Post
by PASCAL » Thu Jun 22, 2006 3:48 pm
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΘΡΑ
Άρθρο 3, Παράγραφος 2, σημείο γ ή
Πρόταση καταπάτησης του πανεπιστημιακού ασύλου.
[…]
Αρμόδιο όργανο είναι το Πρυτανικό Συμβούλιο ή η Διοικούσα Επιτροπή του ιδρύματος με δικαίωμα ψήφου όλων των μελών τους. Το Πρυτανικό Συμβούλιο ή η Διοικούσα Επιτροπή συνέρχεται άμεσα, αυτεπαγγέλτως ή μετά από καταγγελία. Το αρμόδιο όργανο αποφασίζει κατά πλειοψηφία τηρουμένων των διατάξεων του Εσωτερικού Κανονισμού του οικείου ιδρύματος και του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. […]
Με το άρθρο αυτό το πανεπιστημιακό άσυλο αποδυναμώνεται και το αρμόδιο όργανο γίνεται πιο κεντρικό και προσωποποιημένο. Συγκεκριμένα σε περιπτώσεις κατάληψης του πανεπιστημίου ακόμα και από πλειοψηφικές παρατάξεις δίνεται η δυνατότητα σε τυχόν πολιτικά αντίπαλο Πρυτανικό Συμβούλιο ή Διοικούσα επιτροπή να καταλύσει την ασυλία και να προβεί σε συλλήψεις των πολιτικών αντιπάλων της. […]
Άρθρο 6, Παράγραφος 1 ή
Πρόταση ατομικής διαχείρισης των οικονομικών του πανεπιστημίου στο πρότυπο των επιχειρήσεων(manager).
[…]
Σε κάθε Α.Ε.Ι. συνιστάται μία (1) οργανική θέση εκτελεστικού διευθυντή οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του έργου των οργάνων και τον αποτελεσματικότερο συντονισμό και διεύθυνση του έργου των οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών του Α.Ε.Ι. Ο εκτελεστικός διευθυντής οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων συμμετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου στη Σύγκλητο για θέματα της αρμοδιότητάς του, λογοδοτεί σε αυτήν και εποπτεύεται από τον Πρύτανη. […]
Με το άρθρο αυτό υπερπροσωποποιείται η διαχείριση των οικονομικών του πανεπιστημίου και αυταρχοποιούνται οι αποφάσεις. Συγκεκριμένα η διεύθυνση των οικονομικών γίνεται όχι πλέον από τους προϊσταμένους της γραμματείας δηλαδή επιτροπή αλλά από ένα και μοναδικό άτομο. Το άτομο αυτό εποπτεύεται εξίσου από άτομο, τον πρύτανη. Τέλος το μοντέλο αυτό είναι εντελώς εναρμονισμένο στα πρότυπα των επιχειρήσεων(manager). [/b]
Αρθρο 7, παραγραφός 1 ή
Πρόταση για κανέναν έλεγχο της σκοπιμότητας των πανεπιστημιακών δαπανών.
[…]
Η θεώρηση των χρηματικών ενταλμάτων από τον αρμόδιο Πάρεδρο ή Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την εκκαθάριση των δαπανών περιορίζεται αυστηρά σε έλεγχο νομιμότητας των δαπανών και δεν περιλαμβάνει σε καμία περίπτωση και έλεγχο της σκοπιμότητάς τους. […]
Με την πρόταση αυτή προτείνεται να μην διενεργείται κανένας έλεγχος της σκοπιμότητας των πανεπιστημιακών δαπανών αλλά μόνο της νομιμότητας. Ο έλεγχος των δαπανών εστιάζεται λοιπόν μόνο στη νομιμότητα των δαπανών και καθόλου στο γιατί γίνονται και που κατευθύνονται οι πανεπιστημιακές δαπάνες.
Άρθρο 12, Παράγραφος 1 ή
Πρόταση ενδοπανεπιστημιακής εργασιακής εκμετάλλευση.
[…]
Σε φοιτήτριες και φοιτητές προπτυχιακού επιπέδου μπορούν να παρέχονται από τα ιδρύματα στα οποία φοιτούν, ανταποδοτικές υποτροφίες με υποχρέωση εκ μέρους των φοιτητριών και των φοιτητών να προσφέρουν εργασία με μερική απασχόληση, κατ’ ανώτατο όριο, σαράντα (40) ωρών μηνιαίως σε διάφορες υπηρεσίες του Πανεπιστημίου. Η έκταση, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις χορήγησης των ανταποδοτικών υποτροφιών καθορίζονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό. […]
Με άρθρο αυτό η υποχρέωση του κράτους να ενισχύει αφιλοκερδώς τους οικονομικά αδύναμους αλλά και τους βαθμολογικά υψηλούς φοιτητές μετατρέπεται σε αγαθό προς εκμετάλλευση μέσω των ανταποδοτικών υποτροφιών. Εισάγεται το καθεστώς της μαύρης – άμισθης υποαπασχόλησης μέσα στο ίδιο το πανεπιστήμιο καθώς και η εξυπηρέτηση ιδιωτικών ή επιχειρηματικών συμφερόντων. Το γεγονός αυτό εξηγείται από την μέχρι τώρα επιχειρηματική και όχι επιστημονική συνεργασία των πανεπιστημίων με εταιρίες, ιδιώτες κτλ. Οι καθηγητές θα αποτελούν τους συνδέσμους και το μέσο εκμετάλλευσης των φοιτητών σε αυτή τη συνεργασία.
Άρθρο 12, Παράγραφος 2 ή
Πρόταση για τραπεζική χρέωση των οικονομικά αδυνάτων φοιτητών […]
Φοιτήτριες και φοιτητές που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα έχουν δικαίωμα να λαμβάνουν άτοκα εκπαιδευτικά δάνεια από πιστωτικά ιδρύματα της χώρας που επιθυμούν, εφόσον έχουν εξεταστεί με επιτυχία σε όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα του προηγούμενου εξαμήνου από το εξάμηνο στο οποίο φοιτούν και δεν έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών. Το ποσό του δανείου θα καταβάλλεται τμηματικά σε δόσεις στους δικαιούχους στο τέλος κάθε εξαμήνου ανάλογα με την επιτυχή πρόοδο των σπουδών τους ανά εξάμηνο. Η αποπληρωμή των δανείων θα γίνεται τμηματικά με ευνοϊκούς όρους μετά από πενταετή άσκηση επαγγέλματος και σε κάθε περίπτωση σε δέκα πέντε το πολύ έτη από τη λήψη του συνολικού ποσού του δανείου. Η διαδικασία και οι λεπτομέρειες χορήγησης των εκπαιδευτικών δανείων καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. […]
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών αντί να ενισχύσει τους φοιτητές με μεγαλύτερα επιδόματα ενοικίου με το άρθρο αυτό ωθεί τους φοιτητές προς την τραπεζική δανειοληψεία και χρέωση. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μετά τη λήψη του πτυχίου τους θα είναι αναγκασμένοι να ξεπληρώνουν τις σπουδές τους. Η δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση καταργείται.
Άρθρο 13, Παράγραφος 1, σημεία α & γ ή
Πρόταση εκδίωξης φοιτητών.
[…]
Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος μετά την έναρξη ισχύος του νόμου και εφεξής τίθεται ανώτατη διάρκεια φοίτησης στις προπτυχιακές σπουδές που ορίζεται ως ο ελάχιστος αριθμός εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου προσαυξανόμενος κατά 50%. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι δυνατή με απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος και σχετική αίτηση φοιτήτριας ή φοιτητή, η παράταση κατά δύο (2) το πολύ εξάμηνα της ανώτατης διάρκειας φοίτησης της αιτούσας ή του αιτούντος.
[…]
Μετά την πάροδο της ανώτατης διάρκειας φοίτησης, η φοιτήτρια ή ο φοιτητής θεωρείται αυτοδικαίως ότι έχει απωλέσει τη φοιτητική ιδιότητα και δεν επιτρέπεται πλέον η συμμετοχή του σε εξετάσεις. Για την απώλεια της φοιτητικής ιδιότητας εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη από τη Γραμματεία του οικείου Τμήματος που συνοδεύεται από βεβαίωση για τα μαθήματα, στα οποία η φοιτήτρια ή ο φοιτητής έχει εξεταστεί επιτυχώς.
[…]
Με το άρθρο αυτό περιορίζεται σε βαθμό κατάργησης το δικαίωμα όλων των Ελλήνων να μετέχουν και να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στην ανώτατη παιδεία αφού α) ευνοούνται και εγκαθιδρύονται οι πελατειακές σχέσεις μεταξύ φοιτητών – παρατάξεων – καθηγητών, β) παραμελούνται παντώς δια παντώς οι εργαζόμενοι φοιτητές και γ) παραμένει ανεξέλεγκτη η διδακτική κοινότητα.
Άρθρο 13, Παράγραφος 2, σημείο α ή
Πρόταση καταπάτησης των εξεταστικών δικαιωμάτων
[…]
Για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές που θα εγγραφούν με οποιονδήποτε τρόπο σε Α.Ε.Ι. της χώρας από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος μετά την έναρξη ισχύος του νόμου και εφεξής δεν επιτρέπεται η επιλογή και εξέταση υποχρεωτικών μαθημάτων ανωτέρων εξαμήνων αν δεν έχουν εξεταστεί επιτυχώς σε υποχρεωτικά μαθήματα κατωτέρων εξαμήνων, η γνώση των οποίων σύμφωνα με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος μετά από εισήγηση των οικείων Τομέων είναι επιστημονικά απαραίτητη για την παρακολούθηση και επιτυχή εξέταση υποχρεωτικών μαθημάτων ανωτέρων εξαμήνων σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών και το αντίστοιχο ωρολόγιο πρόγραμμα του Τμήματος. Με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος ορίζονται υποχρεωτικά τα συγκεκριμένα υποχρεωτικά μαθήματα των ανωτέρων εξαμήνων, των οποίων η επιλογή προϋποθέτει την επιτυχή εξέταση σε συγκεκριμένα υποχρεωτικά μαθήματα κατωτέρων εξαμήνων. […]
Άρθρο 13, Παράγραφος 3 σημεία α και β
[…]
Μετά από τρεις (3) τουλάχιστον αποτυχημένες εξετάσεις σε υποχρεωτικό μάθημα της προηγούμενης παραγράφου, η φοιτήτρια ή ο φοιτητής, εάν το ζητήσει εγγράφως ένα (1) μήνα τουλάχιστον πριν από την επόμενη εξεταστική περίοδο, εξετάζεται κατά την περίοδο αυτή από τριμελή εξεταστική επιτροπή, στην οποία μπορεί να συμμετέχει ως εξεταστής και μέλος ΔΕΠ ομοειδούς Τμήματος του ιδίου ή άλλου Α.Ε.Ι. Με την ίδια αίτηση η φοιτήτρια ή ο φοιτητής δικαιούται να ζητήσει την εξαίρεση του αρχικού εξεταστή από την τριμελή εξεταστική επιτροπή. Το τελευταίο αυτό αίτημα εξετάζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Τμήματος, που λαμβάνει υπόψη τυχόν πρόσθετες προϋποθέσεις ή απαιτήσεις που προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό.
Αν η φοιτήτρια ή ο φοιτητής αποτύχει να περάσει το υποχρεωτικό μάθημα της προηγούμενης παραγράφου και ενώπιον της τριμελούς εξεταστικής επιτροπής, μπορεί να συνεχίσει να εξετάζεται σε αυτό σύμφωνα με το ισχύον εξεταστικό πρόγραμμα του Τμήματος, χωρίς να δικαιούται να επιλέξει και να εξεταστεί σε μαθήματα ανωτέρων εξαμήνων που προϋποθέτουν επιτυχή εξέταση στο υποχρεωτικό αυτό μάθημα. Μετά από τρεις (3) τουλάχιστον νέες αποτυχημένες εξετάσεις στο ίδιο υποχρεωτικό μάθημα, η φοιτήτρια ή ο φοιτητής, αν το ζητήσει εγγράφως ένα (1) μήνα τουλάχιστον πριν από την επόμενη εξεταστική περίοδο, εξετάζεται για δεύτερη φορά κατά την περίοδο αυτή από τριμελή εξεταστική επιτροπή, όπως ορίζεται στο προηγούμενο εδάφιο. […]
Τέλος με το άρθρο αυτό προωθείται μια ύπουλη εντατικοποίηση των σπουδών προς τα ν + ν / 2 χρόνια και άλλη μια ενίσχυση τις εξάρτησης των φοιτητών από παρατάξεις και πρόσωπα διαπλεκόμενα με καθηγητές, επιτροπές και συμβούλια. Επιπλέον η πρόταση αυτή γυρίζει αρκετά χρόνια πίσω τη φύση των μαθημάτων αφού καταργεί την αυτοτέλεια τους καθώς και την αυτοτελή δυνατότητα των φοιτητών να τα περάσουν.
ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ