Προτάσεις για το νομοσχέδιο

Συζητήσεις σχετικές με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, νέα, αποφάσεις συγκλήτου, αποφάσεις συνελεύσεων πληροφορικής. Γενικότερα ό,τι έχει σχέση με τον Πανεπιστημιακό χώρο.
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Post by tZoLe » Thu Jun 22, 2006 7:27 pm

PASCAL wrote:Εντάξει.
PASCAL++ :smt023
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
tec-goblin
bit level
bit level
Posts: 37
Joined: Wed Nov 02, 2005 12:10 pm
Location: Γλασκώβη
Contact:

Post by tec-goblin » Tue Jul 04, 2006 2:31 pm

Ω, εσείς έχετε κάνει ωραία συζητησούλα εδώ :)

Δυστυχώς κατέληξε συζήτηση μεταξύ δύο - δεν ξέρω αν τα διάβασαν όλοι, πάντως έχετε πει ενδιαφέροντα πράγματα εδώ.
Goo Goo Mucks are Burning Longer
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Tue Jul 04, 2006 2:43 pm

Θυμίζει λίγο chat το πράγμα. :)
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
tec-goblin
bit level
bit level
Posts: 37
Joined: Wed Nov 02, 2005 12:10 pm
Location: Γλασκώβη
Contact:

Post by tec-goblin » Tue Jul 04, 2006 2:46 pm

Theofaman wrote: το δωρεάν σύγγραμμα δεν καταργείται, αντίθετα θα μπορούμε εμείς να διαλέγουμε το βιβλίο απο μία λίστα
Προτιμούσα να σας πω την αλήθεια το πρωτότυπο εδώ: έλεγε ότι πρώτα θα ενισχυθούν οι βιβλιοθήκες, και μετά μπορεί να καταργηθεί το σύγγραμμα. Σοβαρά, άντε 5 βιβλία να έχω κρατήσει από τη σχολή και να κοιτάω ξανά κατά καιρούς - ε, θα μπορούσα να θυσιάσω ότι θα τα αγόραζα, με αντάλλαγμα επιλογή βιβλίων και δυνατή βιβλιοθήκη.

Η νέα όμως πρόταση λέει: τόσα τσάμπα βιβλία όσο το μίνιμουμ μαθημάτων για να περάσεις τη σχολή (που δεν είναι αρκετά για καμμένους σαν κι εμένα που πέρασαν 40 μαθήματα), καθαρά δείχνει ότι δεν θέλουν να δώσουν λεφτά για τις βιβλιοθήκες, και η "εθνική λίστα" ακούγεται πολύ αστεία. Δηλαδή, για τα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης του Κανέλλη, που ζήτημα αν το κάνουν άλλοι 2 στην Ελλάδα, θα πρέπει να υπάρξει εθνική επιτροπή για να αποφασίσει ποια βιβλία θα παίρνουμε;
Πότε θα μάθουν να μην συγκεντρώνουν τα πάντα και να αφήνουν τα πανεπιστήμια να αποφασίζουν;
Goo Goo Mucks are Burning Longer
User avatar
PaP
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 1077
Joined: Wed Apr 21, 2004 12:06 am
Academic status: Alumnus/a
Location: San Francisco
Contact:

Post by PaP » Tue Jul 04, 2006 2:57 pm

To Θέμα όμως δεν είναι αν οι προτάσεις αυτές αν είναι τόσο σωστές αλλά αν όντως η πολιτεία θα δαπανήσει λεφτά για την παιδεία γιατί ναι μεν να φτιαχνούν βιβλιοθήκες και να καταργηθούν τα δωρεάν (με είχε βολέψει στην Ισπανία) αλλά με τα σημερινά κονδύλια πώ ς θα γίνουν οι βιβλιοθήκες Μανωλιό μου που δεν έχουμε δεκάρα ?
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Tue Jul 04, 2006 11:19 pm

Το θέμα είναι για κάθε μάθημα να έχουμε ένα σύγγραμμα "οδηγό" το οποίο θα διανέμεται δωρεάν στους φοιτητές. Από εκεί και πέρα η πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει ώστε τα πανεπιστήμια να έχουν μεγαλύτερες βιβλιοθήκες ώστε να μπορούν οι φοιτητές να δανείζονται από αυτές και άλλα σχετικά συγγράμματα για το μάθημα. Έτσι και η γνώση θα είναι πιο ευρεία και οι οικονομικά ασθενείς φοιτητές δε θα επιβαρύνονται με επιπλέον "εκπαιδευτικές" αγόρες.
User avatar
tsilochr
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3246
Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
Academic status: PhD
Gender:
Location: mm.aueb.gr
Contact:

Post by tsilochr » Tue Jul 04, 2006 11:48 pm

Θα βγω λίγο από το θέμα μιας και μιλάμε για τα συγγράματα.

Έπεσε προχτές στα χέρια μου το βιβλίο λειτουργικών του Tanenbaum από την lumen. Ρε, με τέτοια βιβλία αγαπάς ακόμα πιο πολύ το αντικείμενο, εγώ θα το πέρναγα με 10 το μάθημα. Το θέμα είναι ότι στο δεύτερο έτος δεν είχα την ωριμότητα να αγοράσω extra βιβλίο, και στη τελική αν αγοράζαμε από ένα επιπλεόν βιβλίο για κάθε μάθημα...

Βέβαια να πω την αλήθεια, στο προπτυχιακό ποτέ δεν πήγα να δανειστώ βιβλίο από τη βιβλιοθήκη. Το λέω και ντρέπομαι. Αλλά και πάλι, και να δανειζόμουν βιβλία θα έπρεπε να τα δώσω πίσω. Εμένα με ενδιαφέρει να μείνει κάτι στην βιβλιοθήκη. Γι αυτό δίνω ένα + τον Αποστολόπουλο που πρώτα δίνει τα Δίκτυα από Tanenbaum και μετά το δικό του

ΥΓ Νομίζω ότι στο ΕΚΠΑ, στα Λειτουργικα δίνουν Tanenbaum και μπράβο τους
Dog oF wAr
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 185
Joined: Mon Jun 05, 2006 1:35 am
Academic status: 4th year
Gender:
Location: Ζωγράφου

Post by Dog oF wAr » Wed Jul 05, 2006 12:56 am

PASCAL wrote:Το θέμα είναι για κάθε μάθημα να έχουμε ένα σύγγραμμα "οδηγό"
Οδηγός για κάθε μάθημα είναι οι παραδόσεις, οι σημειώσεις και οι διαφάνειες. Ξέρω, δεν είναι παντού διαθέσιμα αλλά στο 99% των μαθημάτων είναι. Και πάλι όμως, η λίστα με τα προτεινόμενα βιβλία δε θα περιέχει άσχετα με το θέμα συγγράμματα, υποθέτω ότι το καθένα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν οδηγός, από τη στιγμή που καλύπτουν την ίδια ύλη.

Ας σκεφτούμε και το γεγονός ότι ούτως ή άλλως βιβλία παίρνουμε όταν έχουμε σχεδόν τελειώσει την ύλη, όταν πλέον έχουμε παραδόσει 10 εργασίες. Αυτό σημαίνει ότι πλέον είμαστε σε θέση να διαλέξουμε μόνοι μας το βιβλίο (αν όχι τότε πολύ απλά δεν έχουμε ενδιαφερθεί καθόλου για το μάθημα και την ύλη του - δεν πρέπει να μας απασχολεί η περίπτωση αυτή).

Άρα, δεν είναι προφανώς προτιμότερο να παίρνει κανείς το βιβλίο "οδηγό" που του ταιριάζει;

Το πρόβλημα εξοπλισμού των βιβλιοθηκών δεν είναι καινούριο... αν και η δική μας είναι αρκετά καλή! Αυτή τη στιγμή έτσι κι αλλιώς η βιβλιοθήκη είναι απαραίτητη στον κάθε φοιτητή - γεγονός που αποδεικνύει ότι τα συγγράμματα που παίρνουμε είναι ανεπαρκή σε πολλές (αλλά όχι όλες τις) περιπτώσεις. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι και να μη βελτιωθούν οι βιβλιοθήκες, πάλι είναι καλό να μπορείς να διαλέξεις το βιβλίο σου.
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by PASCAL » Wed Jul 05, 2006 2:05 am

Οι διαφάνειες και σημειώσεις παρέχουν μια στοιχειώδη-περιληπτική παρουσίαση των θεμάτων που άπτεται κάθε μάθημα. Δεν καλύπτουν ούτε το εύρος ούτε το βάθος των γνώσεων που προσδοκά να μεταδόσει ο καθηγητής αφού όπως δηλώνει και το όνομά τους είναι "σημειώσεις"! Δεν μπορούν να δώσουν επαρκώς τις κατευθυντήριες γραμμές και καλό θα ήταν να αποτελούν συμπλήρωμα στη βιβλιογραφία. Αντίθετα σε ένα βιβλίο υπάρχει η δυνατότητα και χώρος να αναλυθεί πιο διεξοδικα το αντικείμενο κάθε μαθήματος και συνεπώς ο φοιτητής να εντρυφήσει σε αυτό. Όσο για τις παραδόσεις, η παρακολούθησή τους συχνα δεν αντιστοιχεί σε υψηλό αριθμό ακροατών και μάλιστα φθίνει όσο μεγαλώνουν τα έτη ενώ ποικίλει και η ποιότητά τους από καθηγητή σε καθηγητή.

Η εμπειρία των φοιτητών με τη βιβλιογραφία αποκτάται φυσικά με το διάβασμα αυτής. Δεν είναι κάτι που αποκτάται σε ένα εξάμηνο και πολύ περισσότερο δεν είναι κάτι που αποκτάται μέσα στις πρώτες μέρες που ο φοιτητής έρχεται σε επαφή με το μάθημα. Γι' αυτό χρειάζεται μια καθοδήγηση μέσα από ένα κοινά αποδεκτό(κατά τη γνώμη μου από το τμήμα και όχι από τον καθηγητή) "καλό" σύγγραμμα το οποίο βέβαια πρέπει να συμπληρώνει η δυνατότητα των φοιτητών να μπορούν να δανειστούν από τη βιβλιοθήκη εναλλακτικά συγγράματα αν δεν μείνουν ικανοποιημένοι.

Τώρα, οι καθυστερήσεις της διανομής των συγγραμμάτων είναι ένα μεγάλο θέμα μέσα από το οποίο φαίνεται τόσο η συνέπεια των καθηγητών όσο και η σύνέπεια των εκδοτικών οίκων. Το πόσο γρήγορα θα πάρουμε κάποιο βιβλίο είναι συνιστώσα αυτών των δύο(προσωπικά πιστεύω είναι κυρίως του καθηγητή). Σε καμία περίπτωση όμως αυτή η κακοργάνωση που επικρατεί δεν αποτελεί δικαιολογία να καταργηθεί έστω και αυτό, το ένα δωρεάν συγγράμμα.

Τέλος, για το πόσοι φοιτητές θα είχαν τη δυνατότητα να μην λάβουν δωρεάν ένα σύγγραμμα αλλά να το αγοράσουν δεν θα ήθελα να κάνω κάποιο σχόλιο.
Post Reply

Return to “Τμήμα - Πανεπιστήμιο”