Αναμόρφωση σπουδών τμήματος Πληροφορικής

Συζητήσεις σχετικές με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, νέα, αποφάσεις συγκλήτου, αποφάσεις συνελεύσεων πληροφορικής. Γενικότερα ό,τι έχει σχέση με τον Πανεπιστημιακό χώρο.
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sun Apr 01, 2007 10:02 am

Θα επιμείνω στα 4 μαθήματα ελεύθερης επιλογής για να φανεί η παραταξιακή νοοτροπία με την οποία επιλέχθηκαν. Καταρχάς με ποιά κριτήρια τα επέλεξαν; Γιατί π.χ. να μπορούν να δηλώσουν οι φοιτητές τα παρακάτω μαθήματα από το ΔΕΤ:
1. Διδακτική
2. Διοίκηση Επιχειρήσεων και Τεχνολογία
3. Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία
4. Οργανωσιακή Ψυχολογία
5. Παιδαγωγική
6. Ανάλυση και Μοντελοποίηση
7. Διοίκηση Παραγωγής & Υπηρεσιών

και όχι μαθήματα όπως:

1. Στοχαστικά Υποδείγματα Επιχειρησιακής Έρευνας
2. Ειδικά Θέματα Τεχνολογίας Λογισμικού
3. Ψηφιακό Περιεχόμενο και Κινητές Επικοινωνίες

Ρίξτε μια ματιά εδώ να δείτε και τα υπόλοιπα.
Δηλαδή αν κάποιος πάρει την Οργανωσιακή Ψυχολογία του ΔΕΤ και την Ψυχολογία του Μάρκτινγκ, μπορεί να έχει πτυχίο Πληροφορικής με 36 μαθήματα, εκ των οποίων τα 2 να είναι Ψυχολογία. Τουλάχιστον ας έβγαζαν την Ψυχολογία του Μάρκετινγκ και ας προσφερόταν μόνο η Οργανωσιακή Ψυχολογία του ΔΕΤ (που είναι και πιο αξιοπρεπές μάθημα). Εδώ ισχύει το με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια.
Erevodifwntas wrote:Δε μπορείς να αναγκάσεις κανέναν να γίνει επιστήμονας της πληροφορικής. Αν κάποιος το θέλει θα μάθει και patterns και μαρκοβιανές αλυσίδες. Ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των φοιτητών για τον α, β λόγο θέλει απλά να πάρει πτυχίο. Ε αυτοί ας το πάρουν χωρίς να ξέρουν όλα αυτά κι άλλα πολλά. Οι υπόλοιποι ας πάρουν τα αντίστοιχα μαθήματα (ευτυχώς έχουμε για όλα τα γούστα).
Δηλαδή θα έχουμε ένα τμήμα Πληροφορικής που θα βγάζει μισοσχετικούς/ μισοάσχετους; Μια βιομηχανία παραγωγής πτυχίων; Μετά θα θέλουμε να κάνουμε επιμελητήρια και να διεκδικούμε επαγγελματικά δικαιώματα. Τι δικαιώματα όταν το 30% που θα παίρνει πτυχίο θα είναι ημιμαθείς; Θα κοροϊδεύουμε τον κόσμο δηλαδή.
Μα νόμιζα ότι αυτό υπάρχει σε χώρες όπως η Αγγλία, όπου υπάρχουν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, που όσοι θέλουν πληρώνουν και παίρνουν ένα χαρτί, όχι εδώ στην Ελλάδα, που έχουμε δημόσια παιδεία, δηλαδή βγάζουμε επιστήμονες...
Last edited by rapadder on Sun Apr 01, 2007 3:03 pm, edited 1 time in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
HdkiLLeR
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 4356
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: New York, NY
Contact:

Post by HdkiLLeR » Sun Apr 01, 2007 12:52 pm

Erevodifwntas wrote:Μου αρέσει που κατηγορούμε την διεπιστημονικοτητα και έχουμε ως μέτρο σύγκρισης το ΕΜΠ που διδάσκει μέχρι και ιστορία της τέχνης (ναι για τους ηλεκτρολόγους μιλάω). Δε μπορείς να αναγκάσεις κανέναν να γίνει επιστήμονας της πληροφορικής. αν κάποιος το θέλει θα μάθει και patterns και μαρκοβιανές αλυσίδες. ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των φοιτητών για τον α, β λόγο θέλει απλά να πάρει πτυχίο. Ε αυτοί ας το πάρουν χωρίς να ξέρουν όλα αυτά κι άλλα πολλά. Οι υπόλοιποι ας πάρουν τα αντίστοιχα μαθήματα (ευτυχώς έχουμε για όλα τα γούστα) το να μάθεις τι έχει μέσα ενας υπολογιστής κοστίζει γύρω στα 24€ (4 τεύχη από κάποιο περιοδικό της αγοράς). άνοιξε μόνος σου το pc σου και κάνε το μπίλιες. υπάρχουν άτομα που δεν ξέρουν να κάνουν format. Θα έπρεπε να τα διδάσκει κι αυτά η σχολή? Η σχολή μας ευτυχώς έχει μαθήματα για όλες τις ταχύτητες. Άλλωστε δε νομίζω ότι κάποιος που δεν ξέρει προγραμματισμό θα διεκδικήσει θέσεις προγραμματιστή (κι αν το κάνει μάλλον δε θα το καταφέρει). οπότε, μια χαρά είμαστε. όσο για τα δίκτυα... έχω κάνει πια 5 μαθήματα δικτύων -3 προπτυχιακό και 2 μεταπτυχιακό- πραγματικά κάτι χρήσιμο έμαθα μόνο στα πρωτα 2 -για να μην πω 1,5 (από εκεί και πέρα ήταν απλά επανάληψη όσων είχα μάθει).

η λύση είναι μία "ψάξε το μόνο σου".
Βρε Γιώργο δεν είναι τα πάντα κάντο μόνος σου. Υπάρχει μια εκπεδευτική διαδικασία που πρέπει να ολοκληρωθεί ωστε να ξέρεις πάνω κάτω με τι ασχολείσαι και μετά ναι παίρνεις ότι θέλεις, γεμίζεις κενά, εξιδεικεύεσαι, αλλάζεις ενασχόληση κλπ κλπ. Το πρόβλημα εδώ είναι κυρίως στο τι θεωρείται πυρήνας βασικών γνώσεων και πρέπει να το ξέρουν όλοι και τι όχι. Δεν κατηγόρησε κανείς το να έχεις πλάτος γνώσεων, στο κάτω κάτω είναι ότι καλύτερο μπορείς να κάνεις στο πρώτο σου πτυχίο (πρωσωπική άποψη). Αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να έχεις 10 πράγματα που να τα ξέρεις σωστά και καλά. Δεν μπορείς να μάθεις παραγωγηση εάν δεν ξέρεις τι είναι η συνάρτηση πως να το κάνουμε..
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sun Apr 01, 2007 3:45 pm

Αρκετοί από εμάς συμφωνήσαμε στα παρακάτω. Θα ήθελα τα σχόλια σας στις προτάσεις που προέκυψαν από το thread των 4 σελίδων, όπως τις συνοψίζω:
rapadder wrote: 1. Στο ΣΤ εξάμηνο να υπάρχει ένα ακόμα υποχρεωτικό μάθημα, το μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών.
2. Να υπάρχει ένα ακόμα υποχρεωτικό μάθημα υποβάθρου στο Ε εξάμηνο, το οποίο να καλύπτει περιοχές της Επιστήμης των Υπολογιστών/ Μαθηματικά. Εναλλακτικά αντί να προσφερθεί κάποιο νέο θα μπορούσε κάποιο από τα προσφερόμενα μαθήματα να γίνει υποχρεωτικό.
3. Η λίστα με τα μαθήματα ελεύθερης επιλογής θα πρέπει να αλλάξει. Συγκεκριμένα:
- Περιλαμβάνονται μαθήματα που επικαλύπτονται με άλλα μαθήματα (π.χ. Οργανωσιακή Ψυχολογία (ΔΕΤ) σε σχέση με την Ψυχολογία (Μ&Ε)).
- Θα πρέπει να διαγραφούν μαθήματα που δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με την Πληροφορική και το πλαίσιο σπουδών ενός Οικονομικού Πανεπιστημίου (Μαρξιστική Οικονομική Ι & ΙΙ).
- Θα πρέπει να γίνει προσπάθεια να ενταχθούν σε αυτήν αξιόλογα μαθήματα άλλων τμημάτων (π.χ. ΔΕΤ).
- Θα πρέπει να προσφέρονται πολύ λιγότερα μαθήματα από κάθε τμήμα. Ορισμένα από τα προσφερόμενα μαθήματα απαιτούν ένα υπόβαθρο που ένας φοιτητής Πληροφορικής δεν μπορεί να έχει εκ των πραγμάτων.
- Σε περίπτωση που ο αριθμός των μαθημάτων ελεύθερης επιλογής παραμείνει ο ίδιος (4 μαθήματα) αντί να μειωθεί σε 2, να αυξηθεί ο αριθμός των μαθημάτων για την απόκτηση πτυχίου κατά δύο μαθήματα.
Οι παραπάνω αλλαγές να συζητηθούν στις επόμενες Γ.Σ. του τμήματος και να παρθεί απόφαση ώστε να ισχύουν για όσους εισαχθούν από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά (2007-2008) στο τμήμα Πληροφορικής.

Ο εκάστοτε διδάσκων έχει δικαίωμα να διδάσκει το μάθημα όπως εκείνος ορίζει. Η Γ.Σ. ενός τμήματος δεν μπορεί να επέμβει στον τρόπο διδασκαλίας και την έκταση της ύλης του κάθε μαθήματος. Μπορεί όμως να γίνουν οι ακόλουθες συστάσεις:

1. Οι εργασίες στα υποχρεωτικά μαθήματα όχι απλά να καταλαμβάνουν ένα ποσοστό του βαθμού αλλά να είναι υποχρεωτικές. Ο διδάσκων θα μπορεί να καθορίζει (επιπλέον) προαιρετικές εργασίες.
2. Οι προγραμματιστικές εργασίες των φοιτητών από κάθε έτος θα αποθηκεύονται. Οι εργασίες των φοιτητών κάθε έτους θα συγκρίνονται με εργασίες από παλαιότερα έτη, ώστε να αποφεύγεται η εύκολη αντιγραφή. Επίσης συνίσταται οι φοιτητές να εξετάζονται προφορικά στις προγραμματιστικές εργασίες που παραδίδουν, καθώς και οι διδάσκοντες να αλλάζουν τα θέματα των εργασιών από έτος σε έτος.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
ailouros
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1041
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
Academic status: Alumnus/a
Contact:

Post by ailouros » Sun Apr 01, 2007 4:06 pm

Θα πρέπει να διαγραφούν μαθήματα που δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με την Πληροφορική και το πλαίσιο σπουδών ενός Οικονομικού Πανεπιστημίου (Μαρξιστική Οικονομική Ι & ΙΙ).
Γιατί δεν έχει σχέση με το πλαίσιο σπουδών ενός Οικονομικού Πανεπιστημίου;
Διαφωνώ με την κίνηση.. Εδώ κάνουμε με όλο τον σεβασμό "καφενειακή" συζήτηση και ο καθένας λέει τον πόνο του.Και δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο απάυγασμα πέρα από κάποιες απόψεις που είναι τεκμηριωμένες αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν κάποια συγκεκριμένη πρόταση.
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sun Apr 01, 2007 4:11 pm

Η καφενειακή συζήτηση θα ωριμάσει και θα βρούμε την χρυσή τομή. Καλό είναι να ξέρει κανείς το τί είναι η κολλεκτιβοποίηση, αλλά όχι όταν δεν διδάσκονται άλλα, πολύ σοβαρότερα μαθήματα υποβάθρου (για τον φοιτητή της Πληροφορικής μιλάμε πάντα). Ο φοιτητής του Οικονομικού είναι άλλη ιστορία. Το πτυχίο δεν μπορεί να είναι (εντελώς) a la carte.
Πίστεψε με, κανένας από αυτούς δεν είναι, ούτε ήταν τότε "ειδικός"
Φυσικά ακούω αντιπροτάσεις/ σχόλια. Όλα τα παραπάνω είναι υπο διαπραγμάτευση ;).
Last edited by rapadder on Sun Apr 01, 2007 4:33 pm, edited 4 times in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
Ganther
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2273
Joined: Fri Jun 18, 2004 9:31 am
Academic status: 3rd year
Gender:

Post by Ganther » Sun Apr 01, 2007 4:13 pm

Αυτο με το να κρατιουνται οι εργασιες για την επομενη χρονια, θεωρω οτι ειναι πολυ σωστο. Νομιζω οτι ειναι η μεγαλυτερη αδικια που γινεται στο τμημα. Και ειδικα σε χρονιες που η εργασια δεν εχει (ουσιαστικα) αλλαξει...
User avatar
ailouros
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1041
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
Academic status: Alumnus/a
Contact:

Post by ailouros » Sun Apr 01, 2007 4:21 pm

Για έναν απόφοιτο Οικονομικού τμήματος καλό είναι να διδάσκεται και Μαρξιστική οικονομική ανάλυση.Είναι κομμάτι της επιστήμης τους.Επειδή είπες ότι δεν κολλάει στο πλαίσιο σπουδών οικονομικού Πανεπιστημίου.
Σε θέματα προγράμματος σπουδών νομίζω ότι πρώτο λόγο έχουν οι ακαδημαϊκοί λόγω εμπειρίας και φυσικά επειδή αυτή είναι η δουλειά τους. Εμείς ότι και να πούμε δεν έχουμε την συγκρότηση και την εμπειρία ως απόφοιτοι του τμήματος να προτείνουμε ή να ζητήσουμε σοβαρές αλλαγές. Αντί αυτού θα ήμουν ανοιχτός αν υπήρχε φόρμα feedback τόσο σε κάθε μάθημα όσο και γενικότερα για το τμήμα και τα χαρακτηριστικά του. Εκεί θα μπορούσε ο καθένας να εκφράσει τις ανησυχίες του και να πιάσουν και τόπο.
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sun Apr 01, 2007 4:39 pm

Για έναν απόφοιτο του ΔΕΤ, Μάρκετινγκ, Πληροφορικής κλπ θεωρώ ότι είναι ψιλοάσχετο. Στο Οικονομικό να διδάσκεται. Θα απαντήσω σε αυτό που λές αλλά θα βγώ off-topic:

[off-topic]
Η τελευταία αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών του τμήματος (που ισχύει σήμερα) έγινε όταν ήμουν ακόμα προπτυχιακός φοιτητής. Σε αυτήν πρωτοστατούσαν (ως συνήθως) φοιτητές από παρατάξεις, τους οποίους και γνωρίζω προσωπικά (καθότι συμφοιτητές μου). Κανένας από τα (δύο) παιδιά που είχαν σημαίνοντα ρόλο στην όλη διαδικασία (ως επικεφαλείς των παρατάξεων τους) δεν ασχολείται σήμερα αμιγώς με την Πληροφορική, ούτε σε ακαδημαϊκό επίπεδο, ούτε σε επαγγελματικό (επιλογή τους). Να μην δίνουμε λοιπόν την εντύπωση ότι εμείς είμαστε αναρμόδιοι/ άσχετοι για να προτείνουμε το τι θα πρέπει να περιέχει ένα πρόγραμμα σπουδών Πληροφορικής. Φυσικά και δεν αποφασίζουν (μόνο) οι σοφοί καθηγητές. Οι 3ετείς τότε φοιτητές που είχαν σημαίνοντα ρόλο στην όλη διαδικασία (...) δεν είναι απαραίτητα καλύτεροι από εμάς ;).
[/off-topic]
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
shodanjr_gr
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 810
Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
Academic status: Alumnus/a
Location: Stony Brook, NY

Post by shodanjr_gr » Sun Apr 01, 2007 5:18 pm

Erevodifwntas wrote:
P.S. εδώ και λίγο καιρό δουλεύω σε ένα δημοτικό... κάθε φορά πηγαίνω στους μαθητές μου από έναν επεξεργαστή, μια μνήμη, ένα σκληρό δίσκο (μέχρι και εναν SCSI Controller, αλλά φυσικά δεν κατάλαβαν τι είδαν) για να δουν τι έχει μέσα ένας υπολογιστής (τα παιδιά μου είναι μέχρι και τρίτη τάξη)... Πραγματικά θα μου φαινόταν αστείο να έβλεπα αντίστοιχες καταστάσεις στη σχολή... απλά θα με πλήγωνε...
Και δεν σε πληγώνει που έχουμε φοιτητές και απόφοιτους που δεν έχουν δει ποτέ από κοντά μία CPU; Πιθανότατα το βλέπω διαφορετικά το θέμα από εσάς, αλλά αν εγώ είχα μπροστά μου έναν φοιτητή πληροφορικής θα το το θεωρούσα αυτονόητο ότι θα μπορεί να μου εγκαταστήσει μία κάρτα γραφικών στο PC...(κάτι που δυστυχώς μόνο αυτονόητο δεν είναι).
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
User avatar
ailouros
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1041
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
Academic status: Alumnus/a
Contact:

Post by ailouros » Sun Apr 01, 2007 5:46 pm

Και δεν σε πληγώνει που έχουμε φοιτητές και απόφοιτους που δεν έχουν δει ποτέ από κοντά μία CPU;
Νομίζω πως όχι. Άλλο η τεχνική και άλλο η ακαδημαϊκή εκπαίδευση. Ένα workshop πάντως θα έλυνε το πρόβλημα εξάλλου δεν είναι και τίποτα να μάθεις να λύνεις και να δένεις ένα PC.
Η τελευταία αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών του τμήματος (που ισχύει σήμερα) έγινε όταν ήμουν ακόμα προπτυχιακός φοιτητής. Σε αυτήν πρωτοστατούσαν (ως συνήθως) φοιτητές από παρατάξεις, τους οποίους και γνωρίζω προσωπικά (καθότι συμφοιτητές μου).
Πρωτοστατούσαν ψηφίζοντας ή είχαν ενεργό ρόλο προτείνοντας;Όπως και να έχει είναι θεμιτό να συμμετέχουν εκπρόσωποι των φοιτητών σε κάποιες διαδικασίες. Το αν είναι ικανοί η όχι το κρίνουν οι ψηφίζοντες και κάθε συλλογικότητα έχει τους εκπροσώπους που ψηφίζει.Δεν θεωρώ ότι ένας 3-ετής έχει την δυνατότητα να κάνει εποικοδομητικά τέτοιου είδους παρεμβάσεις, πέρα απο το να επισημάνει π.χ ότι η Λογιστική δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό.Όπως και μεις δεν είναι ανάγκη να "μανιφεστοποιούμε" (sic) κάθε φορουμιακή συζήτηση για να την βγούμε χωρίς φλας στα θεσμικά όργανα και να σώσουμε ως άλλοι σούπερμαν το τμήμα μας.
Το Πανεπιστήμιο έχει πεπερασμένο προσωπικό και δυνατότητες. Μπορεί εγώ να ήθελα να μου προσφέρονται στα 4 ελεύθερης επιλογής "Υπολογιστική Γλωσσολογία 1,2,3" κάποιος άλλος "Βιοπληροφορική" και κάποιος άλλος "Γεωγραφικές βάσεις δεδομένων". Το να καλύπτει τέτοιο (δι)επιστημονικό εύρος αντικειμένων ένα τμήμα είναι ουτοπικό για το Ο.Π.Α και την Ελλάδα γενικότερα. Μπορεί κάποιος εκτός από έναν καθηγητή που βιώνει καταστάσεις-προβλήματα-γραφειοκρατίες κλπ απο μέσα και έχει περάσει και από 2-3-4 ακόμα Πανεπιστήμια,να μου εξηγήσει γιατί πετάω στα σύννεφα; Για αυτό λέω ότι τέτοια συζήτηση, για να ξεφύγει από τον προσωπικό μας καημό δεν μπορούμε να την κάνουμε μόνοι μας αλλά χρειάζεται και η συνδρομή των πλέον αρμοδίων για να διατηρείται σε ρεαλιστικά επίπεδα
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sun Apr 01, 2007 6:24 pm

Δεν λέμε πολύ διαφορετικά πράγματα. Τα θεσμικά όργανα και το Πανεπιστήμιο γενικά λειτουργούν καλύτερα όταν υπάρχει ένα feedback. Αυτό που κάνουμε εδώ είναι να μαζεύουμε feedback, απόψεις, υπερβολές, οτιδήποτε. Αυτές θα δωθούν στα αρμόδια όργανα του τμήματος για αξιολόγηση και αξιοποίηση. Δεν θα καταργήσουμε τα θεσμικά όργανα. Για να μην στέλνονται όμως Kbyte στον server του Venus χωρίς να αξιοποιείται αυτή η πληροφορία, θεωρώ ότι είναι χρήσιμο να προβληθεί κάποια στιγμή.
Η διεπιστημονικότητα δεν θα πρέπει να υπακούει σε μια νοοτροπία να βάλουμε εύκολα μαθήματα για να πάρουμε όλοι πτυχίο. Είναι προφανές ότι άλλα τμήματα προσφέρουν αξιόλογα μαθήματα από διακεκριμένους επιστήμονες (π.χ. Σπινέλλης), τα οποία θα μπορούσαν άνετα να υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών ενός τμήματος Πληροφορικής και τα οποία (δυστυχώς) δεν προσφέρονται. Δεν χρειάζεται να φτιάξουμε νέα μαθήματα.
Επίσης το πρόβλημα με τις αντιγραφές εργασιών είναι γνωστό. Και εγώ όταν ήμουν φοιτητής είχα λάβει εργασίες με e-mail, κυρίως στο πρώτο έτος. Δύσκολα μπορώ να φανταστώ κάποιον εκπρόσωπο να θέτει αυτό το θέμα και να φέρει έτσι σε δύσκολη θέση τους συμφοιτητές του. Αντίθετα σε ένα forum όπως αυτό ένα τέτοιο θέμα μπορεί να τεθεί και να συζητηθεί. Οποιαδήποτε forumική συζήτηση μόνο χρήσιμη μπορεί να είναι.
Συμφωνώ ότι χρειάζεται η συνδρομή των πλέον αρμόδιων (καθηγητών) για να είναι η συζήτηση ολοκληρωμένη. Ακόμα και εκείνων των καθηγητών που βάζουν κάθε χρόνο τις ίδιες εργασίες και επομένως ευνοούν την αντιγραφή. Κάθε τι στην ώρα του όμως. Ας συλλέξουμε πρώτα τις δικές μας απόψεις/ προτάσεις.
Last edited by rapadder on Sun Apr 01, 2007 6:31 pm, edited 1 time in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
fo@
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 337
Joined: Mon Jun 19, 2006 12:35 pm

Post by fo@ » Sun Apr 01, 2007 6:30 pm

rapadder++

και να προσθέσω ότι και η πρόταση του αίλουρου για workshop είναι καλή. Ίσως όχι άμεσα πραγματοποίησιμη άλλα άξια να προβληθεί.
"With soap, baptism is a good thing"
User avatar
ailouros
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1041
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
Academic status: Alumnus/a
Contact:

Post by ailouros » Sun Apr 01, 2007 6:42 pm

Οκ εγώ σε πρώτο επίπεδο κρατάω αυτό που λέμε για τις αντιγραφές. Στην Βρετανία πριν εγγραφείς πρέπει να υπογράψεις δεκασέλιδο κείμενο που ορίζει τι θεωρείται plagiarism (ακόμα και το να γράψεις κάτι χωρία αναφορά) και αν και λίγο υπερβολική αντιμετώπιση δεν τολμάει κανείς να διανοηθεί να κάνει copy paste (βγαίνουν και θέματα πτυχιακών για ανάπτυξη και εξέλιγη plagiarism detectors).
Αυτή η αυστηρότητα σε πρώτο επίπεδο θα ήταν μια αναβάθμιση γιατί σε πολλές περιπτώσεις καλός βαθμός αποφοίτου=καλές δημόσιες σχέσεις και ικανότητα στο ctrl+C,ctrl+V και αυτό ζημιά μόνο κάνει.
Ως φόρουμ δεν θα ταν πιο χρήσιμο να πιέσουμε ώστε να είναι υποχρεωτικό για κάθε καθηγητή να βγάζει feedback φόρμες για το μάθημά του; Επιμένω ότι το πως διδάσκεται το μάθημα είναι το νευραλγικότερο σημείο.Παράδειγμα: Υπολογιστικά μαθηματικά και αντιπαράδειγμα (πρότυπο) Τεχνητή Νοημοσύνη. Για το δεύτερο τι να πει κανείς; Καλύπτει τεράστιο εύρος και ικανοποιητικό βάθος θεμάτων. Δηλαδή οποιοσδήποτε το παρακολουθήσει δεν θα χει πρόβλημα να παρακολουθήσει σχετικό μεταπτυχιακό μιας και τα περισσότερα θα τα έχει ξανα ακούσει. Επίσης το Τ.Ν κάνει φοβερή ενσωμάτωση πιθανοτήτων/στατιστικής και λογικής. Ακόμα και να τα χεις περάσει με 5 αυτά τα μαθήματα σου δίνει την ευκαιρεία να ξαναπιάσεις το concept.Στο τέλος του μαθήματος γίνεται και άνοιγμα σε LangProcessing για όσους ψάχνουν το κάτι διαφορετικό.
Δεν χρειάζεται ανάλυση1,2,3,4 για να εμπλουτιστεί το θεωρητικό μας υπόβαθρο αλλά πιο advanced μαθήματα με επαρκή διδασκαλία, χρήσιμες και διδακτικές εργασίες και ορθολογικές εξετάσεις.Αν δεν υπήρχαν καθηγητές που βάζαν τα ίδια θέματα από το 1812 και αν ο κάθε καθηγητής έδινε το maximum για την οργάνωση και διδασκαλία του μαθήματός του τότε δεν νομίζω ότι θα κάναμε αυτή την συζήτηση..
User avatar
fo@
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 337
Joined: Mon Jun 19, 2006 12:35 pm

Post by fo@ » Sun Apr 01, 2007 7:13 pm

Η αξιολόγηση είναι ένα από τα σημεία που φέρνουν σε ρήξη φοιτητές και κυβέρνηση, δικαίως και αδίκως. Όποτε καλύτερα ότι κάνει κάθε καθηγητής αυτοβούλως. Αλλά αν έχει αυτό το βαθμό ευαισθησίας τότε μπορούμε να περιμένουμε ότι θα οργανώνει καλύτερα το μάθημα του και θα βάζει κάθε φορά εργασίες που δε θα κρίνονται από το μέγεθος τους και την ομοιότητα τους με τις προηγούμενες αλλά από τη συνεισφορά τους στην κατανόηση του αντικειμένου. Λίγο χλωμό δηλαδή αλλά αξίζει να το αποζητάς.

Γιαα Τ.Ν. που αναφέρθηκε αν και δεν έχω παρακουλουθήσει μου φαίνεται τρομερά δύσκολο μέσα από ένα μόνο μάθημα να καταπιαστείς επαρκώς με όλες αυτές τις έννοιες. Μπορεί να σε παρακινήσει να ασχοληθείς σε βάθος κάποια στιγμή αλλά εκτιμώ ότι οι αδυναμίες θα φανούν πολύ γρήγορα.

Επίσης πιστεύω πως και ο ίδιος ο Ανδρουτσόπουλος θα συμφωνούσε με την ενίσχυση του θεωρητικού υπόβαθρου όπως και το εξ αμερικής ερχόμενο καθηγητικο προσωπικό. Κάποιους από αυτούς όταν έκριναν έναν υποψήφιο διδακτορικό toy ΟΠΑ τους φάνηκε περίεργο που δε γνώριζε Taylor Expansions.

Δε χρειάζεται ανάλυση 1..4 αλλά να αποκρυσταλλωθεί ο βασικός χαρακτήρας του τμήματος και να μην παίρνονται αποφάσεις σε κομματική ψηφοθηρική βάση. Και αν τελικά θέλουμε να το επαναφέρουμε το τμήμα σε Εφαρμοσμένη Πληροφορική ας το κάνουμε αλλιώς χρειάζονται οπωσδήποτε αλλαγές στο πρόγραμμα και στο τι θα πρέπει να περιμένει ένας φοιτητής από αυτή τη σχολή. Επίσης επειδή συστεγαζόμαστε στο Ο.Π.Α δεν έχει καμία σημασία αν θέλουμε να λεγόμαστε computer science και να πρέπει να παίρνουμε κάθε είδους οικονομικό μάθημα. Είμαστε τμήμα πληροφορικής όχι ως μέρος του Ο.Π.Α αλλά του ευρύτερου δημόσιου πανεπιστημίου.
"With soap, baptism is a good thing"
User avatar
PaP
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 1077
Joined: Wed Apr 21, 2004 12:06 am
Academic status: Alumnus/a
Location: San Francisco
Contact:

Post by PaP » Sun Apr 01, 2007 10:11 pm

Σταμάτη 4 μαθήματα άσχετα δεν κάνουν κακό ίσα ίσα καλό κάνουν δε χρειάζεται να είμαστε αποστηρωμένοι επιστήμονες και να αγνοούμε τι άλλο παίζεται γύρω μας... Ακαδημαική εκπαίδευση είναι και καλό είναι να έχουμε και παιδεία όχι τεχνική κατάρτιση... Τα patters και οτίδηποτε άλλο θα τα δεις στην επαγγελματική σου ζωή... Αλλωστε θα δουλεύεις για πολλά χρόνια και εκεί θα δεις πολλά
Το να μην έχουμε και άσχετα μαθήματα επιλογής μόνο στα ΙΕΚ υπάρχει, σε παρακινώ να δεις το πρόγραμμα σπουδών της πληροφορικής του Berkley...
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Sun Apr 01, 2007 10:23 pm

Δεν διαφωνώ στο να υπάρχουν μαθήματα ελεύθερης επιλογής από άλλα τμήματα. Απλά αφενός η επιλογή των μαθημάτων είναι ατυχής (για να το θέσω ευγενικά) και αφετέρου όταν μπορείς να πάρεις πτυχίο με 36 μαθήματα θεωρώ ότι 4 μαθήματα "ανάλαφρού" τύπου είναι πολλά. Γι΄αυτό λέω ότι πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των μαθημάτων για την απόκτηση πτυχίου. Καλή είναι η διεπιστημονικότητα αλλά όχι σε βάρος της απόκτησης βασικών γνώσεων. Επίσης όχι διεπιστημονικότητα με μαθήματα μπούρδες :-).
Από τότε που φτιάχτηκε το ΔΕΤ κάποια μαθήματα μεταφέρθηκαν σε αυτό το τμήμα, αφού υπήρξε αντίστοιχη "μετανάστευση" καθηγητικού προσωπικού (που πριν άνηκε στο τμήμα Πληροφορικής). Στα πλαίσια της διεπιστημονικότητας θα μπορούσαν οι φοιτητές της Πληροφορικής να δηλώσουν π.χ. το Ηλεκτρονικό Εμπόριο του Δουκίδη. Αντ' αυτού προτιμήθηκε π.χ. η Οργανωσιακή Ψυχολογία γιατί είναι εύκολο μάθημα...
Ας ήταν όχι 4 αλλά 6 τα μαθήματα ελεύθερης επιλογής, αρκεί η λίστα να είχε αξιόλογα και σοβαρά μαθήματα από κάθε τμήμα. Στα ξένα Πανεπιστήμια μπορεί να υπάρχουν άσχετα μαθήματα αλλά δεν τα περνάς με 3 μέρες διάβασμα και ένα ξενύχτι. Περίπου το 1/3 των μαθημάτων της λίστας περιέχει τα πιο εύκολα μαθήματα των αντίστοιχων τμημάτων.
Last edited by rapadder on Sun Apr 01, 2007 10:40 pm, edited 1 time in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
sudtuwup
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 707
Joined: Fri May 14, 2004 6:46 pm
Academic status: MSc
Gender:
Location: Xavier Institute for Higher Learning

Post by sudtuwup » Sun Apr 01, 2007 10:36 pm

To ηλ. εμποριο δεν ειναι μεσα στα μαθηματα επιλογης μας. Αλλα νομιζω πλεον μπορεις να παρεις οποιο μαθημα θελεις.
Image
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Mon Apr 02, 2007 10:00 am

Όποιο μάθημα θέλει κάποιος από όλα τα τμήματα της σχολής; Θα πρέπει κάποιος να ρωτήσει την Γραμματεία του τμήματος για να είμαστε σίγουροι. Δεν νομίζω ότι αυτό λύνει κάποιο πρόβλημα. Μπορούμε τότε να βρούμε τα 5 πιο εύκολα μαθήματα της ΑΣΟΕΕ για να διευκολύνουμε κόσμο.
Υπάρχει μια αντίληψη στη σχολή, σύμφωνα με την οποία όποιος εισάγεται στο τμήμα θα πρέπει να παίρνει πτυχίο με οποιοδήποτε κόστος. Να μπορεί να τελειώσει κάποιος την σχολή με πολύ μικρή προσπάθεια και από κει και πέρα όποιος θέλει ας πάρει σοβαρά μαθήματα και ας προσπαθήσει περισσότερο. Αρκεί να μπορεί και ο απαράδεκτος να πάρει το πτυχίο του.
Έτσι φτιάχνεται ένα πρόγραμμα σπουδών που επιτρέπει στον απαράδεκτο φοιτητή να τελειώσει όπως - όπως. Να περάσει τα υποχρεωτικά μαθήματα (με αντιγραφές, όλο και κάπως θα τα περάσει) και από εκεί και πέρα ας πάρει ότι μάθημα επιλογής τον βολεύει περισσότερο. Ο απαράδεκτος φοιτητής δεν είναι απαράδεκτος τυχαία. Τυπικά αυτός ο τύπος φοιτητή πέρασε σε μια σχολή που δεν του αρέσει, μπορεί να μην του αρέσει ο προγραμματισμός, μπορεί να μην έχει μπεί στην διαδικασία να μάθει τι του αρέσει, μπορεί να θέλει να πάρει απλά το πτυχίο για να δώσει εξετάσεις σε μια τράπεζα, να το καταθέσει για να κάνει καριέρα ως καθηγητής Πληροφορικής στο δημόσιο. Υπάρχει λοιπόν ένα 15-20% των φοιτητών που απλά θέλει να πάρει το πτυχίο.
Έτσι ο πήχης έχει κατέβει πολύ χαμηλά για να μπορούν να τον περάσουν όλοι. Είναι καιρός να σταματήσει αυτή τη υποκρισία, ξέρουμε όλοι (ειδικά οι απόφοιτοι) ότι το τμήμα βγάζει και άσχετους. Αντί λοιπόν να διαρρηγνύουμε τα ιμάτια μας όταν βλέπουμε απόφοιτο ξένου Πανεπιστημίου που τολμά να ισχυρίζεται ότι είναι ισότιμος με τους αποφοίτους μας, ας κοιτάξουμε πρώτα να διορθώσουμε τα δικά μας τα χάλια.
Είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε για να προειδοποιήσουμε/ προετοιμάσουμε τους μελλοντικούς απόφοιτους. Μέχρι στιγμής η απορρόφηση των Πληροφορικών ήταν υψηλή επειδή πολλοί έμπαιναν στο δημόσιο (κυρίως ως καθηγητές Πληροφορικής). Έτσι το δημόσιο κάλυπτε την ασχετοσύνη που υπήρχε. Αυτήν την στιγμή το 85% των θέσεων εργασίας είναι στον ιδιωτικό τομέα, η εποχή του δημοσίου έχει παρέλθει πλέον. Η ασχετοσύνη δεν θα μπορεί πλέον να καλυφθεί.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
HdkiLLeR
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 4356
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: New York, NY
Contact:

Post by HdkiLLeR » Mon Apr 02, 2007 1:33 pm

Σταμάτη μην σπέρνεις την καταστροφολογία. Υπάρχουν αρκετά καλοί εκπεδευτικοί (δεν είναι όλοι σκιτζίδες) και σίγουρα η απόφαση που παίρνει κάποιος στα 17/18 του για να μπρεί σε ένα τμήμα Πληροφορικής δεν νομίζω ότι βασίζεται στο ότι μετά απο 4-5-6 χρόνια θα διοριστεί δάσκαλος/καθηγητής κάπου. Σίγουρα υπάρχει μεγάλο κομμάτι φοιτητών που δεν έχει βασικές γνώσεις αλλά ας αναρωτηθούμε καλύτερα πρώτοι εσύ και εγώ νομίζεις ότι τις έχουμε; Επίσης σαν προπτυχιακός είχες κάποια κενά, είχες εφόδια Α και θέλεις B, φρόντισες στο MSc σου να κάνεις την επιλογή εκείνη που θα σου καλύψει την απόσταση αυτή; Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το BSc είναι πρέπει να είναι γενικό αλλά με την κατάληλη θεμελίωση. Δεν είναι άσχημο το να υπάρχουν 10000 μαθήματα επιλογής (εγώ το βρίσκω ακόμη καλύτερο), το θέμα είναι ποιά είναι τα υποχρεωτικά, πως τα περνάει ο καθένας, τι διδάσκεται εκεί και τι θα έπρεπε να διδάσκεται.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Post by rapadder » Mon Apr 02, 2007 2:27 pm

Μα ακριβώς και γι' αυτό το λόγο πρέπει να αλλάξουν κάποια πράγματα. Κρίνοντας τόσο από τους εαυτούς μας, όσο και από τους άλλους καταλήγουμε σε αντίστοιχα συμπεράσματα. Η θεμελίωση που παίρνει ο φοιτητής στα πρώτα έτη πρέπει να ενισχυθεί.
Είχε γράψει ο Marauder σε ένα post του ότι στα μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών γίνεται με συμμετοχή τόσο ακαδημαϊκών αλλά και ενός συμβουλίου στο οποίο περιλαμβάνονται και άνθρωποι της αγοράς. Με ποιά κριτήρια επιλέχθησαν τα συγκεκριμένα μαθήματα στην δική μας περίπτωση;
Ξέρεις πόσα άτομα, ειδικά κοπέλες που αποφοίτησαν, κατέληξαν έπειτα από αρκετούς μήνες αναζήτησης εργασίας να είναι ωρομίσθιες σε Δημοτικά με 12 ώρες την εβδομάδα; Πρέπει να προετοιμάσουμε τους απόφοιτους και για αξιόλογες σπουδές αλλά και για την αγορά. Πρέπει να ανέβει ο πήχης, να υπάρχει η έννοια του QoS (Quality of Service) ;).
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
tsilochr
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3246
Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
Academic status: PhD
Gender:
Location: mm.aueb.gr
Contact:

Post by tsilochr » Mon Apr 02, 2007 2:40 pm

όπως λέει και ο πρύτανης (10-15 φορές το χρόνο στη κονσέρβα-ομιλία του για τις ορκωμοσίες) "είμαστε η ζωντανή διαφήμιση του πανεπιστημίου"
Erevodifwntas
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1098
Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
Contact:

Post by Erevodifwntas » Mon Apr 02, 2007 4:47 pm

rapadder wrote: Ξέρεις πόσα άτομα, ειδικά κοπέλες που αποφοίτησαν, κατέληξαν έπειτα από αρκετούς μήνες αναζήτησης εργασίας να είναι ωρομίσθιες σε Δημοτικά με 12 ώρες την εβδομάδα;.
Κατά την άποψη σου ποιος θα έπρεπε να κάνει τις συγκεκριμένες δουλειές?
Go To Statement Considered Harmful (Τιτλος δημοσίευσης του Edsger Dijkstra).

my personal site
Post Reply

Return to “Τμήμα - Πανεπιστήμιο”