εκατσα.

Οσο και για πρακτικους:Δεν βλεπω σχεδον κανενα καθηγητη να στηριζει το εναλλακτικο συγγραμα.Για τους περισσοτερους ο νομος ειναι σαν να μην υπαρχει.Τι παει να πει "προτεινω συγγραμα"?Δεν προτεινεις, πρεπει να κανεις υλη που καλυπτεται απο ολα τα βιβλια.Αλλιως μην προτεινεις καθολου.Αντιθετα στο νομο, αλλα ποιος θα τους κανει κατι?Ο ιδιος που τους επιπληττει οταν βγαζουν τα αποτελεσματα του Φλεβαρη την Πρωτομαγια? :lol:

Ειχε στειλει και επιστολη ο πρυτανης επι αυτου υποτιθεται...
User avatar
AnINffected
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1935
Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
Location: There and Back Again

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by AnINffected » Mon Jan 25, 2010 10:59 pm

Σε κάθε μαθηματική απόδειξη έχεις κάποια πράγματα που ισχύουν (είτε ως αξιώματα είτε από άλλα αξιώματα, άμεσα ή έμμεσα), και θέλεις να δείξεις οτί κάτι άλλο (ή το αντίστροφο του) ισχύει.
Οπότε το θέμα είναι να φτάσεις σταδιακά από αυτά που ισχύουν σε αυτό που θέλεις να δείξεις.Το από ποια στάδια περνάς για να φτάσεις στην απόδειξη δεν έχει σημασία, όσο αυτά τα βήματα είναι μαθηματικώς σωστά.Και, φυσικά, να δώσεις μια ερμηνεία σε κάθενα από τα σύμβολα που χρησιμοποιείς για να σε καταλάβει ο αναγνώστης.Στο τελευταίο μία απλή εξήγηση αρκεί.Δεν χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω από αυτό.Δεν είναι φιλολογικό μάθημα.

Τώρα θα μιλήσω θεωρητικά, όχι για κάποιον συγεκριμένο καθηγητή ή μάθημα.Αν δεν γράψεις άριστα, αυτό θα οφείλεται είτε στο οτί έχεις κάνει κάποιο λάθος, είτε στο οτί ο καθηγητής δεν γνωρίζει αρκετά καλά τη θεωρία ή/και κάνει λάθος, είτε στο οτί δεν του αρέσουν τα στάδια που πέρασες για να φτάσεις στην απόδειξη.Άν δε γνωρίζει καλά τη θεωρία (στην οποία σε εξετάζει!) ή δεν του αρέσει η απόδειξη σου παρ'ότι είναι σωστή, τότε κατά τη γνώμη μου δεν είναι καλός καθηγητής.

Τέλος, με κίνδυνο να θεωρηθεί οτί σε πατρονάρω, θα ήθελα να σου δώσω μια συμβουλή.Είναι καλό να έχεις φιλοδοξίες για Μ.Ο., κυνήγησε το, αλλά προσπάθησε να μην το βάλεις πάνω από πράγματα όπως η ουσιαστική κατανόηση του αντικειμένου, ή η πρακτική εμπειρία σε αυτό, ή ακόμη και οι σωματικές/πνευματικές σου αντοχές.Επίσης, έχε το νού σου μην σου γίνει αυτοσκοπός.
Στο τέλος θα εξουθενωθείς και ίσως έχεις το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιθυμείς.Στο λέω γιατί έχω προσωπική πείρα.
The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace


Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!! :-( :-(
User avatar
WoLfeN Ilic
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 527
Joined: Sun Jun 14, 2009 10:44 pm
Gender:
Location: Lat. 51°29'31.14"N Lon. 0° 7'33.27"W

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by WoLfeN Ilic » Tue Jan 26, 2010 12:00 pm

Εγω ενα εχω να σου πω nikolas17: Που να δεις το μαθημα Αυτοματα και πολυπλοκοτητα :)
Γενικα στο 2ο ετος θα δεις ολη τη γλυκα του τμηματος :twisted:
User avatar
kwnccc
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 994
Joined: Tue Jan 19, 2010 8:05 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Μαθήματα - θεωρητικά έναντι εφαρμοσμένων

Post by kwnccc » Sat Apr 03, 2010 9:39 pm

WoLfeN Ilic wrote:Εγω ενα εχω να σου πω nikolas17: Που να δεις το μαθημα Αυτοματα και πολυπλοκοτητα :)
Γενικα στο 2ο ετος θα δεις ολη τη γλυκα του τμηματος :twisted:
Πάντως και εγώ πίστευα πως τα θεωρητικά μαθήματα (του τμήματος μας και γενικότερα) δεν είναι και τόσο ενδιαφέροντα τουλάχιστον για μένα, και αυτό γιατί κυρίως είχα λάθος εντύπωση για το τι όντως είναι θεωρητικό μάθημα! Φέτος που ασχολούμαι με Αλγορίθμους και Αυτόματα μου φαίνονται πολύ ενδιαφέροντα μαθήματα (ακόμα και αν στο μαθηματικό μέρος γενικότερα υστερώ ελαφρώς)!
Γενικά nikolas17 όπως αναφέρθηκε και παραπάνω ξεχώρισε μαθήματα που σε ενδιαφερουν και μη και όχι τόσο σε πρακτικά-θεωρητικά, γιατί πολύ πιθανό να υπάρξουν και θεωρητικά μαθήματα που θα σου προκαλέσουν ενδιαφέρον να ασχολήθεις, και σε μερικά από αυτά σου δίνεται η ευκαιρία να ασχολήθεις σε πρακτικό επίπεδο με αυτα!
Post Reply

Return to “Τμήμα - Πανεπιστήμιο”