Προτάσεις για το νομοσχέδιο

Συζητήσεις σχετικές με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, νέα, αποφάσεις συγκλήτου, αποφάσεις συνελεύσεων πληροφορικής. Γενικότερα ό,τι έχει σχέση με τον Πανεπιστημιακό χώρο.
ikapod
bit level
bit level
Posts: 40
Joined: Tue Jun 20, 2006 9:28 pm
Location: Στρουγκα

Post by ikapod » Wed Jun 21, 2006 2:32 am

PASCAL wrote:
ikapod wrote:
PASCAL wrote:Καταρχήν συγνώμη για το μέγεθος του post όμως έκανα ότι μπορούσα για να το κάνω όσο πιο μικρό γίνεται. Παραθέτω αναλυτικά(όσο γίνεται) και για τελευταία φορά τις προτάσεις μου για τη αναβάθμιση της Δημόσιας Δωρεάν Ανώτατης Παιδείας. Και πάλι σόρυ για το μέγεθος αλλά δεν θα ξανακαταθέσω. Ευχαριστώ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ρε οκ μαζί σου αλλά γιατί όλα λέν διατήρηση; Δηλαδή όλα καλά είναι σήμερα και το μόνο πρόβλημα είναι η υπερεξουσία των καθηγητών πάνω σου; Και να σε πω: που την έιδες εσύ την υπερεξουσία όταν μπουγελωνόταν καθηγητής του τμήματος και όταν μπούκαραν οι νίντζα στη σύγκλητο; Ρε που**η μου, δεν έχω δεί μια ιδέα που να διαφυλάχτηκε από το άσυλο όλα αυτά τα χρόνια - εκτός και άν όλοι οι μόρτηδες διαβάζουν την ιστορία των Μακεδονομάχων και τον Ένγκελς και δεν τους πήρμαε πρέφα να πούμε.

Δεν πα να πεί βέβαια ότι η κατάργηση θα λύσει όλα αυτά τα προβλήματα - λέμε τώρα.

Εγώ πάλι προτείνω την κατάργηση των Νόμων της Θερμοδυναμικής και συγκεκριμένα του 2ου επειδή μου σπαγε τα αρχ**ια στην 1η Λυκείου να τον μάθω.
Νομίζω διατύπωσες μια ολοκληρωμένη απάντηση και θα λάβουμε πολύ σοβαρα τις προτάσεις σου....ειδικά αυτήν με την θερμοδυναμική....
Μα είναι στα πλαίσια των δικών σου προτάσεων δικέ μου, αυτό λέω και εγώ - μαζί στο Γιώργο Γεωργίου, στο Μπίλια και το Στάθη Ψάλτη - Ρακιντζή, Ρένα Παγκράτη κλπ. Γιατί μόνο τούτοι μπορούσαν αν γράψουν τέτοιες προτάσεις σε σενάριο ελληνικής ταινίας έξω απ' τον Αγιαντρέα....

Να κάνω και άλλη μια πρόταση τοτες αφού δε σάρεσε. Ελευθερία στα ζώακια που είναι άδικα κλεισμένα στο ζωολογικό κήπο - να τα βάλουμε και αυτά στο πανεπιστήμιο αν και πιστέυω ρε φίλε ότι έτσι όπως τοχουν κάνει μπορεί και ο νέος μπαμπουίνος από τη Νιγηρία να μη γουστάρει να μπεί μέσα γιατί η τούρκικη τουαλέτα στο κλουβί είναι πιο καθαρή. Πέρα από το ότι παίζει να έχει και ιδεολογικό πρόβλημα δηλαδη.
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Wed Jun 21, 2006 2:38 am

Κρίμα ρε φιλε, κατάλαβα τι είσαι...
User avatar
Theofaman
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 984
Joined: Sat Sep 24, 2005 1:07 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Running from the weak side to the low post

Post by Theofaman » Wed Jun 21, 2006 11:10 am

Παρουσίασε η Γιαννάκου πριν λίγο το νομοσχέδιο. Συγκράτησα το ν+ν/2 και για όσους βρίσκονται ήδη στο πανεπιστήμιο +5 χρόνια παράταση σπουδών, το δωρεάν σύγγραμμα δεν καταργείται, αντίθετα θα μπορούμε εμείς να διαλέγουμε το βιβλίο απο μία λίστα, πρόταση για δημιουργία συνηγόρου της Πανεπιστημιακής κοινότητας και διαχωρισμός πανεπιστημιακών και τεχνολογικών σχολών (κάπως έτσι το είπε δηλαδή :lol: ). Για το τελευταίο εννοεί από ότι κατάλαβα μία έμμεση ισοτίμηση των ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Theo(pame na)fam(e mprizoles)an!
User avatar
fotisaueb
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 230
Joined: Fri Apr 30, 2004 8:25 pm

Post by fotisaueb » Wed Jun 21, 2006 12:12 pm

PASCAL wrote:
ikapod wrote:
PASCAL wrote:Καταρχήν συγνώμη για το μέγεθος του post όμως έκανα ότι μπορούσα για να το κάνω όσο πιο μικρό γίνεται. Παραθέτω αναλυτικά(όσο γίνεται) και για τελευταία φορά τις προτάσεις μου για τη αναβάθμιση της Δημόσιας Δωρεάν Ανώτατης Παιδείας. Και πάλι σόρυ για το μέγεθος αλλά δεν θα ξανακαταθέσω. Ευχαριστώ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ρε οκ μαζί σου αλλά γιατί όλα λέν διατήρηση; Δηλαδή όλα καλά είναι σήμερα και το μόνο πρόβλημα είναι η υπερεξουσία των καθηγητών πάνω σου; Και να σε πω: που την έιδες εσύ την υπερεξουσία όταν μπουγελωνόταν καθηγητής του τμήματος και όταν μπούκαραν οι νίντζα στη σύγκλητο; Ρε που**η μου, δεν έχω δεί μια ιδέα που να διαφυλάχτηκε από το άσυλο όλα αυτά τα χρόνια - εκτός και άν όλοι οι μόρτηδες διαβάζουν την ιστορία των Μακεδονομάχων και τον Ένγκελς και δεν τους πήρμαε πρέφα να πούμε.

Δεν πα να πεί βέβαια ότι η κατάργηση θα λύσει όλα αυτά τα προβλήματα - λέμε τώρα.

Εγώ πάλι προτείνω την κατάργηση των Νόμων της Θερμοδυναμικής και συγκεκριμένα του 2ου επειδή μου σπαγε τα αρχ**ια στην 1η Λυκείου να τον μάθω.
Νομίζω διατύπωσες μια ολοκληρωμένη απάντηση και θα λάβουμε πολύ σοβαρα τις προτάσεις σου....ειδικά αυτήν με την θερμοδυναμική....
Ειλικρινά θα ήθελα να του απαντήσεις σε αυτά που έχω κάνει bold.

Οι σχολές έχουν καταντήσει να γίνονται αρένες βλέπε διάφορα τραμπούκικα ξύλα με εξωγενείς "παράγωντες" που έπεσαν σε όλη την χρονιά κάτι γιαουρτώματα κάτι μπουγελώματα κάτι καταλήψεις αναρχικών(Αλήθεια γιατι πρέπει το άσυλο να προστατεύει και μη φοιτητές?) το χειμώνα,πειρατικά cd,κλεψιές στα εργαστήρια κτλ. Πανεπιστήμιο είναι αυτό η πλατεία Ομονίας?

Ποία εξουσία καθηγητών ας τολμούσες πριν 20 χρόνια να ειρωνευτείς καθηγητή και δεν θα πέρναγες το μάθημα ποτέ. Εμείς οι μοντέρνοι τους μπουγελώνουμε κίολας τους σπρώχνουμε κάνοντας ακόμα πιο δημοκρατικές τις διαδικασίες. Μπουκάρουμε σε συνελεύσεις-συγκλίτους με τον ίδιο τρόπο που μπουκάρουμε στο γήπεδο.

Ούτε στην Ζιμπάμπουε δεν γίνονται αυτά. Μέτα ζήταμε το άσυλο να προστατευτούν οι ιδέες μας.Εμείς οι ίδιοι δεν τις προστατεύουμε και τις υποβαθμίζουμε με αυτές τις πράξεις
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Wed Jun 21, 2006 12:19 pm

fotisaueb wrote: Ειλικρινά θα ήθελα να του απαντήσεις σε αυτά που έχω κάνει bold.

Οι σχολές έχουν καταντήσει να γίνονται αρένες βλέπε διάφορα τραμπούκικα ξύλα με εξωγενείς "παράγωντες" που έπεσαν σε όλη την χρονιά κάτι γιαουρτώματα κάτι μπουγελώματα κάτι καταλήψεις αναρχικών(Αλήθεια γιατι πρέπει το άσυλο να προστατεύει και μη φοιτητές?) το χειμώνα,πειρατικά cd,κλεψιές στα εργαστήρια κτλ. Πανεπιστήμιο είναι αυτό η πλατεία Ομονίας?

Ποία εξουσία καθηγητών ας τολμούσες πριν 20 χρόνια να ειρωνευτείς καθηγητή και δεν θα πέρναγες το μάθημα ποτέ. Εμείς οι μοντέρνοι τους μπουγελώνουμε κίολας τους σπρώχνουμε κάνοντας ακόμα πιο δημοκρατικές τις διαδικασίες. Μπουκάρουμε σε συνελεύσεις-συγκλίτους με τον ίδιο τρόπο που μπουκάρουμε στο γήπεδο.

Ούτε στην Ζιμπάμπουε δεν γίνονται αυτά. Μέτα ζήταμε το άσυλο να προστατευτούν οι ιδέες μας.Εμείς οι ίδιοι δεν τις προστατεύουμε και τις υποβαθμίζουμε με αυτές τις πράξεις
Ρε φίλε επειδή είναι καλό να μην κρυβόμαστε πίσω από το μικρό μας δακτυλάκι, απάντα μου αν πιστεύεις πως το άσυλο( δε ζούμε και σε χούντα), τα συγγράματα και το ανώτατο όριο φοίτησης είναι το πρόβλημα του ελληνικού πανεπιστημίου;
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
fotisaueb
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 230
Joined: Fri Apr 30, 2004 8:25 pm

Post by fotisaueb » Wed Jun 21, 2006 12:35 pm

tZoLe wrote:
fotisaueb wrote: Ειλικρινά θα ήθελα να του απαντήσεις σε αυτά που έχω κάνει bold.

Οι σχολές έχουν καταντήσει να γίνονται αρένες βλέπε διάφορα τραμπούκικα ξύλα με εξωγενείς "παράγωντες" που έπεσαν σε όλη την χρονιά κάτι γιαουρτώματα κάτι μπουγελώματα κάτι καταλήψεις αναρχικών(Αλήθεια γιατι πρέπει το άσυλο να προστατεύει και μη φοιτητές?) το χειμώνα,πειρατικά cd,κλεψιές στα εργαστήρια κτλ. Πανεπιστήμιο είναι αυτό η πλατεία Ομονίας?

Ποία εξουσία καθηγητών ας τολμούσες πριν 20 χρόνια να ειρωνευτείς καθηγητή και δεν θα πέρναγες το μάθημα ποτέ. Εμείς οι μοντέρνοι τους μπουγελώνουμε κίολας τους σπρώχνουμε κάνοντας ακόμα πιο δημοκρατικές τις διαδικασίες. Μπουκάρουμε σε συνελεύσεις-συγκλίτους με τον ίδιο τρόπο που μπουκάρουμε στο γήπεδο.

Ούτε στην Ζιμπάμπουε δεν γίνονται αυτά. Μέτα ζήταμε το άσυλο να προστατευτούν οι ιδέες μας.Εμείς οι ίδιοι δεν τις προστατεύουμε και τις υποβαθμίζουμε με αυτές τις πράξεις
Ρε φίλε επειδή είναι καλό να μην κρυβόμαστε πίσω από το μικρό μας δακτυλάκι, απάντα μου αν πιστεύεις πως το άσυλο( δε ζούμε και σε χούντα), τα συγγράματα και το ανώτατο όριο φοίτησης είναι το πρόβλημα του ελληνικού πανεπιστημίου;
Δεν αναλώνομαι εγώ σε αυτά αλλα εσείς δεν έθεσα έγω θέμα για το άσυλο απλά απάντησα στον pascal.
Τελικά τι είναι πρόβλημα του πανεπιστήμιου και τι δεν είναι?
Το συντονιστικό αναλώνεται στο v+2 όλη την ώρα στα κανάλια. Σε αυτούς πες το

Όμως φίλε μου αν και πιστεύω ότι αυτα τα πράγματα που ανέφερες δεν είναι το κυρίως πρόβλημα αυτά τα μικρά μικρά προβληματάκια αν συναθροιστούν με όλα τα αλλα δημιουργούν το πρόβλημα του πανεπιστημίου. Αν θές να το λύσεις πρέπει να ασχολήθείς και με αυτά.
User avatar
Theofaman
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 984
Joined: Sat Sep 24, 2005 1:07 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Running from the weak side to the low post

Post by Theofaman » Wed Jun 21, 2006 12:36 pm

Όποιος θέλει να συνεισφέρει στον διάλογο για την παιδεία, μπορεί να το κάνει εδώ http://www.forum-paideia.gr/index.php :)
Theo(pame na)fam(e mprizoles)an!
User avatar
fotisaueb
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 230
Joined: Fri Apr 30, 2004 8:25 pm

Post by fotisaueb » Wed Jun 21, 2006 12:41 pm

Επι τη ευκαιρία ξέρει κανείς αν το προσχέδιο θα κυκλοφορήσει σε ηλεκτρονική μορφή ή που θα το βρούμε απο το internet τελως πάντων?
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Wed Jun 21, 2006 12:41 pm

fotisaueb wrote:
Όμως φίλε μου αν και πιστεύω ότι αυτα τα πράγματα που ανέφερες δεν είναι το κυρίως πρόβλημα αυτά τα μικρά μικρά προβληματάκια αν συναθροιστούν με όλα τα αλλα δημιουργούν το πρόβλημα του πανεπιστημίου. Αν θές να το λύσεις πρέπει να ασχολήθείς και με αυτά.
Το άσυλο δε θα λύσει το πρόβλημα της ποιότητας των σπουδών και της ανεργίας, ούτε θα δώσε αξία στο πτυχίο. Όταν σε ένα νομοσχέδιο οι τολμηρές αλλαγές περιλαμβάνουν αυτό ως μείζον πρόβλημα της Παιδείας νιώθω να με χλευάζουν κάποιοι...και το χειρότερο είναι ότι εγώ τους έδωσα αυτή την εξουσία...και πίστεψε με οι περισσότεροι ανεξεξάρτητοι φοιτητές που κατεβαίνουν στις πορείες δεν το κάνουν για το ν+2...
Last edited by tZoLe on Wed Jun 21, 2006 12:42 pm, edited 1 time in total.
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
Theofaman
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 984
Joined: Sat Sep 24, 2005 1:07 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Running from the weak side to the low post

Post by Theofaman » Wed Jun 21, 2006 12:42 pm

fotisaueb wrote:Επι τη ευκαιρία ξέρει κανείς αν το προσχέδιο θα κυκλοφορήσει σε ηλεκτρονική μορφή ή που θα το βρούμε απο το internet τελως πάντων?
Εψαξα στο http://www.ypepth.gr και δεν βρήκα τίποτα. Αν κάποιος βρει κάτι ας το μοιραστεί μαζί μας :lol:
Theo(pame na)fam(e mprizoles)an!
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Wed Jun 21, 2006 12:45 pm

Μονο στο in.gr υπάρχουν κάποια βασικλά σημεία του προσχεδίου...http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244
αλλά μην τρομάξετε με τη φωτογραφία που έχει.... :twisted: :twisted: :twisted:
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
fotisaueb
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 230
Joined: Fri Apr 30, 2004 8:25 pm

Post by fotisaueb » Wed Jun 21, 2006 12:51 pm

tZoLe wrote:Μονο στο in.gr υπάρχουν κάποια βασικλά σημεία του προσχεδίου...http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244
αλλά μην τρομάξετε με τη φωτογραφία που έχει.... :twisted: :twisted: :twisted:
Το παθα και εγώ :-D

Πάντως καλό θα ήταν να το βρούμε κάπως ολόκληρο να συζητάμε και τις υπολεπτομέριες γνωστά και ως παραθυράκια που υπάρχουν σε κάθε νομοσχέδιο
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Wed Jun 21, 2006 1:00 pm

Σημειώνεται, ότι το προσχέδιο διατίθεται και στο δικτυακό τόπο του υπουργείου Παιδείας http://www.ypepth.gr.
Έτσι αναφέρει στη σελίδα της εφημερίδας έθνος, αλλά τζίφος ακόμα στο site του υπουργείου...Όποιος βρει κάτι επίσημο ας ενημερώσει...
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
Manousos
byte level
byte level
Posts: 119
Joined: Thu May 20, 2004 12:01 pm
Location: Athina
Contact:

Post by Manousos » Wed Jun 21, 2006 1:29 pm

User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Thu Jun 22, 2006 3:48 pm

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΘΡΑ

Άρθρο 3, Παράγραφος 2, σημείο γ ή

Πρόταση καταπάτησης του πανεπιστημιακού ασύλου.
[…]

Αρμόδιο όργανο είναι το Πρυτανικό Συμβούλιο ή η Διοικούσα Επιτροπή του ιδρύματος με δικαίωμα ψήφου όλων των μελών τους. Το Πρυτανικό Συμβούλιο ή η Διοικούσα Επιτροπή συνέρχεται άμεσα, αυτεπαγγέλτως ή μετά από καταγγελία. Το αρμόδιο όργανο αποφασίζει κατά πλειοψηφία τηρουμένων των διατάξεων του Εσωτερικού Κανονισμού του οικείου ιδρύματος και του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. […]

Με το άρθρο αυτό το πανεπιστημιακό άσυλο αποδυναμώνεται και το αρμόδιο όργανο γίνεται πιο κεντρικό και προσωποποιημένο. Συγκεκριμένα σε περιπτώσεις κατάληψης του πανεπιστημίου ακόμα και από πλειοψηφικές παρατάξεις δίνεται η δυνατότητα σε τυχόν πολιτικά αντίπαλο Πρυτανικό Συμβούλιο ή Διοικούσα επιτροπή να καταλύσει την ασυλία και να προβεί σε συλλήψεις των πολιτικών αντιπάλων της. […]

Άρθρο 6, Παράγραφος 1 ή

Πρόταση ατομικής διαχείρισης των οικονομικών του πανεπιστημίου στο πρότυπο των επιχειρήσεων(manager).
[…]
Σε κάθε Α.Ε.Ι. συνιστάται μία (1) οργανική θέση εκτελεστικού διευθυντή οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του έργου των οργάνων και τον αποτελεσματικότερο συντονισμό και διεύθυνση του έργου των οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών του Α.Ε.Ι. Ο εκτελεστικός διευθυντής οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων συμμετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου στη Σύγκλητο για θέματα της αρμοδιότητάς του, λογοδοτεί σε αυτήν και εποπτεύεται από τον Πρύτανη. […]

Με το άρθρο αυτό υπερπροσωποποιείται η διαχείριση των οικονομικών του πανεπιστημίου και αυταρχοποιούνται οι αποφάσεις. Συγκεκριμένα η διεύθυνση των οικονομικών γίνεται όχι πλέον από τους προϊσταμένους της γραμματείας δηλαδή επιτροπή αλλά από ένα και μοναδικό άτομο. Το άτομο αυτό εποπτεύεται εξίσου από άτομο, τον πρύτανη. Τέλος το μοντέλο αυτό είναι εντελώς εναρμονισμένο στα πρότυπα των επιχειρήσεων(manager). [/b]

Αρθρο 7, παραγραφός 1 ή

Πρόταση για κανέναν έλεγχο της σκοπιμότητας των πανεπιστημιακών δαπανών.
[…]
Η θεώρηση των χρηματικών ενταλμάτων από τον αρμόδιο Πάρεδρο ή Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την εκκαθάριση των δαπανών περιορίζεται αυστηρά σε έλεγχο νομιμότητας των δαπανών και δεν περιλαμβάνει σε καμία περίπτωση και έλεγχο της σκοπιμότητάς τους. […]

Με την πρόταση αυτή προτείνεται να μην διενεργείται κανένας έλεγχος της σκοπιμότητας των πανεπιστημιακών δαπανών αλλά μόνο της νομιμότητας. Ο έλεγχος των δαπανών εστιάζεται λοιπόν μόνο στη νομιμότητα των δαπανών και καθόλου στο γιατί γίνονται και που κατευθύνονται οι πανεπιστημιακές δαπάνες.

Άρθρο 12, Παράγραφος 1 ή

Πρόταση ενδοπανεπιστημιακής εργασιακής εκμετάλλευση.
[…]
Σε φοιτήτριες και φοιτητές προπτυχιακού επιπέδου μπορούν να παρέχονται από τα ιδρύματα στα οποία φοιτούν, ανταποδοτικές υποτροφίες με υποχρέωση εκ μέρους των φοιτητριών και των φοιτητών να προσφέρουν εργασία με μερική απασχόληση, κατ’ ανώτατο όριο, σαράντα (40) ωρών μηνιαίως σε διάφορες υπηρεσίες του Πανεπιστημίου. Η έκταση, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις χορήγησης των ανταποδοτικών υποτροφιών καθορίζονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό. […]

Με άρθρο αυτό η υποχρέωση του κράτους να ενισχύει αφιλοκερδώς τους οικονομικά αδύναμους αλλά και τους βαθμολογικά υψηλούς φοιτητές μετατρέπεται σε αγαθό προς εκμετάλλευση μέσω των ανταποδοτικών υποτροφιών. Εισάγεται το καθεστώς της μαύρης – άμισθης υποαπασχόλησης μέσα στο ίδιο το πανεπιστήμιο καθώς και η εξυπηρέτηση ιδιωτικών ή επιχειρηματικών συμφερόντων. Το γεγονός αυτό εξηγείται από την μέχρι τώρα επιχειρηματική και όχι επιστημονική συνεργασία των πανεπιστημίων με εταιρίες, ιδιώτες κτλ. Οι καθηγητές θα αποτελούν τους συνδέσμους και το μέσο εκμετάλλευσης των φοιτητών σε αυτή τη συνεργασία.

Άρθρο 12, Παράγραφος 2 ή

Πρόταση για τραπεζική χρέωση των οικονομικά αδυνάτων φοιτητών […]
Φοιτήτριες και φοιτητές που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα έχουν δικαίωμα να λαμβάνουν άτοκα εκπαιδευτικά δάνεια από πιστωτικά ιδρύματα της χώρας που επιθυμούν, εφόσον έχουν εξεταστεί με επιτυχία σε όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα του προηγούμενου εξαμήνου από το εξάμηνο στο οποίο φοιτούν και δεν έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών. Το ποσό του δανείου θα καταβάλλεται τμηματικά σε δόσεις στους δικαιούχους στο τέλος κάθε εξαμήνου ανάλογα με την επιτυχή πρόοδο των σπουδών τους ανά εξάμηνο. Η αποπληρωμή των δανείων θα γίνεται τμηματικά με ευνοϊκούς όρους μετά από πενταετή άσκηση επαγγέλματος και σε κάθε περίπτωση σε δέκα πέντε το πολύ έτη από τη λήψη του συνολικού ποσού του δανείου. Η διαδικασία και οι λεπτομέρειες χορήγησης των εκπαιδευτικών δανείων καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. […]

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών αντί να ενισχύσει τους φοιτητές με μεγαλύτερα επιδόματα ενοικίου με το άρθρο αυτό ωθεί τους φοιτητές προς την τραπεζική δανειοληψεία και χρέωση. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μετά τη λήψη του πτυχίου τους θα είναι αναγκασμένοι να ξεπληρώνουν τις σπουδές τους. Η δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση καταργείται.


Άρθρο 13, Παράγραφος 1, σημεία α & γ ή

Πρόταση εκδίωξης φοιτητών.
[…]
Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος μετά την έναρξη ισχύος του νόμου και εφεξής τίθεται ανώτατη διάρκεια φοίτησης στις προπτυχιακές σπουδές που ορίζεται ως ο ελάχιστος αριθμός εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου προσαυξανόμενος κατά 50%. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι δυνατή με απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος και σχετική αίτηση φοιτήτριας ή φοιτητή, η παράταση κατά δύο (2) το πολύ εξάμηνα της ανώτατης διάρκειας φοίτησης της αιτούσας ή του αιτούντος.
[…]
Μετά την πάροδο της ανώτατης διάρκειας φοίτησης, η φοιτήτρια ή ο φοιτητής θεωρείται αυτοδικαίως ότι έχει απωλέσει τη φοιτητική ιδιότητα και δεν επιτρέπεται πλέον η συμμετοχή του σε εξετάσεις. Για την απώλεια της φοιτητικής ιδιότητας εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη από τη Γραμματεία του οικείου Τμήματος που συνοδεύεται από βεβαίωση για τα μαθήματα, στα οποία η φοιτήτρια ή ο φοιτητής έχει εξεταστεί επιτυχώς.
[…]


Με το άρθρο αυτό περιορίζεται σε βαθμό κατάργησης το δικαίωμα όλων των Ελλήνων να μετέχουν και να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στην ανώτατη παιδεία αφού α) ευνοούνται και εγκαθιδρύονται οι πελατειακές σχέσεις μεταξύ φοιτητών – παρατάξεων – καθηγητών, β) παραμελούνται παντώς δια παντώς οι εργαζόμενοι φοιτητές και γ) παραμένει ανεξέλεγκτη η διδακτική κοινότητα.

Άρθρο 13, Παράγραφος 2, σημείο α ή

Πρόταση καταπάτησης των εξεταστικών δικαιωμάτων
[…]
Για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές που θα εγγραφούν με οποιονδήποτε τρόπο σε Α.Ε.Ι. της χώρας από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος μετά την έναρξη ισχύος του νόμου και εφεξής δεν επιτρέπεται η επιλογή και εξέταση υποχρεωτικών μαθημάτων ανωτέρων εξαμήνων αν δεν έχουν εξεταστεί επιτυχώς σε υποχρεωτικά μαθήματα κατωτέρων εξαμήνων, η γνώση των οποίων σύμφωνα με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος μετά από εισήγηση των οικείων Τομέων είναι επιστημονικά απαραίτητη για την παρακολούθηση και επιτυχή εξέταση υποχρεωτικών μαθημάτων ανωτέρων εξαμήνων σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών και το αντίστοιχο ωρολόγιο πρόγραμμα του Τμήματος. Με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος ορίζονται υποχρεωτικά τα συγκεκριμένα υποχρεωτικά μαθήματα των ανωτέρων εξαμήνων, των οποίων η επιλογή προϋποθέτει την επιτυχή εξέταση σε συγκεκριμένα υποχρεωτικά μαθήματα κατωτέρων εξαμήνων. […]
Άρθρο 13, Παράγραφος 3 σημεία α και β
[…]

Μετά από τρεις (3) τουλάχιστον αποτυχημένες εξετάσεις σε υποχρεωτικό μάθημα της προηγούμενης παραγράφου, η φοιτήτρια ή ο φοιτητής, εάν το ζητήσει εγγράφως ένα (1) μήνα τουλάχιστον πριν από την επόμενη εξεταστική περίοδο, εξετάζεται κατά την περίοδο αυτή από τριμελή εξεταστική επιτροπή, στην οποία μπορεί να συμμετέχει ως εξεταστής και μέλος ΔΕΠ ομοειδούς Τμήματος του ιδίου ή άλλου Α.Ε.Ι. Με την ίδια αίτηση η φοιτήτρια ή ο φοιτητής δικαιούται να ζητήσει την εξαίρεση του αρχικού εξεταστή από την τριμελή εξεταστική επιτροπή. Το τελευταίο αυτό αίτημα εξετάζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Τμήματος, που λαμβάνει υπόψη τυχόν πρόσθετες προϋποθέσεις ή απαιτήσεις που προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό.
Αν η φοιτήτρια ή ο φοιτητής αποτύχει να περάσει το υποχρεωτικό μάθημα της προηγούμενης παραγράφου και ενώπιον της τριμελούς εξεταστικής επιτροπής, μπορεί να συνεχίσει να εξετάζεται σε αυτό σύμφωνα με το ισχύον εξεταστικό πρόγραμμα του Τμήματος, χωρίς να δικαιούται να επιλέξει και να εξεταστεί σε μαθήματα ανωτέρων εξαμήνων που προϋποθέτουν επιτυχή εξέταση στο υποχρεωτικό αυτό μάθημα. Μετά από τρεις (3) τουλάχιστον νέες αποτυχημένες εξετάσεις στο ίδιο υποχρεωτικό μάθημα, η φοιτήτρια ή ο φοιτητής, αν το ζητήσει εγγράφως ένα (1) μήνα τουλάχιστον πριν από την επόμενη εξεταστική περίοδο, εξετάζεται για δεύτερη φορά κατά την περίοδο αυτή από τριμελή εξεταστική επιτροπή, όπως ορίζεται στο προηγούμενο εδάφιο.
[…]

Τέλος με το άρθρο αυτό προωθείται μια ύπουλη εντατικοποίηση των σπουδών προς τα ν + ν / 2 χρόνια και άλλη μια ενίσχυση τις εξάρτησης των φοιτητών από παρατάξεις και πρόσωπα διαπλεκόμενα με καθηγητές, επιτροπές και συμβούλια. Επιπλέον η πρόταση αυτή γυρίζει αρκετά χρόνια πίσω τη φύση των μαθημάτων αφού καταργεί την αυτοτέλεια τους καθώς και την αυτοτελή δυνατότητα των φοιτητών να τα περάσουν.

ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ
User avatar
Theofaman
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 984
Joined: Sat Sep 24, 2005 1:07 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Running from the weak side to the low post

Post by Theofaman » Thu Jun 22, 2006 4:28 pm

Γιατί χρησιμοποιείς Α' πληθυντικό πρόσωπο?
Theo(pame na)fam(e mprizoles)an!
User avatar
Einherjar
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 3751
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Washington DC, USA
Contact:

Post by Einherjar » Thu Jun 22, 2006 4:47 pm

ο διάλογος δεν είναι κάτι αιθέριο που απλά υπάρχει. είναι κάτι που γίνεται πάνω σε μια βάση.
Οι προτάσεις αυτές είναι μια βάση για να γίνει ένας διάλογος, άσχετα με το αν είναι καλές ή κακές.

Κρίνω ότι όποιος απέχει από το διάλογο και γενικότερα από δημοκρατικές διαδικασίες (π.χ. ψηφοφορίες) κάθε άλλο παρά δημοκράτης θα πρέπει να θεωρείται.
Δεν εκφράζω υποστήριξη προς κάποια παράταξη ή κόμα, το αντίθετο μάλιστα, δεδομένου ότι αυτές οι πρακτικές είναι χαρακτηριστικό των εκάστοτε αντιπολιτευομένων. Ποτέ δε κατάλαβα η αποχή σε τι θα μπορούσε να βοηθήσει!
[Better to understand a little than to misunderstand a lot]
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Thu Jun 22, 2006 6:52 pm

PASCAL wrote: Άρθρο 3, Παράγραφος 2, σημείο γ ή

Πρόταση καταπάτησης του πανεπιστημιακού ασύλου.
Δεν πιστεύω πως καταργείται ή αποδυναμώνεται το πανεπιστημιακό άσυλο. Μη γινόμαστε υπερβολικοί. Τόσα χρόνια όλα ήταν μια χαρά; Απλά μετατίθεται η ευθύνη της άρσης του σε ένα πιο ευέλικτο όργανο και το οποίο θα συνεδριάζει πιο συχνά από πριν...Αν διαφωνείς καλό θα ήταν να προτείνεις μια λύση για τη διαφύλαξη του.
PASCAL wrote: Άρθρο 6, Παράγραφος 1 ή

Πρόταση ατομικής διαχείρισης των οικονομικών του πανεπιστημίου στο πρότυπο των επιχειρήσεων(manager).
Εδώ συμφωνώ μαζί σου...
PASCAL wrote: Αρθρο 7, παραγραφός 1 ή

Πρόταση για κανέναν έλεγχο της σκοπιμότητας των πανεπιστημιακών δαπανών.
Αυτό πράγματι αφήνει παραθυράκια για κακοδιαχείριση...
PASCAL wrote: Άρθρο 12, Παράγραφος 1 ή

Πρόταση ενδοπανεπιστημιακής εργασιακής εκμετάλλευση.
Πάλι γίνεσαι πολύ γραφικός αν θεωρείς τις 40 ώρες εκμετάλλευση...δεν κατανοώ που βλέπεις επιχειρηματικά συμφέροντα. Επίσης να σου υπενθυμίσω αν δεν το κατάλαβες πως οι υποτροφίες που υπάρχουν ήδη δε καμία περίπτωση δεν καταργούνται. Απλά προστίθεται η δυνατότητα σε όσους φοιτητές επιθυμούν να εργαστούν για να εξασφαλίσουν κάποια οικονομική ενίσχυση, να εργαστούν για το πανεπιστήμιο τους, αντί να πάνε σε κάποιον ιδιώτη που ίσως να εκμεταλευόταν την κατάσταση...
PASCAL wrote: Άρθρο 12, Παράγραφος 2 ή

Πρόταση για τραπεζική χρέωση των οικονομικά αδυνάτων φοιτητών
Ουδέν σχόλιο για τις συνομοσίες που φαντάζεσαι μεταξύ των υπουργείων... :-D
PASCAL wrote: Άρθρο 13, Παράγραφος 1, σημεία α & γ ή

Πρόταση εκδίωξης φοιτητών.


Όντως αποτελέι βήμα προς τα πίσω το μέτρο αυτό. Μπορεί το επιχείρημα του Υπουργείου να είναι πως αυτό ισχύει σε όλα τα Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, αλλά δεν είναι κάκό να προτοπορεί η Ελλάδα σε θέματα κοινωνικής ευαισθησίας. Επίσης τα μέτρα σχετικά με τα υποχρεωτικά μαθήματα και σχετικά με την εξέτασή τους είναι σαφώς οπισθοδρομικά και με βρίσκουν αντίθετο.


Πάντως αν θέλουμ να είμαστε αντικειμενικοί ας αναγνωρίσουμε πως δεν περιέχει μόνο κακά σημεία το προσχέδιο αυτό. Η καθολική συμμετοχή των φοιτητών στην εκλογή του Πρύτανη και των αντιπρυτάνεων είναι πλήγμα για τη διαπλοκή και ο συνήγορος Του ΑΕΙ είναι επισης πολύ σημαντικό μέτρο. Ας μην απορρίπτουμε λοιπόν το διάλογο και κυρίως ας μην παρασυρόμαστε από αντιπολιτευτική μανία. Επειδή ο Γιωργάκης δεν μπορεί θα κάνουμε εμείς την αντιπολίτευση; :-D :-D :-D


PASCAL wrote: ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ
Γίνεσαι πιο αδιάλλακτος και από τους Τούρκους νομίζω με αυτή τη στάση, η οποία αποτελεί άρνηση στη Δημοκρατία...[/quote]
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
The Punisher
Venus Former Team Member
Posts: 7561
Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Boston, MA

Post by The Punisher » Thu Jun 22, 2006 7:07 pm

Einherjar και tZole μαζί σας ... Image
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Thu Jun 22, 2006 7:12 pm

Εντάξει ίσος να είναι λίγο συναισθηματικά φορτισμένες κάποιες φράσεις μου.

Προσοχή όμως, όχι αποχή ούτε συνολική αμφισβήτηση των προτάσεων τους. Το περιεχόμενο των άρθρων που προανέφερα είναι πολύ προκλητικό και μέχρι στιγμής δεν έχουν δείξει διάθεση να τα διαπραγματευθούν.
Το προσχέδιο νόμου που παρουσίαστηκε δεν είναι όλο για πέταμα. Συγκεκριμενα τα άρθρα 1, 2, 4, 8, 9 10, 11, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 28, 29 και 30 βεβαίως και να τεθούν υπό συζήτηση και βεβαίως να τεθούν σε διαλογο. Επί αυτόν τον άρθρων να συζητήσουμε και όχι για παράδειγμα το πότε θα κόβουμε τους φοιτητές.

Από την άλλη καλό θα ήταν να περιμένουμε να δούμε πως εννοεί το διάλογο το ΥΠΕΠΘ. Τον εννοεί με Βερέμη και ΕΣΥΠ ή των εννοεί με συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων στην ανώτατη παιδεία. Ο καιρός θα δείξει.
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Thu Jun 22, 2006 7:22 pm

Εφόσον λοιπόν υπάρχουν και σωστές σκέψεις σε αυτό το προσχέδιο ας μπούμε στη διαδικασία του διαλόγου για να το βελτιώσουμε. Αν βέβαια ο διάλογος αποδειχθεί φιάσκο, τότε το φοιτητικό κίνημα θα δώσει άλλον ένα αγώνα για να αναγκάσει το Υπουργείο να κάνει δεύτερες σκέψεις. Το να είμαστε όμως εξ ορισμού αρνητικοί δε βοηθάει πουθενά...Είναι και θέμα τακτικής...
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Thu Jun 22, 2006 7:25 pm

Εντάξει.
Post Reply

Return to “Τμήμα - Πανεπιστήμιο”