Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Συζητήσεις σχετικές με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, νέα, αποφάσεις συγκλήτου, αποφάσεις συνελεύσεων πληροφορικής. Γενικότερα ό,τι έχει σχέση με τον Πανεπιστημιακό χώρο.
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by redlabel » Wed Mar 31, 2010 11:27 pm

Δει δη χρημάτων, ώ άνδρες ΑΣΟΕΕίτες, ό,τι άνευ αυτών ουδέν ποιήσωμεν (= χωρίς φράγκα, μάγκες μου, μπίτσι γάμος!) ;)

Δ. Γκρ.
Last edited by redlabel on Wed Mar 31, 2010 11:37 pm, edited 1 time in total.
The Punisher
Venus Former Team Member
Posts: 7561
Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Boston, MA

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by The Punisher » Wed Mar 31, 2010 11:30 pm

Τα χρήματα είναι το κίνητρο. Αν η θέληση είναι ισχυρή, όλα γίνονται. Ζωντανό παράδειγμα είναι η κοινότητα αυτή.
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
απλά δε μπορεί το Παν/μιο να ζητήσει donation ας πούμε
User avatar
Zifnab
Venus Former Team Member
Posts: 7581
Joined: Tue Nov 15, 2005 2:42 am
Academic status: MSc
Gender:
Location: Connecticut
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by Zifnab » Wed Mar 31, 2010 11:39 pm

@ddmichael εννοώ αδιαφορία να περάσουν σε κάποιο Streaming Host (π.χ Youtube/Vimeo κτλ) για να μπορούν να τις βλέπουν όλοι (τις διαλέξεις που έχουν βιντεοσκοπηθεί στο παρελθόν) - είναι και διαφήμιση για τη σχολή - ή μήπως δεν είναι ? Ποίος φοβάται τα comments κάτω από τα βιντεάκια ? :lol: :lol: :lol: -

edit: Πού τις παρακολουθείς?! :shock:
Στην Αμερική έσοδα των πανεπιστημίων αποτελούν σε ποσοστό τους donations από παλιούς φοιτητές τους. Αλλά εδώ τί donation να κάνεις στην Ασοεε, που μάλλον πρέπει να σε πληρώνει από πάνω μερικές φορές...
User avatar
statakos
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 482
Joined: Wed Sep 17, 2008 3:07 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by statakos » Wed Mar 31, 2010 11:47 pm

Πέρσι είχε ανεβάσει ο κ.Βενέρης streaming links για real player. Λογικά το ίδιο και φέτος.
"Always program as if the person who will be maintaining your program is a violent psychopath that knows where you live."
User avatar
Zifnab
Venus Former Team Member
Posts: 7581
Joined: Tue Nov 15, 2005 2:42 am
Academic status: MSc
Gender:
Location: Connecticut
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by Zifnab » Wed Mar 31, 2010 11:49 pm

Οκ αν τα βρείτε παραθέστε τα - ώστε να τα δούμε και εμείς. Καλό είναι αυτές οι διαλέξεις να είναι προσιτές σε όλους και εκτός των μαθημάτων. Τo Stanford,MIT κτλ δηλαδή δεν έχουν κάτι να κρύψουν ενώ εμείς έχουμε?
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by dexter » Wed Mar 31, 2010 11:51 pm

Zifnab wrote:Οκ αν τα βρείτε παραθέστε τα - ώστε να τα δούμε και εμείς. Καλό είναι αυτές οι διαλέξεις να είναι προσιτές σε όλους και εκτός των μαθημάτων. Τo Stanford,MIT κτλ δηλαδή δεν έχουν κάτι να κρύψουν ενώ εμείς έχουμε?
++

μα εμάς οι καθηγητές μας,μας αποκαλύπτουν φοβερά μυστικά στις διαλέξεις και δεν πρέπει να τα μάθουν οι "έξω".. :lol:
τι stanford και αηδίες.. :smt019
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
Clouseau
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 272
Joined: Mon May 11, 2009 2:18 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by Clouseau » Thu Apr 01, 2010 12:12 am

@Zifnab my bad
Παρακολουθώ πάντως αυτό τον τύπο: http://www.youtube.com/watch?v=QMV45tHCYNI
Είχε προταθεί και εδώ σε κάποιο thread. Κάνει καταπληκτικό μάθημα java.
Exceptions, gotta catch 'em all!
User avatar
Zifnab
Venus Former Team Member
Posts: 7581
Joined: Tue Nov 15, 2005 2:42 am
Academic status: MSc
Gender:
Location: Connecticut
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by Zifnab » Thu Apr 01, 2010 12:16 am

Είναι για data-structures όμως :-p - συμφωνώ ότι είναι πολύ καλός - αφιέρωσε μια ολόκληρη διάλεξη για την amortized time analysis που δεν μπορούσα να καταλάβω με τίποτα...
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by dexter » Thu Apr 01, 2010 12:24 am

Zifnab wrote:Είναι για data-structures όμως :-p - συμφωνώ ότι είναι πολύ καλός - αφιέρωσε μια ολόκληρη διάλεξη για την amortized time analysis που δεν μπορούσα να καταλάβω με τίποτα...
όχι οι 15 πρώτες διαλέξεις είναι για java..
επίσης για java καλός είναι και ο http://www.youtube.com/watch?v=KkMDCCdjyW8
αν και σε πολλά σημεία χρησιμοποιεί βιβλιοθήκες του μαθήματος και όχι εξολοκλήρου της java..
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
?:=2b|~2b
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 164
Joined: Wed Dec 10, 2008 9:17 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by ?:=2b|~2b » Thu Apr 01, 2010 10:25 am

Γεια σας,

Έκανα διδακτορικό στο Stanford, που αναφέρθηκε. Εκεί υπήρχε βιντεοσκόποηση σε πολλά μαθήματα (αυτά με τις μεγάλες τάξεις). Τα μαθήματα μπορούσες να τα δεις σε τηλεόραση στη βιβλιοθήκη, ή ζωντανα, μέσω καλωδιακής, εφόσον ήσουν στην περιοχή, ή μαγνητοσκοπημένα, είτε βέβαια online. Επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορούσες να παρακολουθήσεις ζωντανα και να επέμβεις, μέσω τηλεφώνου, για να κάνεις ερώτηση.

Όλα αυτά θέλουν όμως υποδομή, ειδικά αν μιλάμε για γράψιμο στον πίνακα. Υπήρχε σωστός φωτισμός, 2-3 κάμερες, και ημι-επαγγελματίας σκηνοθέτης/καμεραμαν ο οποίος με τηλεχειρισμό ρύθμιζε κάμερες, κτλ κτλ. από δικό του δωματιάκι. (Ήταν φοιτητές που συμπλήρωναν το εισόδημά τους). Η υποδομή που χριεάζεται για να γίνει σωστά υπάρχει σε μια μόνο αίθουσα νομίζω, την Α41, που είναι αμεληταίας χωρητικότητας.

Αυτά εδώ είναι τελείως αδύνατο να γίνουν, γιατί δεν υπάρχει μια. Το κράτος διαθέτει ένα καθηγητή για 300 άτομα στο μάθημα, προφανώς δεν έχει λεφτά να πληρώνει και έναν δεύτερο να κάνει την εικονοληψία. Να μπει ένας με μια κάμερα και να τραβά, περισσότερο αναταραχή θα προκαλέσει. Είναι που είναι το μάθημα, ειδικά στα πρώτα μαθήματα των μικρών ετών, σκέτο τσίρκο. Αν έχετε αμφιβολία, ελάτε του χρόνου στα Μαθηματικά Ι με μια καλή κάμερα. Περισσότερο ενδιαφέρον θα βρείτε το θέαμα αμα τραβήξετε τα ορεινά έδρανα.

Νομίζω αυτοί είναι οι λόγοι, και όχι ότι φοβόμαστε οι καθηγητές τις συγκρίσεις.

Το μόνο που μπορεί να γίνει ενδεχομένως είναι, σε μαθήματα που γίνονται με διαφάνειες, να ηχογραφεί ο καθηγητής από πριν μια διάλεξη όπου θα φαίνονται μόνο οι διαφάνειες και η δικιά του φωνή, και ενδεχομένως ο cursor. Αυτό νομίζω έχει μικρό κόστος, απλώς χριεάζεται κάποιο training, και τις αντίστοιχες ώρες τη βδομάδα. Αν το ζητήσετε από ορισμένους, μπορεί να το κάνουν. Αν και υπάρχει και η άποψη (σεβαστή κατ' εμένα, αν και δε συμφωνώ εντελώς) ότι ο στόχος είναι να φέρουμε τους φοιτητές στο αμφιθέατρο, όχι να τους διώξουμε. Σημειώστε ότι σε μεγάλο βαθμό το Berkeley κτλ μαγνητοσκοπούν τα μαθήματα τους όχι για τους δικούς τους φοιτητές, αλλά για να αυξήσουν το name recognition στους άλλους φοιτητές. Τουλάχιστον αυτή είναι η εντύπωσή μου. Το Stanford εν μέρει βιντεοσκοπούσε τα μαθήματά του για να τα βλέπουν οι εργαζόμενοι, part time μεταπτυχιακοί φοιτητές.



Σταύρος Τουμπής
User avatar
marios
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2810
Joined: Wed Sep 26, 2007 3:44 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by marios » Thu Apr 01, 2010 10:32 am

?:=2b|~2b wrote:Αν και υπάρχει και η άποψη (σεβαστή κατ' εμένα, αν και δε συμφωνώ εντελώς) ότι ο στόχος είναι να φέρουμε τους φοιτητές στο αμφιθέατρο, όχι να τους διώξουμε.
Συμφωνώ με τα υπόλοιπα, αλλά αυτή την άποψη προσωπικά την θεωρώ κοντόφθαλμη(και αν κάποιος καθηγητής που γράφει εδώ την υποστηρίζει, θα είχε ενδιαφέρον να γράψει την λογική).
Όταν ο στόχος είναι να "γεμίσεις" το αμφιθέατρο, ενώ δεν υπάρχει αντίστοιχα μεγάλο σοβαρό ενδιαφέρον, τότε το μονο που θα καταφέρεις είναι να φέρεις άτομα που δεν θα ενδιαφερθούν και πολύ, με αποτέλεσμα στην καλύτερη να μην κερδίσουν τίποτα, στην χειρότερη να ενοχλήσουν αυτούς που θέλουν να παρακολουθήσουν...
Άλλωστε υπάρχει και το πρόβλημα του βιοπορισμού για κάποιους...
Μην κλαις επειδή τελείωσε. Χαμογέλα επειδή συνέβη- G.G.M.
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
User avatar
AmmarkoV
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2838
Joined: Thu Nov 04, 2004 2:55 pm
Gender:
Location: Reloaded @ Santa Friday
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by AmmarkoV » Thu Apr 01, 2010 12:39 pm

Είχα ξεκινήσει ένα framework για εγγραφή μαθημάτων για τις Ελληνικές lite καταστάσεις όπως λέτε παραπάνω ( ο απαραίτητος εξοπλισμός να είναι μόνο το laptop συνδεδεμένο στον projecτορα και να υπάρχουν 2 (snapshot) video feeds και ένα audio )

Η ιδέα είναι οτι κυρίως σημασία έχουν οι διαφάνειες και η ομιλία του καθηγητή και το να μπορείς να κάνεις γρήγορα seek από topic σε topic ( πχ ένα σύστημα δεικτοδότησης του στύλ Μάθημα Χ : Topic Y : SubTopic Z ) , και από εκεί και εμπρός οι σκηνοθετικές "πινελιές" , πλάνα από διαφορετικές κάμερες είναι βερεσέ προς το παρόν..
Ενώ προφανώς για τηλεφωνικό κέντρο και τα λοιπά ούτε λόγος να γίνεται , αντίθετα θα μπορούσε πολύ εύκολα να υπάρχει ένα προσωρινό mailbox για απορίες ( σαν αυτά από τα οποία διαβάζουν τα sms στις εκπομπές ) .. Το πρόβλημα είναι περισσότερο το οτι θα το καταχραστεί κάποιος για να κάνει spam ( παρότι και αυτό θα μπορούσε πχ να ξεπεραστεί αν γίνει wrap σε κάποιο login με Dias credentials ) παρά χρηματικά ή άλλα θέματα..


Τεχνικά είναι εντελώς feasable και με την παραπάνω τακτική υπολογίζω το αποθηκευτικό κόστος να είναι περίπου 35MB για OGG compressed ήχο , DVD Quality (από άποψη ανάλυσης) εικόνα σε video και διαφάνειες ,δηλαδή περίπου 1GB ανα εξαμηνιαίο μάθημα .. ( Όλα τα μαθήματα των 4ων ετών του Τμήματος Πληροφορικής σε ένα Blu-Ray disc!)

Το πρώτο live sample recorded ( ομιλία του HdKiller στο Foss Aueb ) :
http://foss.aueb.gr/~presentations/foss5_part1/
ενώ υπάρχει "embedded" πρόνοια έτσι ώστε να μπορεί κάποιος να cloneάρει κατευθείαν όλη την παρουσίαση ( http://foss.aueb.gr/~presentations/foss ... esentation )

Γενικά από ότι ξέρω ο Wind ( aka mrJesus aka Cookiemonster :-p ) θα ασχοληθεί με κάτι παρόμοιο αυτό το εξάμηνο οπότε μπορεί να συνδυάσουμε πράγματα και να βγεί κάτι ακόμα καλύτερο..

Επίσης σχετικά με τους λόγους για να μην γίνει δεν νομίζω οτι είναι τόσο ο φόβος της σύγκρισης όσο το οτι αφαιρείται το Raison d'être από κάποια πράγματα..! Ο χώρος για τα πανεπιστήμια στο κάτω κάτω έχει πολύ βασική σημασία , αλλιώς γιατί να υπάρχει Αριστοτέλειο/Καποδηστριακό/Πάτρας/Κρήτης κοκ..

Στο τέλος θα καταργηθουν και οι χρόνικοί περιορισμοί και θα μπορείς να δίνεις εξετάσεις όποτε θές και με τον ρυθμό που σου ταιριάζει δηλαδή!

Για να μην αναφέρω τους ταξικούς περιορισμούς , να μπορεί δηλαδή αντί να ασχολείται ο νεοέλληνας σαν βόδι με το να βλέπει τηλεόραση και ποδόσφαιρο να παρακολουθεί τα μαθηματικά ή πολιτικές επιστήμες τα οποία πληρώνει για να γίνονται σαν μάθημα πχ (αν τον ενδιαφέρουν τελικά..)

Νομίζω οτι αν στην Αρχαία Ελλάδα ο Πλάτωνας είχε internet θα το χρησιμοποιούσε στο πανεπιστήμιο του..
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
I would love to change the world, but they won't give me the source code. Οι καθηγητές πληρώνονται από το δημόσιο αρα από όλους τους Έλληνες για να κάνουν τα μαθήματα. Όλοι οι Έλληνες θα έπρεπε να μπορούν να δουν τα μαθήματα τα οποία πληρώνουν! Tο πνευματικό έργο που επιτελείται με τα χρήματα του δημοσίου ΔΕΝ είναι μόνο δικό σας Όποιος δεν δίνει πανελλήνιες έχει δικαίωμα στην γνώση που πληρώνει [url=http://ammar.gr/gddg]gddg blog[/url]
Image
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by redlabel » Thu Apr 01, 2010 1:48 pm

PASCAL wrote:Θεωρώ πως αυτή η κίνηση θα εξάγει επιτέλους αποτελεσματικά την επιστημονική γνώση έξω από τα πανεπιστήμια και οι συνέπειες της θα είναι ιδιαίτερα θετικές για την κοινωνία. Αν και τολμηρό, πιστεύω ότι σε 10 χρόνια αν βγουν προς τα έξω κάποια μαθήματα όχι τόσο των θετικών επιστημών όσο των θεωρητικών θα έχουμε έχουμε θύελα ανατροπών για τα όσα πιστεύαμε ως σωστά. Ο κόσμος θα έρθει σε επαφή με επιστημονικά τεκμηριωμένη και ορθά μεταδιδόμενη γνώση που πιθανόν να αντικαταστήσει τα σκουπίδια που του προσφέραν μέχρι τώρα τα άλλα ΜΜΕ. Ίσως να είμαι πολύ αισιόδοξος και να μιλάει ο ενθουσιασμός :) αλλά το εγχείρημα είναι από μόνο του ενθουσιώδες και οι προόπτικες ανυπολόγιστες.
...από την άλλη πλευρά, οι βιντεοσκοπημένες διαλέξεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περιορισμό ή κατάργηση φροντιστηριακών ή εργαστηριακών μαθημάτων, στο όνομα της "λιτότητας". Θα μπορούσαν να οδηγήσουν ακόμη και σε περιορισμό της διάρκειας του συνόλου των διδασκόμενων διαλέξεων.

Φανταστείτε ολόκληρη την ακαδημαϊκή διαδικασία "in-a-multimedia-box-to-buy" και το πτυχίο "as-a-series-of-e-tests-to-pass". Μιλάμε για "άλλο" πανεπιστήμιο, με εξόφθαλμα εμπορικό-καταναλωτικό-απολίτικο χαρακτήρα. Η γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε τα ενδεχόμενα αυτά, όσο ακραία κι αν εκτιμηθεί ότι είναι. Προσωπικά δεν τα θεωρώ ακραία, τουλάχιστον σε βάθος χρόνου...

Δ. Γκρ.

ΥΓ. Συνάδελφοι μέλη ΔΕΠ, όσοι δεν έχετε/-ουμε φωτογένεια σας/μας βλέπω να περνάτε/-με δύσκολες στιγμές... :-D
User avatar
AnINffected
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1935
Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
Location: There and Back Again

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by AnINffected » Thu Apr 01, 2010 3:00 pm

Εγώ την θεωρώ θαυμάσια κίνηση, αν μάλιστα είχε ανοίξει σήμερα το τοπικ δεν θα το πίστευα. :)
redlabel wrote:...από την άλλη πλευρά, οι βιντεοσκοπημένες διαλέξεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περιορισμό ή κατάργηση φροντιστηριακών ή εργαστηριακών μαθημάτων, στο όνομα της "λιτότητας". Θα μπορούσαν να οδηγήσουν ακόμη και σε περιορισμό της διάρκειας του συνόλου των διδασκόμενων διαλέξεων.

Φανταστείτε ολόκληρη την ακαδημαϊκή διαδικασία "in-a-multimedia-box-to-buy" και το πτυχίο "as-a-series-of-e-tests-to-pass". Μιλάμε για "άλλο" πανεπιστήμιο, με εξόφθαλμα εμπορικό-καταναλωτικό-απολίτικο χαρακτήρα. Η γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε τα ενδεχόμενα αυτά, όσο ακραία κι αν εκτιμηθεί ότι είναι. Προσωπικά δεν τα θεωρώ ακραία, τουλάχιστον σε βάθος χρόνου...

Δ. Γκρ.
Γενικά είμαι της (ουτοπικής;) άποψης οτί είναι χρέος κάθε ανθρώπου (εδώ, των φοιτητών) να κατανοήσει τί έχει πραγματική αξία και οτί αυτό δεν πρέπει να επαφίεται σε κάποιον ελεγκτικό ή περιοριστικό μηχανισμό, ή στην "μη-δράση".Παρ'όλα αυτά, θα μπορούσαν να δίνονται credentials για υλικό e-learning μόνο σε όσους δικαιολογημένα δεν μπορούν να προσέλθουν στο Πανεπ. για μία συγκεκριμένη ή για περισσότερες διαλέξεις ή εξετάσεις.
The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace


Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!! :-( :-(
User avatar
~~Wind~~
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1747
Joined: Thu Nov 30, 2006 1:07 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: *void

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by ~~Wind~~ » Thu Apr 01, 2010 3:16 pm

AnINffected wrote:Γενικά είμαι της (ουτοπικής;) άποψης οτί είναι χρέος κάθε ανθρώπου (εδώ, των φοιτητών) να κατανοήσει τί έχει πραγματική αξία και οτί αυτό δεν πρέπει να αφήνεται σε κάποιον ελεγκτικό ή περιοριστικό μηχανισμό, ή στην "μη-δράση".
++
δε το είχα δει αυτό :-p
AnINffected wrote:Παρ'όλα αυτά, θα μπορούσαν να δίνονται credentials για υλικό e-learning μόνο σε όσους δικαιολογημένα δεν μπορούν να προσέλθουν στο Πανεπ. για μία συγκεκριμένη ή για περισσότερες διαλέξεις ή εξετάσεις.
Λάθος. Η γνώση πρέπει να είναι ελεύθερη. Ο καθένας έχει πληρώσει το κάθε καθηγητή σε κάθε δημόσιο πανεπιστήμιο. Το eclass έπρεπε να είναι ανοιχτό, οι διαφάνειες ελεύθερες και τα βίντεο διαθέσιμα για όλους.

και όπως έχει πει κι ο AmmarkoV
AmmarkoV signature wrote:Αγαπητοί homo sapiens ( και όχι δεινόσαυροι ) :
Οι καθηγητές πληρώνονται από το δημόσιο αρα από όλους τους Έλληνες για να κάνουν τα μαθήματα.
Γιατί να μην μπορούν όλοι οι Έλληνες να δουν τα μαθήματα τα οποία πληρώνουν ?

Tο πνευματικό έργο που επιτελείται μετα χρήματα του δημοσίου είναι μόνο δικό σας(?)
Όποιος δεν δίνει πανελλήνιες δεν έχει δικαίωμα στην γνώση που πληρώνει(?)
ImageImage
Come to foss-aueb ...we have cookies.. yamyam~nomnomnomnomnomnomnomnom
a cookie ~ I will do science to it
User avatar
mikem4600
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1363
Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: A Galaxy Far, Far Away
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by mikem4600 » Thu Apr 01, 2010 3:37 pm

~~Wind~~ wrote:
AnINffected wrote:Παρ'όλα αυτά, θα μπορούσαν να δίνονται credentials για υλικό e-learning μόνο σε όσους δικαιολογημένα δεν μπορούν να προσέλθουν στο Πανεπ. για μία συγκεκριμένη ή για περισσότερες διαλέξεις ή εξετάσεις.
Λάθος. Η γνώση πρέπει να είναι ελεύθερη. Ο καθένας έχει πληρώσει το κάθε καθηγητή σε κάθε δημόσιο πανεπιστήμιο. Το eclass έπρεπε να είναι ανοιχτό, οι διαφάνειες ελεύθερες και τα βίντεο διαθέσιμα για όλους.

και όπως έχει πει κι ο AmmarkoV
AmmarkoV signature wrote:Αγαπητοί homo sapiens ( και όχι δεινόσαυροι ) :
Οι καθηγητές πληρώνονται από το δημόσιο αρα από όλους τους Έλληνες για να κάνουν τα μαθήματα.
Γιατί να μην μπορούν όλοι οι Έλληνες να δουν τα μαθήματα τα οποία πληρώνουν ?

Tο πνευματικό έργο που επιτελείται μετα χρήματα του δημοσίου είναι μόνο δικό σας(?)
Όποιος δεν δίνει πανελλήνιες δεν έχει δικαίωμα στην γνώση που πληρώνει(?)
++++
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
A.I.
bit level
bit level
Posts: 44
Joined: Sat Feb 23, 2008 8:16 pm
Academic status: Professor
Gender:
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by A.I. » Thu Apr 01, 2010 4:55 pm

Στις ιστοσελίδες του μαθήματος Τεχνητή Νοημοσύνη στο e-class (http://eclass.aueb.gr/courses/INF153/), στον κατάλογο Βίντεο, ανεβάζω από φέτος βίντεο των διαλέξεων. (Η πρόσβαση στα βίντεο είναι ελεύθερη, όπως και στο υπόλοιπο υλικό του μαθήματος.) Χρησιμοποιώ εμπορικά διαθέσιμο λογισμικό, για το οποίο (και για τη σχετική άδεια χρήσης που έχουμε ως Τμήμα) μπορώ να δώσω περισσότερες πληροφορίες σε όσους διδάσκοντες ενδιαφέρονται. Επιτρέπει την εικονοσκόπηση/ηχογράφηση της επιφάνειας εργασίας του υπολογιστή ή συγκεκριμένης περιοχής της, καθώς και τη χρήση βιντεοκάμερας και μικροφώνου.

Έκανα μερικές δοκιμές με μια web camera, αλλά η ποιότητα της εικόνας δεν ήταν αρκετά καλή. Χρειάζεται καλύτερη κάμερα και κάποιος που να την περιστρέφει (καλύτερα πάνω σε τρίποδο) και να εστιάζει στον πίνακα ή στο μέρος του πίνακα όπου γράφει ο διδάσκων (βλ. π.χ. http://academicearth.org/). Η προσέγγιση που υιοθέτησα τελικά, η οποία δεν απαιτεί ιδιαίτερο εξοπλισμό ούτε βοηθό στην αίθουσα, είναι να δίνω βίντεο που περιλαμβάνουν μόνο ό,τι δείχνω στην οθόνη του υπολογιστή και τον ήχο (διδάσκων και ερωτήσεις ακροατηρίου -- χρησιμοποιώ ένα μικρόφωνο τοποθετημένο περίπου στη μέση της αίθουσας). Η προσέγγιση αυτή είναι προφανώς περισσότερο χρήσιμη σε μαθήματα που χρησιμοποιούν εκτενώς διαφάνειες και άλλο υλικό που προβάλλεται μέσω υπολογιστή και λιγότερο χρήσιμη σε μαθήματα που χρησιμοποιούν περισσότερο τον πίνακα.

Υποθέτω ότι οι περισσότεροι διδάσκοντες (τουλάχιστον ισχύει για εμένα) θα θέλουν να δουν το βίντεο πριν το κυκλοφορήσουν, να αφαιρέσουν κάποια τμήματα (π.χ. όπου ακούγεται μόνο φασαρία) κλπ. Η εμπειρία μου είναι ότι αυτό απαιτεί περίπου τόσο χρόνο όσο και η ίδια η διάλεξη συν περίπου 15 λεπτά. Η παραγωγή (από το λογισμικό που χρησιμοποιώ) της τελικής μορφής του βίντεο απαιτεί περίπου άλλη μία ώρα ανά δίωρη διάλεξη. Το χρονικό κόστος για τους διδάσκοντες, επομένως, δεν είναι αμελητέο.
User avatar
AnINffected
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1935
Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
Location: There and Back Again

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by AnINffected » Thu Apr 01, 2010 6:17 pm

mikem4600 wrote:
~~Wind~~ wrote:
AnINffected wrote:Παρ'όλα αυτά, θα μπορούσαν να δίνονται credentials για υλικό e-learning μόνο σε όσους δικαιολογημένα δεν μπορούν να προσέλθουν στο Πανεπ. για μία συγκεκριμένη ή για περισσότερες διαλέξεις ή εξετάσεις.
Λάθος. Η γνώση πρέπει να είναι ελεύθερη. Ο καθένας έχει πληρώσει το κάθε καθηγητή σε κάθε δημόσιο πανεπιστήμιο. Το eclass έπρεπε να είναι ανοιχτό, οι διαφάνειες ελεύθερες και τα βίντεο διαθέσιμα για όλους.

και όπως έχει πει κι ο AmmarkoV
AmmarkoV signature wrote:Αγαπητοί homo sapiens ( και όχι δεινόσαυροι ) :
Οι καθηγητές πληρώνονται από το δημόσιο αρα από όλους τους Έλληνες για να κάνουν τα μαθήματα.
Γιατί να μην μπορούν όλοι οι Έλληνες να δουν τα μαθήματα τα οποία πληρώνουν ?

Tο πνευματικό έργο που επιτελείται μετα χρήματα του δημοσίου είναι μόνο δικό σας(?)
Όποιος δεν δίνει πανελλήνιες δεν έχει δικαίωμα στην γνώση που πληρώνει(?)
++++
Και εγώ είμαι υπέρ της ελεύθερης διακίνησης της γνώσης.Η πρόταση μου είναι απλά μία πιθανή λύση για το worst-case scenario του κ.Γκρίτζαλη, όχι η ιδανική για εμένα κατεύθυνση.
A.I. wrote:Στις ιστοσελίδες του μαθήματος Τεχνητή Νοημοσύνη στο e-class (http://eclass.aueb.gr/courses/INF153/), στον κατάλογο Βίντεο, ανεβάζω από φέτος βίντεο των διαλέξεων. (Η πρόσβαση στα βίντεο είναι ελεύθερη, όπως και στο υπόλοιπο υλικό του μαθήματος.) Χρησιμοποιώ εμπορικά διαθέσιμο λογισμικό, για το οποίο (και για τη σχετική άδεια χρήσης που έχουμε ως Τμήμα) μπορώ να δώσω περισσότερες πληροφορίες σε όσους διδάσκοντες ενδιαφέρονται. Επιτρέπει την εικονοσκόπηση/ηχογράφηση της επιφάνειας εργασίας του υπολογιστή ή συγκεκριμένης περιοχής της, καθώς και τη χρήση βιντεοκάμερας και μικροφώνου.

Έκανα μερικές δοκιμές με μια web camera, αλλά η ποιότητα της εικόνας δεν ήταν αρκετά καλή. Χρειάζεται καλύτερη κάμερα και κάποιος που να την περιστρέφει (καλύτερα πάνω σε τρίποδο) και να εστιάζει στον πίνακα ή στο μέρος του πίνακα όπου γράφει ο διδάσκων (βλ. π.χ. http://academicearth.org/). Η προσέγγιση που υιοθέτησα τελικά, η οποία δεν απαιτεί ιδιαίτερο εξοπλισμό ούτε βοηθό στην αίθουσα, είναι να δίνω βίντεο που περιλαμβάνουν μόνο ό,τι δείχνω στην οθόνη του υπολογιστή και τον ήχο (διδάσκων και ερωτήσεις ακροατηρίου -- χρησιμοποιώ ένα μικρόφωνο τοποθετημένο περίπου στη μέση της αίθουσας). Η προσέγγιση αυτή είναι προφανώς περισσότερο χρήσιμη σε μαθήματα που χρησιμοποιούν εκτενώς διαφάνειες και άλλο υλικό που προβάλλεται μέσω υπολογιστή και λιγότερο χρήσιμη σε μαθήματα που χρησιμοποιούν περισσότερο τον πίνακα.

Υποθέτω ότι οι περισσότεροι διδάσκοντες (τουλάχιστον ισχύει για εμένα) θα θέλουν να δουν το βίντεο πριν το κυκλοφορήσουν, να αφαιρέσουν κάποια τμήματα (π.χ. όπου ακούγεται μόνο φασαρία) κλπ. Η εμπειρία μου είναι ότι αυτό απαιτεί περίπου τόσο χρόνο όσο και η ίδια η διάλεξη συν περίπου 15 λεπτά. Η παραγωγή (από το λογισμικό που χρησιμοποιώ) της τελικής μορφής του βίντεο απαιτεί περίπου άλλη μία ώρα ανά δίωρη διάλεξη. Το χρονικό κόστος για τους διδάσκοντες, επομένως, δεν είναι αμελητέο.
@Α.Ι. :smt023 :smt023 :smt023
The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace


Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!! :-( :-(
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by dexter » Thu Apr 01, 2010 7:10 pm

@Τουμπής,~~Wind~~,A.I.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ελεύθερη γνώση πρέπει να προσφέρουν όλα τα πανεπιστήμια,δεν είμαστε "κλειστό club με προνόμια μόνο για members"..
αυτό βέβαια είναι δική μου άποψη,άλλοι ας πούμε δεν θέλουν κάποιος από ένα ΤΕΙ να μπορεί να δει το μάθημα ενός ΑΕΙ..
η γνώση πρέπει να είναι ανοιχτή για όλους!!! :smt023 :razz:
δεν είμαστε η εκκλησία(βλέπε ορθοδοξοι, Βατικανό) να έχουμε σπάνια και χαμένα χειρόγραφα σε ιδιωτικές βιβλιοθήκες και να μην τα δίνουμε παραέξω.. :smt018
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
AmmarkoV
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2838
Joined: Thu Nov 04, 2004 2:55 pm
Gender:
Location: Reloaded @ Santa Friday
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by AmmarkoV » Thu Apr 01, 2010 8:29 pm

redlabel wrote:με εξόφθαλμα εμπορικό-καταναλωτικό-απολίτικο χαρακτήρα. Η γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε τα ενδεχόμενα αυτά, όσο ακραία κι αν εκτιμηθεί ότι είναι. Προσωπικά δεν τα θεωρώ ακραία, τουλάχιστον σε βάθος χρόνου...
Συμφωνώ σε αυτό αλλά έχω την αίσθηση οτι θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί ένας παράλληλος θεσμός με αυτόν του πανεπιστημίου καθαρά για κοινωνικο-πολιτική δράση/εκπαίδευση ή κομματικά ( στην Ελλάδα ) θέματα..

Νομίζω οτι είναι too much για τις σχολές τόση εντροπία..!
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
I would love to change the world, but they won't give me the source code. Οι καθηγητές πληρώνονται από το δημόσιο αρα από όλους τους Έλληνες για να κάνουν τα μαθήματα. Όλοι οι Έλληνες θα έπρεπε να μπορούν να δουν τα μαθήματα τα οποία πληρώνουν! Tο πνευματικό έργο που επιτελείται με τα χρήματα του δημοσίου ΔΕΝ είναι μόνο δικό σας Όποιος δεν δίνει πανελλήνιες έχει δικαίωμα στην γνώση που πληρώνει [url=http://ammar.gr/gddg]gddg blog[/url]
Image
User avatar
Ισοβίτης
Venus Former Team Member
Posts: 1262
Joined: Sat Apr 21, 2007 5:45 pm
Gender:
Location: Πίσω από τα σίδερα
Contact:

Re: Βιντεοσκόπηση διαλέξεων

Post by Ισοβίτης » Thu Apr 01, 2010 11:28 pm

Δεν θεωρώ ότι εμπορευματοποιείται κάτι. Το αντίθετο ίσως. Τα μόνα εμπόδια που διακρίνω είναι:
- Η παιδική χαρά που επικρατεί στα πρώτα έτη (από τη μεριά των φοιτητών).
- Ο χρόνος προετοιμασίας και ο χρόνος επεξεργασίας του παραγόμενου αρχείου (από τη μεριά του διδάσκοντα). Πέρα από τον "θόρυβο", σκεφτείτε ότι σε μια βιντεοσκοπημένη διάλεξη, τα λάθη στη χρήση του προφορικού λόγου (σαρδάμ, σολοικισμοί, κενά διαστήματα, κλπ) φαίνονται πολύ εντονότερα στα αυτιά του ακροατή. Επομένως, επειδή λογικά θα πρέπει να σβηστούν, οι ώρες του μοντάζ αυξάνονται εκθετικά!

Παράλληλα, υπάρχουν μαθήματα στα οποία κυριαρχεί η διαδραστικότητα μεταξύ καθηγητή και φοιτητών (άρα, έχει σημασία ο τρόπος διεξαγωγής της live διάλεξης). Μεταφορά τους σε ψηφιακή μορφή ίσως να μην είναι απόλυτα κατανοητή στον δέκτη που δεν παρακολούθησε το live.
dexter wrote:δεν είμαστε η εκκλησία(βλέπε ορθοδοξοι, Βατικανό) να έχουμε σπάνια και χαμένα χειρόγραφα σε ιδιωτικές βιβλιοθήκες και να μην τα δίνουμε παραέξω.. :smt018
Συνωμοσιολογία, 100% εσφαλμένη και offtopic ;)
Συγχώρα με που δεν καταλαβαίνω τι λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί...

Image

Find me: Image Image Image Image Image
Post Reply

Return to “Τμήμα - Πανεπιστήμιο”